09 September 2010

ဘုန္းႀကီးဦးဥတၱ (ေခၚ ) ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ (ေခၚ ) ဘိကၡဳဥတၱမ (ေခၚ ) ေပၚထြန္းေအာင္ အတၱဳပတၱိ


*ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ*အာရွေန၀န္း ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး မီး႐ွဴးတန္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမေန႔ စက္တင္ဘာလ ၉ ရက္ေန႔ က်ေရာက္မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပရွိ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးသို႔ အသိေပး တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။
ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ • လြတ္လပ္ေရးမ်ဳိးေစ႔ခ်ခဲ့သူ။ • ေဟ့ေကာင္ ကရက္ေဒါက္(အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံ)မင္းထြက္သြားစမ္းပါ။ • ဒါတို႔ႏုိင္ငံ…………?



ဘုန္းႀကီးဦးဥတၱ (ေခၚ ) ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ (ေခၚ ) ဘိကၡဳဥတၱမ (ေခၚ ) ေပၚထြန္းေအာင္ (ဖုိင္တြဲအမွတ္ - ၃ A – 1 OF 1927 )

အဖအမည္ - ဦးျမသာဦး။

မိခင္အမည္-ေဒၚေအာင္ေက်ာ့ျဖဴ။


ေမြးသကၠရာဇ္ - ခရစ္ႏွစ္ ၁၈၈၀- ခု။ဒီဇင္ဘာ(၂၈)ရက္။


ေမြးခ်င္း- ၃ေယာက္တြင္အၾကီးဆုံးသား။ညီေက်ာ္ထြန္းေအာင္(ကုိရင္ၾကီးအရွင္္အရိယ)ႏွင့္
ညီမ မအိမ္စုိးတုိ႔ ႏွစ္ဦးရွိသည္။

ေမြးရပ္ - စစ္ေတြၿမိဳ ႔။

ပညာအေရအခ်င္း -

အသက္(၁၃)ႏွစ္အရြယ္တြင္ စစ္ေတြျမဳိ႕၌ ပရိယတၱိသင္ၾကားရာတြင္ အေက်ာ္တေစာရွိေသာ ေရႊေစတီေက်ာင္းဆရာေတာ္ဘုရားထံ ဗုဒၶ၏ အေျခခံစာေပမ်ားကုိ ေလ့လာသင္ယူသည္။(၁၅) ႏွစ္အရြယ္တြင္ ေပၚထြန္းေအာင္ႏွင့္ ညီငယ္ေက်ာ္ထြန္းေအာင္ ရွင္သာမေဏအျဖစ္ သကၤန္းစည္းၾကသည္။ ရွင္ဥတၱမႏွင့္ ရွင္အရိယဟူေသာ ဘြဲ႕ နာမမ်ားရရွိခံယူၾကသည္။ထုိ႔ေနာက္ အရွင္္ဦးဥတၱမရဟန္း၀တ္ျဖင့္ရန္ကုန္၊မအူပင္၊ပဲခူး၊ေတာင္ငူ၊မႏၱေလးႏွင့္ပခုကၠဴျမဳိ႕မ်ားတြင္လွည့္လည္ေနထုိင္ ္ပညာသင္ယူခဲ့သည္။ဗုဒၶစာေပက်မ္းဂန္္မ်ားကုိလည္းအပတ္တကုတ္ေလ့လာၾကဳိးပမး္ဆည္းပူးခဲ့သည္။
ေတာင္ငူျမဳိ႕ တြင္ရွိစဥ္ ရွင္သာမေဏစာျပန္ပြဲတစ္ခုကုိ ၀င္ေရာက္ေျဖဆုိရာ ပထမရသည္။ ေတာင္ငူျမဳိ႕ မွ ရွမ္းမၾကီး တစ္ဦးက သားအျဖစ္ေမြးစားလုိေၾကာင္းေျပာ၍ ေမြးစားလုိလွ်င္ ကာလကတၱားကုိ ပညာသင္လႊတ္မလားဟု ေတာင္းဆုိရာ ထုိအမ်ဳိးသမီးၾကီး၏ အေထာက္အပံ့ျဖင့္ လူ၀တ္လဲကာ အသက္(၁၇) ႏွစ္အရြယ္တြင္ ကာလကတၱား၌ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ ေခတ္ပညာမ်ားကုိ သင္ယူျပီး (၁၀)တန္း စာေမးပြဲကုိ အလြတ္ပညာသင္အျဖစ္ ေျဖဆုိ ေအာင္ျမင္ ခဲ့သည္။ထုိႏွစ္မွာပင္ ကာလကတၱားမွျပန္လာျပီး ရွင္၀တ္ျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာစာေပက်မ္းဂန္မ်ားကုိ သင္ယူသည္။

ထုိစဥ္ ဘုံေဘဘားမားကုမၸဏီ ကုိယ္စားလွယ္ ဦးထြန္းေအာင္ေက်ာ္က ရဟန္းဒါယကာျပဳ၍ အသက္(၂၀) အရြယ္တြင္ ရဟန္းအျဖစ္ခံယူသည္။အရွင္ဥတၱမသည္ ရဟန္းအျဖစ္ခံသည္။အုိင္စီအက္စ္(I.C.S) ရာထူးမွွ ႏုတ္ထြက္ျပီး အမ်ဳိးသားေကာလိပ္ကုိ တည္ေထာင္ေသာ ဗင္ႏုိဂုိ႔ရွ္၏ ေကာလိပ္တြင္ အရွင္ဥတၱမက ပါဠိႏွင့္ ဗုဒၶ ဘာသာစာေပတုိ႔ကုိ ကူညီပုိ႔ခ် ေပးေလသည္။

