ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ အာဏာပိုင္ေခါင္းေဆာင္တို႔သည္ သူတို႔အာဏာရရာရေၾကာင္း နည္းမ်ိဳးစံု ႀကိဳးပမ္း မႈမ်ား ရွိေသာ္ျငားလည္း ရင္ဆိုင္ရသည့္ ျပႆနာ၊ စိမ္ေခၚမႈမ်ားမွာ တူညီၾကသည္ေတာ့မဟုတ္။ ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္မွာ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ေရြးေကာက္ပြဲအႏုိင္ရေရး၊ သူ၏ ပါတီ လႊတ္ေတာ္ေနရာ အမ်ားအျပားရရွိေရးစသည့္ အခက္အခဲမ်ားကို ရင္ဆိုင္ၾကရေလသည္။
အာဏာပုိင္ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွာမူ သူ၏အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ အတြင္းရွိ အင္အားစုမ်ား၊ လူအဖြဲ႕အတြင္းရွိ အင္အားစုမ်ား (ေက်ာင္းသားသမဂၢ၊ အလုပ္သမားသမဂၢ)၊ ခြဲထြက္ေရး လက္နက္ကိုင္ သူပုန္မ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ၾကရသည့္အတြက္ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ထက္ပို၍ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ားကို ပိုမိုေတြ႕ျမင္ရေလသည္။ အာဏာပိုင္ေခါင္းေဆာင္ မ်ားသည္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈျပင္းထန္ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲကို မည္သို႔မွဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္မႈ မရွိရသည့္ အေၾကာင္းအရင္းမွာ သူတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားသည္ လူထု၏ လိုလားေတာင္းဆိုခ်က္ မ်ားႏွင့္ ျပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္း ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။
အာဏာပိုင္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ရင္ဆုိင္ရသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ ျပႆနာႏွစ္ခုမွာ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ သူမ်ားကို မည္သို႔ ၿခိမ္းေျခာက္ ဟန္႔တားရမည္ႏွင့္ မည္သို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရမည္နည္းဟူ၍ ျဖစ္ေလသည္။ အာဏာပိုင္ ေခါင္း ေဆာင္သည္ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ရန္အလားအလာရွိသည့္ အင္အားစုမ်ားကို အနီးကပ္ေစာင့္ ၾကပ္ၾကည့္႐ႈရန္ လွ်ိဳ႕ဝွက္အဖြဲ႕ တာဝန္ေပး ခုိင္းေစျခင္းျဖင့္ သူတို႔၏ အာဏာထိပါးမႈ ဟန္႔တားထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ခဲ့ ေလ သည္။ သို႔ေသာ္ ဤကဲ့သို႔ ႏိွမ္နင္းေရး အဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕စည္းျခင္းသည္ ဥပေဒျပ႒ာန္းရျခင္း၊ အမိန္႔ဒီဂရီကို ေၾကညာ ရျခင္း၊ ဆန္႔က်င္သူမ်ားကို ေစာင့္ၾကပ္ ၾကည့္႐ႈ ရျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ရျခင္းေၾကာင့္ စရိတ္စက အလြန္ကုန္ ေသာ ကိစၥရပ္လည္းျဖစ္ေလသည္။
ဤသို႔ႏွင့္ အာဏာပိုင္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ဤကဲ့သို႔ေသာ စရိတ္စကမ်ားကို ေလ်ာ့ပါးေစ ရန္ႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ရရွိေစရန္ အျခားနည္းလမ္းမ်ားကို စဥ္းစားလာၾကေလသည္။ ဤသည္ပင္လွ်င္ ဒီမိုကရက္တိုက္ေဇးရွင္း၏ လမ္းစပင္ ျဖစ္ေလေတာ့ သည္။
သို႔ေသာ္ အာဏာပိုင္ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ လူ႔အဖြဲ႕အတြင္းရွိ အင္အားစု အားလံုးကို လိုလိုလားလားျဖင့္ ပါဝင္ခြင့္ေပးခဲ့သည္ေတာ့မဟုတ္ပါ။ သူတို႔ ရင္ဆုိင္ေနရေသာ ဆန္႔က်င္မႈ ဒီဂရီအနည္းအမ်ားလုိက္ အတိုက္အခံမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ပံုသ႑န္မ်ိဳးစံုရွိလာႏုိင္ေလသည္။ ေရတိုတြင္ သူတို႔၏ လံုးဝလႊမ္းမိုးသြားမည့္ အင္အားစုကို ဆက္လက္ ကန္႔သတ္ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း သေဘာထားေပ်ာ့ေျပာင္းေသာ အင္အားစု ကိုေတာ့ ပါဝင္ခြင့္ ေပးမည္သာျဖစ္ေလသည္။
