16 March 2010

အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ ေကာ္မတီဝင္ ဦးဝင္းတင္္ႏွင့္ ဗြီအိုေအ အင္တာဗ်ဴး (မတ္လ ၁၅ ရက္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္)..။



ပါတီမရွိလည္း ႏိုင္ငံေရးရွိေနဖို႔က အေရးႀကီးတယ္။ ပါတီကို သံေျခက်ဥ္းခတ္တဲ့ လုပ္ငန္းမ်ဳိးကို က်ေနာ္ လက္မခံႏိုင္ဘူး”
ဒီကေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ေကာ္မတီ (CEC)အစည္းအေဝးကေနၿပီးေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပေရးေကာ္မရွင္မွာ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ပါတီ မွတ္ပံုတင္ေရး မတင္ေရး အဆံုးအျဖတ္ကို မခ်မွတ္ေသးဘဲ လာမယ့္မတ္လ ၂၉ ရက္ေန႔မွာမွ (CEC)အဖြဲ႔တင္မက တႏိုင္ငံလံုးမွာရွိတဲ့ ဗဟိုဦးစီး အဖြဲ႔ဝင္ (CC) ေတြကိုပါ အစည္းအေဝးဖိတ္ေခၚၿပီး သေဘာထားေတြကို ေဆြးေႏြးျခင္း၊ ခ်ျပျခင္းေတြလုပ္ၿပီးမွ အားလံုး လွ်ဳိ႕ဝွက္မဲေပးၿပီး ဆံုးျဖတ္မွာျဖစ္တယ္လို႔ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ေကာ္မတီဝင္ ဦးဝင္းတင္က ဗြီအိုေအကို ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။

မတ္လ ၂၉ ရက္ေန႔ အစည္းအေဝးမွာ ပါတီရပ္တည္ေရးအတြက္ ဦးစားေပးၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အေနအထားကိုပါ ထည့္သြင္းေဆြးေႏြးၾကရင္ ဦးဝင္းတင္က သူ႔ရဲ႕သေဘာထားကေတာ့ ပါတီမရွိလည္း ႏိုင္ငံေရးရွိေနဖို႔က အေရးႀကီးတယ္လို႔ ေျပာၾကားပါတယ္။ ဦးဝင္းတင္နဲ႔ ဗြီအိုေအ ဝိုင္းေတာ္သား ကိုေရာ္နီညိမ္းတို႔ရဲ႕ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္ကို တင္ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။

ဗြီအိုေအ။ ။ လာမယ့္မတ္လ ၂၉ ရက္ေန႔အစည္းအေဝးဟာ အကယ္၍မ်ား ဆရာ၊ ပါတီရပ္တည္ေရးကို ဦးစားေပးၿပီးေတာ့ အမ်ားက ေရြးခ်ယ္လိုက္တယ္ဆိုရင္ ဆရာ့အေနနဲ႔ ဘယ္လိုသေဘာထားရွိပါသလဲ ဆရာ။

