09 July 2010

ျမစ္ႀကီးမ်ားတြင္ ေရျပည့္လာမႈေၾကာင့္ ကမ္းႏွစ္ဖက္ေပ်ာက္၍ သေဘၤာမ်ား ဂ႐ုစိုက္ ေမာင္းႏွင္ေနရ

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးတြင္ အဓိက အသံုးျပဳေနသည့္ ဧရာ၀တီျမစ္ႏႇင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္မ်ားတြင္ ေရျပည့္လာမႈေၾကာင့္ ကမ္းႏႇစ္ဖက္ေပ်ာက္၍ သေဘၤာမ်ား ဂ႐ုစိုက္ေမာင္းႏႇင္ရမႈ ရႇိေနၿပီး အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ ကမ္းေပၚႏႇင့္ေရေပၚျပ အမႇတ္အသားမ်ား ေျပာင္းလဲသတ္မႇတ္ထား ရႇိေပးရန္ လိုအပ္လာေၾကာင္း ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးမႇ တာ၀န္ရႇိသူတစ္ဦးထံမႇ စံုစမ္းသိရႇိရသည္။ ယခုႏႇစ္တြင္ ဧရာ၀တီႏႇင့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္မ်ား၌ ယမန္ႏႇစ္ထက္ ျမစ္ေရေစာ၍ ျမင့္တက္ခဲ့ၿပီး ေရမ်ားျပားလာ၍ ကုန္ျပည့္၊ လူျပည့္တင္ေဆာင္ကာ သေဘၤာမ်ား သြားလာႏိုင္မႈႏႇင့္အတူ ေရနည္းခ်ိန္တြင္ မကပ္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့သည့္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား၊ မသြားေရာက္လာႏိုင္ခဲ့သည့္ ခရီးစဥ္မ်ား ျပန္လည္ဆိုက္ကပ္ ေျပးဆြဲႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုုသို႔ ျမစ္ေရမ်ားျပားလာမႈေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ ကမ္းႏႇစ္ဖက္ကို နစ္ျမဳပ္၍ ကမ္းေပ်ာက္သည့္ အေနအထားမ်ားရႇိေန၍ ေရယာဥ္မ်ား ဂ႐ုစိုက္ေမာင္းႏႇင္ ေနရေၾကာင္း ခ်င္းတြင္း ျမစ္ေၾကာင္းသြား ေရယာဥ္မႇဴးႀကီး တစ္ဦးထံမႇ သိရသည္။ ေရမ်ားခ်ိန္တြင္ ၾကံဳေတြ႕ရေလ့ ရႇိသည့္ ၀ဲအႏၲရာယ္၊ သေဘၤာေမာင္းႏႇင္ရာတြင္ အခက္အခဲ ျဖစ္ေစႏိုင္သည့္ ေရေအာက္တြင္ နစ္ျမဳပ္ေနေသာ အရာမ်ား၊ ကမ္းေပၚေရေရာက္၍ ကမ္းေပ်ာက္သြားသည့္ အေနအထားမ်ားကို ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းစြာျဖင့္ ထိန္းသိမ္း ေမာင္းႏႇင္္ေရးမႇာ ေရယာဥ္မႇဴး၏ တာ၀န္ျဖစ္သကဲ့သို႔ ေရလမ္းေၾကာင္းျပ အမႇတ္အသားမ်ား မႇန္ကန္စြာ စုိက္ထူေပးႏိုင္မႈ မႇာလည္း မ်ားစြာအေရးႀကီးေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားတြင္ ေျပာင္းလဲလာသည့္ ေရလမ္းေၾကာင္း အေနအထားအရ ကမ္းေပၚျပႏႇင့္ေရေပၚျပ အမႇတ္အသားမ်ားအား ေျပာင္းလဲ သတ္မႇတ္ေပးရန္ႏႇင့္ အမႇတ္အသားအသစ္မ်ား ထပ္မံစိုက္ထူေပးရန္ လိုအပ္ေနေၾကာင္း Bi Weekly Eleven ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။