08 August 2010

ျမတ္ေလးငုံ ဘေလာ႔ဂ္(၁) နွစ္ျပည္႔ ေျမာက္သြားျခင္း

ျမတ္ေလးငုံ ဆုိတဲ႔ နံမည္ေလးကို က်မေမေမက ငယ္ငယ္တည္းက က်မကို ဒီနာမည္ေလး ေပးမယ္လုပ္ျပီး မေပးျဖစ္လုိက္တဲ့အတြက္ က်မရဲ႕ ဘေလာ႔ဂ္ေလး မွာ ျမတ္ေလးငုံ ဆုိတဲ႔ က်မ နာမည္ကို ေပးခဲ႔ပါတယ္.။ က်မဘေလာ႔ဂ္ လုပ္ခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာတာဆုိရင္ျဖင္႔ က်မဘဝတေလ်ွာက္ ေတြ႔ျမင္ခဲ႔၊ ေတြ႔ၾကဳံခဲ႔တဲ႔ စစ္အာဏာရွင္မ်ားဟာ ျပည္သူေတြ ၊ေက်ာင္းသားေတြ၊ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ၊ ကို ရက္စက္မွဳေတြ နွိပ္စက္မွဳေတြကို အေထာက္အထားေတြနဲ႔ ျပဳစု ျပီးမွတ္တမ္းတင္ခ်င္တဲ့ အတြက္ ဒီဘေလာ့ဂ္ေလးကို လုပ္ျဖစ္သြားတာပါ...။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ျမန္မာနုိင္ငံရွိ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ မတရားဖမ္းဆီး ႏွိပ္စက္ခံေနၾကရတဲ႔ နုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြရဲ႔ စိတ္ခံစားမွဳေတြ ကိုလည္း ေဖာ္ျပခ်င္တာပါ၊ က်မျမတ္ေလးငုံ အေနနဲ႔လဲ မွတ္တမ္းတစ္ခု လုပ္ျဖစ္သြားခဲ႔ပါတယ္၊။ က်မ တုိ႔လုိဘဲ မွတ္တမ္းေတြနဲ႔ စုစည္းထားၾကတဲ႔ ျပည္သူေတြလဲ ရွိၾကပါတယ္။

က်မ(၁၀)တန္းေက်ာင္းသူဘဝမွာ (၈၈၈၈) အေရးေတာ္ပုံၾကီးနဲ႔ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ၈၈၈၈ အေရးေတာ္ပုံၾကီးမွာ က်မတုိ႔ေက်ာင္း အ.ထ.က (၁) ဒဂုံကေနျပီး ပါဝင္လႈပ္ရွားခဲ႔တဲ႔ အထက္တန္း ေက်ာင္းသူ တေယာက္ပါဘဲ.။ အဲဒီအခ်ိန္က ပါဝင္ခဲ႔တာကေတာ့ လူငယ္တေယာက္ရဲ႔စိတ္၊ မခံခ်င္စိတ္၊ ေတြနဲ႔ပါဘဲ။ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကုိ၁၉၈၈စက္တင္ဘာလ(၂ရ)ရက္ေန႔တြင္ စတင္ဖြ႔ဲစည္း တည္ေထာင္ခဲ႔ပါတယ္.။ က်မ ျမတ္ေလးငုံ သည္လည္း အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္တြင္ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ လူငယ္ အဖြဲ႔ဝင္တဦး အျဖစ္ စတင္ပါဝင္ခဲ႔ပါတယ္.။ ယေန႔အခ်ိန္ထိ အမ်ိဳးသားဒီမုိုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ အလံေအာက္မွာ ရပ္တည္ေနဆဲျဖစ္ ပါတယ္.။

ၾသဂုတ္လ ရဲ႔ (၈)ရက္ေန႔မွာက်မ ေနေသာအိမ္ေလးကိုက်မနဲ႔ေမာင္နွမလုိေနေသာ က်မတုိ႔ပါတီက ေမာင္ေလးနုိင္ၾကီးကအလည္ေရာက္လာခဲ႔ပါတယ္.။ က်မတုိ႔နဲ႔ စကားလက္ဆုံက်ေနၾကျပီး.။ နုိင္ၾကီးက သူဘေလာ႔ဂ္ လုပ္ထားေၾကာင္းကို လာေျပာျပပါတယ္. ဥပမာ ေပးရရင္ေတာ႕ ၾကြားတယ္ဆုိလ ဲမမွားပါဘူး။

