04 November 2011

ေငြတမ်က္ႏွာတည္း ၾကည့္ေသာ ဆရာဆရာမမ်ား တိုးပြားေန (ေပးစာ)


အထက (၂) ကမာရြတ္ ေက်ာင္းမွ အလယ္တန္းျပ အတန္းပိုင္ ဆရာမႏွင့္ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ဆရာမမ်ားထံတြင္ က်ဴရွင္ မယူသျဖင့္ မဲခံေနရေသာ (အညိွဳးထားျခင္း) ခံေနရေသာ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးရဲ႕ မိဘေတြရဲ႕ ရင္ဖြင့္သံေလးကို ေရးေပးေစခ်င္တဲ့ အတြက္ အမ်ား ဖတ္႐ႈႏိုင္ရန္ႏွင့္ အထူးသျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားအေနျဖင့္ အျပဳသေဘာေဆာင္ျပီး ေျဖရွင္းေပးၾကႏိုင္ပါရန္ တင္ျပေရးသား လိုက္ရပါသည္။

အထက ၂ ကမာရြတ္ အလယ္တန္း၌ ပညာသင္ၾကားေနေသာ ေက်ာင္းသူ တစ္ဦးႏွင့္ မိဘမ်ား၏ ခံစားေနရမႈကို ရင္ဖြင့္ တင္ျပအပ္ပါသည္။

အာစရိယ ဂုဏံ သကၠစၥံ အဟံ ဝႏၵာမိသဗၺဒါ

ေရွးဦးစြာျဖင့္ အာစရိယ ဂုေဏာ အနေႏာၱဟု ရိုေသစြာျဖင့္ အနႏၱဂိုဏ္းဝင္ ဆရာသခင္မ်ားကို ရိုေသစြာ ကန္ေတာ့ဦးတင္္ လိုက္ရပါသည္။ ေျပာရမယ့္ စကားကို မေျပာေသးခင္ ဦးစြာေျပာလိုတာကေတာ့ ငါးပါးဂိုဏ္းဝင္ဂုဏ္အင္ျပည့္ဝ မြန္ျမတ္ ပါလွေသာဆရာမ်ားေန႔ အေၾကာင္း ပါပဲ။ ေအာက္တိုဘာလ ၅ ရက္ေန႔ဟာ ကမၻာ့ ဆရာမ်ားေန႔ ျဖစ္တယ္။ ယူနက္စကို(UNESCO) အဖြဲ႕က ေနၿပီး ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွာ ေအာက္တိုဘာလ ၅ ရက္ေန႔ကို ကမၻာ့ ဆရာမ်ားေန႔ အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ယူနက္စကို ဆိုတာ United Nations Education Scientific and Cultural Organization လို႔ဆိုတဲ့ ကမၻာ့ ကုလသမဂၢ ပညာေရး၊ သိပၸံႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အဖြဲ႔ ျဖစ္တယ္။ ပညာေရး ဆိုတာ လူ႔အခြင့္အေရး တစ္ရပ္ ျဖစ္သလို ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးအတြက္ အဓိက က်တဲ့ အခန္းက႑ တစ္ရပ္ လည္းျဖစ္ပါတယ္။ အရည္အေသြးျပည့္မွီတဲ့ သင္ၾကားျခင္း ေတြဟာ ဆရာမ်ားရဲ႕အရည္အေသြးအေပၚမွာ တည္မီွေနရပါတယ္။

ဆရာဆိုတဲ့ ဂုဏ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားနဲ႔ လူမႈ အသိုက္အ၀န္းမွာ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ မတိုင္မီ ကာလမ်ားကပင္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ႐ိုေသ ကန္ေတာ့တဲ့ အာစရိယ ပူေဇာ္ပြဲေတြ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ ဆရာတို႔ရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို တန္ဘိုး ထားၿပီး က်င္းပရျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

