20 February 2010

ကိုယ႔္ အၾကိဳက္

ဘေလာ့ဂါ မငယ္နုိင္က က်မကို ကိုယ္အၾကိဳက္ဆံုး ဆိုတဲ့ ေခါင္းစီးနဲ႔ tagထားပါတယ္။ ဒီလုိတခါမွ tagတာမခံရဘူးဘူးေလ။ ကၽြန္မတို႔က ႏိုင္ငံေရးသတင္းေတြ အဓိကေရးေတာ့ ရသလိုင္းေတြ သိပ္မပိုင္ဘူးေလ။ သို႔ေပမယ့္က်မသိပ္နွစ္သက္တဲ႔ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး ဘေလာ႔ဂါ တေယာက္ျဖစ္တာရယ္….နဂိုကတည္းက ေလးစားတဲ့ အတြက္ေၾကာင္႔ က်မအေနနဲ႔ ကုိယ္တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ေရးလိုက္ပါတယ္။

ကိုယ္႔အၾကိဳက္ဆုိျပီးtagထားတဲ႔ပို႔စ္ေလးေတြကိုက်မလုိက္ၾကည္႔လုိက္ဖတ္မိတာကေတာ႔ျမန္မာ
အမ်ိဳးသမီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနွစ္သက္ျမတ္နုိးၾကတဲ႔ထမီေလးေတြကိုေရးၾကတယ္ကိုယ္႔အၾကိဳက္
(ထမီ)ဆုိျပီးေရးထားတာပါ။ခုက်မကိုtagထားတဲ႔မငယ္နုိင္ကေတာ႔ကိုယ္႔အၾကိဳက္ဆုိေပမယ္႔က်မက
ေတာ႔ထမီအေၾကာင္းကိုမေရးေတာ႔ဘူးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလဲေရးေနၾကျပီပါျပီး။က်မထမီကိုမနွစ္သက္
လုိ႔မဟုတ္ပါဘူး။ထမီထက္ပိုနွစ္သက္တာေတြက်မမွာရွိေနလုိ႔ပါ .။

ဘဝနဲ႔ပဲ ေျပာရမယ္ထင္တယ္.၊ ကိုယ္႔အၾကိဳက္ ဆုိလုိ႔ ေခါင္းစဥ္ေလးကေတာ႔သိပ္နွစ္သက္စရာ ေလးပါဘဲေနာ္..။ လူတိုင္း ဘဝမွာ ကိုယ့္အၾကိဳက္ဆံုးဆိုတာရွိၾကစျမဲပါ….. ကၽြန္မလည္း လူထဲက လူတေယာက္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အၾကိဳက္ဆံုးဆိုတာကေတာ့ ရွိတာေပါ့။ ထူးျခားတာကေတာ့ ကၽြန္မအၾကိဳက္ဆံုး ဆိုတာတစ္မ်ိဳးထဲ မဟုတ္ပဲ ေလးမ်ိဳးေလာက္ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ…။

က်မအၾကိဳက္ဆံုး ေတြေခါင္းစဥ္တပ္ ေရးရရင္ေတာ႔

(၁)ပိုက္ဆံအိတ္
(၂)ဖိနပ္
(၃)ေရေမႊး
(၄)ထီး

အဲဒီထဲမွာေတာ့ ပိုက္ဆံအိတ္ကို အနွစ္သက္ဆုံး ပါဘဲရွင္.။ကၽြန္မတို႔ တိုင္းတပါးမွာ ေနထိုင္ရတဲ့သူေတြ
ဆိုေတာ့ဝတ္စားဆင္ယဥ္ထံုးဖြဲ႔မႈေတြကပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔လိုက္ေလ်ာညီေထြေအာင္ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္
လာရတယ္ေလ။ေရာမေရာက္ေရာမလိုဆိုသလိုကိုယ့္တိုင္းျပည္ကိုယ့္ေဒသမွာဝတ္စားဆင္ယင္ခဲ့တာ
ေတြကိုၾကိဳက္ႏွစ္သက္ေပမယ့္လည္းအေျခအေနေၾကာင့္စြန္႔လြတ္ေနရမယ့္လဲ။ကိုယ့္တိုင္းျပည္ကိုယ့္
လူမ်ိဳးရဲ႕ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံကိုေတာ့ ေလးစားလိုက္နာဆဲပါ။