က်မ ျမတ္ေလးငုံလဲဘေလာ႔ဂ္ တစ္ခု ေလာက္လုပ္ခ်င္ေၾကာင္းနဲ႔ နုိင္ၾကီးကို လုပ္ေပးပါလားဆုိျပီး ေျပာျပျဖစ္တယ္.။ နုိင္ၾကီး ကလဲ ၾကြားခ်င္တယ္ေပါ႔။ သူလုပ္တတ္ေၾကာင္းကိုလည္း ျပခ်င္ပုံရပါတယ္.။ ခ်က္ခ်င္းလုပ္ေပးလုိက္ ပါတယ္။ က်မကို ဘယ္ပုံၾကိဳက္လဲအမ၊ ဘယ္အေရာင္ ေကာင္းမလဲအမ ၊ေရြးပါဆုိျပီမ်ိဳးစုံေသာ ဒီဇုိင္းလွလွေလးေတြျပသခဲ႔ပါတယ္.။က်မကအေရာင္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားကိုေတြ႔ေတာ႕ မေရြးတတ္ေတာ႕ပါဘူး။

အဆင္ေျပတဲ႔ပုံစံဘဲလုပ္ေပးပါ ရပါတယ္လုိ႔ ေျပာျပီး မွတ္မွတ္ရရ (၈.၈.၂၀၀၉)မွ စျပီ ျမတ္ေလးငုံ ဆုိတဲ႔ ဘေလာ႕ဂ္ေလးကို စတင္ျပဳလုပ္ခဲ႔ပါတယ္.။ ဒီလုိနဲ႔ဘဲ ျမတ္ေလးငုံဘေလာ့ဂ္ေလး ျဖစ္လာခဲ႔ရပါတယ္ရွင္.။

က်မျမတ္ေလးငုံက သူငယ္ခ်င္းအေပါင္းအသင္းက နည္းတယ္ဆုိေတာ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြက ဟုိလုိလုပ္ပါလား၊ ဒီလုိလုပ္ပါလားဆုိျပီး ဟုိလူကေျပာ၊ ဒီလူကေျပာနဲ႔ ဒီဇုိင္းကိုျပင္လုိက္တာ အေခါက္ (၄၀)ေလာက္ ျဖစ္သြားခဲ႔ပါတယ္.။ က်မ ျမတ္ေလးငုံ ဘေလာ႔ဂ္ဒီဇုိင္းနာလ ဲစိတ္ေတြဆုိးျပီ က်မကိုသူ မလုပ္ေပးေတာ့ပါဘူး.။ ဒီလုိနဲ႔က်မ ျမတ္ေလးငုံခမ်ာ ေနာက္ကူညီေပးမယ္႔ ေမာင္ေလးတေယာက္ ေရာက္လာခဲ႔ျပန္တယ္.။ သူကေတာ့ ဘေလာ႔ဂါျပည္႔စုံ ပါဘဲ ။ ျပည္႔စုံကလဲ က်မတုိ႔ပါတီကဘဲ.။ ျပည္႔စုံလုပ္ျပန္ေတာ႕ ျမတ္ေလးငုံဘေလာ႔ဂ္က တမ်ိဳးျဖစ္သြားျပန္ေရာေပါ႔။ ဒီလုိနဲ႔ အဆင္ေျပသလုိဘဲ လုပ္ေပးပါဆုိျပီ ျပည္႔စုံ ကလည္း ေျပာေျပာဆုိဆုိ လုပ္လုိက္ျပန္တယ္.။

ျမတ္ေလးငုံက ဟုိလုိေလးလုပ္ေပးပါအုံး ေျပာလုိက္ရင္ ျပည္႔စုံ ကမအားဘူးျဖစ္ေနျပန္တယ္.။ သူကခုေတာ့ အေမရိကန္မွာ ဆုိေတာ႔သူနဲ႔က်မနဲ႔က အခ်ိန္ကမနက္နဲ႔ည ျဖစ္ေနျပန္ေရာ... က်မလဲမတတ္နုိင္ဘူးေလ.။ ကိုယ္အားကိုယ္ မကိုးတတ္ေသးဘူးကိုး ေနာက္ဘယ္သူ ကူညီေပးအုံးမလဲေပါ႔.။ စနည္းနာလုိက္တာဘေလာ႕ဂါတဦး ျဖစ္တဲ႔ေမာင္ေလး ခမိခဆဲ ျဖစ္ေနျပန္တယ္သူက ျပန္ျပင္ျပန္ေျပာင္း လုပ္ေပးျပီး သူကဘဲ က်မကို သင္ေပးေတာ့တာဘဲ၊ စိတ္ရွည္လက္ရွည္နဲ႔ ခမိခဆဲ သင္ေပးေတာ့ က်မလဲတတ္သြားေရာေပ့ါ..။ ေအာ္ဘေလာ႔ဂ္လုပ္တာ လြယ္လြယ္ ေလးဘဲေပါ႔လုိ႔ က်မေျပာလုိက္မိျပန္တယ္.။ နုိင္ၾကီး က ျမတ္ေလးငုံ ဘေလာ့ဂ္ကို စလုပ္ေပးခ်ိန္မွာ က်မ သတင္းတင္တတ္ယုံရလႊဲရင္ က်န္တာမလုပ္တတ္ခဲ႔ပါဘူး.။ ေနာက္ ျပည္စုံက နည္းနည္းသင္ေပးခဲ႔ပါတယ္.။ ေနာက္ ခမိခဆဲ ကဘေလာ႕ဂ္အေၾကာင္းေတြ ေလ႔လာဘုိ႔ ဘယ္မွာသြားၾကည္႔ ဘုိ႔ ျပန္လုပ္ၾကည္႔ပါ အမ ဆုိျပီး စိတ္ရွည္စြာနဲ႔ သင္ျပေပးခဲ႔ပါတယ္.။