“တပည့္တို႔ရဲ႕ အက်ဳိး ေက်းဇူးတို႔ကို က်င့္ေဆာင္ တတ္ေသာေၾကာင့္ ဆရာလို႔ ေခၚဆိုရေၾကာင္း အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္နဲ႔ အညီ ဆရာသည္ တပည့္သားတို႔ အေပၚ ေမတၱာ၊ ေစတနာ အရင္း ခံထား၍ မလိမၼာ မယဥ္ေက်းသည္ကို လိမၼာ ယဥ္ေက်း လာေစရန္ လည္းေကာင္း မေကာင္းေသာ အမႈကို ေရွာင္ၾကဥ္ေစ၍ ေကာင္းေသာ အမႈကို ျပဳလုပ္ေစရန္ လည္းေကာင္း၊ ခ်ဳိသာစြာ ဆံုးမသြန္သင္ျပသၾကသည္။

ထို႔အျပင္ အတတ္လည္းသင္၊ ပဲ့ျပင္ဆံုးမ၊ သိပၸမခ်န္၊ ေဘးရန္ဆီးကာ၊ သင့္ရာအပ္ပို႕ ဆရာတို႔ က်င့္ဖို႔၀တ္ ငါးျဖာဟူသည္ႏွင့္ အညီ ဆရာ့က်င့္၀တ္မ်ားကို ျပည့္စံုစြာ ေဆာင္ရြက္ ေပးၾကပါသည္။ ဤသို႔အားျဖင့္ ဆရာတို႔သည္ တပည့္မ်ား၏ အနႏၲ ေက်းဇူးရွင္မ်ား စာရင္းတြင္ ပါ၀င္ပါသည္” လို႔ ဗုဒၶ ဘာသာေကာင္း တစ္ေယာက္ စာအုပ္ရဲ႕ အခန္း ၂၊ စာမ်က္ႏွာ ၈၊ အာစရိယ ဂုေဏာ အနေႏၲာေခါင္းစဥ္ ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပ ထားပါတယ္။

အနေႏာၱ အနႏၱ ငါးပါးစာရင္းဝင္ ဆရာဆိုတာ ဘယ္လို အမ်ိဳးအစားလည္းဆိုတာ အားလံုး သိျပီးသားပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔ေခတ္ရဲ႔ ေႀကးမံု ထဲမွာေတာ့ အေရာင္အေသြးစံုတဲ့ ဆရာ အမ်ိဳးအစား မ်ားစြာ ရွိလို႔ ေနပါျပီ။ တာဝန္ထက္ ပိုလြန္တဲ့ လံု႔လနဲ႔ ခ်ီတက္ေနတဲ့ ဆရာေတြကို ေတ႔ြ ႀကရသလို။ ေငြရဲ႕ အထူအပါးအလိုက္ ပညာကို အလိုက္ေပး ဖလွယ္ ေပးေနတဲ့ ဆရာေတြဆိုတာလည္း ေတြ႔ေနႀကရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ႀကည္ညိဳဖြယ္ရာ ဆရာ/ ဆရာမ ေတြဆိုတာ ဘယ္လိုဟာလဲလို႔ စဥ္းစားေတြးေတာ ႀကည့္ဖို႔က……….။..