သကၠတစေသာ ေရွးေဟာင္းဟိႏၵဴစာေပက်မ္းမ်ားကုိ သင္ယူဆည္းပူးသည္။ထုိအခ်ိန္မွာ ျမန္မာျပည္တြင္လည္း ႏုိ္င္ငံေရးကုိတက္ၾကြစြာ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ျခင္းမျပဳၾကေသးေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာကလ်ာဏယု၀အသင္း (Y.M.B.A=youngmen'sbuddhistsassociations) ကုိ တကၠသုိလ္ ပညာ တတ မ်ားျဖစ္ေသာ ဦးဘေဖ (ဘၾကီးဘေဖ) ၊ ဦးေမာင္ၾကီး(အမ္ေအ) ၊ ဦးစိန္လွေအာင္တိုိ႔က စတင္ဖြဲ႔စည္းထုူေထာင္ျပီး အမ်ဳိး ဘာသာ၊ သာသနာ၊ ပညာဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ျဖင့္ စတင္လႈပ္ရွားလာၾကသည္။ အရွင္ဥတၱမကုိယ္ေတာ္တုိင္အိႏၵိယမွ ျပန္ေရာက္လာျပီး ၀ုိင္အမ္ဘီေအလႈပ္ရွားမႈကုိ တက္ၾကြစြာ ဦးေဆာင္ခဲ့သည္။၁၉၀၇-ခုႏွစ္ ၊ ဇန္န၀ါရီလ-၁ရက္တြင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံသုိ႔ ထြက္ခြာသြားသည္။ဂ်ပန္ႏုိင္ငံတြင္ အေနာက္ ဟြန္ဂြန္ဂ်ီ ဘုရားေက်ာင္းအၾကီးအမႈူး (Abbot of Western Hongonji Temple) မင္းသားၾကီး ကုိဇင္အုိတာရီႏွင့္အတူေနျပီး ကစ္စတုိျမဳိ႔ရွိ နိရွိဟြန္မြန္ဂ်ီ အမည္ရိွ ဗုဒၶဘာသာတကၠသုိလ္တြင္ ပါဠိပါေမာကၡအျဖစ ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ထုိစဥ္ ဂ်ပန္စာ၊ စကား ၊ အယူ၀ါဒ ၊ ဓေလ့ထုံးစံတုိ႔ကုိ ကုိယ္တုိင္သင္ယူျပီး တစ္ႏွစ္အၾကာစာေမးပြဲ ေျဖဆုိေအာင္ျမင္သည္။ ဆရာေတာ္သည္ ျမန္မာစာေပက်မ္းဂန္တို႔အျပင္ပါဠိ ၊ ဘဂၤါလီ ၊ နာဂရီ ၊ သကၠဋ၊ အဂၤလိပ္၊ တိဘက္ ၊ ဂ်ပန္ ၊ျပင္သစ္ဘာသာစကားကုိးမ်ဳိးကုိ တတ္ေျမာက္သည္။

လက္ရွိေနရပ္ - ကလကတၱားၿမိဳ ႔ ၄ ေအ၊ ေကာလိပ္စကြဲ (College Square ) - မဟာေဗာဓိအသင္း(Maha Bodhi Society)။

အလုပ္အကိုင္ - ဘုန္းႀကီး - ၀ါဒျဖန္႔ခ်ီေရးသမား။

ပုံသဏၭာန္ အရပ္အျမင့္ - ၅ ေပ ၄ လက္မ။

ကုိယ္လုံးကိုယ္တည္ - ေတာင့္တင္းသည္။


ဆံပင္ - ေျပာင္ေအာင္ရိတ္ထားသည္။

မ်က္ခုံးမ်ား - ပါး၍ေကာက္ေကြးသည္။


နဖူး - က်ယ္၍ျမင့္သည္။


မ်က္လုံးမ်ား - နက္ေျပာင္သည္။

မ်က္စိအျမင္ - မ်က္မွန္တပ္ရသည္။


ႏွာေခါင္း - ႀကီးသည္။

ပါးစပ္ - စိစိပိတ္သည္။


လက္ေခ်ာင္းမ်ား - တုိ၍ တုတ္သည္။


နားရြက္မ်ား - အေနေတာ္။

ဦးေခါင္းႏွင့္ ကပ္ေနသည္။

နားေဖာက္ထားသည္။


မ်က္ႏွာ - ၀ိုင္းသည္။

အသားေရာင္ - အ၀ါေရာင္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့။

မွတ္ဆိတ္ေမႊး - မရွိ။
ႏႈတ္ခမ္းေမႊး - မရွိ။

အမွတ္အသား - အေပၚႏႈတ္ခမ္းလက္၀ဲဘက္တြင္ေစာင္းေစာင္း
ဓါးျပတ္ရာတစ္ခုရွိသည္။ ဂုတ္တြင္ မွည့္တစ္လုံး ရွိသည္။ နဖူး၏ လက္်ာဘက္၌ အမာရြတ္တစ္ခုရွိသည္။

