10 December 2009

အမွတ္တမဲ့မွ... အခ်ိန္တုိအတြင္း တစ္ဘ၀ဒုကၡိတ ျဖစ္သြားရသူမ်ား..။

ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈ ေၾကာင့္ ေသဆံုး၊ ဒဏ္ရာရသူမ်ား အမွတ္တရေန႔' အခမ္းအနား။

ႏို၀င္ဘာ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ ၫႊန္ျပရာျမားအတိုင္း လသာ အ.ထ.က (၂) ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း ျမနီလာခန္းမထဲသုိ႔ ၀င္လုိက္သည္ႏွင့္ ေျခမရွိ၊ လက္မရွိသူမ်ား၊ တခ်ဳိ႕က ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ေတြႏွင့္။ တခ်ဳိ႕ကမူ ခ်ဳိင္းေထာက္မ်ား၊ ေက်ာက္ ပတ္တီး ေဖြးေဖြးစည္းထားသူမ်ားကို ခန္းမထဲမွာ အစီအရီ ျမင္ေတြ႕လိုက္ရသည္။

သက္ငယ္၊ သက္လတ္၊ သက္ႀကီး မေရြး ေယာက္်ား၊ မိန္းမ အရြယ္စံု။

အခ်ိန္ေနာက္က်မွ ေရာက္လာသူ ေျခႏွစ္ဖက္စလံုး မရွိသူတစ္ဦးကိုလည္း ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ားက ခ်ီေပြ႕ၿပီး ခန္းမထဲ ကူညီ မခ်ီလာၾကသည္။တက္ေရာက္လာသူမ်ား၏ ဘ၀ အေျခအေန ေျပာင္းလဲသြားမႈမ်ားသည္ မ်က္စိတစ္မိွတ္၊ လွ်ပ္တစ္ျပက္ အခ်ိန္တို ခဏေလးအတြင္း မထင္မွတ္ဘဲ ျဖစ္ခဲ့ရသည္ခ်ည္းပင္။

၁၉၈၆ ခုႏွစ္မွ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္အထိ မေတာ္တဆ ယာဥ္ထိခုိက္မႈျဖစ္ပြားခဲ့ သူ ၇၇ ဦးကို ဖိတ္ၾကားကာ ေထာက္ပံ့ေငြ ေပးအပ္သည့္ အခမ္းအနားလည္း ျဖစ္သည္။"ဘတ္စ္ကားေပၚ တက္မယ္ဆိုရင္ ကားေသခ်ာရပ္ၿပီဆိုမွ တက္ၾကဗ်ာ" ဟု အသက္ ၄၀ ေက်ာ္ ကုိသန္းထူး က ေလးနက္စြာ ဆိုသည္။


လြန္ခဲ့သည့္ စက္တင္ဘာ ၉ ရက္ ေန႔က ျဖစ္သည္။၂၀၂ အဲကြန္းဘတ္စ္ကားေပၚ ေျခတစ္ဖက္တင္မိ႐ံု ရွိေသး ဘတ္စ္ကားစပယ္ယာ၏ 'ေမာင္း'ဆိုေသာ အသံႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ေျခတစ္ဖက္ ကားလမ္းေပၚ ဒရြတ္တိုက္အေန အထားႏွင့္ ကိုသန္းထူး ပါသြားခဲ့သည္။

သူသတိ၀င္ၿပီး လက္လႊတ္ျပန္ဆင္းေနခဲ့မယ္ဆံုးျဖတ္ခ်ိန္ ကားကလည္း အရွိန္အေတာ္ရေနပါၿပီ။ ဒီအခ်ိန္ဟာ သူ႕ဘ၀ရဲ႕ အေျပာင္းအလဲပါ။လက္လႊတ္လိုက္ခ်ိန္မွာ အရွိန္ႏွင့္ ကားေအာက္ထဲ၀င္သြားၿပီး ကား ေနာက္ဘီးဟာ သူ႕ေျခသလံုးကို ႀကိတ္ နင္းသြားသလို လက္လည္း လမ္းေပၚ က်သည့္အရွိန္ႏွင့္ က်ဳိးသြားခဲ့ရသည္။

"အမွန္ဆုိ ေနခဲ့ဆိုလည္း ေနခဲ့လို႔ ရပါတယ္။ ခရီးသည္ ရခ်င္ေဇာနဲ႔ အတင္းတင္၊ အတင္းေမာင္းခဲ့လို႔ အခု လုိအျဖစ္မ်ဳိးနဲ႔ၾကံဳခဲ့ရတာပါ၊၊ ျဖစ္ျဖစ္ခ်င္းညက အားကိုးၿပီး ေနေနရတဲ့ သားသမီးသံုးေယာက္နဲ႔ မိန္းမကို ဒီဒုကၡိတ မသန္မစြမ္းဘ၀နဲ႔ ဘယ္လို လုပ္ကုိင္ေကြ်းေမြးရမလဲဆိုတာကို ေတြးရင္း ေယာက္်ားႀကီးတန္မယ့္ မ်က္ရည္က်ခဲ့ရပါတယ္"ဟု ေက်ာက္ပတ္တီး စည္းထားသည့္ ေျခေထာက္ႏွင့္လက္ကို ေငးၾကည့္ရင္း ကိုသန္းထူးက ဆိုသည္။