က်မျမတ္ေလးငုံကေတာ႕ တတ္သည္႔ ပညာမေနသာဆုိသလုိေပါ႔ လက္တဲ့ဆန္းေတာ့မယ္ ဆိုျပီး ကိုယ္စိတ္ၾကိဳက္ကိုယ္လုပ္ခဲ႔တယ္.၊ မၾကိဳက္လဲခမိခဆဲကို ျပင္ခုိင္းလုိက္သင္လုိက္ေပါ႔.။ က်မ ျမတ္ေလးငုံ ဘေလာ႔ဂ္ေလးကို က်မ စိတ္တုိင္းက် ကိုယ္တုိင္လုပ္ ျဖစ္သြားပါတယ္.။

ဒီလုိနဲ႔ဘဲဘာလုိလုိနဲ႔ တစ္နွစ္ျပည္႔လုိသာလာပါတယ္.။ သူတုိ႔(၃)ေယာက္ကေတာ့ ေမ႔လုိ႔မရပါဘူး.။ က်မျမတ္ေလးငုံ ဘေလာ႔ဂ္ေလးကို တည္ေထာင္ေပးခဲ႔ အုတ္ျမစ္ခ်ေပးတဲ႔ က်မရဲ႔သင္ဆရာေတြပါဘဲရွင္.။ ဒီလုိနဲ႔ သတင္းေတြ တင္မယ္ဆုိျပီး က်မလုပ္ေတာ႕ က်မ ကိုအၾကံေပးခဲ႔တဲ႔ က်မရဲ႕ အကိုဆုိလဲမမွား ပါဘူး.... က်မတုိ႔ပါတီက ကိုမုိးေဇာ္ဦး သူကက်မကို ေထာင္ထဲက အေျခအေနေတြကို ေမးပါလားဆုိျပီ အၾကံေပးခဲ႔ပါတယ္.။ က်မကလည္းလုပ္ဘုိ႔ အစီစဥ္ရွိေနေတာ့က်မလဲ စလုပ္ၾကည္႔မယ္ဆုိျပီ သံတုိင္ၾကားက NLD လူငယ္မ်ား၏ ေထာင္တြင္းအေတြ႔အၾကဳံဆုိျပီး လုပ္ခဲ႔ပါတယ္.။

အဲဒီမွာစေတြ႔ေတာ့တာပါဘဲ ။ က်မလဲ လူထု ေမတၱာကို စတင္ျပီး ခံယူရေတာ႕တာပါ.ပဲ။ ေကာ္မန္႔ေတြ စီေဘာက္ေတြမွာ ဝင္လာမဆဲတသဲသဲေပါ႔.။ က်မ သတင္းေတြကို လာအားေပးတဲ႔သူေတြ က်မ သတင္းေတြကို ရႈံးခ်တဲ႔ ေအာ္သံဆုိသံေတြ တလေဟာကိုယုိစီးေတာ့တာပါဘဲရွင္.။ ရႈတ္ခ်ျပီးေျပာတဲ႔ လူေတြကပိုမ်ားပါတယ္။ ေအာင္ျမင္တယ္ဆုိတဲ႔သေဘာေပါ႔.။ က်မ ျမတ္ေလးငုံ ေအာင္ျမင္တယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔တမ်ိဳးေတာ႕ မထင္ၾကပါနဲ႔ ၊မိန္းကေလးနဲ႔မတန္တဲ႔အသုံးနႈန္းေတြ ေနာက္ ရုိင္းစုိင္းျပီး လူမဆန္တဲ႔ ေျပာဆုိမႈေတြ ႏွမခ်င္းမစာနာတတ္တဲ႔ လူေတြကိုစေတြ႔ခဲ႔ရပါတယ္.။ က်မရဲ႕ ဘေလာ့ဂ္ သက္တမ္း အစပိုင္းမွာ ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ရိုက္ခတ္မႈေတြပဲေပါ့..။