ထူးျခားခ်က္မ်ား -မတ္မတ္လမ္းေလွ်က္သည္။စကားကို က်ယ္က်ယ္ႏွင့္ျမန္ျမန္ ရခိုင္သံ၀ဲ၍ေျပာသည္။ အိႏိၵယ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးကဲ့သို႔ ၿပဳံး ရႊင္ေသာ အမူအရာရွိသည္။ စကားေျပာရာ၌ ပြဲက်ေအာင္ေျပာသည္။

၀တ္ဆင္ေနက် - ပင္နီိပိတ္ျဖင့္ လုပ္ထားေသာ သကၤန္းအ၀ါေရာင္။


ျမင္လွ်င္မွတ္မိေသာအရာရွိမ်ား
ျမန္မာႏုိင္ငံ မႈခင္းစုံစမ္းေထာက္လွမ္းေရးဌာန ( C. I .D Burma) ရွိေထာက္ လွမ္းေရးဌာနမွ ျမန္မာအရာရွိအားလုံး။

“ဦးဥတၱမပန္းျခံ”

“၂၂ ႏွစ္ ၾကာခဲ့ၿပီးမွ”ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရးဗဟုသုတကို ဗမာ့ႏိုင္ငံေရးေလာကသို႔ သယ္ယူေဆာင္ၾကဥ္းလာ၍ ဗမာျပည္သူျပည္သားမ်ားအား ႏိုင္ငံေရးအသိဉာဏ္မ်က္စိကို ပထမဆုံး ဖြင့္ေပးခဲ့သည့္

ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ…

အဂၤလိပ္အစိုးရ၏ စစ္တပ္၊ ပုလိပ္တပ္၊ ႐ုံး၊ ေထာင္၊ ဂါတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ဥပေဒဆိုးကို ေရာစြက္ကာအဘက္ဘက္မွ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈကိုခံေနရခ်ိန္တြင္ဗမာျပည္သူျပည္သားရဟန္းရွင္လူမ်ားအားနယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးသေဘာတရား
ႏွင့္ လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းကို ပထမဆုံး ေပါင္းစပ္ေပးခဲ့သည့္ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ……နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတိုက္ပြဲတြင္ အဂၤလိပ္အစိုးရ၏ ႏိုင္ငံေရးအရ ပထမဆုံး ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ျခင္းခံရ၍ ဗမာတစ္မ်ဳိးသားလုံးအား ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပခဲ့သည့္ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ…….ဆရာေတာ္၏ဘြဲ႕အမည္နာမသည္ ဆရာေတာ္ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့သည့္ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္မွစ၍ ေရတြက္ေသာ္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၂ ႏွစ္ ၾကာခဲ့ၿပီး လြတ္လပ္ေရးရခဲ့သည့္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္မွစ၍ ေရတြက္ေသာ္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၂ ႏွစ္တိုင္တိုင္ ရွိခဲ့ၿပီးမွ “ဦးဥတၱမ အထိမ္းအမွတ္ျဖစ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႕”၏ ၆-ႏွစ္တိုင္တိုင္ ႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၁၇ ရက္ (ဆရာေတာ္၏ ၈၂ ႏွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႔ျဖစ္ေသာ ျပာသိုလဆန္း ၁၂ ရက္) ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္မွ ပန္းျခံတစ္ခုအား “ဦးဥတၱမပန္းျခံ”ဟူ၍ အမည္တပ္သတ္မွတ္ျခင္းခံခဲ့ရ ေလသည္။


“တိုက္ဆိုင္မႈတစ္ခု”

မည္သို႔င္ျဖစ္ေစ ယင္းအမည္တပ္ သတ္မွတ္မႈသည္ တစ္စုံတစ္ခုေသာတိုက္ဆိုင္မႈေၾကာင့္ ထူးျခားသည္ ဆိုင္ႏိုင္ေလသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕သမားမ်ား ဗမာျပည္ကို ၀င္ေရာက္ သိမ္းပိုက္ၿပီး အဂၤလိပ္စစ္တပ္ အလုံးအရင္းႏွင့္ တပ္စခန္းခ်ရာစစ္နယ္ေျမကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အမည္ေပးခဲ့ေသာ ေရႊတိဂုဏ္ေစတီေတာ္ေျခရင္းမွ“ကန္ေတာ္မင္ပန္းျခံ”ကိုယင္းအဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕စစ္တပ္မ်ား၏အၾကမ္းဖက္႐ိုက္ႏွက္
ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္မႈမ်ားအၾကားမွ မတုန္မလႈပ္ ေနာက္မဆုတ္ဘဲ ရဲရဲေတာက္ရင္ဆိုင္ခဲ့ေသာဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ၏ ဘြဲ႕အမည္ကို ေျပာင္းလဲကာ “ဦးဥတၱမပန္းျခံ”ဟူ၍ သတ္မွတ္လိုက္ေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။


“ေလးကိုင္းသ႑ာန္ နံရံႀကီး”

