15 July 2010

အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဗဟုိအလုပ္မွဳေဆာင္အဖြဲ႔ဝင္ ဦး၀င္းတင္နွင္႔ လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမုိကရက္တစ္ပါတီ တြဲဖက္အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ဦးေငြလင္းေဆြးေႏြးခ်က္


(ေဆြးေႏြးသူမ်ား – အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဗဟုိအလုပ္မွဳေဆာင္အဖြဲ႔ဝင္ ဦး၀င္းတင္္႔ နွင္႔လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမုိကရက္တစ္ပါတီ တြဲဖက္အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ဦးေငြလင္းေဆြးေႏြးခ်က္)


ဦးသစ္ဆင္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့ခင္ဗ်ာ။ အခု တင္ဆက္မယ့္ အစီအစဥ္ကေတာ့ ဦး၀င္းတင္ႏွင့္စကားေျပာျခင္း အပတ္စဥ္က႑ပါ။ အခုတပတ္ ဒီအစီအစဥ္မွာ ထိုင္းႏုိင္ငံတေနရာမွာရွိတဲ့ လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ကိုေငြလင္းက (NLD) ရဲ႕ လက္ရွိရပ္တည္ခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး (RFA) တယ္လီဖုန္းလုိင္းေပၚကေနၿပီးေတာ့မွတဆင့္ ဦး၀င္းတင္နဲ႔ တိုက္႐ိုက္ဆက္သြယ္ စကားေျပာၾကားခဲ့တာကို နားဆင္ရမွာပါ။ ဒီအစီအစဥ္ကို ဦးခင္ေမာင္စိုးက တာ၀န္ယူတင္ဆက္တာျဖစ္ပါတယ္။


ဦးခင္ေမာင္စိုး။ ။ ဟုတ္ကဲ့ကိုေငြလင္းေရ လိုင္းေပၚမွာ ဆရာဦး၀င္းတင္ ရွိပါတယ္။ ေျပာပါ။


ဦးေငြလင္း။ ။ ဆရာဦး၀င္းတင္ခင္ဗ်။


ဦး၀င္းတင္။ ။ ဟုတ္ကဲ့ခင္ဗ်။ ေျပာပါ။


ဦးေငြလင္း။ ။ က်ေနာ္က လူ႔ေဘာင္သစ္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီက ကိုေငြလင္းပါ။ ဆရာတို႔ အဲ့ဒီ (၈၈/၈၉) ေလာက္က ဆရာတို႔ဌာနခ်ဳပ္႐ံုးကို က်ေနာ္တို႔ မၾကာခဏဆိုသလို ေရာက္ပါတယ္။


ဦး၀င္းတင္။ ။ ဟုတ္ကဲ့ခင္ဗ်။


ဦးေငြလင္း။ ။ အဲ့ဒီတုန္းကတည္းက ဆရာတို႔ပါတီကို က်ေနာ္တို႔က အတတ္ႏိုင္ဆံုး၀န္းရံေထာက္ခံၿပီးေတာ့မွ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့တဲ့အစဥ္အလာရွိ ပါတယ္။ အခုလည္းပဲ ဆရာတို႔ ဒီေ႐ႊဂံုတုိင္ေၾကညာခ်က္အေပၚမွာရပ္ခံၿပီးေတာ့မွ ဆရာတို႔အေသအခ်ာပဲ လူထုကိုမ်က္ႏွာမူတဲ့ အလုပ္ေတြ၊ လူထုႏိုင္ ငံေရး လုပ္ငန္းေတြေဆာင္႐ြက္ေနတဲ့ဥစၥာကို က်ေနာ္တို႔အမ်ားႀကီးအားရပါတယ္ဆရာ။ အဲ့ဒီဥစၥာကိုလည္းႏႈတ္ဆက္ရင္းနဲ႔ ဆရာနဲ႔စကားေျပာခ်င္လို႔ ဒီကေန႔ လွမ္းၿပီးႏႈတ္ဆက္တာပါဆရာ။


