27 July 2010

ခ်င္းတြင္းျမစ္ကို အမွီသဟဲျပဳ၍ ဝမ္းစာရွာၾကရသူတို့၏ ဘဝ႐ုပ္ပံုလႊာ


ဒီလို မိုးလရာသီမွာ ဆိုရင္ ခ်င္းတြင္းဟာ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း၊ ခပ္ရမ္းရမ္း ျဖစ္လာခဲ့ၿပီ။ လိႈင္းေတြထန္၊ ေလေတြထန္၊ ေရေတြကပါ အဆမတန္ ေဒါသႀကီးနဲ႔ ရမ္းကားျပင္းထန္လို႔။ ခ်င္းတြင္းရဲ႕ သေဘာသကာယ ေကာင္းမြန္ခ်ဳိျမတဲ့ အခြင့္အေရးကို အမိအရ အသံုးခ်ၿပီးေတာ့ ဝမ္းစာမဟုတ္တဲ့ မီးလ်ံနာလုပ္ဖို႔ စိတ္ကူးရၾကသူေတြ ကေတာ့ ဒီဇင္ဘာလ ေရာက္ရင္ပဲ ခ်င္းတြင္း ရင္ခြင္ကို အတင္းအဓမၼ ၿဖဲခြဲလို႔ သားစဥ္ေျမးဆက္ လက္မေထာင္ႏိုင္မည့္ အလုပ္ႀကီး အကိုင္ႀကီးေတြကို စြန္႔လႊတ္စြန္႔စား ရြက္လႊင့္ခဲ့ၾကတယ္။

အဲဒီလို ေဆာင္းလရာသီ ေရာက္ရင္ အျပင္းအထန္ ေဒါသမာန္ေတြ ေဆာင့္တက္ေလ့ရွိတဲ့ ခ်င္းတြင္းဟာ လူၾကမ္းေလး မဟုတ္ေတာ့ေပဘူး။ ေယာဂီလိုေတာမွီတဲ့ ခႏၲီစ႐ိုက္ကို အလိုက္အထိုက္ ေပြ႕ ပိုက္ရင္းနဲ႔ မာန္မရွိေတာ့ဘူး။ ေဒါသဆိုတာ မသိေတာ့ေပဘူးေလ။ ဒီလိုအခ်ိန္အခါ ေရာက္လာေတာ့မွပဲ ေလာဘေဇာေတြ ပိတ္ဆည္း လက္ကိုင္ျပဳေနၾကတဲ့ ျဖတ္လမ္းလိုက္ၾကတဲ့ သူေတြက ခ်င္းတြင္းရဲ႕ အသည္းကလီဇာေတြကို မညႇာမတာ ထုတ္ယူၾကရင္း လက္မေထာင္ျပဖို႔ ႀကိဳးစားၾကတယ္ေလ။

ခ်င္းတြင္းျမစ္ျပင္ေပၚက သယံဇာတေတြကို ကေလးဝၿမိဳ႕နယ္ထဲက မစိန္ေမွာ္ကေန လက္တစ္ဆံုး ႏိႈက္ထုတ္ခဲ့ၾကၿပီးၿပီ။ ျမစ္ျပင္ေပၚမွာ ေမာ္ေတာ္ေတြ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္လို႔ တစ္ဖံုရႏိုင္သမွ် တူးဆြေဖြရွာခဲ့ၾကတာ ႏွစ္ေတြေတာင္မွ အိုမင္းရင့္ေရာ္ခဲ့ရေပါ့။ ခ်င္းတြင္း ေရကို ေသာက္မ်ိဳရင္းနဲ႔ပဲ တစ္ၿခံဳကြယ္တစ္မယ္ ေမ့ခဲ့ၾကတဲ့ ေရႊေလာပန္း ဝိသမေကာင္ေတြက အခုဆိုရင္ ခ်င္းတြင္းရဲ႕ အလွည့္အေျပာင္းကို က်ီဆယ္သလို ကလူဤသို႔ ျမဴ၏သို႔ႏွယ္ အရွက္ေက်ာျပတ္သလို မ်က္ႏွာမ်ားခဲ့ၾကျပန္ၿပီ။

မစိန္ေမွာ္မွာ အေျခအေန မဟန္ေတာ့တဲ့ေနာက္ ေရႊမာယာသည္ပီပီ အခုေတာ့လည္း တံငါေမွာ္တဲ့။ ျဖစ္သြားရတာ ကို ေျပာခ်င္တာပါ။ အဲ့ဒီ တံငါေမွာ္ဆို တာက ေဖာင္းျပင္ၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာ ရွိတာကလား။ ကေလးဝၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ ေအာက္ဘက္ေက်ာမွာေလ။ ႐ိုက္ခ်က္ေတြ ေျပာင္းျပန္စီးဆင္းခဲ့ျခင္းနဲ႔ အတူ အေရာင္ေျပာင္းလဲ တတ္ၾကတဲ့ ေရႊေလာပန္းေတြ . . .ေရႊက်င္သားေတြကလည္း မစိန္ေမွာ္ကို ပစ္ခြာရင္း တံငါေမွာ္ကိုပဲ တစြဲစြဲတသဲသဲနဲ႔ အေျပာင္းအလဲ ျမန္တတ္ၾက ပေလတယ္။

