06 August 2010

ျမတ္ေလးငုံ ဘေလာ႔ဂ္(၁) နွစ္ျပည္႔ ေျမာက္သြားျခင္း

ျမတ္ေလးငုံ ဆုိတဲ႔ နံမည္ေလးကို က်မ ေမေမ ကငယ္ငယ္တည္းကက်မအားေပးမယ္လုပ္ျပီး က်မ ကို ဒီနံမည္မေပးျဖစ္လုိက္လုိ႔ က်မ ရဲ႔ ဘေလာ႔ဂ္ေလး မွာ ျမတ္ေလးငုံ ဆုိတဲ႔ က်မ နံမည္ကို ေပးခဲ႔ပါတယ္.။က်မ ဘေလာ႔ဂ္ လုပ္ခ်င္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာတာဆုိရင္ျဖင္႔ က်မဘဝတေလ်ွာက္ ေတြ႔ျမင္ခဲ႔၊ ေတြ႔ၾကဳံခဲ႔တဲ႔ စစ္အာဏာရွင္မ်ားဟာျပည္သူေတြ ၊ေက်ာင္းသားေတြ၊ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ၊ကို ရက္စက္မွဳေတြ နွိပ္စက္မွဳ ေတြကို အေထာက္ အထားေတြနဲ႔ ျပဳစုျပီး မွတ္တမ္း တင္ခ်င္ပါတယ္.။

ေနာက္ တစ္ခု ကေတာ႕ျမန္မာနုိင္ငံရွိ အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲမွာ ေနေနၾကရတဲ႔ နုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ေတြရဲ႔ စိတ္ခံစားမွဳ ေတြ ကိုလည္းေဖာ္ျပခ်င္တာပါ၊ က်မျမတ္ေလးငုံ အေနနဲ႔လဲ မွတ္တမ္း တစ္ခုလုပ္ ျဖစ္သြားခဲ႔ပါတယ္၊။က်မ တုိ႔လုိဘဲ မွတ္တမ္းေတြနဲ႔ စုစည္းထားၾကတဲ႔ ျပည္သူ ေတြလဲရွိၾကပါတယ္။

က်မ ကေတာ႕(၈၈၈၈) အေရးေတာ္ပုံၾကီး ေပၚေပါက္တဲ႔ အခ်ိန္မွာ(၁၀) တန္း ေက်ာင္းသူ တေယာက္ပါ။ က်မတုိ႔
ေက်ာင္း အ.ထ.က (၁) ဒဂုံ ကေနျပီးပါဝင္ ၈၈၈၈ အေရးေတာ္ပုံၾကီးမွာပါဝင္လွုပ္ရွား ခဲ႔တဲ႔ အထက္တန္း ေက်ာင္းသူ တေယာက္ေပါ႔ ။အဲဒီ အခ်ိန္က ပါဝင္ ခဲ႔တာကေတာ႕လူငယ္တေယာက္ရဲ႔ စိတ္၊ မခံခ်င္စိတ္ ေတြနဲ႔ပါဘဲ။

အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကုိ ၁၉၈၈ စက္တင္ဘာလ(၂ရ)ရက္ေန႔တြင္ စတင္ ဖြ႔ဲစည္းတည္ေထာင္ခဲ႔ပါတယ္.။
က်မ ျမတ္ေလးငုံ သည္လည္း အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ တြင္ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ လူငယ္ အဖြဲ႔ဝင္တဦး အျဖစ္ စတင္ပါဝင္ခဲ႔ပါတယ္.။ ယေန႔ အခ်ိန္ထိ အမ်ိဳးသားဒီမုိုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အလံေအာက္တြင္ ရပ္တည္ ေနဆဲျဖစ္ ပါသည္.။

ၾသဂုတ္လ ရဲ႔ (၈) ရက္ေန႔မွာ က်မ ေနေသာ အိမ္ေလးကို က်မ နဲ႔ ေမာင္နွမလုိေနေသာ က်မတုိ႔ ပါတီက ေမာင္ေလးနုိင္ၾကီး အလည္ ေရာက္လာခဲ႔ပါတယ္.။က်မတုိ႔နဲ႔ စကားလက္ဆုံ က်ေနၾကျပီး.။ နုိင္ၾကီးက သူဘေလာ႔ဂ္ လုပ္ထားေၾကာင္းကို ေျပာျပပါတယ္. ဥပမာ ေပးရရင္ေတာ႕ၾကြားတယ္ ဆုိလဲ မမွားပါဘူး။