ဦး၀င္းတင္။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ေကာင္းပါတယ္ဗ်ာ။ ကိုေငြလင္းေရ ခင္ဗ်ားေျပာဆိုေနတာေတြလည္း က်ေနာ္တို႔မီဒီယာေတြမွာ ေတြ႕ေနပါတယ္။ အဲ့ဒီခင္ဗ်ားတို႔က ဒီ (၈၈) ေက်ာင္းသားေတြ၊ အဲ့ဒီအခ်ိန္တုန္းက လူငယ္ေတြေပါ့ဗ်ာ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးလုပ္သြားတဲ့ လူ႔ေဘာင္တို႔ ဘာတို႔ဆိုတဲ့ လူငယ္ေတြနဲ႔ (NLD) ကို ၀န္းရံခဲ့တဲ့ဟာေတြျပန္ေျပာေတာ့ ဒါေတြကိုက်ေနာ္တို႔မေမ့ပါဘူး။ ဒီဟာေတြအတြက္လည္း က်ေနာ္တို႔ အဲ့ဒီအခ်ိန္တုန္းက တည္းက ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြရဲ႕အင္အားေတြကို အားကိုးတာေတြ က်ေနာ္တို႔အမ်ားႀကီးရွိခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔အဲ့ဒါေတြကို ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔နည္းနည္းေျပာတာေပါ့ဗ်ာ။


က်ေနာ္အခုေလာေလာဆယ္ေျပာခ်င္တာက ဘာလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဒီရက္ပိုင္းအေတာအတြင္းမွာ အဲ့ဒီခင္ဗ်ား တို႔ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ အထူးသျဖင့္ အက်ဥ္းေထာင္ထဲကိုေရာက္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕အိမ္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ (NLD) က ဥကၠ႒ဦးတင္ဦးနဲ႔အတူေပါ့ဗ်ာ က်ေနာ္တို႔အမ်ဳိးသမီးေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ (NLD) က လူငယ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ သြားေရာက္ၿပီး ေတာ့ ႏႈတ္ဆက္ေနတယ္။ ေမတၱာလက္ေဆာင္ေတြ က်ေနာ္တို႔ေပးၾကတယ္။ အမွတ္တရရွိျခင္းေတြကို ေျပာတယ္။ ေက်းဇူးစကားေတြကို ေျပာၾကပါတယ္။ အဲ့ဒီဟာေတြ အခုက်ေနာ္တို႔လုပ္ေနပါတယ္။ အဲ့ဒီလုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့စကားအတိုင္းပဲ ဟိုအခ်ိန္ကတည္းက ခင္ဗ်ား တို႔လည္း (NLD) တို႔ ဘာတို႔၀န္းရံလာတာ က်ေနာ္တို႔ကလည္း ဒီေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားရဲ႕ ေက်းဇူးေတြ၊ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားရဲ႕ ဂုဏ္သတၱိေတြ၊ အားမာန္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ အေလးထားခဲ့တယ္ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔က အဲ့ဒီ (၈၈) ကာလတုန္းကတင္မကဘဲနဲ႔ ဒီကေန႔အထိလည္း ဆက္ၿပီးေတာ့ ဒီသေဘာထားေတြကို ထားေနတယ္ဆိုတာကို အခုက်ေနာ္တို႔ ဒီဥကၠ႒ဦးတင္ဦးရဲ႕ သြားေရာက္ၿပီး ေက်းဇူးတင္စကားေတြေျပာေနတာက သက္ေသခံေန ပါတယ္ဗ်ာ။ အဲ့ဒါလည္း ခင္ဗ်ားတို႔ သတိထားမိမယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ယူဆပါတယ္။


