25 January 2014

အနုပညာရွင္အကယ္ဒမီရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္မင္းသမီး အေမ ေဒၚခင္ယုေမ ကြယ္လြန္

ခုေခတ္မွာ "ခင္ယုေမ" ဆိုတာကိုမသိတဲ့ အနုပညာသမားမ်ား၊ေမာ္ဒယ္ေလာကသမားမ်ား၊လွယဥ္ေက်းမယ္မ်ား၊ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္မ်ား၊အဆိုေတာ္ေပါက္စမ်ား၊ရုပ္ရွင္မင္းသား မင္းသမီးေပါက္စမ်ားဆိုတဲ့ ခ်ာတိတ္ေတြအတြက္...။ ခင္ယုေမ ဆိုတာ ဒါဘဲ။ ၁၉၃၇ ခုႏွစ္၊ မတ္လတြင္ အဖ ဦးယုဆြမ္း၊ အမိ ေဒၚၾကင္ၿမိဳင္တုိ႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေမြးဖြားပါတယ္။ ၁၉၅၁ ခုႏွစ္မွာ စိန္႔ဖရန္ ကြန္ဗင့္ေက်ာင္းနဲ႔ ၁၉၅၅ မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ႏိုင္ငံေတာ္ မိန္းကေလးမ်ား အထက္တန္းေက်ာင္းတုိ႔မွာ တကၠသိုလ္ ဝင္တန္းအထိ ပညာ သင္ၾကားခဲ့တယ္။ ၈ တန္းေက်ာင္းသူ ဘ၀ကတည္းက မိသားစုမ်ားနဲ႔ ေတးေရးဆရာ ၿမိဳ႕မသီးတို႔ ရင္းႏွီးမႈေၾကာင့္ ဂီတဗိမာန္တီး၀ိုင္းနဲ႔ အဲဒီကာလတုန္းက ၀င္ဒါမီယာကေန ထုတ္လႊင့္ေနတဲ့ ျမန္မာ့ အသံမွာ သီခ်င္း စဆုိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ခုေခတ္လို တိပ္နဲ႔ အသံသြင္းၿပီးမွ လႊင့္ရတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ တီး၀ိုင္းနဲ႔ တုိက္႐ိုက္ဆုိၿပီး တိုက္႐ိုက္ လႊင့္ထုတ္ရတဲ့ စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကာလေပၚ တီး၀ိုင္း အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ သီဆုိလႊင့္ထုတ္တဲ့ အထဲက ပရိသတ္ႀကိဳက္မယ့္ အဆင့္မီ သီခ်င္းမ်ားကိုသာ ဓာတ္ျပားရ သီခ်င္း အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ျမန္မာ့အသံမွ အႀကိမ္ႀကိမ္ ထုတ္လႊင့္ေပးတဲ့ စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဓာတ္ျပား မရတဲ့ သီခ်င္းမ်ား ကေတာ့ တစ္ႀကိမ္နဲ႔တင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ေဒၚခင္ယုေမ ပထမဦးဆုံး သီဆုိခဲ့တဲ့သီခ်င္းက ေမပန္းခ်ီ လို႔ ဆုိပါတယ္။ သူကိုယ္တုိင္က ပန္းခ်ီဆြဲတာကို ၀ါသနာပါသူျဖစ္လုိ႔ ေတးေရးဆရာက ေမပန္းခ်ီ ဆုိတဲ့ သီခ်င္းကို ေရးေပးခဲ့တာလို႔ ေဒၚခင္ယုေမက ဆုိပါတယ္။ အဆုိေက်ာ္ ဘ၀မွာ ေအာင္ျမင္လာေတာ့ ဓာတ္ျပား ေလာကကို ေရာက္ရွိလာပါတယ္။ စုံေတာၿမိဳင္၊ လူညိဳယဥ္၊ ႐ိုင္းတဲ့စင္ေရာ္၊ ျမင္းလွည္း ကေလးနဲ႔ေပ်ာ္ အစရွိတဲ့ ေတး သီခ်င္းေပါင္း ်ားစြာကို ေရာင္းတန္း ဓာတ္ျပားအျဖစ္ သီဆုိ အသံသြင္းခဲ့ရပါတယ္။ အသက္ ၁၈၊ ၁၉ အရြယ္ ၁၉၅၇-၅၈ ေလာက္မွာ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးခ်င္းစိန္က ေခၚေဆာင္မႈနဲ႔ သက္ လို႔ အမည္ေပးထားတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ကားတစ္ကား စတင္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သက္ က အိမ္ေထာင္ေရး ဇာတ္ကားတစ္ကားျဖစ္ၿပီး တစ္ကားလံုး နီးပါး မင္းသမီး ငိုရတဲ့ ဇာတ္ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ဆရာ ဦးခ်င္းစိန္က မင္းသမီးသစ္ တစ္ေယာက္ကို ဒီလို ပြဲထုတ္လို႔ မျဖစ္ဘူး၊ အဆုိေက်ာ္ မင္းသမီး အေနနဲ႔ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ဇာတ္ကား တစ္ကားနဲ႔ ပြဲဦး ထြက္သင့္တယ္ ဆုိၿပီး ဒါ႐ိုက္တာ ဦးလွ တင္လက္ကို အပ္လိုက္ပါတယ္။ သက္ ဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးမႈကို ေခတၱရပ္ဆိုင္းၿပီး ဒါ႐ိုက္တာ ဦးလွတင္ ႐ိုက္ကူးတဲ့ ဤဘ၀၀ယ္ ဟာသကားမွာ အဲဒီေခတ္ အခါတုန္းက နာမည္ႀကီး ဟာသ သ႐ုပ္ေဆာင္ျဖစ္တဲ့ ဦးဖိုးပါႀကီးနဲ႔ တြဲၿပီး သ႐ုပ္ ေဆာင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဒၚခင္ယုေမရဲ႕ ပြဲဦးထြက္ ႐ုပ္ရွင္ကားဟာ ဤဘ၀၀ယ္ လို႔ မွတ္တမ္း တင္ရပါတယ္။ ေဒၚခင္ယုေမက အဆုိေက်ာ္ဘ၀ကေန သ႐ုပ္ေဆာင္ ျဖစ္လာေတာ့ ပင္ကို ကတည္းက ၀ါသနာပါတဲ့ ဖက္ရွင္မ်ဳိးစုံကို တီထြင္၀တ္ ဆင္လာျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံတစ္လႊားမွာ ခင္ယုေမ ဖက္ရွင္ဆုိၿပီး ဖက္ရွင္ေပါင္း မ်ားစြာ ေခတ္စားခဲ့ပါတယ္။ ခုေခတ္ မိန္းကေလးမ်ား ၀တ္ေနၾကတဲ့ ဒူးေအာက္ေရာက္ စကတ္ထဘီမ်ားဟာ ခင္ယုေမ ေခတ္တုန္းက တီထြင္ခဲ့ၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက လူႀကီးမ်ားက လယ္သူမဖက္ရွင္လို႔ ၾသဘာ ေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဆံပင္ ဖက္ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔လည္း ငယ္ထိပ္တည့္တည့္မွာ ဘူး ပြင့္သဏၭာန္ အပြင့္ေဖာ္တဲ့ ဆံပင္ ဖက္ရွင္ကို တီထြင္ခဲ့တဲ့ အျပင္ ဗီးဟိုက္လို႔ ေခၚတဲ့ ပ်ားအုံပုံစံ ဆံပင္ဖက္ရွင္ဟာလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ခင္ယုေမ စတင္ တီထြင္ခဲ့တာပါ။ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးအျဖစ္ ႐ုပ္ရွင္ကားေပါင္းမ်ားစြာ ႐ိုက္ကူးခဲ့ရပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ ထူးခြၽန္ဆုကို ၁၉၆၁ ခုႏွစ္မွာ မႏၲေလး ႐ုပ္ရွင္က ႐ိုက္ကူး ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ေမတၱာ ဇာတ္ကားနဲ႔ ပထမဆုံးအႀကိမ္ အမ်ဳိးသမီး ပညာသည္ ဆုကို ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲ က်င္းပခ်ိန္မွာ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းက ဆက္သြယ္ အေၾကာင္းၾကားခဲ့ ေပမယ့္ သံေတာင္၊ ေဘာဂလိ ေတာထဲမွာ ပုလဲမ်က္ရည္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို သြားေရာက္ ႐ိုက္ကူးေနခ်ိန္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ရန္ကုန္သို႔ ျပန္မလာႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ေဒၚခင္ယုေမကိုယ္စား သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ဒါ႐ိုက္တာ ဗိုလ္ဘကိုက ဆုတက္ ယူေပးခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္မွာ ဒါ႐ိုက္ တာ ဦးသုခ ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ေရႊျခည္ေငြျခည္တန္းပါလို႔ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားနဲ႔ အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆုကို ဆြတ္ခူးႏုိင္ခဲ့ျပန္ပါတယ္။ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္မွာ ဒါ႐ိုက္တာ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ ဦးေက်ာ္ေဆြနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့ပါ တယ္။ ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္း၊ ျမတ္ေလးတို႔နဲ႔ တြဲဖက္ ပါ၀င္ သ႐ုပ္ေဆာင္တဲ့ မလိခခ်စ္သူ ဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးၿပီး ျပန္လာခ်ိန္မွာ ကိုယ္၀န္ရွိခဲ့ၿပီး ၁၉၇၁ ခုႏွစ္မွာ တစ္ဦးတည္းေသာ သားကို ေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။ ဖခင္ျဖစ္သူ ဦးေက်ာ္ေဆြက ေက်ာ္ေဆြဆက္လို႔ အမည္ေပး ခဲ့ေပမယ့္ ေဒၚခင္ယုေမကေတာ့ သူ႕သားနာမည္ကို ေအာင္ေက်ာ္မိုးလို႔သာ အမည္ တြင္ေစပါတယ္။ တစ္ဦးတည္းေသာ သား ေအာင္ေက်ာ္မုိးက အခု အသက္ ၃၇ ႏွစ္ရွိၿပီး အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ ေနထုိင္လ်က္ရွိကာ ေျမးမ အယ္ရစ္ကာမိုးနဲ႔ ေျမးေယာက်္ားေလး ရပ္ဆယ္မိုးတုိ႔ ထြန္းကားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္တည္း ႐ုန္းကန္ေနထုိင္ရတဲ့ ဘ၀မွာ ေဒၚခင္ယုေမဟာ လူလိမ္ လူေကာက္မ်ားစြာနဲ႔ ၾကံဳေတြ႕ၿပီး လိမ္လည္မႈမ်ား ခံခဲ့ရပါ တယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ကမၻာ ေအးဘုရားလမ္းေဘးက လမ္းသြယ္ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ သီရိ မဂၤလာရိပ္သာ လမ္းသြယ္ထဲမွာ ေျမႏွစ္ကြက္ ပိုင္ဆုိင္ခဲ့ၿပီး မ်က္ႏွာစာ အကြက္ကို တိုက္ေဆာက္၊ အငွားခ်ၿပီး အတြင္းဘက္က အကြက္မွာ ကိုယ္တုိင ္ေနထိုင္ဖို႔ သီးျခားေဆာက္ လုပ္ေနထုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ေရွ႕က တိုက္ကုိ သြင္းကုန္ ထုတ္ကုန္ လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္တဲ့ ကုမၸဏီ တစ္ခုက ႏွစ္ရွည္ငွားရမ္းဖို႔ အတြက္ ျပင္ဆင္ ေဆာက္လုပ္ဖို႔ လိုအပ္လာတာေၾကာင့္ သုံးလနဲ႔ အၿပီးေဆာက္လုပ္ေပးမယ္ ဆုိတဲ့ ကန္ထ႐ိုက္ကို အပ္လိုက္ေပမယ့္ ေငြမ်ားအလိမ္ ခံလိုက္ရၿပီး ေဆာက္လက္စ တုိက္မွာလည္း တန္းလန္းနဲ႔ ရပ္သြားပါတယ္။ တုိက္ဆက္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔ အတြင္းဘက္က ေျမကြက္ကို ခြဲေရာင္းလိုက္ၿပီး ေရွ႕ကတုိက္ကို ၿပီးေအာင္ ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။ တုိက္ေဆာက္ၿပီး ပိုလွ်ံတဲ့ ေငြကို စားစရိတ္ ရႏိုင္ေအာင္လို႔ ပုဂၢလိက ေငြစု ေငြေခ်းလုပ္ငန္းထဲ ထည့္ထားခဲ့ရာက ကုမၸဏီ ဖ်က္သိမ္းသြားတဲ့ အတြက္ လက္မဲ့ျဖစ္ခဲ့ရျပန္ ပါတယ္။ ေဆာက္ၿပီးတဲ့တိုက္ကို ေရႊျခည္ေငြျခည္မွာ အတူ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ခ်ဳိျပံဳး ေရာက္လာၿပီး ႐ုပ္ရွင္သမားေတြကို ငွားပါလားလို႔ အၾကံေပး တုိက္တြန္းခဲ့ရာကအစ ခုခ်ိန္ထိ ေဒၚခင္ယုေမရဲ႕ တိုက္ကို ႐ုပ္ရွင္သမားမ်ား ႐ိုက္ကူး ေနၾကဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဒၚခင္ယု ေမက “အရင္တုန္းကေတာ့ တစ္လမွာ ရက္ ၂၀ ေလာက္ ငွားရပါတယ္။ ခုေတာ့ ၁၀ ရက္ေတာင္ မျပည့္တတ္ေတာ့ဘူး”လို႔ ဆုိပါတယ္။ သူ႕အိမ္မွာ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြ ၀င္ထြက္ သြားလာေနၾကေပမယ့္ ႐ိုက္ကြင္းေပၚ ေရာက္တဲ့ သူမ်ား ေဒၚခင္ယုေမကို မေတြ႕ၾကရပါဘူး။ ႐ိုက္ကြင္း ရွိတဲ့ ေန႔ဆုိရင္ ေဒၚခင္ယုေမက သူ႕အခန္းထဲမွာပဲ စားစရာ ေသာက္စရာ အျပည့္အစုံ နဲ႔ အခန္းတံခါး ပိတ္ေနတာပါ။ ဒီအသက္အရြယ္မွာ သူနဲ႔လိုက္ဖက္တဲ့ ဇာတ္႐ုပ္မွာ သ႐ုပ္ေဆာင္မယ္ ဆုိရင္ ျဖစ္ႏိုင္ေသးေပမယ့္ ေဒၚခင္ယုေမကေတာ့ လုံး၀ျငင္းပါတယ္။ ဒီအလုပ္ကို လုပ္ဖို႔ စိတ္မ၀င္စားေတာ့ဘူးလို႔လည္း ဆုိပါတယ္။ က်န္းမာေရး အေျခအေနက ကင္ဆာေရာဂါျဖစ္ ပြားခဲ့ဖူးၿပီး ကင္ဆာေပ်ာက္ခဲ့ေပမယ့္ တစ္မ်ဳိးမဟုတ္ တစ္မ်ဳိး ေဖာက္ေနတာပဲလို႔ ေဒၚခင္ယုေမက ဆုိပါတယ္။ လက္ရွိ အေျခအေနမွာ လက္တစ္ဖက္နဲ႔ ေျခေထာက္ တစ္ဖက္က ေသြးျပန္ေၾကာမ်ား ပိတ္ေနတာေၾကာင့္ လက္မ်ား ေရာင္ကိုင္းေနသလို ေျခေထာက္ကလည္း ေျခဖမိုး တစ္ခုလုံး ေရာင္ကိုင္းေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ လက္ရွိ ေနအိမ္ျဖစ္တဲ့ အမွတ္ (၂၉/ေအ) သီရိမဂၤလာ ရိပ္သာလမ္းမွာ တူမကေလး မ်ားရဲ႕ ေစာင့္ေရွာက္မႈနဲ႔ ေနထုိင္လ်က္ ရွိျပီး ၂၄.၁.၂၀၁၄ရက္ေန ့မွာကမာၻေျမျပင္ကေနထြက္ခြါသြားခဲ့ျပီ။ ဖက္ရွင္ေလာက၊အဆိုေလာက၊ရုပ္ရွင္ေလာက၊ေမာ္ဒယ္ေလာကတို ့ရဲ ့အရွင္သခင္ဘုရင္မတစ္ဦး ဆုံးရွဳံးခဲ့ရျပန္ျပီ...။ ေက်ာ္သူ

24 January 2014

ေအာင္ျမင္ပါေစ မထသ ရယ္..


လူဦးေရ ထူထပ္မ်ားျပားၿပီး ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားကိုသာ အဓိက အားထားလိုက္ပါ စီးနင္းေနၾကသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးတြင္ အဆင့္ျမင့္ အထူးယာဥ္အျဖစ္ အသံုးျပဳေျပးဆြဲေပးလ်က္ရွိသည့္ အဓိပတိႏွင့္ အထူးယာဥ္ လိုင္း၊ ပါရမီႏွင့္ ေရႊအင္းဝတုိ႔တြင္ ႏိုင္ငံတကာကဲ့သုိ႔ ခရီးသြားမ်ား ေခတ္ႏွင့္အညီ စီးနင္းလိုက္ပါႏိုင္ေစရန္ႏွင့္ အေၾကြအခက္အခဲ ေျဖရွင္းႏုိင္ေစရန္ iPay ကတ္ကို အဆိုပါ ယာဥ္လိုင္းမ်ားေပၚတြင္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္မွစ၍ တပ္ဆင္ အသံုးျပဳခြင့္ကုိ ေပးခဲ့ေသာ္လည္း ယေန႔အခ်ိန္ထိ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားမွာ လုိက္ပါသံုးစြဲႏိုင္မႈ အားနည္းေနေသး၍ ေန႔စဥ္အခက္အခဲမ်ား ၾကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လိုင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရးႀကီးၾကပ္မႈ ဗဟိုေကာ္မတီ (မထသ)ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ေျပာၾကားခဲ့ သည္။

 ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလာသည့္ ေခတ္ႏွင့္အညီ အိမ္နီးခ်င္းဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံမ်ားကဲ့သို႔ အမီလိုက္ႏုိင္ေစရန္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ကစၿပီး အထူးယာဥ္လိုင္းကားမ်ားႏွင့္ အဓိပတိကားမ်ားတြင္ iPay ကတ္ အသံုးျပဳရန္ တပ္ဆင္ေပး ခဲ့ေသာ္လည္း ယာဥ္ေနာက္လုိက္မ်ားႏွင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား လိုက္နာမႈ အားနည္းေနေသး၍ တုိးတက္သင့္ သေလာက္ တုိးတက္မႈ မေတြ႕ရေသးေၾကာင္း မထသ(ဗဟို)႐ံုး၌ က်င္းပသည့္ သတင္းမီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုပြဲ တြင္ ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ေျပာၾကားသည္။ ''ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မထသ(ဗဟုိ)ကေတာ့ ဒီမွာရွိတဲ့ ယာဥ္လုိင္းေတြ အားလုံးကုိ ဘက္ေပါင္းစုံကေန အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြလုိ ေခတ္မီၿပီး သက္ေသာင့္သက္သာ သြားလာႏုိင္ဖုိ႔ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ကူညီေပးသြားမွာပါ။ အခုလည္း iPay ကတ္စနစ္ကုိ ယာဥ္ေနာက္လုိက္ေတြရဲ႕ စိတ္ရွည္ သည္းခံမႈ အားနည္းျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ အျခားႏုိင္ငံေတြလုိ ဖြံ႕ၿဖိဳးသင့္သေလာက္ မဖြံ႕ၿဖိဳးခဲ့ဘူး။ 

ဒါေၾကာင့္ သင္တန္း ေတြမွာ ယာဥ္လုပ္သားေတြကုိ ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီး အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီး ဦးေဆာင္လမ္းျပ ေဆြးေႏြးတာတုိ႔ လုပ္ရပါမယ္။ ဒါမွလည္း ေနာင္မွာ iPay ကတ္လုိ အဆင့္ျမင့္နည္းလမ္းေတြလာရင္ မူေဘာင္ဝင္ၿပီး က်င့္သားရသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ေျပာၾကားသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း၌ iPay Station ကုိးခု၊ iPay Bus Stand ကုိးခုႏွင့္ တည္ေဆာက္ၿပီး ဖြင့္လွစ္ရန္ က်န္ရွိသည့္ iPay Bus Stand ၂၂ ခု ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း၌ ေန႔စဥ္ iPay ကတ္ျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လုိင္းမ်ားတြင္ လုိက္ပါစီးနင္းေနသည့္ ခရီးသည္ ၁၅ဝဝ ခန္႔၊ သေဘၤာတြင္ ၁၈ဝဝ ခန္႔ႏွင့္ စားေသာက္ဆုိင္မ်ားတြင္ ၁ဝဝ ခန္႔ အသုံးျပဳေနေၾကာင္း သိရသည္။

 ''ဒီကတ္စနစ္က ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခရီးသည္ေတြက လုိက္နာမႈ အားနည္းေနေသးတယ္။ တခ်ဳိ႕ ယာဥ္လုပ္သားေတြကလည္း ဒီကတ္စနစ္ကုိ သိပ္မႀကိဳက္တဲ့ပုံပဲ။ ကတ္ေပးလုိက္လုိ႔ရွိရင္ မ်က္ႏွာတစ္မ်ဳိး ျဖစ္သြား တယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့လည္း သေဘာေကာင္းပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆုိပ်က္ေနၿပီ၊ ပုိက္ဆံပဲေပးဆုိၿပီး ေတာင္းၾက တယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတဲ့အခါ အားလုံးက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖုိ႔ လုိတာေပါ့။ ငါတစ္ဖုိ႔တည္း ၾကည့္ေနတဲ့သူေတြ အတြက္ေတာ့ ဘယ္လုိမွ ေျပာင္းလဲလုိ႔ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ခုေနာက္ပုိင္း ယာဥ္ေနာက္လုိက္ေတြ ပုိက္ဆံပုိေတာင္းလာတာ ကုိ ေတြ႕ရတယ္။ ဂိတ္စ ဂိတ္ဆုံး ၂ဝဝ သတ္မွတ္ထားရင္ သူတုိ႔က ၄ဝဝ ေလာက္ ေတာင္းတယ္'' ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ခရီးသြားျပည္သူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္ဟု  ဇန္နဝါရီလ ၂၄ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။"