အာဏာပိုင္ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားသည္ ဤသို႔ေသာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈကို အေျခာက္ တိုက္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ျပဳ လုပ္ႏုိင္သည္ေတာ့မဟုတ္။ သေဘာထားမတူညီသည့္ အုပ္စုအား မက္လံုးမ်ား၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားေပးပါမွ ပူးေပါင္းပါဝင္ လာႏုိင္မွာ ျဖစ္ေလသည္။ မက္လံုးမ်ားသည္ မူဝါဒေရးရာ သေဘာတူညီမႈမ်ား အေနျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ စီးပြားေရးရာလုပ္ပိုင္ခြင့္ အေနျဖင့္လည္းေကာင္း တည္ရွိႏုိင္ေလသည္။
အာဏာပိုင္ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ဤသို႔ေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းရွိ အင္အားစုမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ ဥပေဒျပဳအမတ္မ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားကို ပါဝင္သည့္ ဒီမုိကရက္တစ္ အင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ားကို စနစ္တက် တည္ေဆာက္လာေလသည္။ သို႔ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကဲ့သို႔ေသာ ႏုိင္ငံေရး အင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ား တြင္ အတုိက္အခံ အင္အားစုမ်ား၏ အသံကို ပိုမိုၾကားရႏုိင္သည့္အျပင္၊ ယင္းတို႔၏ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကို အင္စတီက်ဴးရွင္း ေဘာင္အတြင္းတြင္ ညႇိႏိႈင္းအေျဖရွာ၍ ရႏုိင္ေလသည္။
ယင္းသို႔ ႏုိင္ငံေရးဖိုရမ္မ်ားတြင္ လုိလားခ်က္၊ ေတာင္းဆိုညႇိႏႈိင္းမ်ားကို စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ အညီျပဳမူျခင္းျဖင့္ ရလဒ္တစ္ခုထြက္ေပၚလာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပ၍ ေတာင္းဆိုေနျခင္းထက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ခရီး ေရာက္ေပလိမ့္မည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေဂ်ာ္ဒန္ႏုိင္ငံ ဘုရင္ဟူဆန္သည္ မူဆလင္ ညီအကိုေတာ္မ်ားအဖြဲ႕အား ပညာေရးႏွင့္ ဘာသာေရးမူဝါဒဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ အခ်ိဳ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္ မ်ားကိုေပး၍ လႊမ္းမိုးေစျခင္းျဖင့္ လုိလားခ်က္မ်ားကို လမ္းေပၚထြက္ ေတာင္းဆိုျခင္းမ်ားထက္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ႏုိင္ငံေရး အင္စတီး က်ဴးရွင္အတြင္း ညွိႏိႈင္းအေျဖရွာ ဥပေဒျပဳျခင္းမ်ိဳး ကိုသာ ျပဳလုပ္ေၾကာင္းေတြ႕ရေလသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ယခင္တရားမဝင္ အတိုက္အခံကို ႏုိင္ငံေရးဖိုရမ္အတြင္း တရားဝင္ အတိုက္အခံအျဖစ္ ထားရွိကာ အမ်ိဳးသားေရး စိန္ေခၚမႈမ်ားကို ပူးေပါင္း ေျဖရွင္းျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ေလသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အာဏာပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္မွ ဒီမိုကေရစီစနစ္သို႔ကူးေျပာင္းခဲ့ေသာ္ျငားလည္း ယခင္ အာဏာပိုင္အုပ္စိုးမႈ၏ တည္ဆဲ အီလစ္မ်ားသာ လႊမ္းမိုးျခယ္လွယ္ထားလ်က္ ရွိေၾကာင္းေတြ႕ျမင္ရေလသည္။ သို႔ေသာ္ လက္ရွိ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားသည္ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားကို ေရွ႕႐ႈ၍ အတိုက္အခံမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟူေသာ အျမင္ရွိ လာေလၿပီျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမွတစ္ဆင့္ ဒီမိုကရက္တိုက္ေဇးရွင္း ျဖစ္စဥ္ကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ျဖတ္သန္းႏုိင္ဖို႔ ဒီမိုကေရစီအင္စတီက်ဴးရွင္မ်ားကို အတုိက္အခံမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းတည္ေဆာက္ျခင္းျဖင့္ အမ်ိဳးသား ျပႆနာ မ်ားကို ေအာင္ျမင္ စြာ ေက်ာ္လႊားေျဖရွင္းႏုိင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း………။
ေဆာင္းပါး..Y C..