က်မ ျမတ္ေလးငုံ လဲဘေလာ႔ဂ္ တစ္ခု ေလာက္ လုပ္ခ်င္ ေၾကာင္းနဲ႔နုိင္ၾကီးကို လုပ္ေပး ပါလားဆုိျပီး ေျပာျပျဖစ္တယ္.။နုိင္ၾကီး ကလဲၾကြားခ်င္တယ္ေပါ႔ သူလုပ္တတ္ေၾကာင္းကိုလည္းျပခ်င္ပုံရပါတယ္.။ခ်က္ခ်င္းလုပ္
ေပးလုိက္ပါတယ္။

က်မကို ဘယ္ပုံၾကိဳက္လဲ အမ၊ဘယ္အေရာင္ေကာင္းမလဲအမ၊ေရြးပါဆုိျပီမ်ိဳးစုံေသာဒီဇုိင္းလွလွေလးေတြျပသခဲ႔ပါ တယ္.။က်မကအေရာင္ေတြေတာ္ေတာ္မ်ားကိုေတြ႔ေတာ႕မေရြးတတ္ေတာ႕ပါဘူး။

အဆင္ေျပတဲ႔ပုံစံဘဲလုပ္ေပးပါ ရပါတယ္လုိ႔ ေျပာျပီ မွတ္မွတ္ရရ (၈.၈.၂၀၀၉)မွ စျပီ ျမတ္ေလးငုံ ဆုိတဲ႔ ဘေလာ႕ဂ္ေလးကိုစတင္ျပဳလုပ္ခဲ႔ပါတယ္.။ဒီလုိနဲ႔ဘဲ ျမတ္ေလးငုံ ဘေလာ႕ဂ္ေလးျဖစ္လာခဲ႔ရပါတယ္ရွင္.။

က်မျမတ္ေလးငုံကသူငယ္ခ်င္းအေပါင္းအသင္းကနည္းတယ္ဆုိေတာ႔သူငယ္ခ်င္းေတြကဟုိလုိလုပ္ပါလား၊ ဒီလုိလုပ္ပါလားဆုိျပီ ဟုိလူကေျပာ၊ဒီလူကေျပာနဲ႔ဒီဇုိင္းကိုျပင္လုိက္ တာအေခါက္ (၄၀)ေလာက္ျဖစ္သြားခဲ႔ပါတယ္.။က်မ ျမတ္ေလးငုံ ဘေလာ႔ဂ္ဒီဇုိင္းနာ လဲစိတ္ေတြဆုိးျပီ က်မကို သူ မလုပ္ေပးေတာ႕ဘူး.။ဒီလုိနဲ႔က်မ ျမတ္ေလးငုံ ခမ်ာ ေနာက္ကူညီေပးမယ္႔ေမာင္ေလးတေယာက္ ေရာက္လာခဲ႔ျပန္တယ္.။သူကေတာ႕ဘေလာ႔ဂါ ျပည္႔စုံ ပါဘဲ ။ျပည္႔စုံ ကလဲ က်မတုိ႔ပါတီကဘဲ.။ျပည္႔စုံလုပ္ျပန္ေတာ႕ ျမတ္ေလးငုံဘေလာ႔ဂ္က တမ်ိဳးျဖစ္သြားျပန္ေရာ္ေပါ႔။ ဒီလုိနဲ႔ အဆင္ေျပသလုိဘဲ လုပ္ေပးပါဆုိျပီ ျပည္႔စုံ ကလည္း ေျပာေျပာဆုိဆုိလုပ္လုိက္ျပန္တယ္.။

