(Monster and Critics မွ သတင္းကုိ Y C မွ ဘာသာျပန္ဆုိသည္)
တရုတ္ႏုိင္ငံမွ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိျဖတ္သန္းၿပီး ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ေဒသအထိ ေဖာက္လုပ္မည့္ ကီလိုမီတာ ၈၀၀ ရွည္လ်ားေသာ မီးရထား လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ ေျမပုိင္ရွင္မ်ားအား ျမန္မာအစုိးရကေလွ်ာ္ေၾကးေပးသြားမည္ဟု ကတိျပဳ ေျပာဆုိလုိက္ေၾကာင္း သတင္းေပးပုိ႔ခ်က္မ်ားအရ သိရ သည္။
ျမန္မာ့မီးရထားဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီးျဖစ္သူ ဦးေအာင္မင္းက ေဒၚလာ ၂၀ ဘီလီယံ တန္ဖုိးရွိ အဆုိပါ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ႏုိင္ငံသားမ်ား လိမ္ညာ လွည့္ျဖားျခင္းမခံရေအာင္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ အစုိးရအေနျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ထားပါေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုက္သည္။ ယင္းမီးရထားလမ္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနာက္ပုိင္း ရခုိင္ျပည္နယ္၊ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ေဒသမွ တရုတ္ႏုိင္ငံ နယ္စပ္ေဒသမူဆယ္ၿမိဳ႕အထိ ဆက္သြယ္ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာတုိင္းမ္ သတင္းဂ်ာနယ္က ေရးသား ေဖာ္ျပထားသည္။
‘ဒီစီမံကိန္းကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တရုတ္ႏုိင္ငံနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေသးစိတ္ေစ့စပ္ညႇိႏႈိင္းမႈေတြ လုပ္ေဆာင္ ေနပါတယ္။ အဲဒီလုိေစ့စပ္တဲ့ ေနရာမွာ ရထားလမ္းေဖာက္တဲ့အခါ အသုံးျပဳရမယ့္ေျမယာေတြအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကး ေပးဖုိ႔လည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ျပည္သူေတြကုိ အကာ အကြယ္ ေပးဖုိ႔ အစစအရာရာ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ ဒုကၡေရာက္မွာမဟုတ္ပါဘူး” ဟု ဝန္ႀကီးက ဆုိ သည္။
အဆိုပါ မီးရထားလမ္းစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ လူ႔အခြင့္အေရးအုပ္စုမ်ားက စုိးရိမ္ပူပန္မိေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိထားသည္။ ထုိသုိ႔ေသာ ျမန္မာျပည္တြင္း ဧရာမစီမံကိန္းႀကီးမ်ားလုပ္ကုိင္ရာ၌ လယ္ယာေျမမ်ား မတရားသိမ္းပုိက္ခံရျခင္း၊ အဓမၼလုပ္သားအျဖစ္ ေစခုိင္းခံရျခင္းအပါအဝင္ အျခား ေသာ မတရားမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ဖူးေၾကာင္း ၎တုိ႔က အတိတ္ကာလမွ ျဖစ္ရပ္မ်ားကုိ ဥပမာေပးကာ ေထာက္ျပေျပာဆုိၾကသည္။
“တကယ္လုိ႔ ေျမယာေတြဟာ ပုဂၢလိကပုိင္ျဖစ္တယ္ဆုိရင္ ေဒသခံအာဏာပုိင္ေတြနဲ႔ ညႇိႏႈိင္းၿပီး တန္ဖုိး သတ္မွတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရုတ္ ကုမၸဏီ အေနနဲ႔ တန္ဖုိးအတုိင္းေျမပုိင္ရွင္ကုိ ေလ်ာ္ေၾကးေပးေဆာင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္းက ေျပာသည္။
ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာအစုိးရႏွင့္ တရုတ္ႏုိင္ငံပုိင္ မီးရထားအင္ဂ်င္နီယာ ေကာ္ပုိေရးရွင္းတုိ႔အၾကား ကန္ထရုိက္ ခ်ဳပ္ဆုိရန္ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ၿပီးျဖစ္ရာ စီမံကိန္းကုိ လာမည့္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ စတင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ၎ကဆုိသည္။ ဦးေအာင္မင္း သည္ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔က စတင္အသက္ဝင္ခဲ့ေသာ ျမန္မာအစုိးရ ကက္ဘိနက္အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။
အဆုိပါ ေက်ာက္ျဖဴ-မူဆယ္ရထားလမ္း စီမံကိန္းၿပီးဆုံးရန္ ငါးႏွွစ္မွ်ၾကာျမင့္မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း၊ စီမံကိန္းကုိ တည္ေဆာက္ေရး၊ လုပ္ကုိင္ လည္ပတ္ေရးႏွင့္ လႊဲေျပာင္းေပးေရးကန္ထရုိက္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။