ကြ်န္မတို႔ မိဘမ်ားအေနနဲ႔ သားသမီးေတြ ပညာတတ္ၾကီးေတြ ျဖစ္ေစခ်င္လြန္းလို႔ ေက်ာင္းမွ သင္ယူလိုက္ရသည့္ သင္ခန္းစာကိုသာ အားျပဳပါသည္။ အတန္းပိုင္ဆရာမႏွင့္ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ ဆရာမမ်ားေပးေနေသာ က်ဴရွင္မ်ားကို သြားေရာက္သင္ၾကားရန္ ေငြ အင္အားေၾကာင့္၎ ၊ အပို႔၊ အၾကိဳ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္၎ မသင္ၾကားႏိုင္ေသာေၾကာင့္ စာေမးပြဲ စစ္တိုင္း အမွတ္မ်ား မတရား ေလွ်ာ့ခံ ရျခင္း၊ အေျဖလႊာကို ဘာေၾကာင့္ အမွတ္ ေလွ်ာ့ရသလဲလို႔ သြားေရာက္ ေမးသည့္အခါ ဆရာ စိတ္ဓါတ္ပီပီ ရွင္းျပ၊ ေျပာျပ ျခင္း မရွိဘဲ လူမဆန္စြာ အေျဖလႊာစာရြက္ကို လႊင့္ပစ္ျခင္း ၊ ဆရာမမ်ား ဗုဒၶဘာသာဝင္ ဆရာေကာင္းမ်ား ထားရွိအပ္ေသာ ဆရာစိတ္ဓါတ္ မရွိေတာ့ဘဲ ပိုက္ဆံ (ေငြ) မ်က္ႏွာ တစ္ခုတည္းကိုသာ ၾကည့္ျပီး သင္ၾကားေနတဲ့ အတြက္ ပညာကို တကယ္ လိုခ်င္ေသာ တပည့္မ်ားက ေက်ာင္း မသြားရဲတဲ့ စိတ္ဓါတ္မ်ား ခံစားေနရျခင္း မ်က္ႏွာငယ္ရျခင္းမ်ား ခံစား ေနရျခင္းမ်ား ျဖစ္ေနၾကရပါသည္။ ဒီလို အေၾကာင္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးမ်ားက မိမိတို႔ အုပ္ခ်ဴပ္ေနေသာ ေက်ာင္းအတြင္းမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနမႈမ်ားကို ေသခ်ာစြာသိႏိုင္ရန္ ရင္ဖြင့္ ေျပာၾကား တင္ျပေပးလိုက္ရပါသည္။

ဤကဲ႔သို႔ ေရးသားတင္ျပျခင္း မျပဳမွီမွာ လည္း အၾကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ စဥ္းစားခဲ့ရပါေသးသည္။ ေျပာမျပရင္ အေကာင္းသား ေျပာျပလိုက္ကာမွ ျပႆနာ ပိုမ်ား ရွာေလမလား။ ကြ်န္မတို႔ သားသမီးေတြအေပၚ ပိုျပီးေတာ့မ်ား အျဖစ္ဆိုးေစမွာလား၊ အညိွဳးတၾကီးနဲ႔မ်ား ကေလးေတြ အေပၚ တံု႔ျပန္ၾကမလားလို႔ စိုးရိမ္စိတ္ေတြ မ်ားခဲ့ရပါတယ္ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္တစ္ဦး တစ္ေယာက္ အနစ္နာခံလို႔ ေနာင္လာေနာင္သား အမ်ားအတြက္ ေကာင္းက်ိဳး ျဖစ္ေစႏိုင္ခဲ့မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ စေတးရက်ိဳး နပ္ႏိုင္မယ္လို႔ပဲ ခံယူျပီး ခံစားခ်က္ေတြကို ရင္ဖြင့္ျပရေတာ့တာပါပဲ။

အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ားကလည္း ဤကဲ့သို႔ ေငြေၾကးမ်က္ႏွာျဖင့္သာ ဆက္ဆံေနေသာ ဆရာဆရာမ်ားကို လ်စ္လ်ဴရႈထားၾကပါသည္။

ေက်ာင္းသူ မိဘ အေနနဲ႔ မိမိသားသမီးႏွင့္ ထပ္တူ ထပ္မွ်ခံစားေနၾကရပါတယ္။ အထက ၂ ကမာရြတ္မွာရင္ဆိုင္ေနၾကရေသာ ဤ အခက္အခဲမွ လြတ္ေျမာက္ ေအာင္ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမၾကီးႏွင့္ တစ္ကြ မိမိတို႔၏ သားသမီးမ်ားပမာ ေက်ာင္းေနတပည့္မ်ား အေပၚ၌ ေစတနာေမတၱာျဖင့္ ကူညီေျဖရွင္း ေပးႏိုင္ၾကပါရန္ အႏူးအညြတ္ ေမတၱာရပ္ခံ အသိေပး ရင္ဖြင့္ တိုင္ၾကားလိုက္ရပါသည္။

(ရင္ေသြးငယ္အတြက္ ခံစားေနရေသာ ေက်ာင္းသား မိဘတစ္ဦး)။
သတင္း.. Maukkha Education Magazine