ဦးဝင္းတင္။ ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီလိုရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီအဖြဲ႔အစည္းကို တည္ေထာင္တဲ့သူထဲမွာ က်ေနာ္လည္း တေယာက္ အပါအဝင္ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ပါတီအေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ရွိပါတယ္။ ဒီပါတီရဲ႕ အရွည္တည္တံ့ေရး၊ ခိုင္ျမဲေရးကို လိုလားပါတယ္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္ကေတာ့ ဘယ္လိုတြက္လဲဆိုေတာ့ ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီစစ္အစိုးရက အခုလုပ္ေနတာက က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ပါတီတြင္းကိစၥကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကို ေမာင္းထုတ္ဖို႔ လုပ္တယ္။ ဘာျပလဲဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔မွာ ဘာမွကို ႏိုင္ငံေရးမရွိေလာက္ေအာင္ လုပ္တာ။ က်ေနာ့္သေဘာက ဘာလဲဆိုေတာ့ ပါတီတရပ္ဟာ ႏိုင္ငံေရးရွိရမယ္။ ႏိုင္ငံေရးမရွိရင္ ဒီပါတီဟာ ဘာမွအသံုးမက်ဘူးလို႔ ယူဆတယ္။ က်ေနာ့္ ပုဂိၢဳလ္သေဘာခံယူခ်က္။ အဲေတာ့ ႏိုင္ငံေရးရွိၿပီးေတာ့ ပါတီမရွိရင္ေတာင္မွ လႈပ္ရွားလို႔ရတယ္လို႔ က်ေနာ္ယံုတယ္။ ႏိုင္ငံေရးမရွိဘဲနဲ႔ ပါတီရွိေနလို႔ အလကားပဲ။ ပါတီသာရွိၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးမရွိရင္လည္း ေခါင္းမရွိတဲ့လူလိုပဲျဖစ္မွာပဲ လို႔ က်ေနာ္ ေျပာခဲ့တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ပါတီကို သံေျခက်ဥ္းခတ္တဲ့ လုပ္ငန္းမ်ဳိးကို က်ေနာ္ လက္မခံႏိုင္ပါဘူး။ က်ေနာ့္သေဘာထားက ဒါပါပဲ။


ဗြီအိုေအ။ ။ ဆရာ ဒီကေန႔အစည္းအေဝးအေျခအေန က်ေနာ္တို႔ကို နည္းနည္းေျပာျပေပးပါလား ခင္ဗ်။

ဦးဝင္းတင္။ ။ CEC ကေန ဆံုးျဖတ္တာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ တျပည္လံုးမွာရွိတဲ့ မၾကာခင္တုန္းကဖြဲ႔လိုက္တဲ့ CC ေတြနဲ႔ အကုန္လံုးေပါင္းၿပီးေတာ့ CC ရယ္၊ CEC ရယ္ အားလံုးစုစုေပါင္း ၁၂၈ ေယာက္ရွိမွာေပါ့၊ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြ အကုန္လံုး စုေပါင္းေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ မွတ္ပံုတင္မယ္ သို႔မဟုတ္ရင္လည္း မတင္ဘူးေပါ့ဗ်ာ၊ အဲဒါကို ဆံုးျဖတ္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ စီမံတယ္၊ အဲရက္က မတ္လ ၂၉ ရက္ေန႔ေပါ့။ ၂၉ ရက္ေန႔ ၃၀ ေပါ့။


ဗြီအိုေအ။ ။ အဲေတာ့ ဆရာ မတ္လ ၂၉ ရက္ေန႔ကို ခုနဆရာေျပာသလို တျပည္လံုးမွာရွိတဲ့ NLD၊ က်န္တဲ့ CC အဖြဲ႔ဝင္ေတြေကာ အစံုအညီ လာေရာက္ႏိုင္မယ့္ အေနအထားရွိပါသလား ဆရာ။

