13 October 2010

မႏၱေလး-မိုးကုတ္လမ္းပုိင္း ေရႀကီးေရလွ်ံမႈ ျဖစ္ေပၚေနေသာေၾကာင့္ ေရလြတ္ရာသုိ႔ ယာယီေရႊ႕ေျပာင္းသူမ်ားျမင္ကြင္းပုံရိပ္



ျမန္မာႏုိင္ငံ အလယ္ပိုင္းေဒသမ်ား၌ ေအာက္တိုဘာလ ၈ ရက္ႏွင့္ ၉ ရက္ေန႔မ်ားက ေရႀကီးေရလွ်ံမႈ မ်ားျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ နည္းတူ ေအာက္တိုဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔၊ ၁၂ ရက္ေန႔ မ်ားတြင္လည္း ဆက္လက္ျဖစ္ပြား လ်က္ရွိေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။

ေအာက္တိုဘာလ ၈ ရက္ေန႔ ႏွင့္ ၉ရက္ေန႔မ်ားက မႏၲေလးတိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ျပင္ဦးလြင္၊ ပုသိမ္ႀကီး၊ မႏၲေလး၊ အမရပူရၿမိဳ႕ မ်ား အနီးတစ္၀ိုက္၌ စံခ်ိန္တင္မိုးေရခ်ိန္မ်ားျဖင့္ မိုးအဆက္မျပတ္ ရြာသြန္းမႈေၾကာင့္ ဆည္မ်ား၊ေခ်ာင္းမ်ား၊အင္းအိုင္မ်ားေရျပည့္ေရလွ်ံမႈမ်ားျဖစ္ကာမႏၲေလးၿမိဳ႕ေပၚရွိရပ္ကြက္အမ်ားအျပားတြင္လည္း ေရလႊမ္းျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ ေအာက္တိုဘာလ ၁၀ ရက္မွစ၍ မိုးရြာသြန္းမႈ ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္းတြင္ မိုးရြာသြန္းျခင္း ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေနဆဲ ျဖစ္ရာ မတၱရာၿမိဳ႕နယ္၊ စဥ့္ကူးၿမိဳ႕နယ္၊ ျမင္းျခံၿမိဳ႕နယ္၊ တံတားဦးၿမိဳ႕နယ္မ်ား၌ ေရႀကီးေရလွ်ံမႈမ်ား ဆက္လက္ ျဖစ္ေပၚေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။


ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္း၌ မိုးဆက္လက္ ရြာသြန္းေနမႈေၾကာင့္ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီးမွ မႏၲေလး၊ ပုသိမ္ႀကီး၊ အမရပူရ၊ တံတားဦး၊ မတၱရာ၊ စဥ့္ကူး၊ စဥ့္ကိုင္၊ ျမစ္သား၊ ျမင္းျခံစေသာ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားအျပင္ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီးမွ ေညာင္ပင္၀န္း၊ မံုရြာ၊ မေကြးတိုင္း ေဒသႀကီးမွ ပခုကၠဴ၊ မင္းဘူး၊ ေရနံေခ်ာင္းစေသာ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္လည္း ေရႀကီးေရလွ်ံမႈ မ်ားရွိခဲ့သည္ဟု သိရွိရပါသည္။

"ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ည ၂ နာရီမွာ ေဘာင္ႀကီးတံတားကို ေရာက္တယ္။ ေရာက္ေတာ့ လမ္းမေပၚေရေတြ လွ်ံေနတဲ့အတြက္ သြားလို႔မရေတာ့ဘူး။ ေရျပန္က်တဲ့အထိ ေစာင့္႐ံုပဲရွိေတာ့တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လိုပဲ တျခား ကုမၸဏီကားေတြနဲ႔ စဥ့္ကူးလိုင္းကား ေတြလည္း ေရျပန္အက်ကို ေစာင့္ေနၾကတယ္"ဟု ငါးအိုးရြာသို႔သြားမည့္ ကုန္တင္ယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးက ေျပာပါသည္။

မႏၲေလး-မိုးကုတ္ ကားလမ္းပိုင္း မတၱရာၿမိဳ႕နယ္အတြင္းသာမက စဥ့္ကူးၿမိဳ႕နယ္အတြင္း၌လည္း ကားလမ္းေပၚတြင္ ေရလွ်ံလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ မိုင္တိုင္ ၃၇ တြင္ရွိေသာ တေရာ္ပင္ေက်း႐ြာ၊ မိုင္တိုင္ ၄၂ တြင္ရွိေသာ ေညာင္၀န္းေက်း႐ြာ၊ မိုင္တိုင္ ၄၉ ႏွင့္ ၅၀ အၾကားရွိ လက္ပံလွတို႔တြင္လည္း ေရႀကီးေရလွ်ံလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ေအာက္တိုဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔ ညသန္းေခါင္အခ်ိန္မွစ၍ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး မတၱရာၿမိဳ႕နယ္ မိုင္တိုင္အမွတ္ ၂၄ မိုင္ ၇ ဖာလံုရွိ ေဘာင္ႀကီးတံတားမွ မိုင္တိုင္အမွတ္ ၂၅ မိုင္ ၇ ဖာလံုရွိ တံငါတံတားအထိ ေရျပင္အက်ယ္ တစ္မိုင္ခန္႔ ေရလႊမ္း မိုးမႈေၾကာင့္ မႏၲေလး-မိုးကုတ္ ကားလမ္းကို ယာယီရပ္နားထားရေၾကာင္း သိရွိရသည္။




"ေရကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ငါးရက္ေလာက္ကတည္းက စတက္လာတာပါ။ ကားလမ္းေပၚ ေရမေက်ာ္ေသးေတာ့ သြားလို႔လာလို႔ ရေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေအာက္တိုဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔ ညသန္းေခါင္ေလာက္က စၿပီးေရကတက္လာေတာ့ လမ္းေတြပါ ေက်ာ္သြားတယ္။ လမ္းမေပၚ အနက္ဆံုးေနရာမွာ ငါးေပေလာက္ အထိရွိတယ္။ ေရစီးကလည္းသန္ေတာ့ လမ္းမေပၚမွာ ျဖတ္သန္းသြားလာဖို႔ မလြယ္ေတာ့ဘူး။ တခ်ဳိ႕ ေယာက်္ားႀကီးေတြ ေရထဲျဖတ္သြားတုန္း ဟန္ခ်က္ပ်က္ၿပီး ေမ်ာသြားလို႔ လိုက္ဆယ္ရတာေတြရွိတယ္။ အခုေတာ့ စက္ေလွေတြကိုပဲ အသံုးျပဳၿပီး သြားေနရတယ္။ ေဘာင္ႀကီးတံတားနဲ႔ တံငါးတံတားအၾကား လူတစ္ေယာက္ ကို စက္ေလွခ က်ပ္ ၁၀၀၀ ေပးမွရတယ္"ဟု ေရေဘးကယ္ဆယ္ေရး ေဆာင္႐ြက္ေနသူ မီးသတ္ရဲေဘာ္ တစ္ဦးက ေျပာသည္။

ေအာက္တိုဘာလ ၁၂ ရက္ေန႔ တြင္ ေရမ်ားတက္လာသည့္အတြက္ ေဘာင္ႀကီးေခ်ာင္းေဘးတြင္ ယာယီတဲမ်ားျဖင့္ ေနထိုင္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ စားေသာက္ေရးအတြက္ မတၱရာၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္မ်ားမွ ဆန္မ်ား၊ ထမင္း ထုပ္မ်ား ေထာက္ပံ့ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။




"လက္ပံလွမွာ လက္ပံလွ စည္ပင္သာယာေစ်း အပါအ၀င္ အိမ္ေျခ ၃၀၀ ေလာက္ ေရနစ္ျမဳပ္သြားတယ္။ ပိုဆိုးတာက လက္ပံလွအ၀င္ ျပည္စိုးေအာင္ ရပ္ကြက္မွာရွိတဲ့ တံတားတစ္စင္းနဲ႔ နံကပ္ႏွစ္ထပ္အိမ္တစ္ လံုးေရထဲပါသြားတယ္"ဟု လက္ပံလွမွ ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာသည္။

မႏၲေလး-မိုးကုတ္ ကားလမ္းအပိုင္း မတၱရာၿမိဳ႕နယ္အတြင္းတြင္ ၾသဂုတ္လအတြင္းက တစ္ႀကိမ္၊ စက္တင္ဘာလအတြင္းက တစ္ႀကိမ္ေရ လႊမ္းမိုးမႈျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ယခုျဖစ္ပြားသည့္ ေရလႊမ္းမိုးမႈသည္ ယခင္အႀကိမ္မ်ား ထက္ မ်ားျပားေၾကာင္း သိရွိရသည္။

လက္ရွိကာလသည္ မုိးလြန္ကာလသို႔ ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ၿပီး မုိးလြန္ကာလအတြင္း မုန္တုိင္းႏွင့္ မုိးေကာင္းျခင္းတို႔အေပၚတြင္ မူတည္၍ ေဒသအခ်ဳိ႕တြင္ ေရႀကီးေရလွ်ံမႈမ်ားကုိ ၾကံဳေတြ႕လာရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ပထမပတ္အတြင္း ေရႀကီးေရလွ်ံမႈမ်ား ၾကံဳေတြ႕ရသည့္နည္းတူ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္လည္း ယင္းသို႔ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ဖူးေၾကာင္း မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရွိရပါသည္။

၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၈ ရက္ေန႔ ညေနခင္းမွ ေအာက္တုိဘာလ ၉ ရက္ေန႔ နံနက္ခင္းအထိ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ အနီးတစ္၀ိုက္တြင္ မိုးမ်ား အဆက္မျပတ္ ရြာသြန္းခဲ့ျခင္း ႏွင့္ အထက္ပုိင္းေဒသမ်ား၌ မုိးေကာင္းခဲ့ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဒု႒၀တီျမစ္၊ ေဇာ္ဂ်ီျမစ္၊ မူးျမစ္၊ ပန္းေလာင္ေခ်ာင္းတို႔တြင္ ေရလွ်ံခဲ့သည္။ ကင္းတားဆည္၊ ငေျပာင္းဆည္တို႔တြင္လည္း ေရထုထည္မ်ားလာမႈေၾကာင့္ ေရလႊတ္ေပးခဲ့ရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာက္ဆည္ခ႐ိုင္ ျမစ္သားၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ အမရပူရၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရွိ ေက်းရြာအခ်ဳိ႕တြင္ ေရနစ္ျမဳပ္ျခင္း၊ ကူမဲၿမိဳ႕နယ္တြင္ ရပ္ကြက္မ်ားသို႔ ေရမ်ား ၀င္ေရာက္ျခင္း၊ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ရထားလမ္းပုိင္း၊ ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး ရထား လမ္းပိုင္းေရေက်ာ္ျခင္း၊ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ကားလမ္း ေရေက်ာ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။

၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ထူးျခားမႈအေနျဖင့္ ဧရာ၀တီျမစ္၊ ခ်င္းတြင္း ျမစ္စေသာ ျမစ္ႀကီးမ်ား၌ ျမစ္ေရႀကီးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚျခင္းမရွိခဲ့ဘဲ ပဲခူးျမစ္ႏွင့္ ဒု႒၀တီျမစ္တို႔တြင္သာ စိုးရိမ္ေရမွတ္ ေရာက္ရွိျခင္းတို႔ကုိ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ဒု႒၀တီျမစ္သည္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္အတြင္း စိုးရိမ္ေရမွတ္ အထက္သို႔ ႏွစ္ႀကိမ္တုိင္ ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး ၾသဂုတ္လ ၂၀ ရက္ေန႔ ေအာက္တိုဘာလ ၁၀ ရက္ေန႔တို႔တြင္ အသီးသီး ေရာက္ရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္သည္ ၿပီးခဲ့ေသာ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္၀န္းက်င္မွ ၾကံဳေတြ႕လာရသည့္ ေရႀကီးေရလွ်ံမႈမ်ား ျပားသည့္ျဖစ္စဥ္မ်ားကို ထပ္မံၾကံဳ ေတြ႕လာရျခင္းျဖစ္ကာ ျမစ္ႀကီးမ်ား တြင္ ျမစ္ေရႀကီးျခင္းမ်ားအစား ျမစ္ ငယ္မ်ား၊ ေခ်ာင္းမ်ားတြင္ ေရႀကီး ေရလွ်ံျခင္းမ်ား၊ လွ်ပ္တစ္ျပက္ ေရႀကီးျခင္းမ်ား မ်ားျပားသည့္ ႏွစ္တစ္ႏွစ္လည္းျဖစ္သည္ဟု သိရွိရသည္။

၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းသည္ လာနီညာႏွစ္ဘက္သို႔ ယိမ္းေနသည့္ အေနအထားတြင္ရွိလာၿပီး မုိးလြန္မုန္တုိင္း ျဖစ္ေပၚမႈ၊ မိုးမ်ားမႈ စသည္တို႔ ၾကံဳေတြ႕လာရကာ ေအာက္တိုဘာလ ပထမပတ္အတြင္း စတင္ျဖစ္ေပၚသည့္ မုန္တုိင္း၏ ေနာက္ဆက္တြဲ သက္ေရာက္မႈမ်ားေၾကာင့္လည္း အလယ္ပိုင္းေဒသ၌သာမက ကမ္း႐ိုးတန္းေဒသမ်ား၊ ျမစ္၀ကြၽန္းေပၚ ေဒသမ်ားတြင္ပါ မုိးသည္းထန္ျခင္းမ်ားကို ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္။

လာမည့္ ႏုိ၀င္ဘာလအတြင္းတြင္လည္း မုိးလြန္မုန္တိုင္းကို ၾကံံဳႏုိင္ေျခရွိသည့္အတြက္ မုန္တုိင္းႏွင့္ မုိးမ်ားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေသာ သက္ေရာက္မႈအခ်ဳိ႕ကို ၾကံဳရႏုိင္သည္ဟု news-eleven. ဂ်ာနယ္တြင္ေဖာ္ျပထားပါသည္.