06 June 2012

DVB သတင္းေထာက္ ကိုခြန္ေခါင္ နဲ ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေတြ ့ဆံု ေမးျမန္းခ်က္ကို စာသားေတြ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္..


ဒီလိုျပသနာေတြ ျဖစ္လို႔ရွိရင္ က်မရဲ႕ အေတြးက ကိစၥႏွစ္ခုဆီကိုေရာက္သြားတယ္...
နံပါတ္တစ္က တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးေပါ့၊ နံပါတ္ႏွစ္က လံႈေဆာ္တဲ့သူမ်ားရွိလားဆိုတဲ့ စိုးရိမ္ပူပင္မႈပါပဲ...

ဥပေဒစိုးမိုးေရးလို႕ က်မဘာလို႕ေျပာရလဲဆိုေတာ့ ဒီႏိုင္ငံမွာ ဥပေဒစိုးမိုးေရးရွိတယ္ဆိုရင္ ပထမဦးဆံုး ျပသနာတစ္ခုျဖစ္ျပီ၊ အေရးတခုခုျဖစ္ျပီ၊ ရာဇ၀တ္မႈတစ္ခုျဖစ္ျပီဆိုထဲက ပီပီျပင္ျပင္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္အေရးယူလိုက္မယ္ဆိုရင္ ဒီျပသနာေတြက ေပၚလာစရာအေၾကာင္းမရွိဘူး...

ျပသနာတစ္ခု မရွင္းလိုက္တာနဲ႔ ေနာက္ထပ္ျပသနာတစ္ခု ထပ္ျပီးေပၚလာတယ္... ဒါဟာ ဥပေဒပိုင္းဆိုင္ရာေတြက ရွင္းလင္းရမယ့္ ျပသနာ... ဥပမာ- ရာဇ၀တ္မႈျဖစ္လာရင္ ရာဇ၀တ္မႈက်ဴးလြန္ခဲ့သူေတြကို ဖမ္းရမွာ အေရးယူရမွာ၊ အျမန္ဆံုးေပါ့ေနာ္ အေရးယူရမွာက ရဲအဖြဲ႕နဲ႕ဆိုင္တယ္ တရားရံုးေတြနဲ႔ ဆိုင္တယ္ေပါ့ေနာ္... အဲ့ဒါကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ လုပ္လိုက္လို႕ရွိရင္ ျပသနာေတြကို ထိန္းထားလို႕ရတယ္... ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ မလုပ္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ျပသနာေတြက တဆင့္နဲ႔ တဆင့္ ၾကီးထြားႏိုင္တယ္...

ေနာက္တခု က်မက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရမယ္... ဒါဟာလဲ က်မတို႔ ျပည္သူျပည္သားေတြက ဒီစိုးရိမ္ပူပင္မႈ ရွိတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္... လႈံေဆာ္ေနတဲ့ သူေတြမ်ား ရွိသလား... အေျခအေနကို မတည္ျငိမ္ေအာင္ လံႈေဆာ္ေနတဲ့ သူေတြမ်ား ရွိသလား...

တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အေျခအေနကို မတည္ျငိမ္ေအာင္ လံႈေဆာ္တာမဟုတ္ဘဲ စင္ျမင့္ရွိရင္ ထျပီး တက္ျပီးေတာ့ ေအာ္ခ်င္တဲ့ သူေတာ့ရွိတယ္... အဲ့လိုေအာ္ျခင္းအားျဖင့္ က်မတို႔အတြက္၊ က်မတို႔ႏိုင္ငံအတြက္၊ က်မတို႔ လူမႈ အသိုင္းအ၀ိုင္းအတြက္ အက်ိဳးရွိလား မရွိဘူးလား၊ ဆိုတာကို မဆင္ျခင္ဘဲနဲ႔ ထျပီးေတာ့ ေအာ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အဲ့ဒါကလဲ မလိုလားအပ္ဘဲ ျပသနာေတြကို ၾကီးထြားႏိုင္ေစတယ္...

အဲ့ေတာ့ က်မတို႔ ႏိုင္ငံမွာ ဘယ္သူမဆို လံုလံုျခံဳျခံဳ ရွိတယ္ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္ေစခ်င္တယ္... ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ သိကၡာဟာ ဒီႏိုင္ငံက ျပည္သူေတြရဲ႕ လံုျခံဳမႈနဲ႔ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ အေပၚမွာ မူတည္တယ္... စိတ္ခ်မ္းသာမႈဆိုတာ လူေနမႈက စရမွာပဲ... မလံုျခံဳတဲ့ သူေတြက ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္ခ်မ္းသာမွာ မဟုတ္ဘူး...