မငယ္နုိင္ေရးထားသလုိမ်ိဳးေပါ႔ေလ၀တ္စားဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔မႈမွာျဖစ္ေစ၊အစာအာဟာရမွာျဖစ္ေစ၊ဘာသာအယူ၀ါဒ အေတြးအေခၚ ယံုၾကည္လက္ခံမႈမွာျဖစ္ေစ၊ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ မိမိႀကိဳက္ႏွစ္သက္သလိုဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔၊ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္၊ ယံုၾကည္လက္ခံၾကတာကို မတူတဲ့သူတိုင္းကအျပန္အလွန္ ေလးစားနားလည္မႈ ေပးဖို႔ လိုအပ္လိမ့္မယ္။လူတိုင္းအၾကိဳက္တူဖို႔ ဆိုတာဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးေလ။ လူတိုင္းမွာလြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္ေလ။ မိမိနဲ႔ သေဘာထားမတူ၊အႀကိဳက္မတူတဲ့ သူေတြကို ရန္သူလို သေဘာထားတာေတြ ရြံရွာမုန္းတီးတတ္တဲ့သူေတြကိုကၽြန္မတို႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ မ်ားစြာ ေတြ႔လာေနရပါတယ္။

လူသားအခ်င္းခ်င္းယဥ္ေက်းတဲ့ဆက္ဆံေရးမွာရင္းႏွီးမႈေတြကင္းေ၀းျပီးနားလည္မႈကင္းမဲ့လာမွာကိုကၽြန္မ စိုးရိမ္မိပါတယ္။ သတၱ၀ါ အားလံုးသာအႀကိဳက္ခ်င္းတူေနရင္ အဲဒီတူေနတဲ့ အရာ တခုတည္းအတြက္
Demand
သိပ္မ်ားေနမွာျဖစ္ၿပီးျပႆနာေတာင္ပိုရွိႏိုင္ပါေသးတယ္။ဒါေၾကာင့္အႀကိဳက္မတူျခင္း၊သေဘာ
ထားမတူျခင္းကို အျပစ္ရွာဖို႔ မလိုဘဲ အက်ိဳးကိုပဲရွာၿပီး ၾကည့္တတ္ေအာင္ကၽြန္မတို႔ ႀကိဳးစားရမွာျဖစ္
ပါတယ္။ ဒါမွလည္းယဥ္ေက်းတဲ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတခုအျ
ဖစ္ မတူကြဲျပားမႈေတြကို သဟဇာတ ရွိရွိနဲ႔
ေပါင္းစပ္ ထူေထာင္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္စြာ အတူလက္တြဲ အသက္ရွင္ရပ္တည္ေနထိုုင္
သြားႏိုင္မွာျဖစ္
ပါတယ္။

