True News သစၥာ ဂ်ာနယ္ ၀၈ ၁၁ ၁၁ ပါ ေမာင္၀ံသ မွန္တာေျပာသစၥာေဆာင္းပါး။
ဖိုးသုညေတြ ႀကီးစိုးလႊမ္းမိုးတဲ့ေခတ္
ႏိုင္ငံေရး သေဘာတရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္သံုးေလးဆယ္ေလာက္က ဆရာဒဂုန္တာရာရဲ႕ အဆိုအမိန္႕တစ္ခုကို သတိရမိတယ္။ ဆရာက ]]ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ စီးပြားေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ လူစုလူေ၀းနဲ႔ ေတာင္းဆို တာျဖစ္တယ္}} လို႔ ေျပာခဲ့တာျဖစ္တယ္ဗ်။ ဖတ္ဖူးခဲ့တာ ၾကာၿပီဆိုေတာ့ တိတိက်က်ေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အဓိက ဆိုလိုခ်က္ကေတာ့ အဲဒီအတိုင္းျဖစ္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာႏိုင္တယ္ဗ်။
ဓနဥစၥာကို ဘယ္လို ခြဲေ၀သလဲ
ဆရာ့ရဲ႕စကားကို ကြၽန္ေတာ္ နားလည္သေဘာေပါက္တာကေတာ့ ကမၻာမွာ ေပၚေပါက္ခဲ့သမွ် ေတာ္လွန္ေရးေတြ၊ ျပည္တြင္းစစ္ေတြ၊ လူထုအံု
အသိုင္းအ၀ိုင္း၊ အဖဲြ႕အစည္း၊ ႏိုင္ငံရယ္လို႔ ေပၚထြက္လာခဲ့ခ်ိန္ကစၿပီး လူသားေတြ ဒီကေန႔အထိ မျပတ္ရင္ဆိုင္ေနၾကရတဲ့ အဓိကျပႆနာႀကီး တစ္ခုက အဲသလို ရလာတဲ့၀င္ေငြေတြကို ခဲြေ၀သံုးစဲြတဲ့ကိစၥျဖစ္တယ္ဗ်။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာကို ကိုင္တြယ္သံုးစဲြတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစား (အစိုးရ)နဲ႔အုပ္ခ်ဳပ္ခံလူတန္းစား (ျပည္သူ)တို႔ၾကားမွာ အဲဒီ၀င္ေငြခဲြေ၀ သံုးစဲြတဲ့ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သေဘာထားကဲြ ျပားမႈဟာ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ရွိလာခဲ့တဲ့ အျခင္းအရာတစ္ခုျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ အဲဒီသေဘာထားကဲြျပားမႈ နက္႐ႈိင္းျပင္းထန္လာတဲ့အခါ သပိတ္ ေတြ၊ ဆႏၵျပပဲြေတြ၊ လူထုအံု
တရားမွ်တမႈ က်ဆုံးၿပီဆိုရင္
အပ္နဲ႔ထြင္း႐ံုနဲ႕ ၿပီးသြားႏိုင္တဲ့ကိစၥတစ္ခု ပုဆိန္နဲ႔ေပါက္ရတဲ့ အေျခအေနအထိ ေရာက္လာၿပီရင္ေတာ့ အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း ထိခိုက္နစ္နာ ဆံုး႐ႈံးမႈက သိပ္ကိုႀကီးတယ္ဗ်။ ]]ျပည္တြင္းစစ္တစ္ခုရဲ႕ ပထမဆံုးေသနတ္သံ ေပၚထြက္လာခ်ိန္မွာ အဲဒီေသနတ္က်ည္ဆန္ ထိမွန္ၿပီး က်ဆံုးသြားသူကေတာ့ တရားမွ်တမႈျဖစ္တယ္}} ဆိုတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ႏိုင္ငံေရးအဆိုအမိန္႕တစ္ခု ရွိတယ္ဗ်။ တရားမွ်တမႈ က်ဆံုးသြားၿပီဆိုမွေတာ့ အဲဒီလူအဖဲြ႕အစည္းဟာ ]ေတာတြင္းဥပေဒ Law of the Jungle ႀကီးစိုးလႊမ္းမိုးရာ တိရစၦာန္ကမၻာအျဖစ္သို႔ ေလွ်ာက် သြားၿပီေပါ့ဗ်ာ။ တိရစၦာန္ကမၻာဆိုတာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈနိတၳိ၊ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ ဗလာ၊ ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ သုည ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အားလံုး အသိ ျဖစ္တယ္ဗ်။
ဒီကေန႔ ကမၻာႀကီးကိုၾကည့္လိုက္ရင္ ဒီအခ်က္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ေတြ႕ႏိုင္တယ္ဗ်ာ။ ႏိုင္ငံရဲ႕ ဓနဥစၥာကို မွန္မွန္ကန္ကန္ နဲ႔ တရားနည္းလမ္းက်စြာ ခဲြေ၀မႈျပဳႏိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံမ်ားဟာ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေနၾကၿပီး အဲသလို မလုပ္ႏိုင္တဲ့ႏိုင္ငံမ်ားကေတာ့ မုန္တိုင္းထန္ေနၾကတာ ျဖစ္တယ္ဗ်။
ႏိုင္ငံ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား
ႏိုင္ငံရဲ႕ဓနဥစၥာ ခဲြေ၀မႈစနစ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ (တစ္နည္း) ႏိုင္ငံေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ အံု
ပထမအမ်ိဳးအစားႏုိင္ငံေတြမွာ လူထုႀကီးရဲ႕ ဆႏၵ (ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္အရ) ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ျပည့္၀ႏိုင္ခဲ့တာေၾကာင့္ အဲဒီႏိုင္ငံေတြဟာ ၿငိမ္းခ်မ္း လြတ္လပ္ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ ထိခိုက္နစ္နာ ဆံုး႐ႈံးမႈ နည္းပါးစြာနဲ႔ ေရာက္ရွိလာႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္ ဗ်။