ဦးေငြလင္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာ။ ဆရာတို႔အက်ဥ္းသားအိမ္ေတြကိုလိုက္ၿပီးေတာ့မွ၊ လိုက္ၿပီးအားေပးေနတာ၊ ေတြ႕ဆံုႏႈတ္ဆက္ေပးေနတာ ေစာ ေစာကဆရာေျပာသလိုပဲ အထဲကက်ေနာ္တို႔ရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြကို လိုက္ၿပီးအားေပးေနတာက ဒီကေန႔အေျခအေနႀကီးကို အျပန္အလွန္၀န္းရံ ေထာက္ခံေနၾကတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ေအာက္ေမ့ပါတယ္ဆရာ။ အဲ့ဒီေတာ့ဆရာ အဲ့ဒီလိုသြားတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ ဒီအက်ဥ္းက်မိသား စုေတြရဲ႕ စိတ္အခံနဲ႔ စိတ္ဓာတ္ခံစားမႈေတြ ဘယ္လိုတုန္႔ျပန္မႈေတြ ေတြ႕ရသလဲဆရာ။


ဦး၀င္းတင္။ ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဘယ္လိုေျပာခ်င္သလဲဆိုေတာ့ အားလံုးကလည္း ၀မ္းသာၾကတယ္ဗ်ာ။ သူတို႔ရဲ႕ တုန္႔ျပန္မႈေတြကလည္း အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဥပမာဆိုပါေတာ့ ဒီကေန႔ ေသာၾကာေန႔မွာ က်ေနာ္တို႔ ေဒၚသက္သက္ေအာင္တို႔၊ ေဒၚစန္းစန္းတင္တို႔ အိမ္ေတြေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ အဲ့ဒီကမိသား၀င္ေတြရဲ႕ တက္ႂကြမႈက က်ေနာ္ ဦးတင္ဦးရဲ႕စကားေလးကို ကိုးကားေျပာရလို႔ရွိရင္ ကဲတဲ့ က်ေနာ္တို႔ လာတဲ့ဟာက ခင္ဗ်ားတို႔ကိုအားေပးဖို႔လာတာပဲတဲ့။ ဒါေပမယ့္ခင္ဗ်ားတို႔ကေန က်ေနာ္တို႔ကိုျပန္ၿပီးေတာ့ အားေပးလိုက္သလိုျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ အဲ့ဒီအတြက္ က်ေနာ္တို႔ အမ်ားႀကီးေရွ႕ဆက္ၿပီးေတာ့လုပ္ရမယ့္ လုပ္ငန္းေတြအတြက္ အားတက္ပါတယ္ဆိုတဲ့ စကားကေလးကိုေျပာခဲ့တယ္ဗ်။ အဲ့ဒီသေဘာပဲဗ်။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ေမးခြန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ေျဖရရင္ေတာ့ ဦးတင္ဦးစကားအတိုင္းပဲ ေျဖရမွာပဲ။ က်ေနာ္တို႔ေတြသြားၿပီးေတာ့ မိသားစု၀င္ေတြကို သြားေတြ႕တဲ့အခါမွာ အားလံုးလိုလုိေပါ့ဗ်ာ ဒီေဒၚသက္သက္ေအာင္တို႔အိမ္တို႔၊ ေဒၚစန္းစန္းတင္တို႔အိမ္တို႔ အလားတူစြာပဲ အိမ္တိုင္းလိုလိုမွာ ဒီမိသားစု ေတြရဲ႕တုန္႔ျပန္ခ်က္ေတြဟာ က်ေနာ္တို႔က အားသြားေပးတယ္ဆိုတဲ့သေဘာထက္ သူတို႔ကေန ျပန္ၿပီးေတာ့က်ေနာ္တို႔ကုိ အားေပးလိုက္တယ္။ ဆက္ၿပီး ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းေတြလုပ္ပါ။ မွန္ကန္တဲ့ႏိုင္ငံေရးရပ္တည္ခ်က္ေတြအေပၚမွာ ရပ္ပါလို႔ က်ေနာ္တို႔ကိုျပန္ၿပီးေတာ့ အားေပးလိုက္သလိုေတာင္ျဖစ္ ပါတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။