မင္းကင္းၿမိဳ႕၊ ေမာ္လိုက္ၿမိဳ႕၊ ကေလးဝၿမိဳ႕၊ ေဖာင္းျပင္ၿမိဳ႕၊ ဟုမၼလင္းၿမိဳ႕နဲ႔ခႏၲီးၿမိဳ႕ ေတြဟာ ေရႊမွာ အထင္ကရၿမိဳ႕ေတြ မဟုတ္လား။ ခႏၲီးဆိုရင္ ေရႊတစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး။ ေက်ာက္စိမ္းပါထြက္တာ။ ဖားကန္႔ဘက္က ေက်ာက္စိမ္းဆိုတာနဲ႔ နင္လားငါလားပဲ။ ဒါေတြက ခ်င္းတြင္းရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ေဒသအလွေတြပဲေပါ့။ ခ်င္းတြင္းကေပးတဲ့ မက္ေမာ ေလာက္စရာ အရည္အေသြးေတြဟာ ဘဝတစ္ခုသာမကဘူး။ ဘဝေတြေသာင္းနဲ႔ခ်ီ၊ သိန္းနဲ႔ခ်ီၿပီးေတာ့ က်ိက်ိတက္ အေရာင္ထြက္သူေတြ ျဖစ္သြားၾကရၿပီးၿပီ။ ဒါေတြဟာ ပံုျပင္ မဟုတ္ဘူး။

လက္ေတြ႕ သာဓကေတြေလ။ အဲသလို ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ဘဝအရည္အေသြး ေတြပိုင္ဆိုင္သြားႏွင့္ ၾကတဲ့လူေတြကို ႏွလံုးမူၿပီး ေတာ့အခုဆိုရင္ ခ်င္းတြင္းရဲ႕မ်က္ႏွာသာ ေပးမႈ ေတြေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသူေတြ အဆမတန္ပဲေပါ့။ မံုရြာကို ျဖတ္သန္းၿပီးေတာ့မွ ခ်င္းတြင္းဆီကို ခိုမွီေနၾကတာအေရအတြက္မနည္းမေနာ ရွိခဲ့ ၿပီ။ ခ်င္းတြင္းကိုခ်စ္သလိုလို တြယ္ငင္ရစ္ပတ္ သလိုလိုနဲ႔ မူႏြဲ႕ဟန္ပိုေနၾကၿပီေလ။

ဒီလိုဒီလို လူေတြကို အေၾကာင္းရင္းခံျပဳၿပီးေတာ့ ခ်င္းတြင္းျမစ္ကမ္းက ရြာကေလးေတြဟာ ႐ိုးသားစြာပဲ တစ္ဝမ္းတစ္ခါးအတြက္ ဝမ္းေရးကိုေဖြရွာ ျဖည့္တင္းေနၾကရၿပီ။ ဒါဟာသမၼာအာဇီဝစစ္စစ္ေပပဲေလ။ ျမစ္ဆိပ္ကိုသေဘၤာနဲ႔ အျမန္ ေမာ္ေတာ္ေတြ၊ သေဘၤာငယ္ေလးေတြ၊ ရွပ္ေျပး ေမာ္ေတာ္ေတြ ဆိုက္ကပ္လာၾကတဲ့ အခ်ိန္ ေစ်းသည္ေတြဟာ အေျပးအလႊား ေရာင္းၾက၊ ခ်ၾကနဲ႔ ဘဝဟာ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားပါပဲ။ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား ေရာင္းခ် စားေသာက္ၾကရတဲ့ ေျခလွမ္းေတြထဲမွာ အမွန္တရားကို လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပဳရင္းနဲ႔ အသက္ေတြကို ျမစ္ေရထဲ ဝကြပ္အပ္ႏွံရင္း ရွင္သန္မႈေတြကို ပံုေအာၿပီး ေလာင္းေၾကးထပ္ခဲ့ၾကရသလိုေလ။ ေစ်းသည္ေတြ ပလူပ်ံေနတဲ့အထဲ ကိုယ့္ေစ်းဗန္းထဲက လက္လႊတ္ႏိုင္ဖို႔ရာ အခ်ိန္ တိုတိုကာလမွာပဲ အဲဒီသေဘၤာေတြ၊ ေမာ္ေတာ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းက ဆုတ္ခြာသြားခဲ့ရင္ေတာ့ ေရာင္းလက္စတန္းလန္းနဲ႔ပဲ နက္႐ိႈင္းက်ယ္ေျပာတဲ့ျမစ္ေရထဲကေန ကမ္းဆီသို႔ အသက္ကိုလုၿပီး ကူးခပ္ၾကရတဲ့ ဘဝေတြ နဲ႔ လူေတြရဲ႕ ကူးခတ္ရမႈေတြ။

အိမ္မွာေစာင့္ ေမွ်ာ္ေနၾကတဲ့ဘဝေဖာ္ေတြ မအိုမီ၊ မနာမီ၊ မေသမီ ဝမ္းေရးစိုျပည္ႏိုင္ဖို႔ ကံၾကမၼာနဲ႔ အလဲအထပ္လုပ္ၿပီးေတာ့မွ ေဟာ့ဒီေစ်းသည္ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို ခံုခံုမင္မင္ ေထြးပိုက္ခဲ့ ရတာပဲဟာ။ အလွ်င္အျမန္ကူးခပ္ၿပီးေျပးလႊားႏိုင္ပါမွ ေနာက္တစ္ေန႔ဆိုတာ ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္မွာမဟုတ္လား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ငါတို႔ဟာ မာယာ မၾကြယ္ပရိယာယ္ထည္လဲမသံုးတဲ့ အညာေျမက အ႐ိုးအစင္းေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာ ခ်င္းတြင္းျမစ္ႀကီးအသိဆံုးပဲေပါ့။

ယဥ္ယဥ္သိန္း(နဘား)