အဲဒီခ်ိန္မွာ က်မသူငယ္ခ်င္း ဘေလာ့ဂ္ဂါ ဒီမုိေဝယံ ကက်မကိုအားေပးျပီး ဆက္လုပ္ဘုိ႔နဲ႔ ဒီအသံေတြကို ဂရုမစိုက္ဖို႔နဲ႕ ကိုယ္လမ္းကိုယ္ေလွ်ာက္ျပီး ဘာမွမျဖစ္ဘုိ႔ အားေပးပါတယ္။ မနက္မနက္ဆို သူကစီေဘာက္ ကမသင့္ေတာ္တဲ့ စာေတြကို ဖ်က္သင့္တန္တာဖ်က္ ဘန္းသင့္တန္တာ ဘန္းေတာ႕တာဘဲ။ ဒီမုိေဝယံ လဲမအားတဲ႔ၾကားထဲကေန က်မကိုကူညီေပးခဲ႔ ရပါတယ္။ က်မတုိ႔ဆီမွာ ကြန္ေနရွင္က မေကာင္းေတာ႔ စီေဘာက္က တခ်က္တခ်က္ ရလုိက္ မရလုိက္ေပါ႔.။ မနက္ဆုိရင္ မ်က္လုံးနွစ္လုံးပြင္႔တာနဲ႔ ဘေလာ့ဂ္နဲ႔ မ်က္ႏွာသစ္ျပီး စက္ဖြင္႔လုိက္တယ္ဆုိရင္ျဖင္႔ ျမတ္ေလးငုံဘေလာ႔ဂ္ကို ဖြင္႔လုိက္ရင္ ဘယ္နွစ္ေယာက္ လာဆဲသြားလဲ ဆုိျပးီရင္ခုန္စြာနဲ႔ ဖြင္႔ၾကည္႔ခဲ႔ရပါတယ္.။

ေနာက္ေတာ့လည္း သူငယ္ခ်င္း ဒီမုိေဝယံ ေျပာသလုိပါဘဲ .။ က်မ ျမတ္ေလးငုံလဲ သိပ္မတုန္ လွဳပ္တတ္ေတာ႔ပါဘူး.။ က်မ လုပ္ရမယ္႔ အလုပ္ကို က်မ ဆက္လုပ္ဘုိ႔ ဘဲေတြးေတာခဲ႔တယ္.။ ေနာက္ က်မ လဲ လာေရးတဲ႔ လူေတြကို သိပ္အာရုံမထားေတာ႕ပါဘူး.။ ကိုယ္လုပ္ရမယ္႔ အလုပ္ကိုဘဲ ကိုယ္လုပ္ျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္.။ က်မလဲ အေအာ္သာ ခံလုိက္ရတယ္ ...ဘာေၾကာင္႔လာဆဲတာလဲဆုိတာကိုေတာ႔ ေသခ်ာနားမလည္ခဲ႔ပါဘူး.။

ဒီလုိနဲ႔ ျမတ္ေလးငုံ လဲ ကိုယ္႕ကိုယ္စိတ္ကို ရွည္တတ္ေအာင္ ထားခဲ႔မိပါတယ္.။ ေနာက္ သတင္းေတြတင္ေတာ႔ တေျဖးေျဖးေအာ္တာ နည္းနည္းေလ်ာ႔လာတယ္။ ဒါေပမယ္႔လဲ တေန႔တခါ အျမဲလာ သလုိဆုိတဲ႔ စကားေလးအတုိင္း အျမဲေတာ့ လာေအာ္တာ ခံရပါေသးတယ္.။ က်မ ျမတ္ေလးငုံရဲ႕ အကိုတေယာက္ျဖစ္တဲ႔ ကိုနစ္ေနမန္းက ေကာ္မန္႔ ေတြရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆုိးက်ိဳးေတြကို ေျပာျပခဲ႔တယ္.။ ေနာက္ စီေဘာက္ေတြရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳး ဆုိးက်ိဳးေတြ ေျပာျပခဲ႔ပါတယ္။ ကိုယ္ဟာကိုယ္ၾကိဳးစားဘုိ႔ သတင္းကို ကိုယ္ဟာကိုယ္ ေရးတတ္ေအာင္ လုပ္ဘုိ႔ေတြကို မခံခ်င္ေအာင္ အျမဲေျပာျပီး ၾကိဳးစားခုိင္းခဲ႔ပါတယ္.။ ကိုနစ္ေနမန္း ကိုထပ္ျပီး ေက်းဇူးတင္ရျပန္တယ္.။