ဦးေငြလင္း။ ။ က်ေနာ္ယံုၾကည္ပါတယ္ဆရာ။ ဒီ အထဲထဲက က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံေရးယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ အက်ဥ္းက်ခံေနရတဲ့ က်ေနာ္တို႔ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြအကုန္လံုးက ဘယ္ေတာ့မွ သူတို႔ရဲ႕ယံုၾကည္မႈကိုစြန္႔လႊတ္ၾကမွာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ေလာက္အထိ ဒုကၡႀကီးႀကီး သူတို႔ဆက္ၿပီးေတာ့မွ တကယ့္ ဒီယံုၾကည္ခ်က္အေပၚမွာ ရပ္ခံၾကမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့မွ တၿပိဳင္နက္တည္းမွာ ဆရာတုိ႔အျပင္က ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့နဲ႔ ဒီလူထုအေရွ႕ကေနၿပီးေတာ့မွ ဦး ေဆာင္လမ္းျပေနတာေတြကုိလည္း သူတုိ႔ အစဥ္အၿမဲေထာက္ခံဝန္းရံေနလိမ့္မယ္လု႔ိ က်ေနာ္အဲဒီလိုေအာက္ေမ့ပါတယ္ ဆရာ။


ဦးဝင္းတင္။ ။ က်ေနာ္ေနာက္ဆံုးၾကားရတဲ့ Message ေလးတစ္ခုေပါ့ဗ်ာ။ ဘယ္သူ႔ဆီက ဘယ္ဝ့ါဆီကရယ္လုိ႔ေတာ့ အတိအက်ေျပာဖုိ႔ ေတာ့မလြယ္ဘူးေပါ့။ မေျပာလည္းမေျပာခ်င္ပါဘူးက်ေနာ္တုိ႔ ဘာစကားလည္းဆိုလုိ႔ရွိရင္ အခု NLD ဟာ အခုေနာက္ဆံုးေ႐ြးေကာက္ပြဲကို မဝင္ဖုိ႔အတြက္ မတ္လ (၂၉) ရက္ေန႔က ဆံုးျဖတ္လိုက္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ေထာင္ထဲမွာရွိတဲ့ လူေတြအားလံုးကေနၿပီးေတာ့ ဒါကိုေထာက္ခံတယ္။ ဂုဏ္ယူတယ္ ဝမ္းသားတယ္ဆိုတဲ့ စကားေတြ က်ေနာ္ အိမ္တိုင္းလိုလုိမွာ အနည္းနဲ႔အမ်ားေပါ့ဗ်ာ ၾကားခဲ့ရတဲ့ စကားျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ကို မိသားစုေတြရဲ႕ တက္ႂကြမႈေတြေၾကာင့္သာ အားတက္ရတာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေထာင္ထဲကေန ပါးလိုက္တဲ့ သတင္းစကားျဖစ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း အမ်ားႀကီးကို အားတက္ရတယ္ဗ်ာ။ အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ဒီ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကလည္း ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းမွာ အလြန္အေရးႀကီးတဲ့ အခ်ဳိး အေကြ႕ႀကီးျဖစ္ပါတယ္။