ဦးဝင္းတင္။ ။ စစ္အစိုးရကလည္း သူတြက္မွာေပါ့ဗ်ာ၊ ဒီဟာက က်ေနာ္တို႔ကေနၿပီးေတာ့ မွတ္ပံုမတင္ဘူးဆိုၿပီးေတာ့ ဆံုးျဖတ္မယ့္ပြဲမ်ဳိး ျဖစ္မယ္လို႔ထင္ရင္ သူတို႔ မေပးဘဲ ေနေကာင္းေနမယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲ သို႔မဟုတ္ရင္လည္း မွတ္ပံုတင္မယ့္ အေနအထားရွိမယ္ဆိုရင္ မွတ္ပံုမတင္ခ်င္တဲ့သူက နည္းနည္းပဲရွိမယ္ထင္ရင္လည္း လြတ္ေပးရင္ ေပးမွာေပါ့၊ ဒါကေတာ့ စစ္အစိုးရရဲ႕ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းပံုသ႑ာန္ပဲ ျဖစ္မွာပဲ။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ စစ္အစိုးရရဲ႕ စ႐ိုက္လကၡဏာေတြ၊ အက်င့္ေတြကိုေတာ့ ထည့္မတြက္ေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔တြက္ေနတာက ဘာလည္းဆိုရင္ ဒီဟာက ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီမိုကေရစီနည္းက် လုပ္ရမယ္။ က်ေနာ္တို႔အဖြဲ႔က ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔အစည္း။ အဲေတာ့ ဒီကိစၥကလည္း အခုဟာ ဒီမွတ္ပံုတင္ ဥပေဒတို႔ ဘာတို႔ဆိုတာႀကီးက ဒီမိုကေရစီနည္းကို လံုးဝ မက်ဘဲနဲ႔ ဘယ္လိုမွ လက္ခံႏိုင္ျခင္း မရွိဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔က ဒီဟာကုိ ဒီမိုကေရစီနည္းက် ပါတီေအာက္ေျခက အခုဖြဲ႔လိုက္တဲ့ CC ေတြနဲ႔ ဆံုးျဖတ္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တု႔ိက ေခၚျခင္းပဲဗ်။ ဒါပဲ။ အဓိကက ဒါပဲ။


ဗြီအိုေအ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာ၊ အဲ့ေတာ့ ျပန္ၿပီးေတာ့ မတ္လ ၂၉ ရက္ေန႔ကိစၥကို ျပန္ၿပီးေကာက္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အဲဒီမတိုင္ခင္ေကာ ဆရာတို႔ CEC အေနနဲ႔က်ေတာ့ေရာ ဘယ္လိုမ်ားျပင္ဆင္ထားမယ္လို႔ CEC မွာ စိတ္ကူးထားပါသလဲ ဆရာ။

ဦးဝင္းတင္။ ။ ဒီလိုရွိတယ္ဗ်၊ က်ေနာ္တို႔ ေဆြးေႏြးမွာကေတာ့ ဒီအေတာအတြင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ CEC ေတြၾကားထဲမွာ အထပ္ထပ္ေဆြးေႏြးရမယ့္ အေၾကာင္းကိစၥကေတာ့ ဒီဥပေဒေတြဟာ လက္ခံႏိုင္တဲ့ဥပေဒေတြလား၊ လက္မခံႏိုင္တဲ့ ဥပေဒေတြလား၊ အဲ လက္မခံႏိုင္ရင္ ဘာေၾကာင့္လဲ။ လက္ခံႏိုင္ရင္ ဘာလဲဆိုတာ ဒါ က်ေနာ္တို႔လုပ္မွာပဲ။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ CEC ေတြကေနၿပီးေတာ့ ဟာ … မွတ္ပံုတင္မယ္၊ မတင္ဘူးဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့ ေအာက္ေျခထုကို ခ်ျပမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေအာက္ေျခထုကလည္း သူတို႔သေဘာထားေတြ သူတို႔ တက္လာခဲ့၊ ကိုင္စြဲၿပီး တက္လာခဲ့။ က်ေနာ္တို႔ CEC ေတြကလည္း က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ သေဘာထားေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ ညွိႏႈိင္းၿပီးသား လုပ္ထားမယ္၊ အဲဒါေတြ အကုန္လံုးနဲ႔ ေပါင္းစည္းၿပီးေတာ့ ဒီ ၁၂၀ ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ဒါ မဲခြဲဆံုးျဖတ္မွာပဲဗ်။ လွ်ဳိ႕ဝွက္မဲနဲ႔ ဆံုးျဖတ္မွာပဲ။


ဒီကေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ႐ံုးခ်ဳပ္မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ အစည္းအေဝးတက္ေရာက္ခဲ့တဲ့ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ ေကာ္မတီဝင္ ဦးဝင္းတင္ကို ဗြီအိုေအက ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။

ရင္းျမစ္..မုိးမခ