က်မျမတ္ေလးငုံကဟုိလုိေလးလုပ္ေပးပါအုံး။ေျပာလုိက္ရင္ျပည္႔စုံကမအားဘူးျဖစ္ေနျပန္တယ္.။သူကခုေတာ႕
အေမရိကန္မွာဆုိေတာ႔သူနဲ႔က်မနဲ႔ကအခ်ိန္ကမနက္နဲ႔ညျဖစ္ေနျပန္ေရာ္၊က်မလဲမတတ္နုိင္ဘူးေလ.။ ကိုယ္အားကိုယ္မကိုးတတ္ေသးဘူး၊ေနာက္ဘယ္သူကူညီေပးအုံးမလဲေပါ႔.။စနည္းနာလုိက္တာဘေလာ႕ဂါတဦး ျဖစ္တဲ႔ေမာင္ေလးခမိခဆဲျဖစ္ေနျပန္တယ္သူကျပန္ျပင္ျပန္ေျပာင္းလုပ္ေပးျပီသူကဘဲက်မကိုသင္ေပးေတာ႕တာ ဘဲ၊စိတ္ ရွည္လက္ရွည္နဲ႔ခမိခဆဲသင္ေပးေတာ႕က်မလဲတတ္သြားေရာ္၊ေအာ္ဘေလာ႔ဂ္လုပ္တာလြယ္လြယ္ ေလးဘဲေပါ႔ လုိ႔က်မေျပာလုိက္မိျပန္တယ္.။နုိင္ၾကီးကျမတ္ေလးငုံ ဘေလာဂ္ကိုစလုပ္ေပးခ်ိန္မွာ က်မ သတင္းတင္တတ္ယုံရလႊဲရင္က်န္တာမလုပ္တတ္ခဲ႔ပါဘူး.။ေနာက္ျပည္စုံကနည္းနည္းသင္ေပးခဲ႔ပါတယ္.။ေနာက္
ခမိခဆဲ ကဘေလာ႕ဂ္အေၾကာင္းေတြေလ႔လာဘုိ႔ဘယ္မွာသြားၾကည္႔ဘုိ႔ ျပန္လုပ္ၾကည္႔ပါအမ ဆုိျပီးစိတ္ရွည္စြာနဲ႔ သင္ျပေပးခဲ႔ပါတယ္.။

ျမတ္ေလးငုံကေတာ႕တတ္သည္႔ ပညာမေနသာဆုိသလုိေပါ႔လက္တည္ဆန္းေတာ႕မယ္ ဆိုျပီ ကိုယ္စိတ္ၾကိဳက္ကိုယ္လုပ္ခဲ႔တယ္.၊ မၾကိဳက္လဲခမိခဆဲကိုျပင္ခုိင္းလုိက္သင္လုိက္ေပါ႔.။ ျမတ္ေလးငုံ ဘေလာ႔ဂ္ေလးကိုက်မ စိတ္တုိင္းက် ကိုယ္တုိင္ လုပ္ျဖစ္သြားပါတယ္.။

ဒီလုိနဲ႔ဘဲဘာလုိလုိနဲ႔တစ္နွစ္ျပည္႔လုိသာလာပါတယ္.။သူတုိ႔(၃)ေယာက္ကေတာ႕ေမ႔လုိ႔မရပါဘူး.။က်မျမတ္ေလးငုံ ဘေလာ႔ဂ္ေလးကို တည္ ေထာင္ေပးခဲ႔အုတ္ျမစ္ခ်ေပးတဲ႔က်မရဲ႔သင္ဆရာေတြပါဘဲရွင္.။ဒီလုိနဲ႔ သတင္းေတြတင္မယ္ဆုိျပီ လုပ္ေတာ႕ က်မ ကိုအၾကံေပးခဲ႔တဲ႔ အကို ဆုိလဲမမွား ပါဘူးက်မတုိ႔ပါတီက ကိုမုိးေဇာ္ဦး သူကက်မကို ေထာင္ထဲက အေျခအေနေတြကိုေမးပါလားဆုိျပီ အၾကံေပးခဲ႔ပါတယ္.။ က်မကလည္႔းလုပ္ဘုိ႔ အစီစဥ္ရွိေနေတာ႕က်မလဲ စလုပ္ၾကည္႔မယ္ဆုိျပီ သံတုိင္ၾကားက NLD လူငယ္မ်ား၏ေထာင္တြင္းအေတြ႔အၾကုံဆုိျပီအင္တာဗ်ဴးေလး လုပ္ခဲ႔ပါတယ္.။

