27 February 2012

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သုံးခြၿမိဳ႕ပရိတ္သတ္အားေျပာၾကားေသာ မိန္႔ခြန္းအျပည့္အစုံ

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ သုံးခြၿမိဳ႕သို႔ ရန္ကုန္မွ ေန႔လည္ ၂ နာရီခြဲအခ်ိန္တြင္ စတင္ထြက္ခြာလာခဲ့ရာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ တြင္ ေနရာတုိင္းလိုလိုမွ ေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ်ႀကိဳဆိုခဲ့ၾကသည္။ သုံးခြၿမိဳ႕သုိ႔ ညေန ၆ နာရီခန္႔ အခ်ိန္တြင္ ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။ မူလက သုံးခြၿမိဳ႕၏ ဘုရင့္ေနာင္အား ကစားကြင္းေနရာတြင္ ေဟာေျပာရန္ စီစဥ္ထားခဲ့ေသာ္လည္း ေနရာအဆင္မေျပခဲ့၍ ယင္းေနရာအနီးတြင္ရွိေသာ လယ္ကြင္းအတြင္းတြင္ ေဟာေျပာခဲ့ရပါသည္။ မည္သည့္ေနရာတြင္ ေဟာေျပာရသည္ျဖစ္ေစ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနျဖင့္ ေဟာေျပာ ခြင့္ရသည္ႏွင့္ ေရာက္ေအာင္သြားခဲ့ၿပီး ယင္းေဒသရွိ ေဒသခံျပည္သူတို႔ကလည္း ၿမိဳ႕လုံးကၽြတ္ လာေရာက္ အားေပးၾကသည္။ ယခုလ ၂၆ ရက္ ညေနခ်မ္းအခ်ိန္တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သုံးခြၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ လူထုအား ေဟာေျပာခဲ့သည့္ မိန္႔ခြန္းကို အတိအက်နီးပါး ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ပရိသတ္မွ အားပါးတရဆူညံစြာ ေအာ္ဟစ္အားေပးျခင္း၊ အေမစုအား အနီး ကပ္စကားေျပာဆိုအားေပးမႈတစ္ခုအား ျပန္လည္ေျဖၾကားေပးျခင္းတို႔ မိန္႔ခြန္းအတြင္းပါ၀င္လာခဲ့ေသာ္လည္း အခ်ိန္ႏွင့္ စာမ်က္ႏွာ အခက္အခဲေၾကာင့္ ပရိသတ္ေအာ္ဟစ္သံ၊ အားေပး ေထာက္ခံသံႏွင့္ ျပန္လည္ေျဖၾကားျခင္း အနည္းငယ္ကိုသာ ခ်န္လွပ္၍ မိန္႕ခြန္း၏ဆိုလိုရင္းကို အဓိကထားေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