အဆိုပါဦးဥတၱမပန္းျခံစတင္ဖြင့္လွစ္သည့္ေန႔ကဦးဥတၱမ၏ႏိုင္ငံေရးေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကိုပန္းခ်ီျဖင့္သ႐ုပ္ေဖာ္
ထားသည့္ရွည္လ်ားသည့္ပိတ္ကားနံရံႀကီးႏွင့္ထိုနံရံႀကီးေရွ႕အလယ္ဗဟိုတြင္ဦးဥတၱမ႐ုပ္တုပု့ေတာ္(ရႊံ႕ေစးႏွင္
့ကိုယ္တပိုင္း) ကို ေတြ႕ျမင္ၾကရသည္။
ယင္းနံရံပန္းခ်ီႏွင့္ ဆရာေတာ္၏ ႐ုပ္တုပုံေတာ္မ်ားမွာ ယာယီဆင္ယင္ျပသထားျခင္း ျဖစ္သည္။ တကယ္တန္း ထုလုပ္ၿပီးစီးသည့္အခါတြင္ ေလးကိုင္းသ႑ာန္ နံရံႀကီးမွာ အလ်ား ၆၅-ေပ အျမင့္၁၂ေပရွိမည္ျဖစ္၍နံရံႀကီးေရာ နံရံမွ ကိုယ္လုံးၾကြ႐ုပ္ပုံမ်ားပါ အဂၤေတျဖင့္ ေတြ႕ျမင္ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ဦးဥတၱမ ပုံေတာ္မွာလည္း အလုံးစုံၿပီးစီးသည့္အခါတြင္ အျမင့္ ၉-ေပရွိ မတ္တတ္ရပ္ ေၾကး႐ုပ္ပုံေတာ္ႀကီးအျဖစ္ သြန္းထုျပဳလုပ္ထားရွိမည္ဟု သိရသည္။အဆိုပါ နံရံပန္းခ်ီ႐ုပ္တုမ်ားႏွင့္အထူးသျဖင့္ ဦးဥတၱမဆရာေတာ္၏ ေၾကး႐ုပ္ပုံေတာ္ကို ပန္းပုဆရာႀကီး ဦးဟန္တင္က သြန္းေလာင္းထုလုပ္ရန္ စီစဥ္ရာထားသည္။

“ပန္းပုဆရာ၏ အႏုပညာ”

ပန္းျခံဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနားေန႔က ျမင္ေတြ႕လိုက္ရေသာ ဆရာေတာ္၏ ကိုယ္တပိုင္း႐ုပ္ထုမွာ ဆရာဦးဟန္တင္၏ အႏုပညာလက္ရာ ေျမာက္မႈကို အျပည့္အ၀ ေဖာ္ျပေနသည္ဟုပင္ ဆိုႏိုင္သည္။ဦးဟန္တင္သည္ ဆရာေတ္၏ ပုံကို လြန္ခဲ့ေသာ ၂-ႏွစ္ခန္႔ကပင္ ထုလုပ္ခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ သို႔ထုလုပ္စဥ္က ယင္းပုံတူ႐ုပ္တုကို မည္သူကမွ ခိုင္းေစျခင္းမျပဳခဲ့သည္မဟုတ္၊ ပန္းပုဆရာပီသသည့္ ဦးဟန္တင္၏ အႏုပညာဗီဇေၾကာင့္ တိုင္းျပည္တြင္ ထင္ရွားေသာ ပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္မ်ား၏ ႐ုပ္တုပုံတူမ်ားကို အခ်ိန္ရတုိင္း အလဟႆမျဖစ္ေစဘဲ ထုလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤတြင္ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္ကပင္ စတင္၍ တိုးခ်ဲ႕ဖြဲ႕စည္းခဲ့ေသာဦးဥတၱမအထိမ္းအမွတ္ေကာ္မတီသည္ဆရာေတာ္ကို ဂုဏ္ျပဳေသာအားျဖင့္ ေၾကး႐ုပ္ျပဳလုပ္ထားရွိရန္ႏွင့္ ဦးဥတၱမလမ္း ဦးဥတၱမပန္းျခံ၊ ဦးဥတၱမ စာသင္ေက်ာင္း စသည္တို႔ ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရတို႔ႏွင့္ တဘက္မွ အေရးဆိုေနေလရာ ဦးဟန္တင္သည္ ယင္းေကာ္မတီႏွင့္ ေတြ႕ဆုံကာ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမပုံတူ႐ုပ္တုကို ျပသခဲ့သည္။


“မ်က္ရည္က်ရွာသူ”

ေကာ္မတီကလည္း ပို၍ တိက်ေသခ်ာေစရန္ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ ႏွစ္မ ေဒၚအိမ္စိုးကို ေခၚ၍ ႐ုပ္တုကို ျပသခဲ့ရာ ေဒၚအိမ္စိုးသည္ ဦးဟန္တင္၏ လက္ရာျဖစ္ေသာ ဆရာေတာ္၏ကိုယ္တပိုင္း႐ုပ္တုကို ၾကည့္ကာ မ်က္ရည္က်ခဲ့ရရွာသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ဦးဥတၱမ အထိမ္းအမွတ္ျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီ၏ တာ၀န္ေပးခ်က္အရ ဆရာေတာ္၏ ေၾကး႐ုပ္ပုံတူ (တကိုယ္လုံး) ထုလုပ္ၿပီးစီးသည့္အခါတြင္ ဆရာဦးဟန္တင္၏ လက္ရာေျပာင္ေျမာက္မႈျဖင့္ ဆရာေတာ္၏ ေၾကး႐ုပ္မွာ ယခုထက္ ပိုမိုသက္၀င္ လႈပ္ရွားလာလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရသည္။


ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ


ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ သည္ က်ဥ္းေျမာင္းႏုန္႔နဲ႔ေသာ အမ်ဳိးသားစိတ္ဓာတ္မ်ား ကမၻာကုိလႊမ္းၿခံဳ၍ ေနစဥ္၌ပင္ လြတ္လပ္ေရးစိတ္ကား တမ်ဳိးသားတည္း တျပည္ေထာင္တည္းအတြက္သာ မဟုတ္ နယ္ခ်ဲ႔ကိုလုိနီ စံနစ္ေအာက္၌ စုန္းစုန္းျမဳပ္ေသာ အာရွတိုက္ႀကီးတတိုက္လုံးအတက္္ျဖစ္သည္ဟု စြဲမွတ္ယုံၾကည္႐ုံမက နယ္ခ်ဲ ႔၏မ်က္ႏွာကုိ ရဲရဲၾကည့္ကာ နယ္ခ်ဲ႕ ၏အင္အားျဖင့္ ဖိနွိပ္သမွ်ေသာဆင္း ရဲ ဒုကၡမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို မတြန္႔မဆုတ္ ခံယူခဲ့၏။

ဆရာေတာ္၏ႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္မန္မာႏိုင္ငံသားတို႔သည္အိပ္ေသာေယက်္ားႏိုးေသာလားသုိ႔လြတ္လပ္ေရးလမ္းစ
ကုိျမင္ၾကရ၏။ ဆရာေတာ္ကား ယခုျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္သူႏုိင္ငံေတာ္သားတို႔ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ အပုိင္ရ၍ ခံစားစံစားေနရေသာ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာပိုင္လြတ္လပ္ေရး ဗိမာန္ႀကီးကုိ အစဦးစြာ ပႏၷက္ခ်ခဲ့ေသာအာဇာနည္ မ်ဳိးခ်စ္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေပ တည္း။


ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ၏ ေနာက္ဆုံးခရီး


ေခါင္ဇာနည္၀င္၊ ေျပာင္မာတင္သည့္၊ ျမရွင္သက်၊ သမၺဳဒၶ၏၊ ပုတၱရင္းစစ္၊ ျဖစ္ႀကီးျဖစ္၍၊ မဟစၦရီ၊ အံ့ေလာက္ဘိသား၊ ႀတိသာသနာ၊ စက္ေရာင္၀ါႏွင့္၊ ျမန္မာမ်ဳိးၫြန္႔၊ ညွဳိးမတြန္႔ေအာင္၊ သက္စြန္႔လ်က္ပင္၊ ေရႊလမ္းထြင္သား၊ အရွင္ဥတၱမ၊ ေထရိႏၵလွ်င္၊၀ံသပါလိတ္၊ ရဲတိဟိတ္သို႔၊ စိတ္ေစတနာ၊ စူးစိုက္စြာလွ်င္၊ မဟာ၀ရဇိန္၊ မိုးႀကိဳးရွိန္သို႔၊ ပစ္ခ်ိန္က်င္းက်င္း၊ ရန္မာန္ခြင္းသည္၊ ဘက္ကင္းေတေဇာ္ရွိန္ဘုရား။သူ႕ကၽြန္မခံ အမ်ဳိးသားဇာတိမာန္ ထက္သန္စြာျဖင့္ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး ကိုလိုနီဆန္႔က်င္ေရးအတြက္ ဦးစြာပထမ ျမန္မာျပည္သူမ်ားကို စတင္တပ္လွန္႔ ႏႈိးေဆာ္စည္း႐ုံးခဲ့သူမွာ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမပင္ျဖစ္ေပသည္။ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသည္ ေဒးဒရဲၿမိဳ႕အပိုင္ ဆူးကလပ္ရြာတြင္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး တရားေဟာေျပာမႈျဖင့္ မအူပင္ေထာင္တြင္ ၁၂ လမွ် အက်ဥ္းခ်ခံခဲ့ရသည္။၁၉၂၂ ခု ဇြန္လ ၂၆ ရက္ေန႔တြင္ မအူပင္ေထာင္မွ လြတ္ေျမာက္သည္။ ထိုသို႔ ဆရာေတာ္ ေထာင္မွ လြတ္ေျမာက္လာသည့္အခါ ၁၉၂၂ ခု ဇူလိုင္လ ၂၃ ရက္ေန႔တြင္ ရဟန္းရွင္လူမ်ားက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဂ်ဴဗလီေဟာတြင္ တခဲနက္ ဂုဏ္ျပဳပူေဇာ္ၾကသည္။


ယင္းပူေဇာ္ပြဲတြင္ လယ္တီပ႑ိတဆရာ ဦးေမာင္ႀကီးက အထက္ေဖာ္ျပပါ ဘဒၵႏၲဥတၱမအရွင္သူျမတ္ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕မဂၤလာရတုျဖင့္ ေရးသားပူေဇာ္ဂုဏ္ျပဳခဲ့ေလ ည္။
ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသည္ ဤသို႔ ခ်ီးက်ဴးပူေဇာ္ခံထိုက္ေအာင္ပင္ ကၽြန္ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္ေရး၊ အဂၤလိပ္အစိုးရ ဆန္႔က်င္ေရး တို႔တြင္ အမ်ဳိးသားမ်ား တက္ၾကြလာေစရန္ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံ ႀကိဳးပမ္းခဲ့သည္။ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ၏ ဘ၀နိဒါန္းပိုင္းသည္ တႏိုင္ငံလုံး အုတ္အုတ္ က်က္က်က္ တခဲနက္ျဖစ္ေအာင္ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္၏ ဘ၀နိဂုံးမွာ ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္းလွသည္။


တနည္းဆိုလွ်င္ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ဗိသုကာတဦး၏ဘ၀ကိုႏိုင္ငံေရးကပင္ဖ်က္ဆီးခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ဆရာ
ေတာ္ ဦးဥတၱမသည္ ၁၉၁၁ ခုႏွစ္မွ အစျပဳ၍ ကေလာင္ကိုကိုင္၍ တရားေဟာ စင္ျမင့္ေပၚတက္၍ ၿမိဳ႕ျပမွသည္ ေက်းစြန္ရြာဖ်ားအထိ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး ကိုလိုနီဆန္႔က်င္ေရးအတြက္ စည္း႐ုံးလႈံ႕ေဆာ္ခဲ့သည္။
သူေျပာသမွ် စကား၊ သူေဟာသမွ် ရဲရဲေတာက္ တရားမ်ားသည္ လြတ္လပ္ေရး မြတ္သိပ္ေနသူျပည္သူမ်ားအဖို႔ အားေဆးတစ္ခြက္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဒူးေထာက္ေခါင္းငုံ႕ေနၾကရရာမွ ရင္ေကာ့ေခါင္းေမာ့လာႏိုင္ၾကသည္။


“ဆာဂ်ီနယ္ ကရက္ေဒါက္………သင္ ဗမာျပည္က ထြက္သြားလိုက္ပါ”ဆရာေတာ္က အုပ္စိုးသူ အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံထံ စာျဖင့္ ကန္႔ကြက္ေရးသားေပးပို႔ လိုက္သည့္အခါ အမ်ဳိးခ်စ္သူမ်ားက ၾကက္သီးေမြးညွင္းထမွ် အားရေက်နပ္ခဲ့ၾကသည္။
ဆရာေတာ္အား ဆူကလပ္ရြာတြင္ အဂၤလိပ္အစိုးရအား ဆန္႔က်င္ေဟာေျပာမႈျဖင့္ မအူပင္တြင္ ေထာင္ဒဏ္ အပစ္ေပးလိုက္သည့္အခါ ပုသိမ္မွစ၍ တႏိုင္ငံလုံး သံဃသမဂၢီ အသင္းမ်ား၊ ကုမၼာရီအသင္းမ်ားမွာ အံုၾကြမႈေပၚေပါက္လာ၍ တႏိုင္ငံလုံး စည္းလုံးမိသြားၾကသည္။ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသည္ျပည္သူမ်ား၏ေလးစားၾကည္ညိဳ၍ျပည္သူမ်ားႏွင့္တေသြးတည္းတသားတည္းျဖစ္သည္။


အစိုးရ အၾကည္ညိဳပ်က္ေအာင္ ေဟာေျပာမႈျဖင့္၁၉၂၄ ခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေထာင္ဒဏ္ ၃ႏွစ္႐ုံးတင္အျပစ္ေပးခံခဲ့ရသည့္အခါဖိုက္စကြဲယား(ပန္းျခံဗႏၶဳလပန္းျခံ)တြင္ေသြးေျမက်လူထုဆႏၵျပပြဲ
ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ယင္းမွအစျပဳ၍ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးစိတ္ဓာတ္မ်ားလႊမ္းမိုးျပန္႔ပြားသြားၾကျပန္သည္။ဆရာေတာ္၏ ဘ၀ နိဒါန္းပိုင္းသည္ လြတ္လပ္ေရး၊ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး မီး႐ွဴးတန္ေဆာင္။ဆရာေတာ္၏ ဘ၀နိဂုံးပိုင္းက ထိုသို႔မဟုတ္ၿပီ။ အဂၤလိပ္အစိုးရက အိမ္ၾကက္ျခင္း အိုးမည္သုတ္ခြပ္ေစေသာ ၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ုပ္ေရးကို ေပးအပ္လိုက္သျဖင့္ ျမန္မာျပည္ကို အိႏၵိယျပည္က ခြဲထြက္ၿပီးလွ်င္ ၁၉၃၆ ခု၊ ႏို၀င္ဘာလတြင္ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပရန္စီစဥ္သည္။သည္တြင္ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားအဖို႔အႏိုင္ရရွိရန္ႀကိဳးပမ္းရာ၌ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ
ကိုခ်ဥ္းကပ္စည္း႐ုံးၾကသည္။