ဒုတိယအမ်ိဳးအစားႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ ဥာဏ္ပညာ၊ အေျမာ္အျမင္ နည္းပါးတဲ့ ဖိုးသုညေတြ ႀကီးစိုး လႊမ္းမိုးတဲ့ အစိုးရေတြဟာ မိမိတို႔ျပည္သူေတြရဲ႕ တရားနဲ႔ ေလ်ာ္ညီတဲ့ဆႏၵကို ဖီဆန္အာခံဆန္႔က်င္ၿပီး မိမိတို႔ အာဏာ တည္ၿမဲေရးအတြက္သာ ေခါင္းမာမာနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ႐ႈေထာင့္ကၾကည့္ရင္ ႀကီးစြာေသာ ထိခိုက္နစ္နာဆံုး႐ႈံးမႈေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့ရတယ္ဗ်။ ]]ဖြတ္ မိေက်ာင္းျဖစ္ ျမစ္မခ်မ္းသာ}}ဆိုတဲ့ စကားပုံနဲ႕ကေတာ့ ကြက္တိပါပဲဗ်ာ။ (ကြယ္လြန္သူ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏုက လူဖ်င္းလူညံ့ေတြကို ဖိုးသုညလို႕ သုံးႏႈန္းခဲ့တာ သေဘာက်လြန္းလို႕ ယူသုံးလိုက္တာပါ။)
အာရပ္ေႏြဦးေဒသႏိုင္ငံမ်ားရဲ႕ ဆုံးရႈံးမႈ
IMF ရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြကို အသံုးျပဳၿပီး ပထ၀ီႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ အတိုင္ပင္ခံအဖဲြ႕တစ္ဖဲြ႕က မၾကာေသးခင္က ထုတ္ျပန္ ခဲ့တဲ့ အစီရင္ခံစာ တစ္ေစာင္အရ ]]အာရပ္ေႏြဦး}} လို႔ တင္စားေခၚေ၀ၚေနၾကတဲ့ လူထုအံုၾကြမႈမ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့ရာ လစ္ဗ်ား၊ ဆီးရီးယား၊ အီဂ်စ္၊ တူနီးရွား၊ ဘာရိန္းနဲ႔ ယီမင္ႏိုင္ငံေတြရဲ႕ စုစုေပါင္းGDPဆံုး႐ႈံးမႈ ေဒၚလာ ၂၀.၆၅ ဘီလ်ံနဲ႔ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြဆံုး႐ႈံးမႈ ေဒၚလာ ၃၅.၂၈ ဘီလ်ံရွိခဲ့တယ္လို႔ သိရတယ္ဗ်။ ယီမင္နဲ႔ လစ္ဗ်ားဟာ အခြန္အခ ဆံုး႐ႈံးမႈ အဆိုးရြားဆံုးခံခဲ့ရတဲ့ ႏိုင္ငံေတြျဖစ္ၿပီး ယီမင္က ၇၇% နဲ႔ လစ္ဗ်ားက ၈၄% ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုတယ္ဗ်။ လူထုအံုၾကြမႈနဲ႔ မၿငိမ္မသက္ျဖစ္မႈမ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံရဲ႕GDP အမ်ားဆံုး ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရတဲ့ႏိုင္ငံက လစ္ဗ်ားျဖစ္ၿပီး ေဒၚလာ ၇.၆၇ ဘီလ်ံဆံုး႐ႈံးခဲ့ရတယ္လို႔ အဲဒီအစီရင္ခံစာမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ လူ႔အသက္ဆံုး႐ႈံးမႈေတြ၊ အေျခခံ အေဆာက္အအံုပ်က္စီးမႈေတြ၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းနဲ႔ ႏိုင္ငံျခား တိုက္႐ိုက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ၊ ဆံုး႐ႈံးသြားခဲ့မႈေတြ မပါေသးဘူးလို႔ ဆိုတယ္ဗ်ာ။ အဲဒါေတြပါ ထည့္တြက္ရင္ေတာ့ ဆံုး႐ႈံးမႈဟာ မၾကည့္ရဲေလာက္ေအာင္ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္ဗ်ာ။
အဲဒါဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕ တရားနည္းလမ္းက်တဲ့ ဆႏၵကို ဥာဏ္ပညာအေျမာ္အျမင္နည္းပါးတဲ့ ဖိုးသုညအစိုးရေတြရဲ႕ မိုက္မဲစြာ အာခံ ဆန္႔က်င္ခဲ့မႈေတြေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံေတြ ကုန္က်ခဲ့ရတဲ့ စရိတ္ေတြ ျဖစ္တယ္ဗ်ာ။
ကိုယ့္ႏိုင္ငံအတြက္ စိတ္သက္သာရာရမိ
ဒီေရကို လက္ဖ၀ါးနဲ႔တားဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့ လူတစ္ေယာက္ သို႔မဟုတ္ လူတစ္စုေၾကာင့္ ထိခိုက္နစ္နာဆံုး႐ႈံးမႈ အမ်ားအျပားနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ၾကရတဲ့ အဲဒီႏိုင္ငံေတြက ျပည္သူေတြအတြက္ စာနာစိတ္ေတြျဖစ္ေပၚေနမိတဲ့ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ သူတို႔ဆီက ကပ္ေဘးဆိုးမ်ိဳးကို ေရွာင္လႊဲႏိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္ပံုရတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံအတြက္ေတာ့ စိတ္သက္သာရာရမိသလို ခံစားေနရတယ္ဗ်ာ။
၀၁ ၁၁ ၁၁
ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္ ယခုအပတ္ထုတ္ပါ ေမာင္၀ံသ / ေျပာခ်င္လြန္းလို႕ေဆာင္းပါး။
အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရး အယူအဆအခ်ိဳ႕
ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ဖို႔အတြက္ အမ်ိဳးသား ညီၫြတ္ေရးဟာ ေသာ့ခ်က္ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာၾကတဲ့အခါ ဘယ္သူမွ ျငင္း ၾကမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေသခ်ာေပမယ့္ အဲဒီစကားကို နားလည္သေဘာေပါက္ပံုဟာ အၿမဲတမ္း ႏွစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ခံစား မိတယ္ဗ်။