“ဒီစီမံကိန္းအတြက္ ေဒၚလာ ၂၀ ဘီလီယံေလာက္ကုန္က်မွာပါ။ စီမံကိန္းၿပီးသြားရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အေနနဲ႔ တရုတ္ကုမၸဏီကုိ ႏွစ္ ၅၀ လုပ္ကုိင္ခြင့္ေပးရမွာပါ” ဟု ဝန္ႀကီးက ဆုိသည္။ ယင္းရထားလမ္းသည္ တစ္လမ္းသြား ျဖစ္ၿပီး တစ္နာရီလွ်င္ ကီလုိမီတာ ၂၀၀ ခန္႔ေမာင္းႏွင္ႏုိင္မည့္ လွ်ပ္စစ္ရထားမ်ားခုတ္ေမာင္းႏုိင္မည္ျဖစ္ကာ ခရီးသည္မ်ား အပါအဝင္ ကုန္တန္ခ်ိန္ ၄၀၀၀ ခန္႔တင္ေဆာင္ႏုိင္မည္ဟု ဆိုသည္။ ရထားလမ္းကုိ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ ပုိက္လုိင္းႏွစ္လုိင္း၏ လမ္းေၾကာင္းအတုိင္း ေဖာက္လုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆုိပါ စြမ္းအင္ပုိက္လုိင္းႏွစ္ခုမွာလည္း တရုတ္ ႏုိင္ငံပုိင္ ကုမၸဏီတစ္ခုက တာဝန္ယူေဖာက္လုပ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း တရားဝင္သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
ရထားလမ္းႏွင့္ စြမ္းအင္ပုိက္လုိင္းစီမံကိန္း ႏွစ္ခုစလုံးသည္ တရုတ္ျပည္အတြက္ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး စရိတ္စက ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ရန္ ဒီဇုိင္းဆြဲထား ျခင္းျဖစ္သည္။ “ဒီရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးသြားခဲ့ရင္ တရုတ္ႏုိင္ငံအေနနဲ႔ မလကၠာ ေရလက္ၾကားကုိ ျဖတ္စရာမလုိဘဲ ပင္လယ္ထြက္ေပါက္ရွိတဲ့ ေနရာကို ကုန္ပစၥည္းေတြ သယ္ယူတင္ပို႔ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဦးေအာင္မင္းက ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာအစုိးရသည္ ေတာင္ဘက္ တနသၤာရီတုိင္း ထားဝယ္မွ ထုိင္းႏုိင္ငံ ကခ်နာဘူရီသုိ႔ မီးရထားလမ္း သြယ္တန္းေဖာက္လုပ္ရန္လည္း စဥ္းစား လ်က္ ရွိသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ႏုိဝင္ဘာလတြင္ Intal-Thai Development ေကာ္ပုိေရးရွင္းက အဆုိပါထားဝယ္အနီး ေရနံဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ျမန္မာအစုိးရႏွင့္ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆုိခဲ့သည္။
တရုတ္ႏုိင္ငံမွ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိျဖတ္သန္းၿပီး ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ေဒသအထိ ေဖာက္လုပ္မည့္ ကီလိုမီတာ ၈၀၀ ရွည္လ်ားေသာ မီးရထား လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ ေျမပုိင္ရွင္မ်ားအား ျမန္မာအစုိးရကေလွ်ာ္ေၾကးေပးသြားမည္ဟု ကတိျပဳ ေျပာဆုိလုိက္ေၾကာင္း သတင္းေပးပုိ႔ခ်က္မ်ားအရ သိရ သည္။
ျမန္မာ့မီးရထားဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီးျဖစ္သူ ဦးေအာင္မင္းက ေဒၚလာ ၂၀ ဘီလီယံ တန္ဖုိးရွိ အဆုိပါ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ႏုိင္ငံသားမ်ား လိမ္ညာ လွည့္ျဖားျခင္းမခံရေအာင္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ အစုိးရအေနျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ထားပါေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုက္သည္။ ယင္းမီးရထားလမ္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနာက္ပုိင္း ရခုိင္ျပည္နယ္၊ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ေဒသမွ တရုတ္ႏုိင္ငံ နယ္စပ္ေဒသမူဆယ္ၿမိဳ႕အထိ ဆက္သြယ္ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာတုိင္းမ္ သတင္းဂ်ာနယ္က ေရးသား ေဖာ္ျပထားသည္။
‘ဒီစီမံကိန္းကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တရုတ္ႏုိင္ငံနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေသးစိတ္ေစ့စပ္ညႇိႏႈိင္းမႈေတြ လုပ္ေဆာင္ ေနပါတယ္။ အဲဒီလုိေစ့စပ္တဲ့ ေနရာမွာ ရထားလမ္းေဖာက္တဲ့အခါ အသုံးျပဳရမယ့္ေျမယာေတြအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကး ေပးဖုိ႔လည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ျပည္သူေတြကုိ အကာ အကြယ္ ေပးဖုိ႔ အစစအရာရာ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ ဒုကၡေရာက္မွာမဟုတ္ပါဘူး” ဟု ဝန္ႀကီးက ဆုိ သည္။