---

ရန္ကုန္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၄



ၾကားရလား . . .။ ဒီေလာက္ ေအာ္ေနတဲ့အထဲက ၾကားရတယ္ဆို ဒီစပီကာေတြေတာ္ေတာ္ေကာင္း လို႔ပဲ။ ကၽြန္မတို႔အခုဆိုလို႔ရွိရင္ သုံးခြ ၿမိဳ႕ကိုျဖတ္ၿပီးလာတာ ေတာ္ေတာ္ကို လမ္းရွည္ပါတယ္။ လမ္းရွည္ေပမယ့္ လည္း ဇြဲနဲ႔ကို ကၽြန္မတို႔ေဘးကေန လုိက္လာတဲ့ျပည္သူလူထုကို အမ်ား ႀကီးကၽြန္မတို႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေဘးကလုိက္တယ္ဆိုတာ အေကာင္းဆုံးပဲ။ ေဘးကလိုက္တယ္ ဆိုတာတန္းတူညီမွ်မႈကို ေျပာတာ ေပါ့ေနာ္။ ေရွ႕ကသြားတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ အေနာက္ကလုိက္တာ လည္းမဟုတ္ဘူး။ အတူတူ တြဲၿပီး ေတာ့ေဘးကလိုက္လာတယ္ဆိုတာ ကၽြန္မတို႔ႏုိင္ငံအတြက္ အင္မတန္မွ ေကာင္းတဲ့လက္ၡဏာျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔ဟာ ဒီေန႔သုံးခြကိုလာ တာ တမင္ ဒီညေနပိုင္းေလကို ေရြး တာပါ။ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ အပူ သက္သာေအာင္လို႔ဆိုၿပီးေတာ့ အိမ္ျပန္ေတာ့ နည္းနည္းေနာက္က် မယ္ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါကိုအဆင္ မေျပတာရွိရင္ေတာ့ ေတာင္းပန္ပါ တယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ကၽြန္ မ တို႔ဒီခရီးကို လွမ္းခဲ့တာၾကာလွပါ ၿပီ။ ၾကာလွၿပီဆိုေတာ့ အခုနည္းနည္း ေလးေနာက္က်တာေတာ့အ ေၾကာင္းမဟုတ္ေတာ့ပါဘူးလို႔ ကၽြန္မထင္တယ္။ ကၽြန္မဒီလမ္းမွာ ျမင္ေတြ႕ရတဲ့ အေတြ႕အႀကဳံေလး တခ်ဳိ႕ကိုေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဒီေန ရာမွာဆို ကေလးေတြကေပါ့ေနာ္ ကၽြန္မကို က်န္းမာ၊ ခ်မ္းသာၾကပါေစ ဆိုေတာ့ ကၽြန္မက ကေလးေလးေတြ ကိုေျပာတယ္။ သားတို႔လည္း က်န္း မာ၊ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။ စာေမးပြဲ ေအာင္ၾကပါေစဆိုေတာ့ တစ္ ေယာက္ကေျပာတယ္ စာက်က္ဖို႔ မလိုေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ အဲလိုလည္း မဟုတ္ဘူးေနာ္။ စာေမးပြဲေအာင္ တယ္ဆိုတာ ကိုယ္စာက်က္မွ ေအာင္မွာ အဲေတာ့ ဘာမဆိုကိုယ္လုပ္ မွ ျဖစ္ေျမာက္မွာဆုိတာကို ကၽြန္ မတို႔ ျပည္သူေတြအားလုံး နားလည္ ေစခ်င္ပါတယ္။ ကိုယ္လုပ္မွျဖစ္ ေျမာက္မယ္ဆိုေတာ့ အားလုံးက တက္ၿပီးေတာ့အစိုးရလုပ္ႏိုင္လား ဆိုေတာ့ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မို႔လို႔ ကၽြန္မတို႔ေရြးေကာက္ပြဲေတြ လုပ္တာပဲ။ အဲေတာ့ ျပည္သူေတြ အေနနဲ႔ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အစိုးရမ်ဳိးကို ကိုယ္တင္ေျမႇာက္ႏိုင္ေအာင္လို႔ ေရြး ေကာက္ပြဲလုပ္တယ္ဆိုတာ ဒါ ေၾကာင့္ လုပ္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔အခု ဒီၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ မဲဆြယ္ဖို႔ ကၽြန္မတို႔လာၾကတယ္။ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ တကယ္ေတာ့ ေနရာ ၄၈ ေနရာပဲရွိပါတယ္။ ဒီ ေနရာ ၄၈ ေနရာအတြက္ကို ဘာ ျဖစ္လို႔ဒီေလာက္ေတာင္မွ ကၽြန္မတို႔ကေနၿပီးေတာ့ တစ္ခါ တည္း ဇြဲ၊ လုံ႕လ၊ ၀ီရိယစိုက္ၿပီးေတာ့ ဒီ မဲေတြရေအာင္ႀကိဳးစားေနလည္း ဆိုေတာ့ အေၾကာင္းကႏွစ္ေၾကာင္း ရွိပါတယ္။ တစ္ေၾကာင္းကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာေတြအမ်ားသိတဲ့ အေျပာလိုေပါ့ေနာ္။ အဆိုရွိတာ သိတယ္မလား။ ေကသရာဇာျခေသၤ့ မင္းဆိုတာ သားေကာင္ကိုအႀကီး ႀကီးပဲျဖစ္ေစ၊ အငယ္ေလးပဲျဖစ္ေစ တူေသာ လုံ႕လ ၀ိရိယ နဲ႔လိုက္တယ္ ဆိုတာ ဒီအတုိင္းပဲ ကၽြန္မတို႔ဟာ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္မယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္ခ်ၿပီးမွ ေရြးေကာက္ပြဲအႀကီး ႀကီးပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသးေသးေလးပဲျဖစ္ ျဖစ္ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ေအာင္လို႔ ၀င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ ျပည္သူလူထုကလုပ္ေပး မွရတာ။ ေခါင္းထဲမွာစြဲစြဲၿမဲၿမဲထား ပါ။ ဒီေရြးေကာက္ပြဲမွာ မဲထည့္တဲ့ ဒီမဲထည့္တဲ့ ေန႔တစ္ေန႔ဟာ ငါတို႔ ဟာ ဒီႏိုင္ငံရဲ႕ အစိုးရကို စိုးမိုးႏုိင္တဲ့ ေန႔ပဲလို႔ အဲလိုစိတ္ထဲမွာထားပါ။ ဒါ ေၾကာင့္မို႔လို႔ အဲဒီမဲတစ္ျပားကို မွား ၿပီးေတာ့လည္းမေပးပါနဲ႔။ ေၾကာက္ လို႔ေပးတာမ်ဳိးလည္းမျဖစ္ပါေစနဲ႔။ ေခ်ာ့ၿပီးေတာ့ ေပးၿပီးေတာ့ ယူတာ မ်ဳိးလည္းမျဖစ္ပါေစနဲ႔။ ကိုယ့္ရဲ႕ ဦးေႏွာက္နဲ႔ေရာ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ႏွလုံး နဲ႔ေရာ ႏွစ္ခုစလုံးနဲ႔စဥ္းစားပါ။ ဦး ေႏွာက္နဲ႔စဥ္းစားပါဆိုတာ ဘယ္အဖြဲ႕ ကိုေထာက္ခံမလဲ။ ဘာျဖစ္လို႔ ေထာက္ခံမလဲဆိုတာစဥ္းစား။ ဒီလို ေျပာျခင္းအားျဖင့္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ စားလွယ္ေတြကို တန္ဖိုးမထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ သုံးခြၿမိဳ႕ နယ္အတြက္ဆိုရင္ ေဒၚစုစုလြင္ကို ေရြးခ်ယ္ထားပါတယ္။ ေရြးခ်ယ္ရတဲ့ အေၾကာင္းကိုလည္း ကၽြန္မတို႔ရွင္းျပ ခ်င္ပါတယ္။ ေဒၚစုစုလြင္ရဲ႕အေဖ ဦးလြင္က ၁၉၉၀ ခုႏွစ္တုန္းက ဒီ သုံးခြကပဲအေရြးခံခဲ့တယ္။ ဦးလြင္ ဆိုတာဟာ အရင္တုန္းက ဗမာ့ လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္ေခတ္ ကတည္းက တပ္မေတာ္ထဲကို ၀င္ ခဲ့တဲ့ တကယ့္မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ တပ္မေတာ္သားေကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ေဖေဖတို႔ ေခတ္ကတည္းေပါ့ေနာ္။ အသက္ ငယ္ငယ္ေလးနဲ႔ အသက္ျပည့္တာ နဲ႔ပဲ ဒီ အဲဒီတုန္းက ဗမာ့လြတ္လပ္ ေရးတပ္မေတာ္ထဲကို ၀င္ၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ ၾကတယ္။ တစ္သက္လုံးသိက္ၡာရွိရွိ၊ သစ္ၥာရွိရွိနဲ႔ ႏိုင္ငံ့ရဲ႕တာ၀န္ကိုထမ္း ေဆာင္ခဲ့တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကၽြန္မတို႔ကေနၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ထူ ေထာင္ကတည္းက ဦးလြင္ဟာ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕မွာ ပါခဲ့တယ္။ အဲေတာ့ သုံးခြ မွာ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီတုန္းက ေတာ့ကၽြန္မကေတာ့ အက်ယ္ခ်ဳပ္ အထဲမွာက်ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ေရြး ေကာက္ပြဲအေျခအေနကိုမသိခဲ့ပါ ဘူး။ ဒါေပနဲ႔ ျပည္သူေတြကေနၿပီး ေတာ့ ေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ်နဲ႔ အား ေပးခဲ့တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္မ သိပါတယ္။ ဒီေတာ့ တခ်ဳိ႕က ဒီ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲတုန္းက မဲေပး ခဲ့ၿပီးေတာ့ ဘာရလဒ္မွမရခဲ့ဘူး။ မရွိခဲ့ဘူးလို႔ ထင္ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါ မဟုတ္ပါဘူး။ ကံ ကံ၏ အက်ဳိးပဲ။ လုပ္သမွ်ဟာ တစ္ေန႔ တစ္ခ်ိန္ တစ္ ခါမွာ အရာထင္တာပဲ။ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲတုန္းက ဦးလြင္ကို မဲ ေပးခဲ့တဲ့ ျပည္သူျပည္သားမ်ားဆိုလို႔ ရွိရင္ အခုဦးလြင္ရဲ႕သမီးေဒၚစုစုလြင္ ကို မဲေပးပိုင္ခြင့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

