14 November 2010

ယေန့ ေန့လည္ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ၏ မိန့္ခြန္း

ယေန႕ေျပာၾကားေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ မိန္႕ခြန္း

“ သတၱိဆိုတာ စိတ္ဓာတ္ခုိင္ခုိင္မာမာနဲ႔ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ကိစၥကို မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ လုပ္တာဟာ သတၱိပဲ။ လုပ္ရဲရမယ္ ”

“ က်မတို႔ေျပာေနတာလဲ ႏုိင္ငံေရးဘဲ။ အားလံုးႏုိင္ငံေရးဘဲ။ က်မတို႔ျပည္သူေတြ ႏုိင္ငံေရးကို နားလည္ေအာင္လုပ္ပါ။ အေရွ႕က လုပ္ေနတဲ့သူကုိ အေနာက္က လူက ထိန္းႏုိင္ရမယ္။

ဒါဟာ ဒီမိုကေရစီဘဲ။ က်မတို႔ ျပည္သူေတြ ထိန္းသိမ္းတာကို ခံပါမယ္။ တျခားသူ ထိန္းသိမ္းတာကုိ မခံႏုိင္ဘူး။ က်မ ထိန္းသိမ္းခံရတဲ့ခ်ိန္မွာ လံုၿခံဳေရးသမားေတြ အမ်ားၾကီး ေတြ႔ရပါတယ္။

ေက်းဇူးတင္ထုိက္သူကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ က်မအေပၚ ေကာင္းေကာင္းဆက္ဆံတဲ့ သူေတြကိုပါ။ ေက်းဇူးကို သိတတ္တဲ့သူက နည္းတယ္။ ေက်းဇူးသိတတ္တဲ့သူ ရွားတယ္ ဆိုတာကို က်မကေတာ့ လက္မခံခ်င္ဘူး။ ေက်းဇူးသိတယ္ဆိုတာ ဘာလဲ။ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ သည္းခံရမယ္။ အေရွ႕က လူက ေနာက္ကလူကို သိတတ္ရမယ္။ ေနာက္ကလည္း ေရွ႕ကလူကို သိတတ္ရမယ္။ ဒါဟာ က်မရဲ႕ အခင္းအက်င္းဘဲ။”


“ ျပည္သူၾကားမွာ အားလုံးၾကားမွာ အမ်ဳိးသား ရင္ၾကားေစ့ေရးကို ဆက္လုပ္သြားမယ္။ ဘယ္သူဘဲျဖစ္ျဖစ္ အဆင္ေျပေအာင္ လုပ္ခ်င္ရင္ ရတယ္။ စကားေျပာခ်င္လည္း ရတယ္။

က်မတို႔ဘက္က ျပည္သူ႔အင္အားေတြ လိုပါတယ္။ အခု ျပည္သူေတြ က်မတို႔ဘက္မွာရွိတယ္ဆိုတာ သိရတယ္။

ျပည္သူရဲ႕ယံုၾကည္မႈ၊ ျပည္သူရဲ႕ ေထာက္ခံမႈကို ရယူသြားမယ္။ အခု ဘာလုပ္ႏုိင္တယ္ ဆိုတာကို မေျပာႏုိင္တာ ခြင့္လႊတ္ပါ။ အျပင္ထြက္ထြက္လာျခင္း ဘာလုပ္မယ္၊ ညာလုပ္မယ္ဆုိတာကို ေျပာတာက နားမလည္ဘဲ ေျပာတယ္ ျဖစ္မွာစိုးလို႔ပါ။ က်မတို႔အားလံုး အနာခံရပါတယ္။

လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္ေတြလည္း အနာခံခဲ့ရပါတယ္။ အနာခံရမယ္ဆုိရင္ သည္းခံၿပီး အနာခံၾကပါလုိ႔ က်မေျပာခ်င္တယ္။ လိုေတာ့လိုခ်င္တယ္ အနာေတာ့ မခံခ်င္ဘူးဆိုတာေတာ့ မျဖစ္ဘူး။

အမွားအမွန္ကို ကိုးစားၿပီး သိရမယ္။ အမွန္ဘက္က ရပ္တည္ရမယ္။ အမွားအမွန္က တစ္ခ်ိန္လံုး အတည္ယူလို႔မရဘူး။ အခ်ိန္အတုိင္း ေျပာင္းလဲမႈ ရွိတယ္။

မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ျဖစ္လာတဲ့ အင္အားကို ဘယ္သူကမွ ၿဖိဳလို႔မရဘူး။”


“ က်မကို ထိန္းသိမ္းခဲ့တဲ့လူေတြအေပၚမွာလည္း ဘာအာဃာတမွာ မရွိဘူး ”

“က်မတို႔ ျမန္မာေတြဟာ ေကာက္႐ိုးမီးလိုပဲလို႔ ေျပာတာကို က်မေတာ့ မၾကိဳက္ဘူး’’

“က်မတို႔ ျပည္သူေတြက လက္ျဖန္႔ၿပီး ေတာင္းခ်င္စိတ္ မရွိဘူးလို႔ က်မ ယံုတယ္’’