တစ္မ်ိဳးက ညီၫြတ္ေရးရဲ႕ အက်ိဳးငွာ ညီၫြတ္ေရးရေအာင္ မျဖစ္ ျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႕ လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ စဥ္းစားပံုျဖစ္ပါတယ္။ Unity for unity's sake လို႔ ေျပာေလ့ရွိတယ္ဗ်။ ႏိုင္ငံ့အက်ိဳး ျပည္သူ႔အက်ိဳးအတြက္ အမ်ိဳးသား ညီၫြတ္ေရး လိုအပ္တယ္ဆိုၿပီး စဥ္းစားရာကေန အဲဒီျဖစ္စဥ္ သို႔မဟုတ္ လုပ္ငန္းစဥ္အတြင္း ေက်ာ္လႊားလြန္ေျမာက္ဖို႔ အင္မတန္မွ ခက္ခဲတဲ့ အတား အဆီး အပိတ္အဆို႔ေတြ တစ္စတစ္စ ပိုမိုမ်ားျပားစြာ ေတြ႕လာရတဲ့အခါ တေရြ႕ေရြ႕ လမ္းေခ်ာ္လာတယ္။ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္လာေရးဆိုတဲ့ ပန္းတိုင္က ေမွးမွိန္လာၿပီး သူ႔ေနရာမွာ အမ်ိဳးသား ညီၫြတ္ေရးရဖို႔အတြက္ အမ်ိဳးသား ညီၫြတ္ေရး ရကိုရမွ ျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ ပန္းတိုင္က အစားထိုး ၀င္ေရာက္လာတယ္။ တကယ္က အမ်ိဳးသား ညီညြတ္ေရးဆိုတာ ပန္းတိုင္ မဟုတ္ဘူး။ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံအျဖစ္သို႕ ဆိုတာက ပန္းတိုင္ အစစ္ ျဖစ္ရမွာပါ။ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးသာ ပထမ၊ ပဓာန၊ အဓိကဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ အမ်ိဳးသား ညီၫြတ္ေရးရဖို႔ ဘယ္နည္းနဲ႔မဆို လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ နားလည္သေဘာေပါက္ပံုမ်ိဳးဟာ လြဲေခ်ာ္တဲ့ အေတြး အေခၚသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သမိုင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၾကားခဲ့ ဖတ္ခဲ့ရဖူးတဲ့ ]]ျပည္သူလူထုရဲ႕ ေထာက္ခံမႈ}} ၉၉.၉၉% ဆိုတဲ့ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ိဳးေတြဟာ အဲဒီစဥ္းစားပံု စဥ္းစားနည္းကေန ေပၚထြက္လာတာ ျဖစ္တယ္ဗ်။
ညီညြတ္ေရးအတြက္ ပိုင္ခြင့္ေတြ ရုပ္သိမ္းခံရတာမ်ိဳး
ေနာက္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ ]]ျပည္သူ႕အက်ိဳးအတြက္ ညီၫြတ္ေရး}}Unity for people's Sake ဆိုတဲ့ စဥ္းစားပံုျဖစ္တယ္ဗ်။ အမ်ိဳး သားညီၫြတ္ေရးဟာ အမ်ိဳးသားဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ သို႔မဟုတ္ ျပည္သူ႕အက်ိဳး အတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တယ္ဆိုတာကို လက္ခံေပမယ့္ အမ်ိဳးသား ညီၫြတ္ေရးဟာ ျပည္သူ႔အက်ိဳးကို ေက်ာ္နင္းလႊမ္းမိုးသြားတာမ်ိဳးကို ဒီစဥ္းစားပံုက ခြင့္မျပဳဘူး။ ဆိုလိုတာက အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရး ရဖို႔ဆိုရင္ ေမြးရာပါ အေျခခံရပိုင္ခြင့္မ်ား အပါအ၀င္ ျပည္သူေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးမ်ားကိုပါ ပယ္ဖ်က္႐ုပ္သိမ္းၿပီး လုပ္ေဆာင္ရမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚကို ဒီစဥ္းစားပံုက လက္မခံတဲ့ အဓိပၸာယ္ျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ။
လက္ေတြ႕လုပ္ျပသြားတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္
စစ္မွန္တဲ့ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးဆိုတာ မတူကဲြျပား ျခားနားတဲ့ အေရာင္ေတြကို အလင္းအေမွာင္ အဖိအေဖာ့ အခ်ိဳးအဆ မွန္ကန္စြာ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္လိုပဲ မတူကဲြျပားျခားနားတဲ့ သေဘာထား အျမင္ ရပ္တည္ခ်က္ေတြကို ေလးစားတန္ဖိုးထား ၿပီး စိတ္ရွည္ရွည္ သေဘာထားႀကီးႀကီးနဲ႕ တည္ေဆာက္မွသာ ရႏိုင္တဲ့ ရတနာတစ္ပါးျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို အျပည့္အ၀ဆံုးနားလည္ၿပီး နားလည္တဲ့အတိုင္း အေကာင္းဆံုး လုပ္ျပသြားႏိုင္ခဲ့သူကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ျဖစ္တယ္ဗ်။
အခုအခ်ိန္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္း ေရးထားတဲ့ စာအုပ္ေတြ ရာခ်ီရွိေနၿပီမို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္းေလ့လာလိုလွ်င္ ရႈေထာင့္စုံက ေလ့လာႏိုင္ပါၿပီဗ်ာ။ အဲဒီထဲမွာ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဘယ္လို နားလည္သေဘာေပါက္ ခံယူၿပီး ဘယ္လိုႀကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္ခဲ့တယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြလည္း အမ်ားအျပား ပါ၀င္ေနတယ္ဗ်။
ခြဲထြက္ခြင့္ သေဘာတူခဲ့ျခင္း