၁၉၉၀ ခုႏွစ္တုန္းက မဲေပးပိုင္ ခြင့္မရွိခဲ့တဲ့ မဲဆႏ္ၵရွင္လူငယ္ေတြဆို လုိ႔ရွိရင္လည္း ေဒၚစုစုလြင္ကို မဲေပး ပါလို႔ ကၽြန္မကေနၿပီးေတာ့ ေမတ္ၱာ ရပ္ခံပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ကၽြန္မတို႔ က ေဒၚစုစုလြင္ကို ကိုယ္စားလွယ္ ေကာင္းအျဖစ္ ေရြးထားသလဲဆို ေတာ့ ေဒၚစုစုလြင္ဟာ ပညာေရး ဘက္မွာ ကၽြမ္းက်င္လို႔ပါ။ ကၽြန္မ တို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံမွာ ပညာေရးအဆင့္ ျမႇင့္ဖို႔ အင္မတန္လိုအပ္ပါတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္မထူးထူေထြေထြေျပာဖို႔ မလို ပါဘူး။ လူငယ္ေတြ . . . လမ္း မွာဆိုလို႔ရွိရင္လည္း ကၽြန္မကေလး ေလးေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕ခဲ့ပါ တယ္။ စာမက်က္ဘဲနဲ႔ စာေမးပြဲေအာင္ မယ္လို႔ ထင္တဲ့ကေလးေလးေတြ။ အဲေတာ့ ဒီကေလးေလးေတြ အမ်ား ႀကီးကို ကၽြန္မတို႔ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ရ မယ္။ ပညာတတ္ေအာင္လုပ္ရ မယ္။ အဲဒီလိုလုပ္ႏုိင္ေအာင္လို႔ ဆို လို႔ရွိရင္ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ကၽြန္မတို႔လိုတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ လုိ႔ ကၽြန္မတို႔ဟာ ေဒၚစုစုလြင္ကို အစဥ္ အလာေကာင္းတဲ့ တပ္မေတာ္သား ေကာင္းႀကီးတစ္ဦးျဖစ္ခဲ့တဲ့ အမ်ဳိး သားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ရဲ႕ အင္မတန္ မွ သစ္ၥာရွိတဲ့ အဖြဲ႕၀င္တစ္ ေယာက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဦးလြင္ရဲ႕သမီး တစ္ေယာက္ျဖစ္လို႔ေရြးခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပညာေရးနဲ႔ပတ္ သက္လို႔ အင္မတန္ကၽြမ္းက်င္ၿပီး ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံက လူငယ္ေတြ ရဲ႕ အနာဂတ္အတြက္ ေကာင္းတဲ့ အႀကံၪဏ္ေတြ၊ ေကာင္းတဲ့လုပ္ ငန္းေတြကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးႏုိင္တဲ့ ပုဂ္ၢိဳလ္တစ္ဦးျဖစ္လို႔ ကၽြန္မတို႔ဟာ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္နဲ႔ ေရြးတာျဖစ္ ပါတယ္။ ဒီေတာ့ေစာေစာကကၽြန ္မ ေျပာသြားပါတယ္။ မဲေပးတယ္ ဆိုတာဟာ ပုဂ္ၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ ေယာက္အတြက္ပဲ ေပးတာမဟုတ္ ဘူး။ တကယ္အေရးႀကီးတာက ေတာ့ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုအတြက္ ေပးရပါတယ္။ ဒီလိုဘာျဖစ္လို႕ ကၽြန္မေျပာရတာလည္းဆိုေတာ့ ႏုိင္ငံရဲ႕ အဖြဲ႕အစည္းေတြဆိုတာဟာ မူရွိရတယ္၊ အစဥ္အလာရွိရတယ္၊ ဘယ္လိုအလုပ္ေတြလုပ္ခဲ့လည္းဆို တဲ့သမုိင္းလည္းရွိရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ကၽြန္မတို႔မူေတြကို ျပည္သူေတြက သုံးသပ္တာလည္း ခံရဲတယ္။ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ အစဥ္အလာ ကိုသုံးသပ္တာလည္း ကၽြန္မတို႔ခံရဲ တယ္။ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ သမုိင္းကိုသုံးသပ္ ေလ့လာတာလည္း ကၽြန္မတို႔ခံရဲ တယ္။ ကၽြန္မတို႔အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ရဲ႕ သမုိင္း အစဥ္အလာနဲ႔မူေတြကို သုံးသပ္ပါ။ ေလ့လာပါ။ ကၽြန္မတို႔ဟာ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ ဒီမိုကေရစီ ရရွိေရးအတြက္ အၾကမ္းမဖတ္တဲ့ လမ္းကို ကၽြန္မတို႔ေလွ်ာက္ခဲ့ပါတယ္။ကၽြန္မတို႔ဟာ ဘယ္တုန္းကမွ အမွား အယြင္းမရွိခဲ့ဘူးလို႔ ကၽြန္မ မဆို

