17 December 2011

သမုိင္းမွတ္ေက်ာက္ႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား ေမာင္ဝံသ

ဒုတိယကမာၻစစ္ မတုိင္မီက ျမန္မာ့ေရွ႕ဦး ကာတြန္းဆရာႀကီး ေရႊတေလးဦးဘကေလး၏ ပင္တိုင္ကာတြန္းတစ္ခုမွာ- “ကမာၻသူ ဓာတ္မွန္ျပသည္ သို႔ အမွားကိုအမွန္က်ေအာင္ ေရးရသည္ပဲ” လို႔ စာခ်ိဳးေလးပံုေသထည့္တာ ေတြ႕ရဖူးတယ္။ သမိုင္းအမွား မွတ္တမ္းအမွားေတြကို အမွန္ျဖစ္ေအာင္ သိမွီသူေတြက ျပင္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

သမိုင္းဆိုတာလိမ္ေရးလို႔မရ

အထူးသျဖင့္ သမုိင္းဝင္ျဖစ္ရပ္ေတြအေၾကာင္းေရးၾကသားၾကၿပီဆိုရင္ အစြဲအလမ္းေတြ၊ ပေယာဂေတြနဲ႔ ေရးၾကတာမ်ားတယ္။ သို႔ေပမယ့္ သမုိင္းဆိုတာ လိမ္ေရးလို႔မရပါဘူး။ ဥပမာ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္ကက်င္းပခဲ့တဲ့ ပါလီမန္ေရြးေကာက္ပြဲ ဆိုပါစို႔။ ဦးႏုေခါင္းေဆာင္တဲ့ သန္႔ရွင္းဖဆပလက အျပတ္အသတ္ႏုိင္သြားလို႔ ဦးႏုကအက်ယ္အက်ယ္ မေျပာေတာ့ဘဲ သူ႔လူေတြကိုလည္းကန္႔ကြတ္မႈေတြ မလုပ္နဲ႔ေတာ့လို႔ တားျမစ္ခဲ့တာေၾကာင့္ လြတ္လပ္မွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲလိုလို ေျပာေနၾကေပမယ့္ တကယ္ကေတာ့ သမိုင္းတြင္ေလာက္ေအာင္ ညစ္ပတ္ယုတ္မာတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲအျဖစ္ လူေတြမေမ့ႏုိင္ခဲ့ၾကပါဘူး။

အဆဲဆံုးအကြဲဆံုး

ျမန္မာ့သမိုင္း ျဖစ္ရပ္အမွန္ ျပဳစုေရးသားေရးအဖြဲ႕က ‘ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး ၁၉၅၈-၆၂’ဒုတြဲစာ ၃၉၄-၄၀၁ မွာ ထုိစဥ္က သတင္းစာေတြကို ကိုးကားၿပီး ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ သမာဓိသတင္းစာက ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီးေနာက္ေန႔ ၇ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၉၆၀ ေန႔ထုတ္မွာ ဘယ္လုိေရးသလဲဆိုေတာ့ ယေန႔ေရြးေကာက္ပြဲသည္ စစ္ၿပီးေခတ္တြင္

၁။ တစ္ဦးေပၚတစ္ဦး မဟုတ္တန္းတရား အစြပ္စြဲဆံုး ေရြးေကာက္ပြဲ

၂။ ငယ္ေပါင္းႀကီးေဖာ္ သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းခ်င္း အက်ိဳးယုတ္ အဆဲဆံုးေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ

၃။ အေဖႏွင့္သား၊ မေအႏွင့္သမီးအကြဲႀကီးၾကေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ

၄။ ေညာင္ျမစ္တူးပုတ္သင္ဥေပၚေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ

၅။ တပည့္က ဆရာကို အံတု၊ ဆရာကတပည့္ကို ေအာက္ခ်နင္းေသာ ေရြးေကာက္ပြဲလို႔ သံုးသပ္ေရးထားသည္။

တည္ၿမဲ ဖဆပလ မတရားျပဳက်င့္ပံု

အဲဒီေနာက္ ေရြးေကာက္ပြဲကန္႔သတ္မႈေတြအေၾကာင္း ဆက္လက္ေရးသားတယ္။ တည္ၿမဲဖဆပလသခင္စံျမင့္နဲ႔ ဗိုလ္စိုးလိႈင္တို႔ တရားမဲ့ ျပဳက်င့္ပါသည္ ဆိုၿပီး တိုင္ၾကးတဲ့အေၾကာင္းေတြပါတယ္။