က်ေနာ္တုိ႔ဘက္ကၾကည့္မယ္ဆိုရင္ NLD ဘက္ကၾကည့္မယ္ဆုိလည္း ဒါအလြန္ကိုႀကီးမားတဲ့ စြန္႔လႊတ္မႈေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ပါတီ လုပ္ငန္းေတြ ပါတီအေနနဲ႔ တရားဝင္ရပ္တည္မႈေတြ ဒါေတြကို က်ေနာ္တုိ႔စြန္႔ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးက်င့္ဝတ္နဲ႔အညီ က်ေနာ္တုိ႔ မွန္ကန္တဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ေတြခ်လိုက္တာ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒါဟာဘာလဲဆိုရင္ ျပည္သူလူထုအေပၚမွာ သစၥာမေဖာက္တာ ျပည္သူလူထုကို ေက်ာမခိုင္းတာဆိုတာ ျပပါတယ္။ တနည္း အားျဖင့္ဆိုလုိ႔ရွိရင္လည္း ဒီေ႐ြးေကာက္ပြဲကို မဝင္ျခင္းအားျဖင့္ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ၂၀၀၈ စစ္အေျခခံဥပေဒႀကီး တရားဝင္လုပ္ေပးမယ့္ လမ္းေၾကာင္း ေပၚမွာ လက္ေျမႇာက္ ဒူးေထာက္ အားလ်ားေမွာက္ၿပီးေတာ့ အေပါက္ကိုဝင္ၿပီးေတာ့ တိုးတာမလုပ္ဘဲနဲ႔ ျပည္သူကိုသစၥာခံတဲ့ သေဘာတရားနဲ႔ က်ေနာ္ တုိ႔ရပ္တည္ျခင္းျဖစ္တယ္ဆုိတာကို ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြဆီကေနၿပီးေတာ့ ဒီလုိစကားမ်ဳိးကုိ ျပန္ၿပီးေတာ့ရတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔အမ်ားႀကီးအား တက္ပါတယ္။ က်ေနာ္အဲဒီလိုပဲေျပာခ်င္ပါတယ္။


ကိုေငြလင္း။ ။ ေသခ်ာပါတယ္ဆရာ အဲဒီဥစၥာက။ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲကပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တုိ႔အက်ဥ္းေထာင္ျပင္ပေပါ့ ဆရာ့စကားနဲ႔ ေျပာရ မယ္ဆိုလုိ႔ရွိရင္ေတာ့ ေထာင္အက်ယ္ထဲကေပါ့ေနာ္ ဒီျမန္မာျပည္တနံတလ်ားကလူေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနာက္က်ေနာ္တုိ႔လို အျပင္ဘက္မွာ ဆက္ၿပီးအလုပ္ လုပ္ေနတဲ့ လူေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ အားလံုးအတြက္ အားျဖစ္သြားေစတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္လည္းျဖစ္သလို ေနာက္ NLD ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာ NLD ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးတန္ဖိုး လည္း ပိုမိုၿပီးႀကီးသြားေစတယ္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ျမင္ပါတယ္ဆရာ။ အဲဒီဥစၥာကို က်ေနာ္တုိ႔ အႂကြင္းမဲ့ေထာက္ခံပါတယ္။


အဲဒီေနာက္ပုိင္းမွာ တဆက္ တည္း ဆရားတုိ႔အားလံုး လူထုကိုလမ္းၫႊန္ေပးေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြဆက္ၿပီးေတာ့မွ ပ်ဳိးေထာင္ေနၾကတာ၊ ဆရာတုိ႔နယ္ထြက္ၿပီးေတာ့မွ စည္း ႐ံုးေရးေတြ ဆင္းေနၾကတာေတြ အရမ္းကိုပဲ အားရပါတယ္ ဆရာ။ အဲဒီက်ေတာ့ နယ္ထြက္တဲ့ခရီးစဥ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့မွ ဆရာတုိ႔ အဲဒီနယ္ေတြ ကေနၿပီးေတာ့မွ ပါတီဝင္ေတြကျဖစ္ေစ လူထုကျဖစ္ေစ ဆရာတုိ႔ကိုတုန္႔ျပန္ပံုေလးေတြ နည္းနည္းေလာက္ မိတ္ဆက္ေပးပါလားဆရာ။