အဆိုပါ မီးရထားလမ္းစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ လူ႔အခြင့္အေရးအုပ္စုမ်ားက စုိးရိမ္ပူပန္မိေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိထားသည္။ ထုိသုိ႔ေသာ ျမန္မာျပည္တြင္း ဧရာမစီမံကိန္းႀကီးမ်ားလုပ္ကုိင္ရာ၌ လယ္ယာေျမမ်ား မတရားသိမ္းပုိက္ခံရျခင္း၊ အဓမၼလုပ္သားအျဖစ္ ေစခုိင္းခံရျခင္းအပါအဝင္ အျခား ေသာ မတရားမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ဖူးေၾကာင္း ၎တုိ႔က အတိတ္ကာလမွ ျဖစ္ရပ္မ်ားကုိ ဥပမာေပးကာ ေထာက္ျပေျပာဆုိၾကသည္။
“တကယ္လုိ႔ ေျမယာေတြဟာ ပုဂၢလိကပုိင္ျဖစ္တယ္ဆုိရင္ ေဒသခံအာဏာပုိင္ေတြနဲ႔ ညႇိႏႈိင္းၿပီး တန္ဖုိး သတ္မွတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရုတ္ ကုမၸဏီ အေနနဲ႔ တန္ဖုိးအတုိင္းေျမပုိင္ရွင္ကုိ ေလ်ာ္ေၾကးေပးေဆာင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္းက ေျပာသည္။
ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာအစုိးရႏွင့္ တရုတ္ႏုိင္ငံပုိင္ မီးရထားအင္ဂ်င္နီယာ ေကာ္ပုိေရးရွင္းတုိ႔အၾကား ကန္ထရုိက္ ခ်ဳပ္ဆုိရန္ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ၿပီးျဖစ္ရာ စီမံကိန္းကုိ လာမည့္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ စတင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ၎ကဆုိသည္။ ဦးေအာင္မင္း သည္ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔က စတင္အသက္ဝင္ခဲ့ေသာ ျမန္မာအစုိးရ ကက္ဘိနက္အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။
အဆုိပါ ေက်ာက္ျဖဴ-မူဆယ္ရထားလမ္း စီမံကိန္းၿပီးဆုံးရန္ ငါးႏွွစ္မွ်ၾကာျမင့္မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း၊ စီမံကိန္းကုိ တည္ေဆာက္ေရး၊ လုပ္ကုိင္ လည္ပတ္ေရးႏွင့္ လႊဲေျပာင္းေပးေရးကန္ထရုိက္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။
“ဒီစီမံကိန္းအတြက္ ေဒၚလာ ၂၀ ဘီလီယံေလာက္ကုန္က်မွာပါ။ စီမံကိန္းၿပီးသြားရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အေနနဲ႔ တရုတ္ကုမၸဏီကုိ ႏွစ္ ၅၀ လုပ္ကုိင္ခြင့္ေပးရမွာပါ” ဟု ဝန္ႀကီးက ဆုိသည္။ ယင္းရထားလမ္းသည္ တစ္လမ္းသြား ျဖစ္ၿပီး တစ္နာရီလွ်င္ ကီလုိမီတာ ၂၀၀ ခန္႔ေမာင္းႏွင္ႏုိင္မည့္ လွ်ပ္စစ္ရထားမ်ားခုတ္ေမာင္းႏုိင္မည္ျဖစ္ကာ ခရီးသည္မ်ား အပါအဝင္ ကုန္တန္ခ်ိန္ ၄၀၀၀ ခန္႔တင္ေဆာင္ႏုိင္မည္ဟု ဆိုသည္။ ရထားလမ္းကုိ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ ပုိက္လုိင္းႏွစ္လုိင္း၏ လမ္းေၾကာင္းအတုိင္း ေဖာက္လုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆုိပါ စြမ္းအင္ပုိက္လုိင္းႏွစ္ခုမွာလည္း တရုတ္ ႏုိင္ငံပုိင္ ကုမၸဏီတစ္ခုက တာဝန္ယူေဖာက္လုပ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း တရားဝင္သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
ရထားလမ္းႏွင့္ စြမ္းအင္ပုိက္လုိင္းစီမံကိန္း ႏွစ္ခုစလုံးသည္ တရုတ္ျပည္အတြက္ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး စရိတ္စက ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ရန္ ဒီဇုိင္းဆြဲထား ျခင္းျဖစ္သည္။ “ဒီရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးသြားခဲ့ရင္ တရုတ္ႏုိင္ငံအေနနဲ႔ မလကၠာ ေရလက္ၾကားကုိ ျဖတ္စရာမလုိဘဲ ပင္လယ္ထြက္ေပါက္ရွိတဲ့ ေနရာကို ကုန္ပစၥည္းေတြ သယ္ယူတင္ပို႔ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဦးေအာင္မင္းက ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာအစုိးရသည္ ေတာင္ဘက္ တနသၤာရီတုိင္း ထားဝယ္မွ ထုိင္းႏုိင္ငံ ကခ်နာဘူရီသုိ႔ မီးရထားလမ္း သြယ္တန္းေဖာက္လုပ္ရန္လည္း စဥ္းစား လ်က္ ရွိသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ႏုိဝင္ဘာလတြင္ Intal-Thai Development ေကာ္ပုိေရးရွင္းက အဆုိပါထားဝယ္အနီး ေရနံဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ျမန္မာအစုိးရႏွင့္ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆုိခဲ့သည္။