သခင္စံျမင့္ဟာ အစိုးရအရာထမ္း-အမႈထမ္းမ်ားရဲ႕ အကူအညီယူလ်က္ အစိုးရေမာ္ေတာ္ဘုတ္ကိုသံုးၿပီး သနပၸင္ၿမိဳ႕နယ္ တည္ၿမဲ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားနဲ႔အတူ မဲဆြယ္ခဲ့တာ၊ က်ံဳပါေက်းရြာမွာ အရန္ရဲေတြက တည္ၿမဲဖဆပလအတြက္ မဲဆြယ္ၿပီး သန္႔ရွင္းေခါင္းေဆာင္ေတြကို ႐ုိက္ႏွက္ ၿခိမ္းေျခာက္တာ၊ သံဒင္းရြာမွာ သန္႔ရွင္း ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေရြးေကာက္ပြဲမွာ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေအာင္ သူႀကီးက ဖမ္းထားတာ၊ ေရြးေကာက္ပြဲေန႔မွာ ေက်းရြာကာကြယ္ေရးေတြက မဲ႐ုံးေနာက္ပိုင္း ေဖာက္ၿပီး မဲဆႏၵရွင္ေတြကို ေျခာက္လွန္႔တာ၊ တည္ၿမဲမဲပံုးထဲ ထည့္ခုိင္းတာ၊ မဲပံုေတြကို သနပၸင္ကေနပဲခူးသို႔ သယ္ေဆာင္ရာမွာ လမ္းခုလတ္မွာ ဗိုလ္စိုးလိႈင္က ကားရပ္ခုိင္းၿပီး သနပၸင္ကို ျပန္လွည့္ခုိင္းတာ၊ အဲဒီေနာက္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ေမာင္းထုတ္တာစတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ တိုင္ၾကားတဲ့အေၾကာင္းေဖာ္ျပထားပါတယ္။

ႏုိင္သူကသင္ပုန္းေခ်လို႔

အလားတူ မတရားၿခိမ္းေျခာက္မႈေတြဟာ နယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ျဖစ္ေပၚခဲ့တယ္။ စာရွည္ေနမည္စိုး၍ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပျခင္း မျပဳေတာ့ပါ။ အျပတ္ အသတ္အႏုိင္ရသြားတဲ့ ဦးႏုကေတာ့ ၁၉၆၀ ေရြးေကာက္ပြဲဟာတရားမွ်တမႈ အျပည့္အဝရွိပါသည္ဟုယူဆေၾကာင္းထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားတယ္။ (ယင္းစာ -၄၀၂)

ဦးႏုကေတာ့ ခုေလာက္ အျပတ္အသတ္ႏုိင္ၿပီးမွေတာ့ သူ႔ဘက္က ထိုးစစ္မလုပ္ေတာ့ဘဲ သင္ပုန္းေခ်ေရးလမ္းစဥ္ကို ခ်မွတ္ခဲ့တယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲ ကန္႔ကြက္မႈေတြကို ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းခိုင္းတယ္။ တည္ၿမဲေခါင္းေဆာင္ သူ႔ညီေလးေတြနဲ႔ ျပန္ေပါင္းထုတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားတယ္။ သည္ေတာ့လည္း ရန္လိုတဲ့စကားေတြ မေျပာေတာ့ဘူးေပါ့။

အမည္းစြန္းမ်ားရွိေၾကာင္း

၁၉၅၈-၆၂ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးစာအုပ္ ျပဳစုသူပညာရွင္ေတြကေတာ့ ခုလိုသံုးသပ္ပါတယ္။ “၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးသည္ ဘက္လုိက္ျခင္း၊ မတရားျပဳလုပ္ျခင္း၊ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းစေသာ အမည္းစြန္းမ်ား ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ႏုိင္သည္” (ယင္းစာ - ၄၀၂)

၁၉၆၀ ေရြးေကာက္ပြဲကို စံျပေရြးေကာက္ပြဲႀကီးအျဖစ္ တခ်ိဳ႕ေရးတတ္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တတဲ့ဘက္က စံျပအျဖစ္ မျမင္ပါဘူး။ ၁၉၆၀ ေရြးေကာက္ပြဲစံျပျဖစ္ျခင္းကေတာ့ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ႏွိပ္ကြပ္ခံရ၊ ၿခိမ္းေျခာက္ခံေနရတဲ့ သန္႔ရွင္းဖဆပလက ဦးႏုရဲ႕ဘက္ေတာ္သား အမတ္ေလာင္း မ်ားကို မဲဆႏၵရွင္လူထုက ျပတ္ျပတ္သားသား မဲေပးေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္းနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပေပးတဲ့ အိမ္ေစာင့္အစိုးရရဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္းက ေရြးေကာက္ပြဲႏုိင္တဲ့ ဦးႏုလက္သို႔ ကတိအတိုင္းအာဏာလႊဲအပ္ျခင္းဆုိတဲ့ အခ်က္ႀကီးေတြပါပဲ။

ႏိႈင္းယွဥ္ေသာအားျဖင့္ ေျပာစတမ္းဆိုရင္ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ပါတီစံုဒီမုိကေရစီအေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲေတြက ၁၉၆၀ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔စာရင္ ပို၍ လြတ္လပ္၊ ပို၍တရားမွ်တမႈရွိတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ထင္ျမင္ပါတယ္။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီေရြးေကာက္ပြဲဟာလည္း သမုိင္းရဲ႕ မွတ္ ေက်ာက္မွာ အရွိပကတိ အတိုင္းအတင္ခံရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။