ဦးဝင္းတင္။ ။ အဲဒီဟာလည္း အေရးႀကီးပါတယ္ဗ်ာ။ ဘာျဖစ္လုိ႔အေရးႀကီးလဲဆိုေတာ့ ခုနကေျပာသလိုေပါ့ ဒီ မတ္လ (၂၉) ရက္ေန႔ု NLD ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္က ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းမွာ အလြန္ကိုအေရးပါတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႀကီးတစ္ခုျဖစ္တယ္ဆိုတာကို တစ္ျပည္လံုး တစ္ကမၻာလံုးေပါ့ဗ်ာ။ အသိအမွတ္ျပဳၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ က်ေနာ္တိုက ဒီ ေအာက္ေျခေတြမွာရွိတဲ့ NLD ေတြ၊ ေအာက္ေျခမွာရွိတဲ့ လူထုေတြနဲ႔ သြားေရာက္ၿပီး ေတာ့ ထိေတြ႕ဆက္ဆံတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီသူတုိ႔ရဲ႕ေထာက္ခံမႈေတြဟာ ပိုၿပီးေတာ့ထင္ရွားလာတယ္။ ျမန္မာလူထုရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအသိဟာ ဘယ္ေလာက္ ျမင့္မားတယ္ဆိုတာကို က်ေနာ္တုိ႔ေတြ႕ရတဲ့အခါက်ေတာ့ အမ်ားႀကီးအားတက္ပါတယ္။


အမွန္တိုင္းေျပာျပရရင္ က်ေနာ္တို႔လည္း ေထာင္ထဲေနၾက ေပါ့ဗ်ာ။ တခါတေလက်ေတာ့ သိတဲ့အတိုင္းပဲ ျပည္သူလူထုနဲ႔ က်ေနာ္က အဆက္ေတြကျပတ္။ အဲလိုအခါမ်ိဳးမွာ က်ေနာ္တုိ႔မွာ အားငယ္တဲ့စိတ္ေတြ၊ မွားယြင္းတဲ့ သေဘာထားေတြ၊ က်ေနာ္တို႔မွာ ၀င္၀င္သြားတယ္ဗ်။ ျပည္သူလူထုဟာ ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ စိတ္မွ၀င္စားေသးရဲ႕လား။ ျပည္သူလူထုမွာ ႏိုင္ငံေရးအသိမွ ရွိရဲ႕လား။ ေနာက္ ျပည္သူလူထုဟာ ေရွ႕မွာသြားရမယ့္ ႏိုင္ငံေရးခရီးနဲ႔ပက္သက္ၿပီးေတာ့ အားမာန္မွ ရွိေသးရဲ႕လားဆိုတဲ့ ဒီက်ေနာ္တို႔ လြဲမွားတဲ့ စိတ္ကူး စိတ္သန္းေတြ၊ တခါတေလ က်ေနာ္တို႔ေခါင္းထဲမွာ ၀င္တယ္ဗ်။ ဒါေပမယ့္ အခု က်ေနာ္တို႔ နယ္ေတြကိုဆင္းသြားၾကည့္တဲ့အခါမွာ ျပည္သူလူထုဟာ ခုနေျပာသလို (၁) NLD ရဲ႕ ဒီအလြန္အေရးပါတဲ့ မတ္လ (၂၉) ရက္ေန႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို မွန္တယ္လို႔ တခဲနက္ ေျပာၾကတယ္။ (၂) ကေတာ့ ဘာလဲဆိုေတာ့ ျပည္သူလူထုက ဘာပဲေျပာေနေန NLD ေ႐ြးေကာက္ပြဲမ၀င္ဘူး ဆံုးျဖတ္ျခင္း၊ ပါတီကို မွတ္ပံုမတင္ဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္ျခင္း၊ အဲဒီကေနတဆင့္ ဒီ (၂၀၀၈) စစ္အေျခခံဥပေဒကို ျငင္းပယ္ျခင္းဆိုတာေတြကို ျပည္သူလူထုက ဒါ သေဘာေပါက္ၿပီးေတာ့ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ NLD မရွိလည္း NLD လုပ္သလို လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ သေဘာထားေတြကေတာ့ ေပၚတယ္။ တကယ္လုပ္ႏိုင္ျခင္း၊ မလုပ္ႏုိင္ျခင္းကေတာ့ တစ္ပိုင္းေပါ့ဗ်ာ။