အဲဒီမွာစေတြ႔ေတာ႕တာပါဘဲ ။ က်မလဲ လူထု ေမတၱာ ကိုစတင္ျပီး ခံယူရေတာ႕တာပါ.။ေကာ္မန္႔ေတြ စီေဘာက္ေတြမွာ ဝင္လာမဆဲတသဲသဲေပါ႔.။က်မ သတင္းေတြကိုလာအားေပးတဲ႔သူေတြ က်မ သတင္းေတြကို ရႈံးခ်တဲ႔ေအာ္သံဆုိသံေတြတလွယ္ေဟာကိုယုိစီးေတာ႕တာပါဘဲရွင္.။ရႈတ္ခ်ျပီးေျပာတဲ႔လူေတြကပိုမ်ားပါတယ္။
ေအာင္ျမင္တယ္ဆုိတဲ႔သေဘာေပါ႔.။ ျမတ္ေလးငုံ ေအာင္ျမင္တယ္လုိ႔ေျပာလုိ႔တမ်ိဳးေတာ႕ မထင္ၾကပါနဲ႔ ၊မိန္းကေလးနဲ႔မတန္တဲ႔အသုံးနႈန္းေတြ ေနာက္ ရုိင္းစုိင္းျပီလူမဆန္တဲ႔ ေျပာဆုိမႈေတြ ႏွမခ်င္းမစာနာတတ္တဲ႔လူေတြကိုစေတြ႔ခဲ႔ရပါတယ္.။

အဲဒီခ်ိန္မွာက်မသူငယ္ခ်င္းဘေလာ႕ဂါဒီမုိေဝယံကက်မကိုအားေပးျပီးဆက္လုပ္ဘုိ႔ဘာမွမျဖစ္ဘုိ႔.။သူက
စီေဘာက္ ကစာေတြကိုဖ်က္ ေတာ႕တာဘဲ။ ဒီမုိေဝယံလဲမအားတဲ႔ၾကားတဲ႔က က်မကိုကူညီေပးခဲ႔ရပါတယ္၊က်မတုိ႔ဆီမွာကကြန္ေနရွင္ကမေကာင္းေတာ႔စီေဘာက္ကတခ်က္တခ်က္ရလုိက္
မရလုိက္ေပါ႔.။မနက္ဆုိရင္မ်က္လုံးနွလုံးပြင္႔တာနဲ႔စက္ဖြင္႔လုိက္တယ္ဆုိရင္ျဖင္႔ျမတ္ေလးငုံဘေလာ႔ဂ္ကိုဖြင္႔လုိက္
ရင္ဘယ္နွစ္ေယာက္ဆဲသြားလဲ ဆုိျပီရင္ခုန္စြာနဲ႔ ဖြင္႔ခဲ႔ရပါတယ္.။

ေနာက္ေတာ႕လဲသူငယ္ခ်င္း ဒီမုိေဝယံေျပာသလုိပါဘဲ .။ ျမတ္ေလးငုံ လဲ သိပ္မတုန္ လွဳပ္တတ္ေတာ႔ပါဘူး.။က်မ လုပ္ရမယ္႔ အလုပ္ကို ဆက္လုပ္ဘုိ႔ ဘဲေတြးေတာခဲ႔တယ္.။ေနာက္ က်မ လဲ လာေရးတဲ႔လူေတြကိုသိပ္အာရုံမထားေတာ႕ပါဘူး.။ကိုယ္လုပ္ရမယ္႔အလုပ္ကိုဘဲကိုယ္လုပ္ျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္.။က်မလဲ အေအာ္သာ ခံလုိက္ရတယ္ဘာေၾကာင္႔လာဆဲတာလဲဆုိတာကိုေတာ႔ ေသခ်ာနားမလည္ခဲ႔ပါဘူး.။

ဒီလုိနဲ႔ ျမတ္ေလးငုံ လဲ ကိုယ္႕ကိုယ္ စိတ္ကို ရွည္တတ္ေအာင္ထားခဲ႔မိပါတယ္.။ ေနာက္ သတင္းေတြတင္ေတာ႔ တေျဖးေျဖးေအာ္တာနည္းနည္းေလ်ာ႔လာတယ္။ဒါေပမယ္႔လဲ တေန႔တခါ အျမဲလာ သလုိဆုိတဲ႔စကားေလးအတုိင္း အျမဲေတာ႕လာ ေအာ္တာခံရပါေသးတယ္.။ ျမတ္ေလးငုံ ရဲ႔ အကိုတေယာက္ျဖစ္တဲ႔ ကိုနစ္ေနမန္း က ေကာ္မန္႔ ေတြရဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးဆုိးက်ိဳးေတြေျပာျပခဲ႔တယ္.။ ေနာက္ စီေဘာက္ေတြရဲ႔ေကာင္းက်ိဳးဆုိးက်ိဳးေတြေျပာျပခဲ႔ပါတယ္။ကိုယ္ဟာကိုယ္ၾကိဳးစားဘုိ႔ သတင္းကို ကိုယ္ဟာကိုယ္ေရးတတ္ေအာင္လုပ္ဘုိ႔ေတြ ကိုမခံခ်င္ေအာင္အျမဲေျပာျပီၾကိဳးစားခုိင္းခဲ႔ပါတယ္.။ကိုနစ္ေနမန္း အားထပ္ျပီ ေက်းဇူးတင္ရျပန္တယ္.။