အဲဒီလုပ္ရပ္ေတြထဲမွာ အထင္ရွားဆံုးကေတာ့ ၁၉၄၇ ဖြဲ႕စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒထဲမွာ ခဲြထြက္ခြင့္ ပုဒ္မ ထည့္ေပးဖို႔ တိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကိုမ်ားရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ကို သေဘာတူခဲ့တာဟာ အထင္ရွားဆုံး ျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ။ ခဲြထြက္ခြင့္ဆိုတာ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးနဲ႔ ျပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္းပဲလို႔ ႐ႈျမင္ႏိုင္စရာရွိေပမယ့္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ကာလအတြင္း တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ သံသယေတြ ေက်ပ်က္သြားေအာင္ လုပ္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ သူ႔ကိုယ္သူ ယံုၾကည္တာက တစ္ေၾကာင္း၊ အမ်ိဳးသား ညီၫြတ္ေရးက တိုင္းရင္းသား ျပည္သူေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးမ်ားအေပၚ လႊမ္းမိုးေက်ာ္နင္းသြားတာ မ်ိဳး မျဖစ္ေစခ်င္တာကလည္း တစ္ေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳခဲ့တာျဖစ္တယ္ဗ်။
ဖဆပလႏွင့္ ညီညြတ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈ
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတြကို ေတာ္လွန္ဖို႔ ဖက္ဆစ္တိုက္ဖ်က္ေရး ျပည္သူ႕ လြတ္လပ္ေရးအဖဲြ႕ႀကီး အဖဲြ႕ႀကီး ဖဲြ႕စည္းခဲ့ပုံ သာဓက ျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ (ပထမအမည္က ဖတပလ၊ ေတာ္လွန္ေရးၿပီးသြားေတာ့ ဖဆပလ ျဖစ္လာပါတယ္။)
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပေဒသရာဇ္ ေခတ္ အဆုံးသတ္ခံရၿပီး သူ႕ကြၽန္ျဖစ္ရ တဲ့ေနာက္ပိုင္း ပထမဆံုးေပၚထြက္ လာခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသား တပ္မေတာ္ႀကီးရဲ႕ အႀကီးအကဲျဖစ္ေနေပမယ့္ ထမ္းေဆာင္ရမယ့္ ေတာ္လွန္ေရးတာ၀န္ရဲ႕ ႀကီးမား ေလးနက္ပံုကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟာ ငါ့ျမင္းငါစိုင္း မလုပ္ဘဲ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပံုပါတီ တို႔နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး ဖက္ဆစ္တိုက္ဖ်က္ေရး ျပည္သူ႕ လြတ္လပ္ေရးအဖဲြ႕ႀကီး ဖဲြ႕စည္းခဲ့တာကိုၾကည့္ရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ႀကီးမားတဲ့အေျမာ္အျမင္ကို နားလည္ႏိုင္တယ္ဗ်ာ။
ဒါ့အျပင္ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးအၿပီး ဖ.ဆ.ပ.လ အဖဲြ႕ႀကီး တိုးခ်ဲ႕ရာမွာ ဘႀကီးဘေဘလို လက္်ာႏိုင္ငံေရးသမားေဟာင္းႀကီးေတြကိုပါ ထည့္သြင္းခဲ့ကာ မိမိအေပၚ အထင္အျမင္လဲြမွားေနတဲ့ ဂဠဳန္ဦးေစာကို မိမိကိုယ္မိမိ ႏွိမ့္ခ်မႈ အျပည့္နဲ႔ လိုက္လိုက္ေလ်ာေလ်ာ ဆက္ဆံခဲ့တာ၊ အိုင္စီအက္စ္ ဦးတင္ထြဋ္အစရွိတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အေတြ႕အႀကံဳရွိသူ ပညာတတ္ေတြကို ေနရာေပးခဲ့တာေတြက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ အမ်ိဳးသား ညီၫြတ္ေရးအတြက္ အေျမာ္အျမင္ႀကီးမႈကို ေဖာ္ျပေနတယ္မဟုတ္ပါလားဗ်ာ။
တရားနည္းလမ္းတက်သာ
အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးဟာ ျပည္သူ႔အက်ိဳး (အဲဒီတုန္းကေတာ့ လြတ္လပ္ေရးပန္းတိုင္ေပါ့ဗ်ာ)အတြက္ အင္မတန္အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာကို ႏွလုံးသြင္းထားေပမယ့္ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးရဖို႔အတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟာ တရားနဲ႔ေလ်ာ္ညီတဲ့ နည္းလမ္းမ်ားကိုသာ အစဥ္ျပဳခဲ့သူ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အဲဒီျဖစ္ရပ္ေတြကို ၾကည့္ရင္ သိႏိုင္တယ္ဗ်။
တကယ္ေတာ့လည္း အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးဆိုတာ အမ်ိဳးသားေရး အက်ပ္အတည္းႀကီးတစ္ ခုခု ေပၚေပါက္ေနခ်ိန္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လို ႐ိုးသားျဖဴစင္ ေျဖာင့္မတ္ ထက္ျမက္ၿပီး တိုင္းျပည္အေပၚ ေစတနာေကာင္း အျပည့္ရွိတဲ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးကသာ စိတ္ရွည္ရွည္သေဘာထား ႀကီးႀကီး အေျမာ္အျမင္ရွိရွိနဲ႔ တည္ေဆာက္ႏိုင္တဲ့ အရာမ်ိဳးျဖစ္တယ္ဗ်။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တူတူ မတူတူ ညီၫြတ္ၾက ဆိုၿပီး အတင္းအက်ပ္ တည္ေဆာက္လို႔ရတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးဗ်။
ကြၽန္ေတာ္ ေတြးမိတာေလးေတြကို စာဖတ္သူမ်ားရဲ႕ မူလအေတြးနဲ႕ တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ႏိုင္ဖို႕ ေ၀မွ်လိုက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းပါဗ်ာ။