ျပည္သူလူထုရဲ႕ တန္႔ျပန္ခ်က္ကေတာ့ အဓိက တုန္႔ျပန္ခ်က္ကေတာ့ ဘာလဲဆိုေတာ့ ဒီေ႐ြးေကာက္ပြဲကို NLD က ေက်ာခိုင္းသလိုပဲ၊ ျပည္သူလူထု ကလည္း ေက်ာခိုင္းမယ္ဆိုတဲ့သေဘာထားကို ေဖာ္ထုတ္ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါအလြန္အေရးႀကီးတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္၊ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ေဖာ္ျပခ်က္ႏွစ္ခု ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ သို႔မဟုတ္လုိ႔ရွိရင္လည္း ျမန္မာျပည္သူလူထုရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအသိ ႂကြယ္၀ျခင္း၊ ေလးနက္ျခင္းကို ေဖာ္ျပတယ္လို႔ က်ေနာ္ အဲလိုပဲ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္္ဗ်ာ။


ဦးေငြလင္း။ ။ ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာ ဒီက်ေနာ္တို႔ ပါတီအေနနဲ႔ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒီ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ (၉၀) ေ႐ြးေကာက္ပြဲရလဒ္ ဆိုတာေတြအေပၚမွာ အေလးအျမတ္္ အမ်ားႀကီးထားပါတယ္ဆရာ။ တျခား တျခား က်ေနာ္တို႔ ဒီဘက္မွာရွိေနတဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြအကုန္လံုးရဲ႕ ရင္ထဲမွာလည္းပဲ အဲဒီလို အေလးထားခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္။ အခု မတ္လ (၂၉) ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာဆိုရင္ေတာ့ ဒီ NLD ဟာ တကယ့္တပ္ဦးမွာ တကယ္ကိုပဲ တာ၀န္အရွိဆံုး၊ တကယ့္အေရးႀကီးတဲ့ အဆုံးအျဖတ္ေတြကို လုပ္ကိုင္ေဆာင္ ႐ြက္အႏိုင္ဆံုးဆုိတဲ့ဥစၥာကုိ က်ေနာ္တို႔ေတြ႕ရပါတယ္ဆရာ။ ဒီကိစၥေတြနဲ႔ ပက္သက္ၿပီးေတာ့မွ NLD ရဲ႕ ေရွ႕ဆက္ၿပီးေတာ့မွ ေဆာင္ ႐ြက္ေနတဲ့ လုပ္ငန္း စဥ္ေတြနဲ႔ ပက္သက္လုိ႔ေပါ့ ဆရာေျပာျပလို႔ရသေလာက္ ေျပာျပမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္ ဆရာ။


ဦး၀င္းတင္္။ ။ က်ေနာ္အဲဒါေတြနဲ႔ ပက္သက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုေျပာခ်င္သလဲဆိုေတာ့ ဒီဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြအေပၚမွာတည္ၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔ ေရွ႕ကို ဘယ္လိုစခန္းသြားမလဲဆိုတာနဲ႔ပက္သက္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔မွာလည္း အမွန္တိုင္းေျပာရရင္ အခက္ခဲေတြ မရွိဘူးလို႔ က်ေနာ္ တို႔မေျပာခ်င္ပါဘူး။ အခက္ခဲေတြရွိပါတယ္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ တစ္ဖက္ကျပန္ၾကည့္ေတာ့ ေရွ႕မွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အလားအလာ ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ Bright In Tunnel ဆိုတဲ့ စကားရွိပါတယ္။ ဥမင္လႈိဏ္ေခါင္းထဲက အလင္းေရာင္ေပါ့ဗ်ာ ဟုတ္လား။


