၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ( ၂၉) ရက္ေန ့မွာ နအဖအာဏာရူးေတြရဲ ့ မတရားအက်ဥ္းခ်ခံထားေနရတဲ့ ေနဘုန္းလတ္ရဲ ့ ယေန ့ က်ေရာက္ေသာ ေမြးေန ့အမွတ္တရအေနနဲ ့ ေနဘုန္းလတ္ ေရးသားခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးေလးတစ္ပုဒ္ကို ျပန္လည္တင္ျပရင္း ဘေလာ့ဂါ ေနဘုန္းလတ္တစ္ေယာက္ လြတ္လပ္ေသာ ဘ၀မ်ားပိုင္ဆိုင္ျပီး လြတ္လပ္ေသာ ေရးသားမွဳမ်ားနဲ ့ေမြးေန ့ဆက္တိုင္း လြတ္လပ္ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစလို ့ ဆုေတာင္းအပ္ပါတယ္ဗ်ာ။
ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ျဖစ္ရပ္မ်ား (ေရးသားသူ - ေနဘုန္းလတ္)။
ဆရာက ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကို သူ႔ရဲ႕စားပြဲေရွ႕မွာထိုင္ခိုင္းၿပီး ငါ့ကို 'က' တစ္လံုးေရးျပလို႔ ေျပာပါတယ္။ ေက်ာင္းသားကလည္း သူ႔ေရွ႕ကစာရြက္အလြတ္ထဲမွာ 'က' အႀကီးအႀကီးတစ္လံုးေရးၿပီး ဆရာ့ေရွ႕ကို ထိုးေပးလိုက္ ပါတယ္။ ဆရာက သူ႔အေျဖကို လက္မခံပါဘူး။ ဆရာ့ဘက္က ၾကည့္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕အေျဖက 'ယ' ျဖစ္ေနတာကိုး။
ေနာက္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကို ဆရာက ေခၚယူပါတယ္။ ခုနကအတိုင္းပဲ 'က' ေရးခိုင္းပါတယ္။ ေက်ာင္းသား ကလည္း စာရြက္ေပၚမွာ 'က' လို႔ေရးၿပီး စာရြက္ကို ဆရာ့ဘက္ တစ္ပတ္လွည့္ၿပီး ျပလိုက္ပါတယ္။ ဆရာက သူ႔အေျဖကို သေဘာက် လက္ခံပါတယ္။
ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာကို သြားေတြ႔ရသလဲဆိုရင္ ကိစၥရပ္တိုင္းမွာ Angle of Vision လို႔ေခၚ တ့ဲ ႐ႈ႕ေထာင့္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိႏိုင္တယ္ဆိုတာပါပဲ။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးမွာဆိုရင္ ေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္လံုးက မွန္ ေနတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဆရာက ပထမေက်ာင္းသားရဲ႕ အေျဖကို ဘာေၾကာင့္လက္မခံရတာလဲ။ တစ္ခုတည္း ကြာ သြားတာပါ။ ပထမေက်ာင္းသားက သူ႔ဘက္ကအျမင္အတိုင္း ဆရာ့ကိုသြားျပတာကိုး။ ဒုတိယေက်ာင္းသားက ေတာ့ ဆရာ့ရဲ႕႐ႈေထာင့္ကေန အမွန္ျမင္ႏိုင္ေအာင္ စာ႐ြက္ကို လွည့့့္ျပလိုက္တာကိုး။ ဒီေနရာမွာ သတိထားရမွာ တစ္ခုက ဒုတိယေက်ာင္းသားဟာ ဆရာ့ဘက္ကို 'က' ျမင္ရေအာင္ သူက 'ယ' လုိ႔အမွားႀကီးေရးလိုက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူလဲအမွန္ပဲေရးလိုက္ၿပီး ဆရာ့ဘက္ကလည္း အမွန္ပဲ ျမင္ႏိုင္ေအာင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အဆင္ေျပ မယ့္ အေျခအေနတစ္ခုကို ဖန္တီးလိုက္တာပါ။
အဲဒီေက်ာင္းသားေလးကိုနမူနာယူၿပီး -
ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း အခ်ဳိ႕ေသာကိစၥရပ္ေတြမွာ သူ႔ဘက္ကလည္း ဘယ္လိုမ်ားျမင္ႏိုင္မလဲလို႔ စဥ္းစား ေတြးေခၚ ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး သူ႔ရဲ႕႐ႈေထာင့္ကေန ျမင္ျပ၊ ေတြးျပ၊ ေဆြးေႏြးျပဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါမွလည္း ကိုယ္မွန္တယ္ဆိုတာကို သူနားလည္ လက္ခံလာႏိုင္မွာပါ။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲ ကိုယ္မွန္တယ္ဆိုတာကို ကိုယ့္ဘက္က အျမင္တစ္ခုထဲနဲ႔ ၾကည့္ၿပီး ဇြတ္အတင္း ျငင္းခံုေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လိုလားအပ္တ့ဲ အေျခအေနတစ္ခုကို ဘယ္ေတာ့မွ ေရာက္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဘေလာဂ္ဂါ ကိုေနဘုန္းလတ္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးေလး ျဖစ္ပါတယ္။
