17 November 2010

လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ နွင္႔ ဒီမုိကရက္တစ္ ျမန္မာ့အသံ (DVB) ႏုိ၀င္ဘာ ၁၅ ရက္ေန႔ တြင္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္

ထက္ေအာင္ေက်ာ္။ ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ခင္ဗ်ား၊ အက်ယ္ခ်ဳပ္က လြတ္လာတာ ၂ ရက္ရိွ ျပီေပါ့ေနာ္၊ မေန႔ကေရာ တေန႔ကေရာ ျပည္သူေတြနဲ႔ အမ်ားၾကီး ေတြ႔တဲ့ အခါက်ေတာ့ ျပည္သူေတြဆီက အဓိက ဘာေတြကို လိုခ်င္ေနလဲ၊ ျပည္သူရဲ႕ ႏုိင္ငံေရး ႏုိးၾကားမႈအေျခအေန ဘယ္လို ေတြ႔ရလဲခင္ဗ်၊

“ျပည္သူရဲ႕ ႏုိင္ငံေရး ႏုိးၾကားမႈအေျခအေနမွာ အဓိကေတာ့ လူငယ္ေတြ အမ်ားၾကီး ပါလာတာကို ေတြ႔ရတယ္၊ အဲဒါေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို အားရတယ္။ အရင္ နွစ္ေတြတုန္းက ဆိုရင္ ဒီလို လူအုပ္ထဲမွာ ဆိုရင္ လူငယ္ေတြက အမ်ားစုလုိ႔ သိပ္ေျပာလုိ႔ မရဘူး၊ အခုကေတာ့ လူငယ္ေတြက သိသိသာသာကို အမ်ားစုၾကီးပဲ၊ အမ်ားစု ဆိုေတာ့ စိတ္ဝင္စားတယ္၊ ေတာ္ေတာ္လည္း စိတ္ပါလက္ပါရိွတယ္၊ ႏုိင္ငံေရး ႏုိးၾကားမႈ ဘယ္ေလာက္ရိွလဲ ဆိုတာေတာ့ အဲဒီလို လူအုပ္ကိုၾကည့္ျပီး တိုင္းထြာလုိ႔ေတာ့ ခက္တာေပါ့ေလ၊ ဒါေပမယ့္ အဖဲြ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြကိုေတာ့ အင္တိုက္ အားတိုက္ အားေပးေနတဲ့ ပံုစံေတာ့ ရိွပါတယ္။”

ထက္ေအာင္ေက်ာ္။ ။ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေနနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ား ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္မလဲ၊ ဘယ္လိုမ်ား လုပ္ေပးမယ္လုိ႔ စိတ္ကူးထား လဲခင္ဗ်။

“က်မတုိ႔ကေတာ့ အေျပာင္းအလဲ လိုခ်င္လုိ႔ရိွရင္ ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ လုပ္ရမယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို အဓိက သြင္းေပးခ်င္တယ္၊ ေနာက္ျပီး လုပ္တတ္ေအာင္လည္း ကူညီျပီးေတာ့ လုပ္ေပးခ်င္တယ္၊ က်မတုိ႔ခ်ည္းပဲ လုပ္ေပးလုိ႔မရဘူး၊ ဒါဟာ သင္ယူရမယ့္ကိစၥပဲ၊ လူထုက ကိုယ့္ကိုကိုယ္လည္း သင္ယူရမယ္၊ က်မတုိ႔ တေယာက္ နဲ႔ တေယာက္ကိုလည္း သင္ေပးရမယ္၊ အဲေတာ့ အေျပာင္းအလဲ လိုခ်င္တယ္ ဆိုတာ က်မတုိ႔အားလံုး လိုခ်င္တာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ လိုခ်င္ရံုနဲ႔ မျပီးဘူးေလ၊ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ အေျပာင္းအလဲကို ကိုယ့္ဖာသာကို လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြကို အဓိက ျမွင့္တင္ ခ်င္ပါတယ္။”