ေပါင္ရင္းကေန ေျခႏွစ္ဖက္စလံုး ျဖတ္လုိက္ရသည့္ အသက္ ၂၉ ႏွစ္ အရြယ္ ကိုဆန္းဦးအျဖစ္က
တစ္မ်ဳိးပင္။အလုပ္မွအျပန္ အိမ္ျပန္ခ်င္ေဇာႏွင့္ ၂၂၉ ဒိုင္နာလိုင္းကားကို ရသည့္ေနရာက တြယ္စီးၿပီး
လိုက္လာခဲ့သည့္ သူ႕ကို ကားတစ္စီးက ေနာက္မွ၀င္ေဆာင့္မိရာက ေျခႏွစ္ဖက္စလံုးကို ျဖတ္လိုက္ရသည့္ အျဖစ္ပင္။

ကားေတြကို တြယ္စီးၾကတာ အလြန္ အႏၲရာယ္မ်ားပါတယ္။ ျဖစ္မွ ျပန္လုပ္လို႔ မရဘူးလို႔လည္း သူက အထပ္ထပ္ သတိေပးေနသည္။တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ဒီလို အျဖစ္အပ်က္မ်ဳိးေတြ မၾကံဳရေအာင္ အားလံုးက ယာဥ္စည္းကမ္းလမ္းစည္းကမ္း ေတြ လိုက္နာၾကဖို႔ အေလးအနက္ တုိက္တြန္းမႈမ်ားသည္ ယခုပြဲ၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားပင္။

ယခုကဲ့သို႔ အျဖစ္မ်ဳိးမ်ားကို ျပည္သူမ်ား သတိထားမိလာၿပီး ပူးေပါင္းပါ၀င္လာေအာင္ 'ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ေၾကာင့္ ေသဆံုး၊ ဒဏ္ရာရသူမ်ား အမွတ္တရေန႔' အခမ္းအနားကို ထိုေန႔က ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပထမဆံုး အႀကိမ္ က်င္းပျခင္းလည္းျဖစ္သည္။

၂၀၀၅ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာ ၂၆ ရက္ေန႔ ကမၻာ့ကုလသမဂၢ အေထြေထြ ညီလာခံက ႏွစ္စဥ္ ႏုိ၀င္ဘာလ တတိယပတ္ တနဂၤေႏြေန႔ကို World Day of Remembrance for Road Traffic Victims အျဖစ္ သတ္မွတ္ ခဲ့သည္။

ယေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ ေသဆံုးသူမ်ားကို အခ်ဳိးခ် ၾကည့္လွ်င္ လူဦးေရတစ္သိန္းလွ်င္ ၂၃ ဒသမ ၄ ဦး ေသဆံုးေနၿပီး တတိယ အျမင့္ဆံုးေသဆံုးမႈ အေနအထားသို႔ ေရာက္ရွိေနသည္။လြန္ခဲ့သည့္ ၂၀၀၆-၀၇ ခုႏွစ္က ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ေဆး႐ုံႀကီးသို႔ ေရာက္ရွိလာသူ ၃,၆၃၈ ဦး၏ ၄ ဒသမ ၀၄ ရာခိုင္ႏႈန္း ေသဆံုးခဲ့ရသည္။

ထိုကဲ့သို႔ ေသဆံုးမႈမ်ားတြင္ လမ္းအသံုးျပဳသူ(ေျခက်င္ေလွ်ာက္)မ်ားအား ယာဥ္တုိက္ခံရမႈမွာအျဖစ္မ်ားၿပီး ကား မေတာ္တဆျဖစ္မႈမွ ေသဆံုးမႈမွာ ဒုတိယအဆင့္ ရွိေနသည္။

အခမ္းအနားတက္ေရာက္သူမ်ားထဲ မွာ ခ်ဳိင္းေထာက္ႏွင့္ ရင္းႏွီးၿပီးသားျဖစ္ေနသည့္ မိတၳီလာက သံုးႏွစ္ သားေလး ေမာင္ေအာင္၀င္းသည္ မိဘႏွစ္ပါးႏွင့္ အတူ ခရီးသြားရင္း ကားေမွာက္ရာက မိဘႏွစ္ပါးစလံုး ဆံုးပါးကာ ယေန႔ ဦးေလးျဖစ္သူ၏ ေစာင့္ေရွာက္မႈ ေအာက္၌ ရွိေနသည္။

ယခုကဲ့သို႔ ယာဥ္တုိက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးဆံုး႐ႈံးမႈမွာ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္တြင္ က်ပ္ ၉၄ ဘီလ်ံခန္႔ ရွိၿပီး ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ က်ပ္ ၁၅၇ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံ ရွိေနၿပီဟု သိရသည္။ကမၻာေပၚတြင္လည္း ယာဥ္မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္ လူ ၁ ဒသမ ၃ သန္းခန္႔ ေသဆံုးေနရၿပီး သန္း ၅၀ ခန္႔ မွာ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရရွိေနသည္။

ေရးသားသူ ..ေနႏြယ္မုိးေအာင္.။