ခုက်မနွစ္သက္တဲ႔အသုံးအေဆာင္ေတြကက်မနွစ္သက္သလုိျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြလဲနွစ္သက္တာ
ရွိမယ္။ မနွစ္သက္တာရွိၾကမွာပါ.။ က်မ အတြက္ကေတာ့ပိုက္ဆံအိတ္ကဘယ္သြားသြားပါေလ႔ရွ
ိတဲ႔
က်မကိုယ္ပြားေလး
တစ္ခုပါဘဲ.။က်မဘယ္ေလာက္နွစ္သက္ျမတ္နုိးတန္းဘုိးထားသလဲဆုိရင္က်မရဲ႔
သိပ္ခ်စ္ရတဲ႔ေမေမကေတာင္က်မကိုသမီးပိုက္ဆံအိတ္ဆုိင္ဖြင္႔လုိက္ပါလားလုိ႔ေျပာခဲ႔ဘူးပါတယ္.။
က်မရဲ႕ေမြးေန႔ဆုိရင္က်မမိတ္ေဆြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကက်မသိပ္ျမတ္နုိးတဲ႔အိတ္လွလွေလးေတြ
လက္ေဆာင္ေပးေလ႔ရွိပါတယ္.။ေနာက္က်မကိုယ္တုိင္အိတ္လွလွေလးေတြကိုယ္တုိင္ခ်ဳပ္၊တေခ်ာင္း
ထုိးအပ္ေလးနဲ႔ကိုယ္တုိင္ထုိးျပီးအိတ္လွလွေလးေတြကိုလည္းသူငယ္ခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုေပးေလ႔ ရွိပါတယ္.။


က်မတုိ႔ မဲေဆာက္ကို လာလည္ၾကတဲ႔ နုိင္ငံျခားသူေတြဆုိရင္ က်မတုိ႔ရုံးကိုလာျပီး ေစတနာ နဲ႔ စာလာသင္
တဲ႔ ဆရာမ ေလးေတြ ျပန္တုိင္း က်မ ကိုယ္တုိင္တေခ်ာင္းထုိး အပ္ေလးနဲ႔ ထုိးထားတဲ႔ ပိုက္ဆံအိတ္ေလး
ေတြကိုအမွတ္တရလက္ေဆာင္အျဖစ္ေပးေလ႔ရွိပါတယ္.။သူတုိ႔သိပ္နွစ္သက္သေဘာက်တာကိုေတြ႔ ရတာၾကည္႔ျပီး ကၽြန္မပီတိျဖစ္ရပါတယ္။ခုေတာ႔ထုိးလက္စအိတ္ေလးဘဲရွိေတာ႔မျပထားဘူးေနာ္။





ေနာက္တခု က်မအၾကိဳက္ ကေတာ႔ ဖိနပ္ လွလွေလးေတြပါဘဲ ။ ဘယ္ျဖစ္လုိ႔မွန္းေတာ႕က်မမသိပါဘူး။ က်မ အက်င္႔တခုရွိပါတယ္. လူတေယာက္ကို က်မၾကည္႔ရင္အရင္ဆုံးေျခေထာက္ကို ၾကည္႔တတ္တာ က်မအက်င္႔ေလးပါဘဲ.။ ရန္ကုန္ မွာဆုိရင္ကတၱီပါဖိနပ္ ေလးနဲ႔ ေျခသဲေဖြးေဖြး ေလးေတြ နဲ႔ဆုိသိပ္ ကိုနွစ္သက္တယ္.။

ဒီဘက္ေရာက္ေတာ႔ ကတၱီပါ ဖိနပ္ေတြစီးတာ သိပ္မေတြ႔ရေတာ႔ဘူး.။ရန္ကုန္မွာဆုိရင္ ေယာက်ၤား
ေလးေတြကတၱီဖိနပ္နဲ႔အေပၚကလည္ကတုံးေအာက္ကေယာပုဆုိးနဲ႔ဆုိရင္က်မၾကိဳက္မွၾကိဳက္က်က္
သေရရွိတယ္ေလ။မိန္းခေလးေတြဆုိရင္ဖိနပ္လွလွေဒါက္ဖိနပ္ေလးေတြဝတ္ရင္ၾကိဳက္မွၾကိဳက္ကိုယ္
ကိုယ္တုိင္လဲဖိနပ္အျမင္႔ သိပ္နွစ္သက္တယ္.။