ထက္ေအာင္ေက်ာ္။ ။ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ စစ္အစိုးရနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ား ေဆြးေႏြးဖုိ႔ စိတ္ကူးထား လဲခင္ဗ်၊

“ဘာအစီအစဥ္မွေတာ့ မရိွပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ က်မေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းပဲ က်မ တုိ႔ကေန ေဆြးေႏြးခ်င္တယ္၊ ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ကို လက္တဲြျပီးေတာ့ လုပ္ခ်င္တယ္၊ ေနာက္ျပီးေတာ့ က်မ ျမန္မာတိုင္းမ္ထဲမွာ ဖတ္ရတယ္၊ ၾကံ့ခိုင္ဖံြ႔ျဖိဳးေရးအဖဲြ႔က ဦးေဌးဦးက အန္အယ္လ္ဒီနဲ႔ေတာင္ လက္တဲြျပီးေတာ့ လုပ္ဖုိ႔ ကိစၥကို သူတုိ႔စဥ္းစားမယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ၊ လုပ္ခ်င္တယ္ လုိ႔ေတာင္မွ ေရးထားတဲ့ သေဘာ ရိွပါတယ္၊ အဲေတာ့ က်မတုိ႔ကလည္း ဘယ္အဖဲြ႔နဲ႔ မလုပ္ဘူး၊ ဘယ္အဖဲြ႔နဲ႔ လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ထားမ်ဳိး မရိွပါဘူး၊ တကယ္ပဲ လက္တဲြျပီးေတာ့ တိုင္းျပည္ ေကာင္းက်ဳိးေရးအတြက္ လုပ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ က်မတုိ႔ လက္တဲြလုပ္ဖုိ႔ အဆင္သင့္ ပါပဲ။”

ထက္ေအာင္ေက်ာ္။ ။ ဟုတ္ကဲ့ - သူတုိ႔ဘက္ကလည္း ဦးေဌးဦးကလည္း အဲလို ေျပာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ ေလာေလာဆယ္မွာ စစ္ အစိုးရနဲ႔ တဲြျပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္လုိ႔ ရတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ တရပ္ရပ္မ်ား စလုပ္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေန မ်ဳိးရိွလားခင္ဗ်၊

“အဲဒါေတာ့ က်မတုိ႔ စဥ္းစားရဦးမယ္ေလ၊ က်မ အခု ထြက္လာတာ ၂ ရက္ ပဲရိွေသးတယ္၊ ဆိုေတာ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္က ဘယ္လိုရိွတယ္၊ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေျခအေနက ဘယ္လိုရိွတယ္ဆိုတာကို နည္းနည္းပိုျပီးေတာ့ သင္ယူဖုိ႔လိုတယ္၊ ဒီ ၆ နွစ္၊ ၇ နွစ္ အတြင္းမွာ ေရဒီယိုကိုေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း နားေထာင္ပါတယ္၊ အဲဒီကေန သတင္းေတြလည္း အမ်ားၾကီး ရပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒါ ေလာက္နဲ႔လည္း မလံုေလာက္ေသးဘူး၊ က်မေဆြးေႏြးဖုိ႔လိုတယ္၊ လူေတြရဲ႕ အသံကို နားေထာင္ဖုိ႔လိုတယ္၊ က်မတုိ႔ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ဘာေတြ ရိွတယ္ ဆိုတာ သိဖုိ႔လိုတယ္၊ ေနာက္ ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြထဲမွာ မပါဝင္တဲ့ ျပည္သူလူထုေတြရဲ႕ ဆႏၵ သေဘာထားေတြကိုလည္း သိေအာင္လုိ႔ ေလ့လာဖုိ႔ လိုပါတယ္။”

ထက္ေအာင္ေက်ာ္။ ။ ေရြးေကာက္ပဲြေန႔မွာ နယ္စပ္မွာ တိုက္ပဲြေတြျဖစ္၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအဖဲြ႔ေတြလည္း ျပန္တိုက္ အဲလိုျဖစ္ေနတဲ့ အခါက်ေတာ့ တိုင္းရင္းသား အစ္ရႈးအေပၚမွာ ဘယ္လို မ်ား ျမင္လဲခင္ဗ်၊