လိုပါဘူး။ အမွားအယြင္းမရွိတဲ့အဖြဲ႕ ဆိုလို႔မရွိပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔လည္း မွား တာေတြ၊ အားနည္းတာေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အၾကမ္းမ ဖက္တဲ့ နည္းတဲ့ ဒီမိုကေရစီကို ရေအာင္ယူမယ္ဆိုတဲ့မူကို ကၽြန္မ တို႔ ဘယ္တုန္းကမွ သစ္ၥာမေဖာက္ခဲ့ပါ ဘူး။ ျပည္သူရဲ႕တာ၀န္ကို ထမ္း ေဆာင္ပါမယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ကၽြန္ မ တို႔တာ၀န္ေတြကို ေက်ပြန္ေအာင္ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ ျခင္း မရွိေသာ္ျငားလည္း ထမ္း ေဆာင္ဖို႔ ကၽြန္မတို႔အၿမဲတမ္းႀကိဳး စားခဲ့ပါတယ္။ ဒီအမ်ဳိးမ်ဳိးေပါ့ေနာ္ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြၾကားထဲက ကၽြန္ မတို႔ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဟာ ဒီမိုကေရစီ ပါတီတစ္ခုရဲ႕ တာ ၀န္ေတြကုိ ေက်ႁပြန္ေအာင္ထမ္း ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ ကၽြန္မတို႔ႀကိဳးစားခဲ့ပါ တယ္။