ေမေမ ေျပာသလုိဆုိရင္ေတာ႔ က်မကို အရပ္ကရွည္ရွည္ဖိနပ္ကျမင္႔ျမင္႔ ၾကည္႔ရတာဘယ္လုိ
ျဖစ္ေနမွန္း မသိဘူးလုိ႔ အျမဲေျပာျပီး က်မကို အားေပးတတ္တဲ႔ေမေမ။ မိန္းခေလးေတြ
ဖိနပ္အျမင္႔ကိုစီးရင္လွၾကတာပါဘဲ.။ဖိနပ္အနိမ္႔က်ေတာ႔သိပ္မနွစ္သက္လုိဘူး.ၾကိဳက္တာေတာ႔
ၾကိဳက္ပါတယ္.။က်မကိုယ္တုိင္ပုံေတာ္ကတၱီပါဖိနပ္ေလးေတြကိုေဘာၾကယ္ေလးေတြေဘးမွာ
ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ပံုစံထုိးျပီးစီးေလ႔ရွိပါတယ္.။က်မနွစ္သက္သလုိမိန္းကေလးတုိင္းနွစ္သက္ၾကတာ
မ်ားပါတယ္.။အျပင္ထြက္ရင္ဖိနပ္ကမစီး
မျဖစ္စီးရတဲ႔အသုံးအေဆာင္တခုပါ။ေယာက်ၤားမိန္းမတုိင္း
အတြက္မရွိမျဖစ္ လုိအပ္က်တာပါရွင္။






ေနာက္အၾကိဳက္တခုကေတာ့ ေရေမႊးပါဘဲ.။ မိန္းခေလးမွမဟုတ္ပါဘူး.ေယာက်ၤားေလးေတြလဲ နွစ္သက္
ပါတယ္.။ အထူးသျဖင္႔အလွၾကိဳက္္တတ္တဲ႔လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနွစ္သက္က်တယ္ထင္တယ္.။လူတန္း
စားမေရြးၾကိဳက္တာကိုေတာ႔က်မသိပါတယ္.။ေစ်းဘယ္ေလာက္ၾကီးၾကီးေစ်းဘယ္ေလာက္ေပါေပါ
နွစ္သက္က်တာေတြ႔ရ
ပါတယ္.။

က်မငယ္ငယ္က မွတ္မိေသးတယ္.။ အသက္ ၁၃နွစ္ေလာက္ကက်မ အမကို သူရည္းစားကေပးထားတဲ႔ ေရေမႊးကုိက်မၾကိဳက္လုိ႔ ယူျပီးစြတ္လုိက္တာေလ က်မ အမကက်မကိုစိတ္ေတြဆုိးျပီး ဆူလုိက္တာ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။ အဲဒီတုန္းကေတာ႔ ဘယ္သိပါမလဲသ႔ူ႔ရည္းစားေပးတာကို သူဝယ္ထားတယ္ထင္ျပီး စြတ္လုိက္တာေလ.။

သ႔ူရည္းစားကခ်စ္သူမ်ား ေန႔မွာ သူ႔ကို ဘယ္သူကိုမွ မေပးစြတ္ရဘူးလုိ႔ေျပာထားလုိ႔တဲ႔. ။ ေနာက္မွ
က်မ ကိုသူကေျပာျပတာေၾသာ္ဘယ္ရမလဲ ကိုယ္လဲရည္းစားထားေရာ ကိုယ့္ရည္းစားကို ေျပာျပ
တာေပါ႔….သူလဲ ဝယ္ေပးရတာေပါ႔။.အဲဒီ့ရည္းစား ဘယ္သူလဲမေမးနဲ႔ေနာ္.။