“က်မျမင္တာကေတာ့ က်မတုိ႔က ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ကို တကယ္ ခိုင္ ခိုင္မာမာျဖစ္ေအာင္လုိ႔ လုပ္ဖုိ႔က အမ်ားၾကီး ရိွပါေသးတယ္၊ အဲဒီျပည္ေထာင္စု အေဆာက္အဦးကိုလည္း ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ႔ အားလံုးက ယံုၾကည္ႏုိင္ေအာင္၊ အားလံုး ကေန အားကိုးႏုိင္ေအာင္လုိ႔၊ အားလံုး ကေန လိုလားႏုိင္ေအာင္လုိ႔ အဲဒီလိုဟာမ်ဳိး အေဆာက္အဦးကို က်မတုိ႔ ထူေထာင္ရမယ္၊ အဲ့လို ထူေထာင္တဲ့ေနရာမွာ တိုုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုေတြအားလံုး ကေန တကယ့္ကို ဒါဟာလူတိုင္း လူတိုင္း အက်ဳိးအတြက္ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အျမင္ေတြ ေပၚလာႏုိင္ဖုိ႔ ဆိုတာ က်မတုိ႔အလုပ္ေတြ အမ်ားၾကီး လုပ္ရပါမယ္။”

ထက္ေအာင္ေက်ာ္။ ။ ေလာေလာဆယ္ ဒီ အန္အယ္လ္ဒီနဲ႔ မဟာမိတ္ ဖဲြ႔ထားတဲ့ စီအာပီပီကိုေရာ ဘယ္လိုမ်ား ျပန္လုပ္ဖုိ႔ ရိွသလဲ။

“က်မတုိ႔ စီအာပီပီ အစည္းအေဝးလုပ္ဖုိ႔ အစီအစဥ္ ရိွပါတယ္၊ က်မ အစည္းအေဝး မလုပ္ရေသးပါဘူး။”

ထက္ေအာင္ေက်ာ္။ ။ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုထဲမွာမွ အခု ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပဲြ လုပ္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ အန္အယ္လ္ဒီက တခ်ဳိ႕ အပါအဝင္ တျခားပါတီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရြးေကာက္ပဲြ ဝင္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေရြးေကာက္ပဲြ အသစ္ ဝင္တဲ့လူနဲ႔ အေဟာင္းေပၚမွာ ဆက္ရပ္တဲ့ လူေတြနဲ႔ အျမင္ေတြ ကဲြေနတဲ့အေပၚမွာ အားလံုး နားလည္မႈရေအာင္ ဒါမွမဟုတ္ အားလံုး စုစည္းႏုိင္ေအာင္ ဘယ္လိုမ်ား စိတ္ကူး ရိွလဲခင္ဗ်၊

“က်မတုိ႔ကေတာ့ အျမဲ တံခါးဖြင့္ထားတာပဲ၊ က်မ အခု လြတ္လာတဲ့ ၂ ရက္ အတြင္းမွာ သံုးေလးခါေလာက္ေတာ့ ေျပာျပီးျပီ ထင္ပါတယ္။ က်မတုိ႔အေနနဲ႔ ေရြး ေကာက္ပဲြဝင္တဲ့ ၃၇ ပါတီလံုးကို က်မတုိ႔ ဒီမိုကေရစီရရိွေရး အတြက္ လက္တဲြျပီးေတာ့ လုပ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵရိွတယ္ဆိုရင္ က်မတုိ႔ကေတာ့ ၾကိဳဆိုလ်က္ပါပဲ၊ ညိွနိႈင္းျပီး ေတာ့ လုပ္ႏုိင္မယ္ ဆိုရင္ အင္မတန္ ေကာင္းတာေပါ့၊ က်မတုိ႔ရဲ႕ ျမန္မာႏုိင္ငံေရး အစဥ္အလာ အတြက္ အစဥ္အလာေကာင္း တခုေပါ့၊ မတူကဲြျပားတဲ့အေပၚမွာ အေျခခံ ျပီးေတာ့ ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ တိုင္းျပည္အတြက္ တိုင္းျပည္ ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ လုပ္ႏုိင္တယ္ ဆိုတာ အစဥ္အလာတခု ျဖစ္သြားမွာေပါ့။”