က်ေနာ္တို႔ဟာ ဒီေန႔ NLD က ထြက္သြားတဲ့လူေတြရဲ႕ စကားအသံုး အႏႈန္းနဲ႔ေျပာရရင္ NLD ဟာ ဥပေဒလမ္းေၾကာင္း ထဲမွာ မရွိဘူး။ ဥပေဒျပင္ပမွာ ရွိတယ္ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အဲဒီအတြက္ အေရးမႀကီးဘူး။ သူတို႔ေျပာတဲ့ သူတို႔ ဥပေဒလမ္းေၾကာင္း ေပၚဆိုတာ သူတုိ႔က (၂၀၀၈) အေျခခံဥပေဒလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာရွိတာ။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ စစ္အေျခခံဥပေဒကို ဆန္႔က်င္တဲ့ စစ္မွန္တဲ့ တရားဥပေဒလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ရွိေနတဲ့အတြက္ ေျပာခ်င္တာဘာလဲဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ဟာ ေမွာင္ထဲမည္းထဲ သြားေနတာမဟုတ္ဘူး။ ခုနေျပာခဲ့တဲ့ ဥမင္လႈိဏ္ ေခါင္းထဲက အလင္းေရာင္ကုိျမင္ရတဲ့လူေတြလို က်ေနာ္တို႔ခံစားရတယ္။ အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့ ဥမင္လႈိဏ္ေခါင္းထဲမွာ အလင္းေရာင္ေတြ႕တယ္ဆိုက တည္းကိုက ဥမင္လႈိဏ္ေခါင္းက ပိတ္ေနတဲ့လမ္းကို သြားေနတာမဟုတ္ဘူး ဥမင္လႈိဏ္ေခါင္းထဲမွာ အေရွ႕မွာ ထြက္ေပါက္ရွိတယ္။ အဲေတာ့ ေကာင္းၿပီ အဲဒီ ထြက္ေပါက္က က်ေနာ္တို႔ဘယ္လို ထြက္ၾကမလဲ။ က်ေနာ္တို႔ အဲဒီထြက္ေပါက္ကို အေရာက္ဘယ္လို တက္လွမ္းၾကမလဲ။ အဲဒီ ထြက္ေပါက္ကေန ထြက္ၿပီး တဲ့အခါ က်ေနာ္တို႔ ဘာေတြလုပ္မလဲဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔ ဒီေန႔ NLD လုပ္ေနတာဟာ ပထမဦးဆံုး က်ေနာ္တို႔ လုပ္တာ ဘာလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ စစ္အစိုးရကေနၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ေသေစခ်င္ေနေန ေဘးေရာက္ေစခ်င္ေနေန။ က်ေနာ္တို႔က ေဘးကိုမေရာက္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဟာ မေသဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဟာ ႏိုင္ငံေရးအားျဖင့္ ၀တ္လစ္စားလစ္ျဖစ္မေနဘူး။ Politically Naked မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔က ေရွ႕မွာ ေကာင္းေကာင္းလမ္းႀကီးက ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္းရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါေတြက ခုန ကိုေငြလင္းေမးတဲ့ စကားထဲကပါတဲ့ က်ေနာ္တို႔ ဘာလုပ္သြားမလဲဆိုတာကို ျပတာပါပဲ။ ဒီ က်ေနာ္ ေျပာတဲ့စကားေတြမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဘာေတြ လုပ္မယ္။ ေရွ႕မွာ ဘာေတြ ရွိတယ္ဆိုတာကို ျပတယ္လို႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။


ဦးေငြလင္း။ ။ အခုလို ရွင္းျပတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ။ အားလံုးက်န္းမာေရးကို ဂ႐ုစိုက္ၾကပါဆရာ။ အားလံုး က်န္းက်န္းမာမာနဲ႔ ႏိုင္ငံ့တာ၀န္ေတြကို ဆက္ၿပီးထမ္းေဆာင္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ က်ေနာ္တို႔ အေလးနက္ကိုပဲ ဆုေတာင္းေပးပါတယ္ဆရာ။


x x x x x


(၁၂-၇-၂၀၁၀ ရက္ေန႔ RFA ျမန္မာပုိင္းအစီအစဥ္၏ ဦးဝင္းတင္ႏွင့္ စကားေျပာျခင္းအစီအစဥ္)