ေနဘုန္းလတ္အတြက္ မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေလးျဖစ္တဲ့ http://freenpl.blogspot.com/ ကိုလည္း သြားေရာက္ဖတ္ရွဴႀကပါလို ့ လမ္းညႊန္အပ္ပါတယ္။
ဆရာက ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကို သူ႔ရဲ႕စားပြဲေရွ႕မွာထိုင္ခိုင္းၿပီး ငါ့ကို 'က' တစ္လံုးေရးျပလို႔ ေျပာပါတယ္။ ေက်ာင္းသားကလည္း သူ႔ေရွ႕ကစာရြက္အလြတ္ထဲမွာ 'က' အႀကီးအႀကီးတစ္လံုးေရးၿပီး ဆရာ့ေရွ႕ကို ထိုးေပးလိုက္ ပါတယ္။ ဆရာက သူ႔အေျဖကို လက္မခံပါဘူး။ ဆရာ့ဘက္က ၾကည့္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕အေျဖက 'ယ' ျဖစ္ေနတာကိုး။
ေနာက္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကို ဆရာက ေခၚယူပါတယ္။ ခုနကအတိုင္းပဲ 'က' ေရးခိုင္းပါတယ္။ ေက်ာင္းသား ကလည္း စာရြက္ေပၚမွာ 'က' လို႔ေရးၿပီး စာရြက္ကို ဆရာ့ဘက္ တစ္ပတ္လွည့္ၿပီး ျပလိုက္ပါတယ္။ ဆရာက သူ႔အေျဖကို သေဘာက် လက္ခံပါတယ္။
ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာကို သြားေတြ႔ရသလဲဆိုရင္ ကိစၥရပ္တိုင္းမွာ Angle of Vision လို႔ေခၚ တ့ဲ ႐ႈ႕ေထာင့္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိႏိုင္တယ္ဆိုတာပါပဲ။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးမွာဆိုရင္ ေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္လံုးက မွန္ ေနတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဆရာက ပထမေက်ာင္းသားရဲ႕ အေျဖကို ဘာေၾကာင့္လက္မခံရတာလဲ။ တစ္ခုတည္း ကြာ သြားတာပါ။ ပထမေက်ာင္းသားက သူ႔ဘက္ကအျမင္အတိုင္း ဆရာ့ကိုသြားျပတာကိုး။ ဒုတိယေက်ာင္းသားက ေတာ့ ဆရာ့ရဲ႕႐ႈေထာင့္ကေန အမွန္ျမင္ႏိုင္ေအာင္ စာ႐ြက္ကို လွည့့့္ျပလိုက္တာကိုး။ ဒီေနရာမွာ သတိထားရမွာ တစ္ခုက ဒုတိယေက်ာင္းသားဟာ ဆရာ့ဘက္ကို 'က' ျမင္ရေအာင္ သူက 'ယ' လုိ႔အမွားႀကီးေရးလိုက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူလဲအမွန္ပဲေရးလိုက္ၿပီး ဆရာ့ဘက္ကလည္း အမွန္ပဲ ျမင္ႏိုင္ေအာင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အဆင္ေျပ မယ့္ အေျခအေနတစ္ခုကို ဖန္တီးလိုက္တာပါ။
အဲဒီေက်ာင္းသားေလးကိုနမူနာယူၿပီး -
ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း အခ်ဳိ႕ေသာကိစၥရပ္ေတြမွာ သူ႔ဘက္ကလည္း ဘယ္လိုမ်ားျမင္ႏိုင္မလဲလို႔ စဥ္းစား ေတြးေခၚ ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး သူ႔ရဲ႕႐ႈေထာင့္ကေန ျမင္ျပ၊ ေတြးျပ၊ ေဆြးေႏြးျပဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါမွလည္း ကိုယ္မွန္တယ္ဆိုတာကို သူနားလည္ လက္ခံလာႏိုင္မွာပါ။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲ ကိုယ္မွန္တယ္ဆိုတာကို ကိုယ့္ဘက္က အျမင္တစ္ခုထဲနဲ႔ ၾကည့္ၿပီး ဇြတ္အတင္း ျငင္းခံုေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လိုလားအပ္တ့ဲ အေျခအေနတစ္ခုကို ဘယ္ေတာ့မွ ေရာက္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဘေလာဂ္ဂါ ကိုေနဘုန္းလတ္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးေလး ျဖစ္ပါတယ္။
ေနဘုန္းလတ္အတြက္ မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေလးျဖစ္တဲ့ http://freenpl.blogspot.com/ ကိုလည္း သြားေရာက္ဖတ္ရွဴႀကပါလို ့ လမ္းညႊန္အပ္ပါတယ္။