ထက္ေအာင္ေက်ာ္။ ။ ဒီအန္အယ္လ္ဒီ ထဲက လူတခ်ဳိ႕ေထာင္တဲ့ အန္ဒီအက္ဖ္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ သီးျခားတခုခု ေျပာစရာရိွမလားခင္ဗ်ာ။

“မရိွပါဘူး၊ အန္ဒီအက္ဖ္ကလည္း ၃၇ ပါတီထဲက တပါတီပါပဲ။”

ထက္ေအာင္ေက်ာ္။ ။ အခုကေတာ့ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပဲြျပီးလုိ႔ ရလဒ္ေတြ ေၾကညာေနတာေတြ မျပီးေသးဘူး၊ ခုနက ဦးေဌးဦးတုိ႔ ၾကံ့ခိုင္ေရးက ၈ဝ ရာခိုင္နႈန္းႏုိင္တယ္ လုိ႔ေတာ့ တရားဝင္မဟုတ္တဲ့ ေျပာဆိုမႈေတြ ရိွတာေပါ့၊ က်ေနာ္ ဆိုလိုတာက တဖက္မွာ ၉ဝ (ေရြးေကာက္ပဲြ) ရလဒ္ရိွတယ္၊ တဖက္မွာ ၂ဝ၁ဝ (ေရြးေကာက္ပဲြ) ရလဒ္ရိွေတာ့ ေရြးေကာက္ပဲြ ရလဒ္ ၂ ခုနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ေရွ႕ႏုိင္ငံေရးအတြက္ ဘာမ်ား ေျပာစရာရိွမလဲ ခင္ဗ်၊ ဘယ္ လိုမ်ား ျဖစ္လာမလဲလုိ႔ တြက္ဆထားလဲ ခင္ဗ်။

“အခု ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပဲြ ရလဒ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေမးခြန္းေတြ အမ်ားၾကီး ထုတ္ထားတယ္ ဆိုတာ ဒီဗီြဘီကလည္း သိမွာပါ၊ ေရြးေကာက္ပဲြထဲမွာ ပါဝင္ ခဲ့တဲ့ ပါတီေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကလည္း တရားမမွ်တခဲ့တာေတြ ရိွတယ္ေပါ့ေနာ္၊ မျဖစ္သင့္တာေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္ ဆိုတာ ေျပာေနၾကပါတယ္၊ တိုင္မယ္ ဆိုတာေတြလည္း က်မတုိ႔ ၾကားေနပါတယ္၊ က်မတုိ႔ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖဲြ႔ခ်ဳပ္ကလည္း ေကာ္မတီ တခု ဖဲြ႔ျပီးေတာ့ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးကို ဦးထိပ္ထားျပီး ေရြးေကာက္ပဲြမွာ မတရား ျဖစ္ခဲ့တာေတြ ရိွခဲ့သလား၊ ဘယ္လိုေတြ ျဖစ္ခဲ့သလဲဆိုတာ က်မတုိ႔ စံုစမ္းျပီးေတာ့ အစီရင္ခံစာ တင္ပါမယ္ ဆိုျပီးေတာ့ ဆံုးျဖတ္ထားပါတယ္။”