ျမတ္ေလးငုံဘေလာ႔ဂ္လုပ္မွ ခင္မင္ခဲ႔ရတဲ႔ ဘေလာ႕ဂါေတြကေတာ့ ကိုေဒါင္းမာန္ဟုန္၊ ကိုမင္းထက္၊ ၈၈(ေနာ္မန္)၊ မငယ္နုိင္၊ တုိ႔ကိုလည္း က်မ ျမတ္ေလးငုံရဲ႕(၁)နွစ္ျပည္႔ေမြးေန႔ေလးမွာ ထည္႔ေျပာခ်င္ပါတယ္ရွင္.။ က်မ ျမတ္ေလးငုံ ဘေလာ႔ဂ္မွာ ယေန႔ထိ သတင္းဝင္ေရးေပးေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ဒီမုိေဝယံ ၊ က်မ ျမတ္ေလးငုံရဲ႔ အကို ကိုနစ္ေနမန္း ၊ က်မ ျမတ္ေလးငုံ ကိုယေန႔ထိအၾကံေပးခဲဲ႔ တဲ႔အကို ကုိမုိးေဇာ္ဦး က်မ ျမတ္ေလးငုံ ကိုဝုိင္းဝန္းကူညီေပးခဲ႔တဲ႔ ေမာင္ေလးနုိင္ၾကီး၊ ေမာင္ေလး ျပည္႔စုံ၊ ေမာင္ေလး ခမိခဆဲ ၊တုိ႔ကို လဲ က်မ ျမတ္ေလးငုံက ျမတ္ေလးငုံ ဘေလာ့ဂ္ (၁)နွစ္ျပည္႔ မွာ မွတ္တမ္း ေလးတင္ေပးလုိက္ပါတယ္ရွင္.။

က်မ ျမတ္ေလးငုံဘေလာ႔ဂ္ကို အခ်ိန္ေပးျပီး လာေရာက္လည္ပါတ္ျပီး သတင္းေတြ ဖတ္ရွဴၾကတဲ ႔က်မ ျမတ္ေလးငုံရဲ႕ အေပါင္းအသင္းမ်ားနွင္႔ စာဖတ္ပရိသတ္ေတြ မိတ္ေဆြေတြကိုလည္း ေက်းဇူး အထူးတင္ရွိပါတယ္၊ အျမဲတမ္းအားေပးျပီး ေမလ္းနဲ႔ အၾကံေပးပို႔ေပးၾကတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားအား ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္၊ ျပည္တြင္းက သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ျပည္တြင္းမွ သတင္းေတြ ေပးပို႔ေပးလုိ႔ သိပ္ကို ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္ရွင္။ က်မျမတ္ေလးငုံဘေလာ႔ဂ္အား အခ်ိန္ယူျပီး ေဝဖန္ေျပာဆုိဘုိ႔ အတြက္ လာေရာက္ လည္ပါတ္ျပီး သတင္းမ်ားကို ဖတ္ရႈၾကေသာ မိတ္ေဆြေတြကို လဲေက်းဇူးတင္ ရွိပါတယ္လုိ႔ ေျပာၾကားရင္းနဲ႔ ျမတ္ေလးငုံရဲ႔ (၁)နွစ္ေျမာက္ ဘေလာ့ဂ္ ေမြးေန႔ေလးကို အဆုံးသတ္လုိက္ပါတယ္ရွင္..။

က်မ ျမတ္ေလးငုံက ေက်းဇူးတင္ထုိက္သူမ်ား အားလုံးကို ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္.။ က်မ ျမတ္ေလးငုံဘေလာ႔ဂ္ ေလးကိုလဲ အခက္အခဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ႔ရွိေနသည္႔ ၾကားထဲကေန ျမတ္ေလးငုံ ဆက္လက္ ၾကိဳးစားပါအုံးမယ္.။ အမွန္တရားေတြကိုလည္း ဆက္လက္ ေဖာ္ျပ ေပးသြားပါအုံးမယ္၊ နအဖစစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္ မွာ က်ဆုံးသြားခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားနွင္႔ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကိုလည္း ေလးစား ဂုဏ္ျပဳ ဦးညႊတ္ လုိက္ပါတယ္ရွင္.။

အားလုံးကိုေလးစားစြာျဖင္႔

ျမတ္ေလးငုံ