ျမတ္ေလးငုံဘေလာ႔ဂ္လုပ္မွခင္ခဲ႔ရတဲ႔ဘေလာ႕ဂါေတြကေတာ႕ကိုေဒါင္းမာန္ဟုန္ ၊ ကိုမင္းထက္၊ ၈၈(ေနာ္မန္)၊ မငယ္နုိင္၊ တုိ႔ကိုလည္း က်မ ျမတ္ေလးငုံရဲ႔(၁)နွစ္ျပည္႔ေမြးေန႔ေလးမွာထည္႔ေျပာခ်င္ပါတယ္ရွင္.။ျမတ္ေလးငုံ ဘေလာ႔ဂ္ မွာ ယေန႔ထိသတင္းဝင္ေရးေပးေသာ သူငယ္ခ်င္းဒီမုိေဝယံ ၊ျမတ္ေလးငုံရဲ႔ အကို နစ္ေနမန္း ၊ ျမတ္ေလးငုံ ကိုယေန႔ထိအၾကံေပးခဲဲ႔ တဲ႔အကို ကုိမုိးေဇာ္ဦးက်မ ျမတ္ေလးငုံ ကိုဝုိင္းဝန္းကူညီေပးခဲ႔တဲ႔ ေမာင္ေလးနုိင္ၾကီး၊ေမာင္ေလး ျပည္႔စုံ၊ေမာင္ေလး ခမိခဆဲ ၊တုိ႔ကို လဲ က်မ ျမတ္ေလးငုံက ျမတ္ေလးငုံ ဘေလာဂ္ (၁)နွစ္ျပည္႔ မွာ မွတ္တမ္း ေလးတင္ေပးလုိက္ပါတယ္ရွင္.။

က်မ ျမတ္ေလးငုံဘေလာ႔ဂ္ကို အခ်ိန္ေပးျပီးလာေရာက္လည္ပါတ္ျပီးသတင္းေတြဖတ္ခဲ႔ၾကတဲ႔ ျမတ္ေလးငုံ
ရဲ႔အေပါင္းအသင္းမ်ားနွင္႔မိတ္ေဆြေတြကိုလည္းေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါတယ္၊အျမဲတမ္းအားေပးျပီးေမလ္းနဲ႔အၾကံ
ေပးပို႔ေပးၾကေသာမိတ္ေဆြမ်ားေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္၊ျပည္တြင္းကသူငယ္ခ်င္းမ်ားအားျပည္တြင္းမွသတင္းမ်ား
ေပးပို႔ေပးလုိ႔သိပ္ကိုေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္ရွင္။ျမတ္ေလးငုံဘေလာ႔ဂ္အားအခ်ိန္ယူျပီးေဝဖန္ေျပာဆုိဘုိ႔အတြက္
လာေရာက္လည္ပါတ္ျပီးသတင္းမ်ားကိုဖတ္ရႈၾကေသာ မိတ္ေဆြေတြကို လဲေက်းဇူးတင္ ရွိပါတယ္လုိ႔ေျပာၾကားရင္းနဲ႔ ျမတ္ေလးငုံရဲ႔(၁)နွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႔ေလးကိုအဆုံးသတ္လုိက္ပါတယ္ရွင္..။

က်မ ျမတ္ေလးငုံက ေက်းဇူးတင္ထုိက္သူမ်ားအားလုံးကိုေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္.။က်မ ျမတ္ေလးငုံဘေလာ႔ဂ္ ေလးကိုလဲ အခက္အခဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ႔ရွိေနသည္႔ ၾကားထဲကေန ျမတ္ေလးငုံ ထပ္ၾကိဳးစားပါအုံးမယ္.။ အမွန္တရားေတြကိုလည္းဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးသြားပါအုံးမယ္၊စစ္အာဏာရွင္လက္ခ်က္ေၾကာင္႔က်ဆုံးသြားေသာ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားနွင္႔ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကိုလည္း ေလးစား ဂုဏ္ျပဳ ဦးညႊတ္လုိက္ပါတယ္ရွင္.။

အားလုံးကိုေလးစားစြာျဖင္႔

ျမတ္ေလးငုံ