ထက္ေအာင္ေက်ာ္။ ။ အန္အယ္လ္ဒီနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ သိသေလာက္ မနက္ျဖန္ သဘက္ခါ ၁၈ ရက္မွာ တင္ထားတဲ့ဟာ ၾကားနာမယ္လုိ႔ သိရတယ္၊ အန္အယ္လ္ဒီကို အစိုးရက ေျပာတာေတာ့ အရင္ကေတာ့ မရိွေတာ့ဘူး၊ အ ခု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ျပန္လြတ္လာေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ အန္အယ္လ္ဒီက အရွည္ကို ျပန္ျမင္လာေတာ့ ဘယ္လိုမ်ား ေရွ႕မွာ အန္အယ္လ္ဒီရဲ႕ အခန္းက႑ကို ဘယ္လိုျမင္ထားလဲ။

“က်မတုိ႔ တရားရံုးမွာ ရင္ဆိုင္ရမယ့္ အမႈကေတာ့ သပ္သပ္ေပါ့၊ ေနာက္တခုက ဥပေဒနဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္။ က်မကလည္း ဥပေဒဘက္မွာ မကြ်မ္းက်င္ေတာ့ ဒီကိစၥေပၚမွာေတာ့ မေျပာခ်င္ပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ အန္အယ္လ္ဒီရဲ႕ အနာဂတ္ကေတာ့ ျပည္သူလူထုနဲ႔ ဆိုင္ပါတယ္၊ တရားရံုးနဲ႔မွ ဆို္င္တာ မဟုတ္ဘူး။”

ထက္ေအာင္ေက်ာ္။ ။ ႏုိင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးက်ေတာ့ နည္းနည္းေမးခ်င္ပါတယ္၊ မေန႔ကလည္း တခ်ဳိ႕ေမးၾကတယ္ ထင္တယ္၊ အဓိကေတာ့ ႏုိင္ငံတကာ လုပ္ထားတဲ့ Sanction နဲ႔ Tourism boycott တုိ႔ စသည္ျဖင့္ ႏုိင္ငံတကာရဲ႕ Sanction အေပၚမွာ ဘယ္လိုမ်ား ေျပာစရာရိွပါမလဲခင္ဗ်။

“က်မတုိ႔ Sanction နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ က်မတုိ႔အျမင္ကေတာ့ အမ်ားျပည္သူကို ထိခိုက္တာ ရိွသလား၊ အမ်ားျပည္သူအေနနဲ႔ Sanction ေတြကို ဖယ္ေပးပါလုိ႔ ေျပာ စရာ ခိုင္မာတဲ့ အေၾကာင္းရိွသလား၊ အဲဒါေတြလည္း က်မတုိ႔ ေလ့လာရပါမယ္၊ ေနာက္ျပီးေတာ့ Sanction ေတြက တကယ္ပဲ တိုင္းျပည္ကို ထိခို္က္သလား မထိခို္က္ ဘူးလား၊ ႏုိင္ငံေရးအရ ဘယ္လို အက်ဳိးဆက္ေတြ ရိွသလဲ၊ ဒါေတြကို က်မတုိ႔ေလ့ လာျပီးေတာ့ ကာယကံရွင္ တိုင္းျပည္မ်ားျဖစ္တဲ့ Sanction ေတြ ထုတ္ထားတဲ့ တိုင္း ျပည္ေတြနဲ႔လည္း က်မတုိ႔ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။”

ထက္ေအာင္ေက်ာ္။ ။ ႏုိ္င္ငံတကာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ အေမရိကားတုိ႔၊ အီးယူတုိ႔၊ အိမ္နီးခ်င္းေတြလည္း ေျပာတာၾကားတယ္၊ ဒါေပမယ့္ တရုတ္ဘက္ကေန ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လြတ္လာတဲ့အေပၚမွာ ဘာမွ ေျပာတာမရိွဘူးဆိုေတာ့ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြ အေပၚမွာ အထူးသျဖင့္ အင္အားၾကီး ႏုိင္ငံေတြအေပၚမွာ ဘာမ်ား ေျပာခ်င္တာ ရိွလဲခင္ဗ်၊