ထိုအခ်ိန္ကဆရာေတာ္မွာ ဆီးခ်ဳိေရာဂါႏွင့္ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္လာ ၍စိတ္ပန္း ကိုယ္ႏြမ္းျဖစ္ေနသျဖင့္လည္းေကာင္း၊ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားစည္း႐ုံးမႈမရွိဘဲရာထူးအာဏာရရွိေရးသာႀကိဳးပမ္း
ေနၾကသျဖင့္
လည္း ေကာင္း ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေဆာင္မႈ ရပ္ဆိုင္း၍ အိႏၵိယႏွင့္ ဗမာျပည္ အလ်ဥ္းသင့္သလို ေနထိုင္လ်က္ ရွိေနသည္။ ထိုစဥ္ ငါးဖြင့္ဆိုင္အဖြဲ႕မွ ဆရာေတာ္အား လွည့္ဖ်ားစည္း႐ုံး၍ အိႏၵိယမွ ရန္ကုန္သို႔ ပင့္ေဆာင္လာၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရးစိတ္မကုန္ေသာဆရာေတာ္မွာငါးပြင့္ဆိုင္အတြက္မဲဆြယ္ေပးရန္ရန္ကုန္သို႔ေရာက္ရွိခဲ့ျပန္သည္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီအခ်ဳိ႕မွမ်ဳိးခ်စ္လူငယ္အခ်ဳိ႕ကဆရာေတာ္ထံသြားေရာက္၍ေမတၱာရပ္ခံေသာ္လည္းအရွိန္အ၀ါ ေကာင္းေသာ ငါးပြင့္ဆိုင္မ်ား၏ စကားနား၀င္သျဖင့္ မည္သို႔မွ် မတတ္ႏိုင္ၾကေတာ့ေခ်။ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသည္ ငါးပြင့္ဆိုင္အတြက္ အနယ္နယ္တရားေဟာရာတြင္ေလယာဥ္ပ်ံႏွင့္ပင္ခမ္းခမ္းနားနား ၾကြေရာက္ေဟာေျပာရသည္။

ဆရာေတာ္ကို မျမင္မေတြ႕ရသည္မွာ ကာလအတန္ၾကာၿပီျဖစ္သျဖင့္ ဆရာေတာ္၏ ငါးပြင့္ဆိုင္တရားပြဲမွာ ပရိသတ္တိုးမေပါက္ေအာင္ စည္းကားသည္။
၉၁ ဌာန ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ဦးဘေဖေခါင္းေဆာင္ေသာငါးပြင့္ဆိုင္အဖြဲ႕၊ေဒါက္တာဘေမာ္အဖြဲ႕၊ဦးခ်စ္လိႈင္အဖြဲ႕၊ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္းတို႔ွွဗမာ
သခင္အဖြဲ႕၊ ေဖဘီယန္အဖြဲ႕တို႔ ပါ၀င္ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကသည္။ဆရာေတာ္၏ အရွိန္အ၀ါျဖင့္ အျခားႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕မ်ားထက္ ငါးပြင့္ဆိုင္က အျပတ္အသတ္ အမတ္ ၄၆ ေနရာျဖင့္ အႏိုင္ရရွိခဲ့သည္။


သို႔ေသာ္လည္း၀န္ႀကီးရာထူးအေ၀မတည့္ေသာေၾကာင့္ငါးပြင့္ဆိုင္ေခါင္းေဆာင္ဦးဘေဖမွာအစိုးရမဖြဲ႕ႏိုင္ေတာ့ ေခ်။ အမတ္ ၁၆ ေနရာသာ ရရွိသည္။ ေဒါက္တာ ဘေမာ္ကၫြန္႔ေပါင္းအစိုးရဖြဲ႕၍ နန္းရင္း၀န္ရာထူး ရယူသြားေလသည္။သည္တြင္ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမအဖို႔ ႏိုင္ငံေရးသံေ၀ဂရစရာ ၾကံဳရေလေတာ့သည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားအခ်ဳိ႕မွာ ဆရာေတာ္၏ အရွိန္အ၀ါျဖင့္ ၀န္ႀကီး၊ အတြင္း၀န္ႏွင့္ မင္းတိုင္ပင္အမတ္စသည္တို႔ ျဖစ္ကုန္ၾကေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမမွာ ဆီးခ်ဳိေရာဂါသည္ဘ၀ျဖင့္ ျပဳစုသူ ကင္းကာ ရပ္တည္ရာမရ စိတ္ထင္ရာ ရန္ကုန္ လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ေလွ်ာက္သြားလ်က္ရွိသည္။


ဆရာေတာ္သည္ ေဟာင္းႏြမ္းစုတ္ျပတ္ေနေသာ သကၤန္းႀကီးကို ပိုသီပတ္ပီ ၀တ္႐ုံ၍ လြယ္အိတ္ႀကီး တလုံးလြယ္ကာ ထီဖိနပ္မပါ သတင္းစာတိုက္မ်ားသို႔ ေလွ်ာက္သြားၿပီး အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ သတင္းစာမ်ားကို ေတာင္ယူေလ့ရွိသည္။ ရရွိေသာ သတင္းစာမ်ားကို လမ္းေဘးတိုက္ရိပ္၊ သစ္ပင္ရိပ္မ်ားေအာက္တြင္ ထိုင္ဖတ္ေလ့ရွိသည္။ အသက္အရြယ္ႀကီး၍ အိုမင္းေနသည့္အျပင္ ဆီးခ်ဳိေရာဂါ၊ ေျခေထာက္အနာေၾကာင့္ ပိန္ခ်ဳံးကာ ခပ္ယဲ့ယဲ့မွ်ပင္ သြားလာေနရသည္။ လမ္းတြင္ သတိေမ့လဲၿပိဳေနသည့္အခါ ဆရာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳေလးစားသူမ်ားက သူတည္းခိုရာသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးၾကသည္။ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသည္ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးေ၀ဒနာႏွစ္ရပ္စလုံးခံစားေနရေလသည္။