အာဏာပုိင္ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွာမူ သူ၏အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ အတြင္းရွိ အင္အားစုမ်ား၊ လူအဖြဲ႕အတြင္းရွိ အင္အားစုမ်ား (ေက်ာင္းသားသမဂၢ၊ အလုပ္သမားသမဂၢ)၊ ခြဲထြက္ေရး လက္နက္ကိုင္ သူပုန္မ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ၾကရသည့္အတြက္ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ထက္ပို၍ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ားကို ပိုမိုေတြ႕ျမင္ရေလသည္။ အာဏာပိုင္ေခါင္းေဆာင္ မ်ားသည္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈျပင္းထန္ေသာ ေရြးေကာက္ပြဲကို မည္သို႔မွဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္မႈ မရွိရသည့္ အေၾကာင္းအရင္းမွာ သူတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားသည္ လူထု၏ လိုလားေတာင္းဆိုခ်က္ မ်ားႏွင့္ ျပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္း ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။
အာဏာပိုင္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ရင္ဆုိင္ရသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ ျပႆနာႏွစ္ခုမွာ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ သူမ်ားကို မည္သို႔ ၿခိမ္းေျခာက္ ဟန္႔တားရမည္ႏွင့္ မည္သို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရမည္နည္းဟူ၍ ျဖစ္ေလသည္။ အာဏာပိုင္ ေခါင္း ေဆာင္သည္ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ရန္အလားအလာရွိသည့္ အင္အားစုမ်ားကို အနီးကပ္ေစာင့္ ၾကပ္ၾကည့္႐ႈရန္ လွ်ိဳ႕ဝွက္အဖြဲ႕ တာဝန္ေပး ခုိင္းေစျခင္းျဖင့္ သူတို႔၏ အာဏာထိပါးမႈ ဟန္႔တားထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ခဲ့ ေလ သည္။ သို႔ေသာ္ ဤကဲ့သို႔ ႏိွမ္နင္းေရး အဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕စည္းျခင္းသည္ ဥပေဒျပ႒ာန္းရျခင္း၊ အမိန္႔ဒီဂရီကို ေၾကညာ ရျခင္း၊ ဆန္႔က်င္သူမ်ားကို ေစာင့္ၾကပ္ ၾကည့္႐ႈ ရျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ရျခင္းေၾကာင့္ စရိတ္စက အလြန္ကုန္ ေသာ ကိစၥရပ္လည္းျဖစ္ေလသည္။
ဤသို႔ႏွင့္ အာဏာပိုင္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ဤကဲ့သို႔ေသာ စရိတ္စကမ်ားကို ေလ်ာ့ပါးေစ ရန္ႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ရရွိေစရန္ အျခားနည္းလမ္းမ်ားကို စဥ္းစားလာၾကေလသည္။ ဤသည္ပင္လွ်င္ ဒီမိုကရက္တိုက္ေဇးရွင္း၏ လမ္းစပင္ ျဖစ္ေလေတာ့ သည္။
သို႔ေသာ္ အာဏာပိုင္ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ လူ႔အဖြဲ႕အတြင္းရွိ အင္အားစု အားလံုးကို လိုလိုလားလားျဖင့္ ပါဝင္ခြင့္ေပးခဲ့သည္ေတာ့မဟုတ္ပါ။ သူတို႔ ရင္ဆုိင္ေနရေသာ ဆန္႔က်င္မႈ ဒီဂရီအနည္းအမ်ားလုိက္ အတိုက္အခံမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ပံုသ႑န္မ်ိဳးစံုရွိလာႏုိင္ေလသည္။ ေရတိုတြင္ သူတို႔၏ လံုးဝလႊမ္းမိုးသြားမည့္ အင္အားစုကို ဆက္လက္ ကန္႔သတ္ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း သေဘာထားေပ်ာ့ေျပာင္းေသာ အင္အားစု ကိုေတာ့ ပါဝင္ခြင့္ ေပးမည္သာျဖစ္ေလသည္။
အာဏာပိုင္ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားသည္ ဤသို႔ေသာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈကို အေျခာက္ တိုက္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ျပဳ လုပ္ႏုိင္သည္ေတာ့မဟုတ္။ သေဘာထားမတူညီသည့္ အုပ္စုအား မက္လံုးမ်ား၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားေပးပါမွ ပူးေပါင္းပါဝင္ လာႏုိင္မွာ ျဖစ္ေလသည္။ မက္လံုးမ်ားသည္ မူဝါဒေရးရာ သေဘာတူညီမႈမ်ား အေနျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ စီးပြားေရးရာလုပ္ပိုင္ခြင့္ အေနျဖင့္လည္းေကာင္း တည္ရွိႏုိင္ေလသည္။