“က်မကို ထိန္းသိမ္းတဲ့လူေတြကို မမုန္းဘူး။ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ဘယ္သူကိုမုန္းတီးတာ မရွိဘူး။”

“က်မ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ယံုၾကည္တယ္။ ေတာင္းပန္တာကို က်မက တန္ဖိုးထားတယ္။ ေက်းဇူးတင္ထိုက္တာကို က်မ ေက်းဇူးတင္တယ္။”

“လူ႔အခြင့္အေရးေၾကညာစာတမ္းမွာ လူတိုင္းလူတုိင္းအတြက္နဲ႔ စထားတယ္။ ဒါကို ေလးစားရမယ္။ လူတုိင္းလူတိုင္း တာဝန္ေက်ပြန္ရမယ္။ တာဝန္သိရမယ္။ ဒါမွ က်မတို႔ ႏိုင္ငံတိုးတက္မယ္။ က်မတို႔ႏုိင္ငံတိုးတက္တယ္၊ မတိုးတက္တာ ျပည္သူသိတယ္။ မတိုးတက္တာ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္လို႔ ေျပာေနလို႔ အပိုဘဲ။ က်မတို႔ကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးပါလုိ႔ဘဲ ေျပာမယ္။

က်မတို႔ျပည္သူက လက္ျဖန္႔ၿပီးေတာင္းမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ က်မ သိတယ္။ ကိုယ့္လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ေတာင္းဆိုတာျဖစ္တယ္။”

“က်မ အမ်ဳိးသားရင္ၾကားေစ့ေရးကို က်မ အၿမဲ ယံုၾကည္ပါတယ္။ က်မတို႔ဟာ ျပည္သူရဲ႕ အင္အားကို အားကိုးၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္ေနတာလို႔ အၾကိမ္ၾကိမ္အခါခါ ေျပာခဲ့ၿပီးပါၿပီ။

ျပည္သူရဲ႕ အင္အားကုိ စနစ္တက်သံုးမွပဲ ထိေရာက္မွာပါ။ ျပည္သူေတြကို ထပ္ၿပီး မွာပါရေစ။ ကိုယ္လိုခ်င္တာကို ေမွ်ာ္လင့္ေန႐ံုနဲ႔ မေအာင္ျမင္ပါဘူး။ ကိုယ္လိုခ်င္တာကို ရေအာင္ လုပ္ၾကမွ လုပ္ရဲမွ လုပ္ႏုိင္မွ ရမယ္။ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္းကို ရွာရမယ္’’

“က်မရဲ႕ လံုၿခံဳေရးကို တာဝန္ယူတဲ့ သူေတြက က်မကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဆက္ဆံၾကတယ္။ အဲဒီအတြက္ ေက်းဖူးတင္တယ္။ က်မကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဆက္ဆံသလိုပဲ ျပည္သူအားလံုးအေပၚမွာ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဆက္ဆံရင္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းလိုက္မလဲလို႔ က်မ ေတြးမိပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ က်မကို အက်ယ္ခ်ဳပ္ ခ်သလိုေတာ့ ျပည္သူကို မခ်ေစခ်င္ဘူး။ ျပည္သူကို အက်ယ္ခ်ဳပ္ မခ်ပါနဲ႔။ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဆက္ဆံေစခ်င္ပါတယ္’’

“မေကာင္းတာကို မေျပာေစခ်င္ရင္ မလုပ္ပါနဲ႔။ ေကာင္းတာေတြကို က်မတို႔က တန္ဖိုးထားပါတယ္၊ ေက်းဇူးလည္း တင္ပါတယ္။ ေကာင္းတာေတြခ်ည္း လုပ္ေနရင္ တသက္လံုး က်မ ေက်းဇူးတင္လို႔ ဆံုးမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး’’

“ျပည္သူေတြဟာ လုပ္စရာရွိတာ လုပ္ရမယ္၊ လူတုိင္း ကိုယ့္တာဝန္ ကိုယ္ေက်ရမယ္’’


က်မ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္ေတြ၊ ေထာင္ထဲက ဒီမိုကေရစီ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဘက္ေတြကို ဂုဏ္ျပဳခ်င္တယ္။ ျမန္ျမန္လြတ္လာပါေစလို႔။

“ လူေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ဘာေတြျဖစ္ေနသလဲဆိုတာ မသိေသးဘူး။ နားေထာင္ရဦးမယ္။ လူထုအသံကုိ နားေထာင္ခ်င္တယ္။ တေယာက္တည္း ထၿပီးေျပာေနတာ အဆင္မေျပဘူး။ တေယာက္တည္းက ေျပာေနတာကို က်န္တဲ့လူေတြက နားေထာင္ေနရတာက ဒီမိုကေရစီ မက်ဘူး။"

ျပည္သူ႔လုပ္အားနဲ့ .. တြဲျပီးအလုပ္လုပ္ခ်င္တယ္။ က်မတေယာက္ထဲ အလုပ္မလုပ္ခ်င္ဘူး။ တေယာက္ထဲ လုပ္တာ ဒီမိုကေရစီ မဟုတ္ဘူး။ ၾကင္နာမႈရွိတဲ့ ကမၻာသူ ကမၻာသားေတြရွိေနတယ္။