၀၁ ၁၁ ၁၁.။
ဖိုးသုညေတြ ႀကီးစိုးလႊမ္းမိုးတဲ့ေခတ္
ႏိုင္ငံေရး သေဘာတရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္သံုးေလးဆယ္ေလာက္က ဆရာဒဂုန္တာရာရဲ႕ အဆိုအမိန္႕တစ္ခုကို သတိရမိတယ္။ ဆရာက ]]ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ စီးပြားေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ လူစုလူေ၀းနဲ႔ ေတာင္းဆို တာျဖစ္တယ္}} လို႔ ေျပာခဲ့တာျဖစ္တယ္ဗ်။ ဖတ္ဖူးခဲ့တာ ၾကာၿပီဆိုေတာ့ တိတိက်က်ေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အဓိက ဆိုလိုခ်က္ကေတာ့ အဲဒီအတိုင္းျဖစ္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ေျပာႏိုင္တယ္ဗ်။
ဓနဥစၥာကို ဘယ္လို ခြဲေ၀သလဲ
ဆရာ့ရဲ႕စကားကို ကြၽန္ေတာ္ နားလည္သေဘာေပါက္တာကေတာ့ ကမၻာမွာ ေပၚေပါက္ခဲ့သမွ် ေတာ္လွန္ေရးေတြ၊ ျပည္တြင္းစစ္ေတြ၊ လူထုအံု
အသိုင္းအ၀ိုင္း၊ အဖဲြ႕အစည္း၊ ႏိုင္ငံရယ္လို႔ ေပၚထြက္လာခဲ့ခ်ိန္ကစၿပီး လူသားေတြ ဒီကေန႔အထိ မျပတ္ရင္ဆိုင္ေနၾကရတဲ့ အဓိကျပႆနာႀကီး တစ္ခုက အဲသလို ရလာတဲ့၀င္ေငြေတြကို ခဲြေ၀သံုးစဲြတဲ့ကိစၥျဖစ္တယ္ဗ်။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာကို ကိုင္တြယ္သံုးစဲြတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစား (အစိုးရ)နဲ႔အုပ္ခ်ဳပ္ခံလူတန္းစား (ျပည္သူ)တို႔ၾကားမွာ အဲဒီ၀င္ေငြခဲြေ၀ သံုးစဲြတဲ့ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သေဘာထားကဲြ ျပားမႈဟာ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ရွိလာခဲ့တဲ့ အျခင္းအရာတစ္ခုျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ အဲဒီသေဘာထားကဲြျပားမႈ နက္႐ႈိင္းျပင္းထန္လာတဲ့အခါ သပိတ္ ေတြ၊ ဆႏၵျပပဲြေတြ၊ လူထုအံု
တရားမွ်တမႈ က်ဆုံးၿပီဆိုရင္
အပ္နဲ႔ထြင္း႐ံုနဲ႕ ၿပီးသြားႏိုင္တဲ့ကိစၥတစ္ခု ပုဆိန္နဲ႔ေပါက္ရတဲ့ အေျခအေနအထိ ေရာက္လာၿပီရင္ေတာ့ အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း ထိခိုက္နစ္နာ ဆံုး႐ႈံးမႈက သိပ္ကိုႀကီးတယ္ဗ်။ ]]ျပည္တြင္းစစ္တစ္ခုရဲ႕ ပထမဆံုးေသနတ္သံ ေပၚထြက္လာခ်ိန္မွာ အဲဒီေသနတ္က်ည္ဆန္ ထိမွန္ၿပီး က်ဆံုးသြားသူကေတာ့ တရားမွ်တမႈျဖစ္တယ္}} ဆိုတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ႏိုင္ငံေရးအဆိုအမိန္႕တစ္ခု ရွိတယ္ဗ်။ တရားမွ်တမႈ က်ဆံုးသြားၿပီဆိုမွေတာ့ အဲဒီလူအဖဲြ႕အစည္းဟာ ]ေတာတြင္းဥပေဒ Law of the Jungle ႀကီးစိုးလႊမ္းမိုးရာ တိရစၦာန္ကမၻာအျဖစ္သို႔ ေလွ်ာက် သြားၿပီေပါ့ဗ်ာ။ တိရစၦာန္ကမၻာဆိုတာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈနိတၳိ၊ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ ဗလာ၊ ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ သုည ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အားလံုး အသိ ျဖစ္တယ္ဗ်။
ဒီကေန႔ ကမၻာႀကီးကိုၾကည့္လိုက္ရင္ ဒီအခ်က္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ေတြ႕ႏိုင္တယ္ဗ်ာ။ ႏိုင္ငံရဲ႕ ဓနဥစၥာကို မွန္မွန္ကန္ကန္ နဲ႔ တရားနည္းလမ္းက်စြာ ခဲြေ၀မႈျပဳႏိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံမ်ားဟာ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေနၾကၿပီး အဲသလို မလုပ္ႏိုင္တဲ့ႏိုင္ငံမ်ားကေတာ့ မုန္တိုင္းထန္ေနၾကတာ ျဖစ္တယ္ဗ်။
ႏိုင္ငံ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား
ႏိုင္ငံရဲ႕ဓနဥစၥာ ခဲြေ၀မႈစနစ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ (တစ္နည္း) ႏိုင္ငံေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ အံု
ပထမအမ်ိဳးအစားႏုိင္ငံေတြမွာ လူထုႀကီးရဲ႕ ဆႏၵ (ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္အရ) ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ျပည့္၀ႏိုင္ခဲ့တာေၾကာင့္ အဲဒီႏိုင္ငံေတြဟာ ၿငိမ္းခ်မ္း လြတ္လပ္ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ ထိခိုက္နစ္နာ ဆံုး႐ႈံးမႈ နည္းပါးစြာနဲ႔ ေရာက္ရွိလာႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္ ဗ်။