အခုဆိုလို႔ရွိရင္ သုံးခြၿမိဳ႕နယ္မွာ မဲ၀င္ၿပီးေတာ့အေရြးခံမယ့္ ပါတီ ၄ ပါတီရွိတယ္လို႔ ကၽြန္မသိရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့အေရးႀကီးတာက မဲမွား ၿပီးမေပးနဲ႔ေနာ္။ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ အမ်ဳိး သားဒီမိုကေရအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ရဲ႕ သေကၤတ က ခြပ္ေဒါင္းနဲ႔ၾကယ္။ ခြပ္ေဒါင္းနဲ႔ ၾကယ္။ မဲသြားေပးတဲ့ေန႔မွာ ေသေသ ခ်ာခ်ာ ခြပ္ေဒါင္းနဲ႔ ၾကယ္ေဘးမွာ အမွတ္ျခစ္ပါ။ အမွတ္ကိုလည္း တိတိက်က်ျခစ္ပါ။ နည္းနည္းေလး လြန္သြားရင္၊ နည္းနည္းေလးလို သြားရင္ ေတာ္ၾကာပယ္မဲျဖစ္သြား ဦးမယ္။ ႏွေျမာစရာႀကီး။ မဲေပး တယ္ဆိုတာႏွစ္ တုိင္းေတာင္ေပးရ တာမဟုတ္ဘူး။ ေလးငါးႏွစ္မွ တစ္ခါေပးရတာ။ အခုၾကားျဖတ္ေရြး ေကာက္ပြဲရွိတယ္ ဆိုတာကလည္း လစ္လပ္တဲ့ေနရာ ေတြရွိလို႔သာ။ ဒါေၾကာင့္ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ ပြဲမွာ မဲေပးႏုိင္တာ။ မဲေပးႏုိင္တဲ့ အခြင့္အေရးကိုအေလးထားပါ။ ေပါ့ေပါ့ေလးမထင္ပါနဲ႔။ ကၽြန္မေလ . .. ကၽြန္မေျပာျပမယ္။ အခုကၽြန္ မက အသက္ ၆၇ ႏွစ္ နီးပါၿပီ။ တစ္ ခါမွ တစ္သက္လုံး လြတ္လြတ္လပ္လပ္မဲေပးခဲ့ရတယ္ ဆိုတဲ့ အခြင့္အေရးမရခဲ့ပါဘူး။ အခု ဒီေရြးေကာက္ပြဲမွာမွ ကၽြန္မရမွာပါ။ ကၽြန္မဘာျဖစ္လို႔ ဒီလိုျဖစ္ရလည္းဆို ေတာ့ ကၽြန္မက မဲေပးတဲ့အရြယ္ ေပါ့ေနာ္။ ၁၈ ႏွစ္မျပည့္ခင္မွာ ဒီ ႏိုင္ငံဟာ စစ္အာဏာရွင္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ လက္ေအာက္ကိုေရာက္သြားတယ္။ အဲေတာ့ ကၽြန္မမွာမဲေပးပိုင္ခြင့္မရွိ ဘူး။ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မွာ ပထမဦးဆုံး အႀကိမ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာမွာ ပထမန ဦးဆုံးအႀကိမ္ လြတ္လပ္တဲ့ဒီမိုကေရ စီေရြးေကာက္ပြဲေတြလုပ္တယ္ဆိုတဲ့ အခါက်ေတာ့ ကၽြန္မအက်ယ္ခ်ဳပ္ ခံခဲ့ရၿပီ။ ဒါေပမယ့္ကၽြန္မမဲေပးပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ လြတ္လြတ္လပ္ လပ္မေပးရဘူး။ ႀကိဳတင္မဲပဲ ကၽြန္မ မွာေပးပိုင္ခြင့္ရွိတယ္။ ၂၀၁၀ ေရြး ေကာက္ပြဲတုန္းကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ဒီ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က သပိတ္ေမွာက္လို႔ မဲမေပးခဲ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့အခု ဒီၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ ပြဲမွာ ကၽြန္မမဲေပးတဲ့အခါမွာ ဒီ ကၽြန္ မ တစ္သက္လုံးမွာ ပထမဦးဆုံး အႀကိမ္လြတ္လြတ္လပ္လပ္မဲေပး ပိုင္ခြင့္ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္မဲေပးႏုိင္တဲ့ အခြင့္အေရးဟာ ဘယ္ေလာက္ တန္ဖိုးရွိသလဲဆိုတာ နားလည္ေစ ခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံသူ၊ ႏုိင္ငံသားအာလုံးနားလည္ေစခ်င္ ပါတယ္။ အဲဒီလို ရွားရွားပါးပါး ရတဲ့ အခြင့္အေရးကို အလဟႆမျဖစ္ သြားေအာင္လို႔ ကၽြန္မတို႔အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ကိုယ္စား လွယ္ ေဒၚစုစုလြင္ကိုမဲေပးပါလို႔ ကၽြန္မေျပာခ်င္ပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔ လမ္းမွာအမ်ဳိးမ်ဳိးျပည္ သူကေနၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ကို အားေပးၾကတယ္။ ျပည္သူကေန ၿပီးေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို ဖြင့္ဟ ၿပီးေတာ့ေျပာၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က ေအာင္ျမင္ေအာင္လုပ္ေပးပါ။ ကၽြန္ ေတာ္တို႔ဘ၀ေတြ ခ်မ္းသာေအာင္ လုပ္ေပးပါ။ တခ်ဳိ႕ကလည္း အေမရိွ ရင္ ထမင္းမငတ္ေတာ့ပါဘူးလို႔ ေျပာတာလည္းရွိေသးတယ္။ ဒါေပ မယ့္ ကၽြန္မေျပာမယ္။ အေမရွိရင္ ထမင္းမငတ္ဘူးဆိုတာ အိမ္တစ္ အိမ္မွာစဥ္းစားၾကည့္ အေမရွိလို႔ရွိ ရင္ ထမင္းခ်က္ေပးမယ့္လူရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆန္၀ယ္ဖို႔ရွာမယ့္လူ ကလည္း ၀ိုင္းၿပီးရွိရမယ္။ မီး၀ုိင္းၿပီး ေတာ့ေမြႊးေပးမယ့္လူေတြကလည္း ရွိရမယ္။ အေမတစ္ေယာက္တည္း ကိုခုိင္းလို႔မျဖစ္ဘူး။ ဟုတ္တယ္ ေနာ္။ အေမရွိရင္ ထမင္းမငတ္ဘူး ဆိုရင္ အေမ့အတြက္ ထင္းလည္း ရွာေပးရမယ္။ ဆန္လည္း ရွာေပး ရမယ္။ ၀ိုင္းၿပီးေတာ့ ကိုယ္က . . .။ အဲဒါမွ ထမင္းခ်က္ေပးလို႔ရမွာ ေပါ့။ ကၽြန္မတို႔သတိေပးမယ္ေနာ္။ သိပ္ၿပီးေတာ့ကတိေတြေပးတဲ့အ ဖြဲ႕ေတြဆိုရင္ ယုံကိုမယုံနဲ႔။ ေနာက္ ၿပီးေတာ့ လာေခ်ာ့ၿပီးေတာ့မဲ ေတာင္းတာေပါ့ေနာ္။ ဘာေလးလုပ္ ေပးမယ္။ ညာေလးလုပ္ေပးမယ္နဲ႔ . . . ကၽြန္မတို႔ ကေတာ့လုပ္ ေပးခ်င္တာေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ ဒါေတြအားလုံးလုပ္ေပးဖုိ႔ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔မွာ အခြင့္အေရးလည္း အခြင့္အလမ္းေတြလည္း ထပ္ၿပီး ေတာ့ရွာရမယ္။