“က်မတုိ႔ကေတာ့ တရုတ္နဲ႔ေကာ အိႏၵိယနဲ႔ေကာ ခင္ခင္မင္မင္ ရင္းရင္း နီွးနီွးနဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေအာင္ က်မ ေနခ်င္ပါတယ္၊ အဲဒီလို ဘာမွ မေျပာ ေသးတာေတာ့လည္း အေၾကာင္းေၾကာင္းလည္း ရိွမွာေပါ့ေလ၊ ေနာက္ျပီးေတာ့ တကယ္ေတာ့လည္း အန္အယ္လ္ဒီနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ တရုတ္ႏုိင္ငံေကာ၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ေကာ သိပ္ေျပာေလ့ ေျပာထ မရိွပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ အိႏၵိယေတာ့ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ က်မလြတ္ေျမာက္တဲ့အေပၚမွာ ေျပာခဲ့တာ ၾကားရပါတယ္၊ က်မတုိ႔ကေတာ့ ေျပာရတာေပါ့၊ အိမ္နီးခ်င္းေကာင္းေတြ ဆိုတာက အျမဲ အတူတူေနရမယ့္ အိမ္နီးခ်င္း ေတြဆိုတာ အိမ္နီးခ်င္းေကာင္း ျဖစ္ဖုိ႔ကို လိုပါတယ္။”

ထက္ေအာင္ေက်ာ္။ ။ ေနာက္တခ်က္က မလြတ္ခင္ကလည္း ဆက္သြယ္ေရး တြစ္တာတုိ႔ အင္တာနက္တုိ႔ ေျပာတာ ရိွတယ္ခင္ဗ်။ မေန႔ကလည္း ဆက္သြယ္ေရး အေရးၾကီးမႈအေၾကာင္း ေျပာသြားတာ ရိွတယ္ခင္ဗ်၊ ေလာေလာဆယ္ အန္တီအိမ္ မွာ တယ္လီဖုန္းကေတာ့ ျဖတ္ထားတာေပါ့၊ ဆိုေတာ့ ဆက္သြယ္ေရးက အေရးပါ ပံုေပါ့၊ ဒီလူငယ္ေတြေကာေပါ့ဗ်၊ ဘာမ်ား ေျပာစရာရိွလဲခင္ဗ်၊

“ဆက္သြယ္ေရးရဲ႕ အေရးပါပံုကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို သိသာပါတယ္၊ အထူးသျဖင့္ တေန႔က ထြက္လာတဲ့အထဲက ဟန္းဖုန္းေလးေတြနဲ႔ေပါ့၊ ဓာတ္ပံုရိုက္တာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္၊ အဲဒါကေတာ့ အရင္ ၇ နွစ္နဲ႔ ထူးထူးျခားျခား ကြာျခား ေနတဲ့ ကိစၥတခုပါပဲ၊ လူတိုင္းလူတိုင္းက ဟန္းဖုန္းေတြနဲ႔ လိုက္ရို္က္ေနလား၊ ဘာလား ဒါက ဆက္သြယ္ေရးပဲ၊ ဘာျဖစ္ေနလဲဆိုတာကို အရင္လို အျပင္လူေတြ မသိေအာင္ လုိ႔ လုပ္ဖုိ႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ ခက္တယ္၊ တိုင္းျပည္တြင္းမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥကို တကမၻာလံုးကေန လြယ္လြယ္ကူကူ သိႏုိင္တဲ့ အေျခအေန ေရာက္သြားျပီ၊ ဒါက က်မတုိ႔ တိုင္းျပည္ကို ပိုျပီးေတာ့ ပြင့္လင္းေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္တဲ့ အေထာက္ အကူ ပစၥည္းေပါ့ေနာ္၊ လြယ္လြယ္ေခၚရင္လည္း ရတာေပါ့၊ အေထာက္အကူ ပစၥည္း တခုပဲ လုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။”