ဒုတိယအမ်ိဳးအစားႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ ဥာဏ္ပညာ၊ အေျမာ္အျမင္ နည္းပါးတဲ့ ဖိုးသုညေတြ ႀကီးစိုး လႊမ္းမိုးတဲ့ အစိုးရေတြဟာ မိမိတို႔ျပည္သူေတြရဲ႕ တရားနဲ႔ ေလ်ာ္ညီတဲ့ဆႏၵကို ဖီဆန္အာခံဆန္႔က်င္ၿပီး မိမိတို႔ အာဏာ တည္ၿမဲေရးအတြက္သာ ေခါင္းမာမာနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ႐ႈေထာင့္ကၾကည့္ရင္ ႀကီးစြာေသာ ထိခိုက္နစ္နာဆံုး႐ႈံးမႈေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့ရတယ္ဗ်။ ]]ဖြတ္ မိေက်ာင္းျဖစ္ ျမစ္မခ်မ္းသာ}}ဆိုတဲ့ စကားပုံနဲ႕ကေတာ့ ကြက္တိပါပဲဗ်ာ။ (ကြယ္လြန္သူ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏုက လူဖ်င္းလူညံ့ေတြကို ဖိုးသုညလို႕ သုံးႏႈန္းခဲ့တာ သေဘာက်လြန္းလို႕ ယူသုံးလိုက္တာပါ။)
အာရပ္ေႏြဦးေဒသႏိုင္ငံမ်ားရဲ႕ ဆုံးရႈံးမႈ
IMF ရဲ႕ အခ်က္အလက္ေတြကို အသံုးျပဳၿပီး ပထ၀ီႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ အတိုင္ပင္ခံအဖဲြ႕တစ္ဖဲြ႕က မၾကာေသးခင္က ထုတ္ျပန္ ခဲ့တဲ့ အစီရင္ခံစာ တစ္ေစာင္အရ ]]အာရပ္ေႏြဦး}} လို႔ တင္စားေခၚေ၀ၚေနၾကတဲ့ လူထုအံုၾကြမႈမ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့ရာ လစ္ဗ်ား၊ ဆီးရီးယား၊ အီဂ်စ္၊ တူနီးရွား၊ ဘာရိန္းနဲ႔ ယီမင္ႏိုင္ငံေတြရဲ႕ စုစုေပါင္းGDPဆံုး႐ႈံးမႈ ေဒၚလာ ၂၀.၆၅ ဘီလ်ံနဲ႔ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြဆံုး႐ႈံးမႈ ေဒၚလာ ၃၅.၂၈ ဘီလ်ံရွိခဲ့တယ္လို႔ သိရတယ္ဗ်။ ယီမင္နဲ႔ လစ္ဗ်ားဟာ အခြန္အခ ဆံုး႐ႈံးမႈ အဆိုးရြားဆံုးခံခဲ့ရတဲ့ ႏိုင္ငံေတြျဖစ္ၿပီး ယီမင္က ၇၇% နဲ႔ လစ္ဗ်ားက ၈၄% ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုတယ္ဗ်။ လူထုအံုၾကြမႈနဲ႔ မၿငိမ္မသက္ျဖစ္မႈမ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံရဲ႕GDP အမ်ားဆံုး ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရတဲ့ႏိုင္ငံက လစ္ဗ်ားျဖစ္ၿပီး ေဒၚလာ ၇.၆၇ ဘီလ်ံဆံုး႐ႈံးခဲ့ရတယ္လို႔ အဲဒီအစီရင္ခံစာမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ လူ႔အသက္ဆံုး႐ႈံးမႈေတြ၊ အေျခခံ အေဆာက္အအံုပ်က္စီးမႈေတြ၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းနဲ႔ ႏိုင္ငံျခား တိုက္႐ိုက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ၊ ဆံုး႐ႈံးသြားခဲ့မႈေတြ မပါေသးဘူးလို႔ ဆိုတယ္ဗ်ာ။ အဲဒါေတြပါ ထည့္တြက္ရင္ေတာ့ ဆံုး႐ႈံးမႈဟာ မၾကည့္ရဲေလာက္ေအာင္ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္ဗ်ာ။
အဲဒါဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕ တရားနည္းလမ္းက်တဲ့ ဆႏၵကို ဥာဏ္ပညာအေျမာ္အျမင္နည္းပါးတဲ့ ဖိုးသုညအစိုးရေတြရဲ႕ မိုက္မဲစြာ အာခံ ဆန္႔က်င္ခဲ့မႈေတြေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံေတြ ကုန္က်ခဲ့ရတဲ့ စရိတ္ေတြ ျဖစ္တယ္ဗ်ာ။
ကိုယ့္ႏိုင္ငံအတြက္ စိတ္သက္သာရာရမိ
ဒီေရကို လက္ဖ၀ါးနဲ႔တားဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့ လူတစ္ေယာက္ သို႔မဟုတ္ လူတစ္စုေၾကာင့္ ထိခိုက္နစ္နာဆံုး႐ႈံးမႈ အမ်ားအျပားနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ၾကရတဲ့ အဲဒီႏိုင္ငံေတြက ျပည္သူေတြအတြက္ စာနာစိတ္ေတြျဖစ္ေပၚေနမိတဲ့ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ သူတို႔ဆီက ကပ္ေဘးဆိုးမ်ိဳးကို ေရွာင္လႊဲႏိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္ပံုရတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံအတြက္ေတာ့ စိတ္သက္သာရာရမိသလို ခံစားေနရတယ္ဗ်ာ။
၀၁ ၁၁ ၁၁
ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္ ယခုအပတ္ထုတ္ပါ ေမာင္၀ံသ / ေျပာခ်င္လြန္းလို႕ေဆာင္းပါး။
အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရး အယူအဆအခ်ိဳ႕
ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ဖို႔အတြက္ အမ်ိဳးသား ညီၫြတ္ေရးဟာ ေသာ့ခ်က္ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာၾကတဲ့အခါ ဘယ္သူမွ ျငင္း ၾကမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေသခ်ာေပမယ့္ အဲဒီစကားကို နားလည္သေဘာေပါက္ပံုဟာ အၿမဲတမ္း ႏွစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ခံစား မိတယ္ဗ်။