အဲဒီလို ဟိုဟာေပး မယ္။ဒီဟာေပး မယ္ဆိုရင္ယူလုိက္။ မဲကေတာ့ ေဒၚစုစုလြင္ကိုပဲ ၀ိုင္းေပး။ ကၽြန္မ တုိ႔ သူမ်ားေတြရဲ႕ ေစတနာကိုမပိတ္ပင္ ခ်င္ဘူး။ ေပးခ်င္ ေပးပါေစေပါ့။ ဘာျဖစ္လည္း ကိုယ္ကလည္း ကိုယ့္ ရဲ႕ေစတနာနဲ႔ကိုယ့္ရဲ႕ဦးေႏွာက္ရဲ႕ ေျပာဆိုခ်က္အရ ေဒၚစုစုလြင္ကိုပဲ မဲ ေပးၾကပါလို႔။ ေနာက္တစ္ခုရွိေသး တယ္။ ဒါကေတာ့ ေခ်ာ့ၿပီးေတာ့ ေတာင္းတာေတာ့ သိပ္မဆိုးဘူး ေပါ့။ ေျခာက္ၿပီးေတာ့ေတာင္းတာ ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္။ အဲ ေတာ့ ေျခာက္ၿပီးေတာ့မဲေတာင္းလို႔ ရွိရင္လည္း လုံး၀မေၾကာက္ပါနဲ႔။ မဲေပးတဲ့အခါက် ဘယ္ပုံးထဲကို ကိုယ္ထည့္တယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ တကယ္ေတာ့မသိႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီ ေတာ့ေျခာက္လို႔ရွိရင္လည္း ေၾကာက္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ရင္ လည္း ေဆာင္လိုက္။ မဲေပးတာ ေဒၚစုစုလြင္ကိုပဲေပးပါ။ ကၽြန္မတို႔က ျပည္သူေတြကို သိပ္ၿပီးေတာ့မလိုအပ္ ပဲနဲ႔ မပင္ပန္းေစခ်င္ပါဘူး။ အဲဒါ ေၾကာင့္မို႔လို႔သိပ္ၿပီး ေျခာက္ေနတယ္ ဆိုလည္း ေၾကာက္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္လိုက္။ အဲေတာ့လည္းၿပီးသြား တာေပါ့။ အဲဒီေန႔က်ေတာ့ မဲေပးတဲ့ေန႔ က်ေတာ့ မွန္မွန္ကန္ ကန္ မဲသြင္းဖို႔ပဲအေရးႀကီးတာျဖစ္ပါ တယ္။ ကၽြန္မတို႔လမ္းမွာသြားရင္ ကေလးေလးေတြကိုအမ်ားႀကီးျမင္ လာတယ္။ ပိုပိုၿပီး မ်ားလာသလား ေတာင္မသိဘူး။ ဒီေတာ့ကၽြန္မတို႔ ႏုိင္ငံရဲ႕အနာဂတ္အတြက္ ဘယ္

ေလာက္အမ်ားႀကီးလုပ္ဖို႔ရွိသလဲဆိုတာ ကၽြန္မလူေတြစဥ္းစားေစခ်င္ တယ္။ လူငယ္ေတြေပါ့။ လူငယ္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာ တစ္ခါတေလစိတ္ပူတယ္။ လူငယ္ ေတြဟာ ဒီလိုေဟာေျပာပြဲမေရာက္ ရင္ ေတာ္ၾကာအရက္ဆုိင္မ်ား ေရာက္ေနမလားမသိဘူး။

ဟုတ္လား၊ မဟုတ္ဘူးလား။ အဲေတာ့ အဲဒါေတြဟာ လူငယ္ေတြ အတြက္ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္ လုပ္စ ရာေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြမရွိလုိ႔ပဲ။ ဒါေတြဟာ ကၽြန္မတို႔ဟာဖန္တီးေပး ရမွာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ကၽြန္မတို႔ ဟာ ဖန္တီးရွင္ေတြလည္းမဟုတ္ ဘူး. . . တကယ္ေတာ့။ မိုးေပၚက က်လာၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေစလုိ႔ ေျပာလို႔ ရတာမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မတို႔က အားလုံးတစ္ဆင့္ခ်င္း တစ္ဆင့္ခ်င္း ႀကိဳးစားသြားမွ ျဖစ္မွာပါ။ အခုကၽြန္ မတို႔ဒီကလူအုပ္ႀကီးဆုိရင္ေတာင္မွ ဒါဟာကၽြန္မတို႔ႏုိင္ငံရဲ႕ လူဦးေရနဲ႔ စာရင္ အင္မတန္မွ နည္းတယ္။ ဒီ လူအုပ္အားလုံးရဲ႕မ်က္ႏွာေတြ ေတာင္မွ ကၽြန္မမျမင္ႏုိင္ဘူး။ လူေတြက မ်ားလြန္းလုိ႔ တကယ္လို႔ကၽြန္မတို႔ တစ္ႏိုင္ငံလုံးမွာဆိုလို႔ရွိရင္ ဘယ္ ေလာက္မ်ားလည္းဆုိတာ စဥ္းစား ၾကည့္ပါ။ အဲေတာ့ အဲဒီေလာက္ မ်ားတဲ့လူေတြရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးအ တြက္ ႀကိဳးစားဖို႔ဆိုတာ အားလုံးရဲ႕ ေထာက္ခံမႈကိုလုိတယ္။ အားလုံးရဲ႕ ၀ိုင္း၀န္းကူညီမႈကိုလိုတယ္။ အားလုံးက အသီးသီးကိုယ့္မွာ တာ၀န္ရွိတယ္ဆိုတာကို နားလည္ ဖို႔လိုတယ္။ လူငယ္ေတြမွာလည္း တာ၀န္ရွိတယ္ေနာ္။ ကိုယ့္ဘ၀ကို ကိုယ္ထူေထာင္ရမွာ။ ကိုယ့္ဘ၀ကို ကိုယ္ေလွ်ာက္လွမ္းသြားရမွာ။ ဟိုလူ႕ေၾကာင့္ ဒီလူ႕ေၾကာင့္မျဖစ္ ေျမာက္တာလို႔ေျပာေပမယ့္ ေနာက္ဆုံးက်ေတာ့ ခံရတာ ကိုယ္ပဲ ခံရမွာ။ အဲေတာ့အားလုံးမွာ လူႀကီး ေတြမွာလည္း တာ၀န္ရွိတယ္။ လူႀကီးေတြကကိုယ္ေမြးခဲ့တဲ့ လူငယ္ ေတြ၊ ကေလးေတြ၊ ကိုယ္ျပဳစုပ်ဳိး ေထာင္ရမယ့္ သူေတြအေပၚမွာ လည္း တာ၀န္ရွိတယ္။ လူႀကီး၊ လူငယ္၊ လူလတ္မေရြးအားလုံးဟာ ငါတို႔ဟာ တာ၀န္ကိုထမ္းေဆာင္ေန တဲ့လူေတြဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ျဖစ္ရ မယ္။ အဲဒီလိုစိတ္ဓာတ္ရွိမွ ေအာင္ ျမင္ႏိုင္မွာပါ။ အဲဒီထဲမွာ ၀န္ထမ္း ေတြလည္းပါတယ္ေပါ့ေနာ္။ ၀န္ ထမ္းေတြကလည္း တို႔ဟာျပည္သူ႕ အတြက္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေန တယ္ ဆိုတဲ့စိတ္ဓာတ္ရွိေစခ်င္တယ္။ အဲဒီလို၀န္ထမ္းေတြရွိမွ ကၽြန္မတို႔ ႏုိင္ငံ တုိးတက္မယ္။ ဒီေတာ့ . . . အေမစုရွိတုိင္း ထမင္းမရွိဘူး။ အေမစုကို ထမင္းခ်က္ရေအာင္ ၀ိုင္းၿပီးေတာ့ရွာေပးရမွာ။ ကၽြန္မတို႔ ဟာ ညီညီၫြတ္ၫြတ္နဲ႔ေလွ်ာက္ သြားမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘယ္လိုအခက္ အခဲမ်ဳိးကိုမဆိုေက်ာ္လႊားႏုိင္တယ္။ အခု ဒီကြင္းမွာလာသလိုေပါ့ေနာ္။ တကယ္လို႔ လမ္းမွာလာတာ ပင္ ပန္းပါတယ္။ ဖုန္ေတြကလည္း တ ေသာေသာနဲ႔ ေနကလည္းပူလုိ႔ ဒါေပမယ့္အားလုံးဟာ ညီၫြတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ေပ်ာ္ ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ ေျပးလား လႊားလား နဲ႔ အားလုံးဟာလမ္းမွာလာခဲ့ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕မ်ားေအာ္လိုက္ၾကတာ လည္ ပင္းကိုကြဲမလားမသိဘူး။ မနက္ျဖန္ က်လို႔ရွိရင္ လည္ပင္းနာေနလို႔ရွိရင္ ေဒၚစုစုလြင္တာ၀န္ထားလိုက္။ ဒီၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း ဆိုေတာ့ လည္ပင္းနာတဲ့သူေတြ အားလုံးေဒၚစုစုလြင္တာ၀န္လို႔ပဲ ထားလုိက္ၾက။ ေဒၚစုစုလြင္ကို မဲေပး ၾကပါဆိုတာ။ ဒီေတာ့ အခုလိုအ ခ်ိန္မွာ ကၽြန္မေျပာခြင့္ရတာဟာ အင္မတန္မွရွားပါတယ္။ အမ်ား အားျဖင့္ ကၽြန္မေျပာတဲ့အခ်ိန္ဆိုရင္ မြန္းတည့္ၿပီးေတာ့ ေနအင္မတန္မွ ပူျပင္းေနတဲ့အခ်ိန္ေတြျဖစ္တယ္။ အခုဒီေန႔ေတာ့ သုံးခြကိုေရာက္လာ တဲ့အခ်ိန္မွာ သုံးခြညေနဟာလည္း ေစာင္းေနၿပီဆိုေတာ့ ေအးေအးေဆး ေဆးရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ျပည္ငသူ အေနနဲ႔လည္း ဆက္ၿပီးေတာ့ အပူ ဒဏ္ေတြကေနလြတ္ေျမာက္ၿပီး ေတာ့ ေအးေဆးႏုိင္မယ္ဆိုတဲ့ လက္ၡဏာျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္မေမွ်ာ္ လင့္ပါတယ္ . . .။