ဆရာေတာ္အားျပဳစုသူကင္း၍ ဤမွ်အေျခအေနဆိုးလာသည့္အခါ ၁၉၃၉ ခု ၾသဂုတ္လ ၇ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ရခိုင္ရဟန္းေတာ္မ်ား သမဂၢအသင္း၏ ၄ ႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေ၀းမွ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမအား ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ဆုံးျဖတ္ၾကသည္။
ငါးပြင့္ဆိုင္အဖြဲ႕ကိုလည္း အျပစ္တင္ေ၀ဖန္ၾကေလသည္။ ရခိုင္ရဟန္းေတာ္မ်ားသမဂၢမွ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ဆရာေတာ္ေနထိုင္ရာ အာစရိယသမဂၢအသင္းတိုက္သို႔ သြားေရာက္ ေတြ႕ဆုံသည့္အခါ သြားေရာက္ေတြ႕ဆုံသူမ်ားကိုအေတြ႕မခံျငင္းဆန္လ်က္သတိမေကာင္းေတာ့ဘဲ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ေနေလၿပီ။သည္တြင္ သူရိယတိုက္အုပ္ ဦးဘကေလး၏ အကူအညီျဖင့္ ရခိုင္သံဃာေတာ္မ်ားက ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမအား ရန္ကုန္ေဆး႐ုံႀကီးသို႔ တင္ပို႔ကုသခဲ့ၾကသည္။ အထူးခန္းမရွိေသးသျဖင့္ရန္ကုန္ေဆး႐ုံႀကီးအခန္းနံပါတ္၈ခုတင္နံပါတ္၁၇ကုသိုလ္ျဖစ္အခန္းတြင္တင္ပို႔ကုသၾက
သည္။ၾသဂုတ္လ ၂၅ ရက္ေန႔တြင္ သူရိယဦးဘကေလး၊ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ ဦးဘ၀င္း၊ ကပၸတိန္ ဘဖူးတို႔ ေဆး႐ုံသို႔ သြားေရာက္၍ ဆရာေတာ္အား အားေပးစကား ေျပာၾကားရာ ဆရာေတာ္မွာ စကားပီသေအာင္ ေျပာႏိုင္၍ သတိလစ္ျခင္း မရွိေတာ့ေပ။
ၾသဂုတ္လ ၂၇ ရက္ေန႔တြင္ ဦးဘကေလး အကူအညီျဖင့္ပင္ ကုသိုလ္ခန္းမွ အထူးခန္း ၁၃ ခုတင္ နံပါတ္ ၁၁ သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ကုသသည္။ ဆရာ၀န္ႀကီးမ်ားက အထူးဂ႐ုစိုက္ ကုသၾကသည့္အတြက္ ဆရာေတာ္၏ ေ၀ဒနာမွာ သက္သာစ ျပဳလာသည္။ သို႔ေသာ္ မအူပင္ ေထာင္က်စဥ္အခါကပင္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား စြဲကပ္လာေသာ ေျခေထာက္ကင္ဆာေရာဂါမွာ ႐ိုး႐ိုးကုသ၍ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့၊ ေျခေထာက္ျဖစ္ကုမွသာ အသက္ရွင္ႏိုင္ေတာ့မည္။ဆရာ၀န္ႀကီးမ်ားက ဦးဘကေလးအား အၾကံေပးသျဖင့္ ဆရာေတာ္အား ေလွ်ာက္ထားရာေဆး႐ုံေပၚမွ ဇြတ္ဆင္း၍ ၄၆ လမ္း ကုလားအသင္းတိုက္ေပၚတြင္ သြားေရာက္သီတင္းသုံးေနေလသည္။ထုိ႔ေနာက္ပုိင္းတြင္ ဆရာေတာ္သည္ ျပန္လည္နာလန္မထူႏုိင္ေတာ့ဘဲ ၁၉၃၉-ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ (၉)ရက္တြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္။





ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ ပန္းျခံ





ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမ ရဲ႔ အမွတ္တရကို က်မ သတိတရနဲ႔ တင္ျပ ခဲ႔တာပါ။သူရဲ႔ ျဖတ္သန္းလာခဲ႔တဲ႔သမုိင္း တေလွ်ာက္ကို ေသခ်ာအေသးစိတ္ဖတ္ရႈခ်င္ရင္ေတာ႕(http://ottama.multiply.com) အဲဒီေနရာေလးတြင္ အေသးစိတ္ေလ႔လာနူိင္ပါသည္။က်မ ကိုယ္တုိင္လဲ ဖတ္ရႈျပီးျပန္လည္မ်ွေဝလုိက္ပါသည္။


ရင္းျမစ္။( http://ottama.multiply.com/)