ခ်စ္သူေတြသူငယ္ခ်င္းေတြမိတ္ေဆြေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ႔ေရေမႊးကိုလက္ေဆာင္အျဖစ္ေပး
ၾကတာကိုေတာ႔စာေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာေတြ႔ဘူးဖတ္ဘူးတယ္။.က်မေရေမႊးအနံ႔ဆုိရင္သိပ္
ကိုဆူးတဲ႔အန႔႔ံကိုေတာ႔မၾကိဳက္ဘူး။သင္းသင္းေလးေတြကိုဘဲနွစ္သက္တယ္.။လူကိုလန္းဆန္းေစတဲ႔
အနံ႔
မ်ိဳးေပါ႔.။ဥပမာေပးရင္ေတာ႔အမ်ားၾကီးပါဘဲ..တံဆိပ္္အမ်ိဳးမ်ိဳးနံမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြေပၚေနတာဆုိ
ေတာ့။က်မက
ေတာ႔က်မကိုအမွတ္တရေပးရင္သိပ္သေဘာက်တယ္.။က်မေမြးေန႔မွာမွတ္မွတ္ရရ
တခါဘဲရဘူးတယ္ေရေမႊး
ကိုေမြးေန႔လက္ေဆာင္အျဖစ္ေပးခဲ့ဘူးတာကေတာ႔က်မရဲ႕အခ်စ္ဆုံးငယ္
သူငယ္ခ်င္း(ျမင္႔မုိရ္ေက်ာ္ဇင္)ပါပဲ။
ေရေမႊးအနံ႔ကိုမၾကိဳက္တတ္တဲ႔ မိန္းကေလေတြလဲရွိတတ္ပါတယ္။




ေနာက္ဆုံး နွစ္သက္တာတခုကေတာ႔ မိန္းခေလးေတြအတြက္ မရွိမျဖစ္ မေဆာင္မျဖစ္တဲ့ထီးလွလွေတြပါပဲ။ ထီးလွလွေလးေတြ ဖဲ ထီးလွလွေလးေတြျမင္ရင္ မဝယ္ဘဲမေနနုိင္တဲ႔ေရာဂါတခု က်မမွာရွိေနတယ္.။ က်မၾကိဳက္နွစ္သက္တဲ႔ အေရာင္နဲ႔ေတြေတြ႔ျပီဆုိရင္ ဝယ္ေလ႔ရွိပါတယ္။

အညဳိေရာင္၊ အျပာေရာင္၊ အမဲေရာင္ ၊အဲဒီအေရာင္ေတြနဲ႔ ထီးလွလွေလးေတြဆုိရင္ၾကိဳက္မွၾကိဳက္
မိန္းခေလးေတြ ေနပူထဲသြားရင္ ထီးမပါလုိ႔မျဖစ္ဘူးေနာ္.။ထီးမပါဘဲ ေနပူထဲသြားရင္ အလွပ်က္မွာေနာ္.၊ မုိးရြာရင္လဲတူတူဘဲ
ထီးကိုေဆာင္းရမွာပါ.မုိးရြာတည္ကိုထီးမပါဘဲသြားရင္ဟန္ခ်က္မညီဘဲလမ္း
ေလ်ွာက္ရမယ္။က်မထီးကိုနွစ္သက္
ေတာ႔ရာသီဥတုဆုိရင္မုိးရာသီကိုႏွစ္သက္တယ္.။ထီးေဆာင္းရ
လုိ႔ေလ.။ထီးလွလွေလးကိုေဆာင္းျပီးဖိနပ္လွလွေလးကိုစီးေနာက္ေရေမႊးအနံ႔သင္းသင္းေလးကို
ဆြြတ္ပိုက္ဆံအိတ္လွလွေလးလြယ္ျပီးရင္မိန္းမေလးတေယာက္အတြက္အျပင္ထြက္ရင္ျပည႔္စုံမယ္
ထင္ပါတယ္.။က်မနွစ္သက္တာေတြနဲ႔ၾကီးအျပင္ေတာ႕သြားလုိ႔မရ
ဘူးေနာ္.။အဓိက.....အဓိကက်န္
ေသးတယ္ (အဝတ္အစား)မပါလုိ႔မျဖစ္...။


ဒါကက်မ ၾကိဳက္တာေျပာတာေနာ္.။ မတူၾကတာေတြလဲ ရွိၾကမယ္.။ကိုယ့္အၾကိဳက္ကို ေျပာျပတာပါ.။ ထီးဆုိလုိ႔ ရီစရာတခု ေျပာျပလုိက္ပါမယ္.။က်မအသက္ ၁၇နွစ္မွာ က်မ ရဲ႕အကုိကက်မကို ထီးလွလွ ေလးတလက္ ေပးဘူးတယ္ .။