အာဏာပိုင္ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ဤသို႔ေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းရွိ အင္အားစုမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ ဥပေဒျပဳအမတ္မ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားကို ပါဝင္သည့္ ဒီမုိကရက္တစ္ အင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ားကို စနစ္တက် တည္ေဆာက္လာေလသည္။ သို႔ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကဲ့သို႔ေသာ ႏုိင္ငံေရး အင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ား တြင္ အတုိက္အခံ အင္အားစုမ်ား၏ အသံကို ပိုမိုၾကားရႏုိင္သည့္အျပင္၊ ယင္းတို႔၏ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကို အင္စတီက်ဴးရွင္း ေဘာင္အတြင္းတြင္ ညႇိႏိႈင္းအေျဖရွာ၍ ရႏုိင္ေလသည္။
ယင္းသို႔ ႏုိင္ငံေရးဖိုရမ္မ်ားတြင္ လုိလားခ်က္၊ ေတာင္းဆိုညႇိႏႈိင္းမ်ားကို စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ အညီျပဳမူျခင္းျဖင့္ ရလဒ္တစ္ခုထြက္ေပၚလာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပ၍ ေတာင္းဆိုေနျခင္းထက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ခရီး ေရာက္ေပလိမ့္မည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေဂ်ာ္ဒန္ႏုိင္ငံ ဘုရင္ဟူဆန္သည္ မူဆလင္ ညီအကိုေတာ္မ်ားအဖြဲ႕အား ပညာေရးႏွင့္ ဘာသာေရးမူဝါဒဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ အခ်ိဳ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္ မ်ားကိုေပး၍ လႊမ္းမိုးေစျခင္းျဖင့္ လုိလားခ်က္မ်ားကို လမ္းေပၚထြက္ ေတာင္းဆိုျခင္းမ်ားထက္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ႏုိင္ငံေရး အင္စတီး က်ဴးရွင္အတြင္း ညွိႏိႈင္းအေျဖရွာ ဥပေဒျပဳျခင္းမ်ိဳး ကိုသာ ျပဳလုပ္ေၾကာင္းေတြ႕ရေလသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ယခင္တရားမဝင္ အတိုက္အခံကို ႏုိင္ငံေရးဖိုရမ္အတြင္း တရားဝင္ အတိုက္အခံအျဖစ္ ထားရွိကာ အမ်ိဳးသားေရး စိန္ေခၚမႈမ်ားကို ပူးေပါင္း ေျဖရွင္းျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ေလသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အာဏာပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္မွ ဒီမိုကေရစီစနစ္သို႔ကူးေျပာင္းခဲ့ေသာ္ျငားလည္း ယခင္ အာဏာပိုင္အုပ္စိုးမႈ၏ တည္ဆဲ အီလစ္မ်ားသာ လႊမ္းမိုးျခယ္လွယ္ထားလ်က္ ရွိေၾကာင္းေတြ႕ျမင္ရေလသည္။ သို႔ေသာ္ လက္ရွိ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားသည္ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားကို ေရွ႕႐ႈ၍ အတိုက္အခံမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟူေသာ အျမင္ရွိ လာေလၿပီျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမွတစ္ဆင့္ ဒီမိုကရက္တိုက္ေဇးရွင္း ျဖစ္စဥ္ကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ျဖတ္သန္းႏုိင္ဖို႔ ဒီမိုကေရစီအင္စတီက်ဴးရွင္မ်ားကို အတုိက္အခံမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းတည္ေဆာက္ျခင္းျဖင့္ အမ်ိဳးသား ျပႆနာ မ်ားကို ေအာင္ျမင္ စြာ ေက်ာ္လႊားေျဖရွင္းႏုိင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း………။
ေဆာင္းပါး..Y C..