ဒီႏိုင္ငံမွာ က်မတို႕ရဲ႕ ျပည္သူျပည္သားေတြ အားလံုး၊ လူမ်ိဳးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး။ တိုင္းသူျပည္သား မဟုတ္တဲ့ ဒီႏိုင္ငံမွာေရာက္ေနတဲ့ လူမ်ိဳးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး၊ လံုျခံဳမႈရွိတဲ့ ႏိုင္ငံမ်ိဳး ျဖစ္ေစခ်င္တယ္... ဥပမာ- က်မခုနက ေျပာတဲ့ ထိုင္းမွာ က်မသြားတဲ့အခါမွာ အင္မတန္မွ စိတ္လံုျခံဳတယ္... က်မက ထိုင္ငံသားမဟုတ္ဘူး၊ ဧည့္သည္ပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ဒီဧည့္သည္တစ္ေယာက္ကို စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္လို႔ စိတ္လံုျခံဳေအာင္လို႔ လုပ္ေပးႏိုင္တယ္ဆိုတာ အဲ့ႏိုင္ငံရဲ႕ သိကၡာ ဘယ္ေလာက္ျမင့္လဲ... က်မတို႕ႏိုင္ငံမွာ ဧည့္သည္ေတြေရာ၊ ဒီမွာေနတဲ့ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားေတြ ေရာ၊ အားလံုးဟာ လံုျခံဳမႈရွိဖို႕ က်မတို႕ ဦးတည္ရမယ္...

ဒါေၾကာင့္ က်မတို႔ အတန္တန္ လူေတြ နားညည္းေလာက္ေအာင္ ဥပေဒ စိုးမိုးေရး၊ ဥပေဒစိုးမိုးေရး လို႕ ေျပာေနတာပါ... ပထမဆံုးျဖစ္တဲ့ ရာဇ၀တ္မႈတစ္ခုကို ထိထိမိမိနဲ႔ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ကိုင္တြယ္လိုက္ႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ မီးစကေနျပီးေတာ့ မီးေတာက္ၾကီး ျဖစ္မသြားဘူး...

အခု ဥပေဒစိုးမိုးေရး အျမင္နဲ႔ ဒီျပသနာေတြကို ထိန္းသိမ္းေစခ်င္တယ္... က်မတို႕ ျပည္သူလူထု အားလံုးကလဲ ကိုယ့္အသိုင္းအ၀ိုင္းရဲ႕ေအးခ်မ္းမႈ၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕ သိကၡာရွိမႈကို ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းနဲ႕ လုပ္ေစခ်င္တယ္...

ေဒါသကို အေျခခံျပီးေတာ့ မလုပ္ပါနဲ႔...က်မတို႔ဟာ ပုတုဇဥ္လူသားေတြခ်ည္းပါပဲ၊ ဘယ္ႏိုင္ငံကျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ဘာသာပဲ ကိုးကြယ္ကိုးကြယ္ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနခ်င္တယ္၊ လံုလံုျခံဳျခံဳေနခ်င္တယ္...

ေနာက္တစ္ခုက က်မအျမဲတမ္းေျပာတယ္ လူမ်ားစုဆိုတာ လူနည္းစုကို ဂရုဏာထားရမယ္... အဲ့ဒါေတာ့ က်မသတိေပးပါရေစ... က်မ ဒီလိုေျပာတာကို တခ်ိဳ႕က ၾကိဳက္ခ်င္မွ ၾကိဳက္မယ္... ၾကိဳက္တာ မၾကိဳက္တာထက္ ေျပာသင့္တာကိ္ုေတာ့ က်မေျပာရမယ္... လူမ်ားစုဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕ အင္အားက ရွိျပီးသား၊ ကိုယ့္ရဲ႕ အမ်ားစု အင္အားက ရွိျပီးသားမို႕ ပိုျပီးေတာ့ သေဘာထားၾကီးႏိုင္ရမယ္၊ ပိုျပီးေတာ့ ဂရုဏာတရားထားႏိုင္ရမယ္...

က်မတို႕ ႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ဘာသာမေရြး ၊ လူမ်ိဳးမေရြး၊ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ နဲ႔ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနတာကို က်မက ျမင္ခ်င္တယ္... ဒီလိုျဖစ္ ဖို႔ အတြက္ က်မတို႕အေနနဲ႕ ကူညီႏိုင္တယ္ဆိုရင္ က်မတို႕ ကူညီမယ္...လုပ္ေပးႏိုင္တာကို လုပ္ေပးမယ္... ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ကိစၥေတြ ပိုၾကီးထြား မလာေအာင္လို႕ေတာ့ က်မတို႕ သတိျပဳျပီး ေရွာင္ရပါမယ္...
(ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ၆ ဇြန္ ၂၀၁၂)