က်မၾကိဳက္လုိ႔ေလေဆာင္းခ်င္လုိက္တာျဖစ္ခ်င္ေတာ႔ေနကလဲမပူ၊မုိးကလဲမရြာ.နဲ႔က်မစိတ္ညစ္လုိက္တာ
ထီးက
လဲေဆာင္းခ်င္မုိးကလဲမရြာေနကလဲမပူ။ အသက္ကလဲငယ္ငယ္ဆိုေတာ့ထီးအသစ္ကိုၾကြားခ်င္တာ
ေပ႔ါလုိ႔့။ တေန႔ေန႔ ၾကည္႔လုိက္တာမုိးရြာမလား၊ ေနပူမလား.။ ဇြန္လဆုိတာ မုိးတြင္းၾကီးေလ ဒါနဲ႔ တေန႔မွာညဘက္ၾကီး မုိးကဖြားဖြားေလး ရြာေနတုံး က်မလဲ ေနာက္က်တဲ႔ ေျခေထာက္သစၥာေဖာက္
ဆုိျပီး ထီးကိုယူျပီး အိမ္ထဲက ကပ်ာကယာ ထြက္တာ မေျပာခ်င္ပါဘူးက်မလဲထြက္ မုိးကလဲ
မရြာေတာ့ဘူး။မထူးပါဘူးေဆာင္းလက္စနဲ႔
ေဆာင္းေတာ႔မယ္ဆုိျပီးေဆာင္းလုိက္တာညဘက္္ၾကီး
ဟုိလူကလဲၾကည္႔ဒီလူကလဲၾကည္႔ ေပါ႔ ။ ဒီေကာင္မေလး ဘာလဲ?၊ ညဘက္ မုိးကလဲမရြာ ေနပူရေအာင္လဲညဘက္ၾကီးဆုိျပီး ေဘးလူေတြ နားမလည္တဲ့ အၾကည္႕နဲ႕ ၾကည္႔တာခံလိုက္ရတယ္။


ငယ္ငယ္တည္းၾကြားခ်င္စိတ္ကရွိတာေလ.။ခုေတာ႔အသက္ကလဲ(၄၀)နားနီးေနေတာ႕ၾကြားဝါတာ
နည္းနည္း
ကင္းလာသလုိပါဘဲ။အားလုံးေတာ႕ၾကြားတာမေျပာက္ေသးဘူး နည္းနည္းၾကြားတတ္ပါ
ေသးတယ္။






ကဲမငယ္ႏိုင္ေရက်မလဲက်မနွစ္သက္တာကိုၾကြားလုိ႔ျပီျပီးအဲေယာင္လုိ႔ေျပာလုိ႔ျပီးျပီမငယ္နုိင္လဲဘယ္
လိုေနမလဲမသိဘူး...။သူေလာက္ေတာ႔က်မကစာမေရးတတ္ဘူး.။သူကိုေလးစားလို႔ေၾကာက္လို႔ေရး
ရတာသူကက်မေယာက္မသူငယ္ခ်င္းဆုိေတာ႔က်မထက္အသက္ေရာဝါေရာၾကီးေသးတယ္ေလ။
ဟီးဟီးၾကဳံတုံးကိုယ္ငယ္တာၾကြားလုိက္တယ္..။ဖတ္တဲ႔မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြလဲသည္းခံျပီးမေရး
တတ္ေရးတတ္နဲ႔ေရးလုိက္တာကိုဖတ္ေပးလုိ႔ေက်းဇူးတင္ပါတယ္.။ မငယ္နုိင္ေက်နပ္မယ္ေတာ႕ထင္ပါတယ္ေနာ္.။


ျမတ္ေလးငုံ