................

................

ကၽြန္မတို႔ဟာျပည္သူလူထုအား ေပးမႈမရွိဘဲနဲ႔ ဘာမွလုပ္လို႔မရပါ ဘူး။ ႏိုင္ငံေရးပါတီဆိုၿပီးေတာ့ ႏိုင္ ငံ ေရးလုပ္ေနတဲ့ ပုဂ္ၢိဳလ္ဆိုၿပီးေတာ့ ျပည္သူရဲ႕ေထာက္ခံမႈမလိုဘူးဆိုလို႔ ရွိရင္ ဒီလူကေတာ့တစ္ခုခုလြဲေနၿပီ။ ကၽြန္မတို႔ဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕ေထာက္ ခံမႈကိုလုိပါတယ္။ လိုလို႔လည္း ကၽြန္ မတို႔ ေတာင္းခံတာျဖစ္ပါတယ္။ ေတာင္းခံတဲ့အတုိင္းပဲေပးၾကပါလို႔ ေမတ္ၱာပ္ခံပါတယ္။

အခု ကၽြန္မနိဂုံးခ်ဳပ္စကားေလး ေျပာပါရေစ။ ဒီနိဂုံးခ်ဳပ္စကားေလး ဟာဘာလည္းဆိုေတာ့ လမ္းတစ္ လမ္းလုံးမွာဆိုရင္ က်န္းမာခ်မ္းသာ ၾကပါေစဆိုၿပီးေတာ့ ကၽြန္မကို ဆု မြန္ေကာင္းေတာင္းေပးၾကပါတယ္။ ကၽြန္မကလည္း ျပည္သူေတြကို က်န္းမာေစခ်င္တယ္။ ခ်မ္းသာေစ ခ်င္တယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕ ေကာင္း က်ဳိးလိုရာဆႏၵေတြအားလုံးျပည့္ေစ ခ်င္တယ္။ ဒီလိုျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ ကၽြန္မ တို႔အမ်ားႀကီးအလုပ္လုပ္ရမယ္။ ကၽြန္မတို႔ အလုပ္လုပ္ရမွာမေၾကာက္ ပါဘူး။ အလုပ္လုပ္ရမွာဆိုတာ က ေၾကာက္စရာလည္းမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မတို႔ယုံၾကည္ခ်က္အျပည့္နဲ႔ ျပည္သူကတာ၀န္ကိုအပ္ႏွင္းတယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ အတတ္ႏုိင္ဆုံး လုပ္ေပး ပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ ျပည္ သူေတြ က်န္းမာပါေစ၊ ခ်မ္းသာပါေစ လို႔ေပးတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ဆုေတြ အျမန္ ဆုံးျပည့္ႏုိင္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေပး လိုက္ပါတယ္ .. . ။

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။


သတင္း... The Express Times