တစ္မ်ိဳးက ညီၫြတ္ေရးရဲ႕ အက်ိဳးငွာ ညီၫြတ္ေရးရေအာင္ မျဖစ္ ျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႕ လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ စဥ္းစားပံုျဖစ္ပါတယ္။ Unity for unity's sake လို႔ ေျပာေလ့ရွိတယ္ဗ်။ ႏိုင္ငံ့အက်ိဳး ျပည္သူ႔အက်ိဳးအတြက္ အမ်ိဳးသား ညီၫြတ္ေရး လိုအပ္တယ္ဆိုၿပီး စဥ္းစားရာကေန အဲဒီျဖစ္စဥ္ သို႔မဟုတ္ လုပ္ငန္းစဥ္အတြင္း ေက်ာ္လႊားလြန္ေျမာက္ဖို႔ အင္မတန္မွ ခက္ခဲတဲ့ အတား အဆီး အပိတ္အဆို႔ေတြ တစ္စတစ္စ ပိုမိုမ်ားျပားစြာ ေတြ႕လာရတဲ့အခါ တေရြ႕ေရြ႕ လမ္းေခ်ာ္လာတယ္။ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္လာေရးဆိုတဲ့ ပန္းတိုင္က ေမွးမွိန္လာၿပီး သူ႔ေနရာမွာ အမ်ိဳးသား ညီၫြတ္ေရးရဖို႔အတြက္ အမ်ိဳးသား ညီၫြတ္ေရး ရကိုရမွ ျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ ပန္းတိုင္က အစားထိုး ၀င္ေရာက္လာတယ္။ တကယ္က အမ်ိဳးသား ညီညြတ္ေရးဆိုတာ ပန္းတိုင္ မဟုတ္ဘူး။ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံအျဖစ္သို႕ ဆိုတာက ပန္းတိုင္ အစစ္ ျဖစ္ရမွာပါ။ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးသာ ပထမ၊ ပဓာန၊ အဓိကဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ အမ်ိဳးသား ညီၫြတ္ေရးရဖို႔ ဘယ္နည္းနဲ႔မဆို လုပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ နားလည္သေဘာေပါက္ပံုမ်ိဳးဟာ လြဲေခ်ာ္တဲ့ အေတြး အေခၚသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သမိုင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၾကားခဲ့ ဖတ္ခဲ့ရဖူးတဲ့ ]]ျပည္သူလူထုရဲ႕ ေထာက္ခံမႈ}} ၉၉.၉၉% ဆိုတဲ့ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ိဳးေတြဟာ အဲဒီစဥ္းစားပံု စဥ္းစားနည္းကေန ေပၚထြက္လာတာ ျဖစ္တယ္ဗ်။
ညီညြတ္ေရးအတြက္ ပိုင္ခြင့္ေတြ ရုပ္သိမ္းခံရတာမ်ိဳး
ေနာက္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ ]]ျပည္သူ႕အက်ိဳးအတြက္ ညီၫြတ္ေရး}}Unity for people's Sake ဆိုတဲ့ စဥ္းစားပံုျဖစ္တယ္ဗ်။ အမ်ိဳး သားညီၫြတ္ေရးဟာ အမ်ိဳးသားဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ သို႔မဟုတ္ ျပည္သူ႕အက်ိဳး အတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တယ္ဆိုတာကို လက္ခံေပမယ့္ အမ်ိဳးသား ညီၫြတ္ေရးဟာ ျပည္သူ႔အက်ိဳးကို ေက်ာ္နင္းလႊမ္းမိုးသြားတာမ်ိဳးကို ဒီစဥ္းစားပံုက ခြင့္မျပဳဘူး။ ဆိုလိုတာက အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရး ရဖို႔ဆိုရင္ ေမြးရာပါ အေျခခံရပိုင္ခြင့္မ်ား အပါအ၀င္ ျပည္သူေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးမ်ားကိုပါ ပယ္ဖ်က္႐ုပ္သိမ္းၿပီး လုပ္ေဆာင္ရမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚကို ဒီစဥ္းစားပံုက လက္မခံတဲ့ အဓိပၸာယ္ျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ။
လက္ေတြ႕လုပ္ျပသြားတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္
စစ္မွန္တဲ့ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးဆိုတာ မတူကဲြျပား ျခားနားတဲ့ အေရာင္ေတြကို အလင္းအေမွာင္ အဖိအေဖာ့ အခ်ိဳးအဆ မွန္ကန္စြာ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္လိုပဲ မတူကဲြျပားျခားနားတဲ့ သေဘာထား အျမင္ ရပ္တည္ခ်က္ေတြကို ေလးစားတန္ဖိုးထား ၿပီး စိတ္ရွည္ရွည္ သေဘာထားႀကီးႀကီးနဲ႕ တည္ေဆာက္မွသာ ရႏိုင္တဲ့ ရတနာတစ္ပါးျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို အျပည့္အ၀ဆံုးနားလည္ၿပီး နားလည္တဲ့အတိုင္း အေကာင္းဆံုး လုပ္ျပသြားႏိုင္ခဲ့သူကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ျဖစ္တယ္ဗ်။
အခုအခ်ိန္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္း ေရးထားတဲ့ စာအုပ္ေတြ ရာခ်ီရွိေနၿပီမို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္းေလ့လာလိုလွ်င္ ရႈေထာင့္စုံက ေလ့လာႏိုင္ပါၿပီဗ်ာ။ အဲဒီထဲမွာ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဘယ္လို နားလည္သေဘာေပါက္ ခံယူၿပီး ဘယ္လိုႀကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္ခဲ့တယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြလည္း အမ်ားအျပား ပါ၀င္ေနတယ္ဗ်။
ခြဲထြက္ခြင့္ သေဘာတူခဲ့ျခင္း