ထက္ေအာင္ေက်ာ္။ ။ ဒါေပမယ့္ တဖက္မွာက်ေတာ့ နည္းပညာပိုင္းမွာ တိုးတက္ လာေပမယ့္ တဖက္မွာ သတင္း လြတ္လပ္ခြင့္တုိ႔ ေနာက္ အင္တာနက္ေတာင္မွ မင္းကိုႏုိင္တုိ႔ဆို အီလက္ထေရာနစ္ ပုဒ္မေတြနဲ႔ ဖမ္းတာဆီးတာ ရိွတဲ့ အခါက်ေတာ့ အဲဒီဟာေတြကို ဘယ္လိုမ်ား ေျပာခ်င္သလဲခင္ဗ်၊

“အဲဒါက်ေတာ့ အေျခခံမူေတြနဲ႔ ဆို္င္တယ္ေလ၊ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ ဆိုင္တယ္၊ က်မတုိ႔ အေျခခံ လူ့အခြင့္အေရးေတြကို ဘယ္ေလာက္ ဂရုထားတယ္ ဆိုတာနဲ႔ ဆိုင္တယ္၊ အဲဒါကေတာ့ ေနာက္ဆံုးေျပာရမယ္ ဆိုရင္ ႏုိင္ငံေရးျပႆနာပဲ၊ ႏုိင္ငံေရး ျပႆနာဆိုေတာ့ ႏုိင္ငံေရးနည္းလမ္းေတြနဲ႔ ေျဖရွင္းရမွာေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ ႏုိင္ငံေရး ျပႆနာေတြက တဖက္မွာ ရိွေနသလို ဒီလိုဆက္သြယ္မႈေကာင္းတာက ဘယ္လိုပဲ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားၾကိဳးစား၊ တနည္းနည္းနဲ႔ ေကြ႔ပတ္ျပီးေတာ့ ဆက္သြယ္ႏုိ္င္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ အခုဒီဗီြဘီနဲ႔ စကားေျပာႏုိင္တယ္ မဟုတ္လား။”

ထက္ေအာင္ေက်ာ္။ ။ ဟုတ္ကဲ့ပါခင္ဗ်။ ေနာက္တခု က်ေနာ္ေမးခ်င္တာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လံုျခံဳေရးေပါ့၊ စိုးရိမ္ၾကတာေပါ့၊ ဘယ္လိုစီစဥ္ထားလဲ၊ ေနာက္တခါ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ခ်ဖုိ႔ ျဖစ္လာတဲ့ ဒီပဲယင္းျဖစ္စဥ္ေပၚမွာေကာ ဘယ္လိုမ်ား အမွတ္ရလဲ၊ ဘာမ်ား ေျပာစရာ ရိွလဲခင္ဗ်၊

“က်မလံုျခံဳေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အဲဒါေတာ့လည္း အဖဲြ႔ခ်ဳပ္က တာဝန္ယူ ထားတဲ့ လူေတြက တတ္ႏုိင္သမွ်ေတာ့ လုပ္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ က်မတုိ႔လို အဖဲြ႔ အစည္းကလည္း လုပ္ႏုိင္တယ္ဆိုတဲ့ ဟာေတာ့ အကန္႔အသတ္ေတာ့ ရိွပါတယ္၊ ဒီပဲယင္းတုန္းကျဖစ္တဲ့ ဟာမ်ဳိးကေတာ့ အဲဒီတုန္းကေတာ့ က်မတုိ႔ဘက္က လံုျခံဳေရး လုပ္ပါတယ္၊ က်မတုိ႔ ကားကို ဝိုင္းလာတဲ့အခါက်ေတာ့ က်မတုိ႔ လူငယ္ေတြက အင္မတန္မွ သတၲိရိွရိွနဲ႔ ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ႔ က်မကို ကာကြယ္ေပးၾကပါတယ္၊ ဒီလိုပဲ က်မတုိ႔ အဖဲြ႔ဝင္ေတြ၊ က်မတုိ႔လူငယ္ေတြက ဆက္ကာကြယ္ေပးမွာပဲ၊ လိုအပ္ရင္ လိုအပ္သလို ကာကြယ္ေပးမွာပဲလုိ႔ က်မက ထင္ပါတယ္။”