အဲဒီလုပ္ရပ္ေတြထဲမွာ အထင္ရွားဆံုးကေတာ့ ၁၉၄၇ ဖြဲ႕စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒထဲမွာ ခဲြထြက္ခြင့္ ပုဒ္မ ထည့္ေပးဖို႔ တိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကိုမ်ားရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ကို သေဘာတူခဲ့တာဟာ အထင္ရွားဆုံး ျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ။ ခဲြထြက္ခြင့္ဆိုတာ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးနဲ႔ ျပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္းပဲလို႔ ႐ႈျမင္ႏိုင္စရာရွိေပမယ့္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ကာလအတြင္း တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ သံသယေတြ ေက်ပ်က္သြားေအာင္ လုပ္ႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ သူ႔ကိုယ္သူ ယံုၾကည္တာက တစ္ေၾကာင္း၊ အမ်ိဳးသား ညီၫြတ္ေရးက တိုင္းရင္းသား ျပည္သူေတြရဲ႕ အခြင့္အေရးမ်ားအေပၚ လႊမ္းမိုးေက်ာ္နင္းသြားတာ မ်ိဳး မျဖစ္ေစခ်င္တာကလည္း တစ္ေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳခဲ့တာျဖစ္တယ္ဗ်။
ဖဆပလႏွင့္ ညီညြတ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈ
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတြကို ေတာ္လွန္ဖို႔ ဖက္ဆစ္တိုက္ဖ်က္ေရး ျပည္သူ႕ လြတ္လပ္ေရးအဖဲြ႕ႀကီး အဖဲြ႕ႀကီး ဖဲြ႕စည္းခဲ့ပုံ သာဓက ျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ (ပထမအမည္က ဖတပလ၊ ေတာ္လွန္ေရးၿပီးသြားေတာ့ ဖဆပလ ျဖစ္လာပါတယ္။)
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပေဒသရာဇ္ ေခတ္ အဆုံးသတ္ခံရၿပီး သူ႕ကြၽန္ျဖစ္ရ တဲ့ေနာက္ပိုင္း ပထမဆံုးေပၚထြက္ လာခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသား တပ္မေတာ္ႀကီးရဲ႕ အႀကီးအကဲျဖစ္ေနေပမယ့္ ထမ္းေဆာင္ရမယ့္ ေတာ္လွန္ေရးတာ၀န္ရဲ႕ ႀကီးမား ေလးနက္ပံုကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟာ ငါ့ျမင္းငါစိုင္း မလုပ္ဘဲ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ ျပည္သူ႔အေရးေတာ္ပံုပါတီ တို႔နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး ဖက္ဆစ္တိုက္ဖ်က္ေရး ျပည္သူ႕ လြတ္လပ္ေရးအဖဲြ႕ႀကီး ဖဲြ႕စည္းခဲ့တာကိုၾကည့္ရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ႀကီးမားတဲ့အေျမာ္အျမင္ကို နားလည္ႏိုင္တယ္ဗ်ာ။
ဒါ့အျပင္ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးအၿပီး ဖ.ဆ.ပ.လ အဖဲြ႕ႀကီး တိုးခ်ဲ႕ရာမွာ ဘႀကီးဘေဘလို လက္်ာႏိုင္ငံေရးသမားေဟာင္းႀကီးေတြကိုပါ ထည့္သြင္းခဲ့ကာ မိမိအေပၚ အထင္အျမင္လဲြမွားေနတဲ့ ဂဠဳန္ဦးေစာကို မိမိကိုယ္မိမိ ႏွိမ့္ခ်မႈ အျပည့္နဲ႔ လိုက္လိုက္ေလ်ာေလ်ာ ဆက္ဆံခဲ့တာ၊ အိုင္စီအက္စ္ ဦးတင္ထြဋ္အစရွိတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အေတြ႕အႀကံဳရွိသူ ပညာတတ္ေတြကို ေနရာေပးခဲ့တာေတြက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ အမ်ိဳးသား ညီၫြတ္ေရးအတြက္ အေျမာ္အျမင္ႀကီးမႈကို ေဖာ္ျပေနတယ္မဟုတ္ပါလားဗ်ာ။
တရားနည္းလမ္းတက်သာ
အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးဟာ ျပည္သူ႔အက်ိဳး (အဲဒီတုန္းကေတာ့ လြတ္လပ္ေရးပန္းတိုင္ေပါ့ဗ်ာ)အတြက္ အင္မတန္အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာကို ႏွလုံးသြင္းထားေပမယ့္ အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးရဖို႔အတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟာ တရားနဲ႔ေလ်ာ္ညီတဲ့ နည္းလမ္းမ်ားကိုသာ အစဥ္ျပဳခဲ့သူ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အဲဒီျဖစ္ရပ္ေတြကို ၾကည့္ရင္ သိႏိုင္တယ္ဗ်။
တကယ္ေတာ့လည္း အမ်ိဳးသားညီၫြတ္ေရးဆိုတာ အမ်ိဳးသားေရး အက်ပ္အတည္းႀကီးတစ္ ခုခု ေပၚေပါက္ေနခ်ိန္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လို ႐ိုးသားျဖဴစင္ ေျဖာင့္မတ္ ထက္ျမက္ၿပီး တိုင္းျပည္အေပၚ ေစတနာေကာင္း အျပည့္ရွိတဲ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးကသာ စိတ္ရွည္ရွည္သေဘာထား ႀကီးႀကီး အေျမာ္အျမင္ရွိရွိနဲ႔ တည္ေဆာက္ႏိုင္တဲ့ အရာမ်ိဳးျဖစ္တယ္ဗ်။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တူတူ မတူတူ ညီၫြတ္ၾက ဆိုၿပီး အတင္းအက်ပ္ တည္ေဆာက္လို႔ရတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးဗ်။
ကြၽန္ေတာ္ ေတြးမိတာေလးေတြကို စာဖတ္သူမ်ားရဲ႕ မူလအေတြးနဲ႕ တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ႏိုင္ဖို႕ ေ၀မွ်လိုက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းပါဗ်ာ။
၀၁ ၁၁ ၁၁.။