11 August 2009

*ၾသဂုတ္လ(၁၂)ရက္ေန႔ (၀မ္မဲ႔)ေန႔ေလး*

ဲဲ
ၿသဂုတ္လ(၁၂)ရက္ေန႔ကက်မတုိ႔လက္ရွိေနထုိင္ေနတ႔ဲထုိင္းနုိင္ငံရဲ႔အေမမ်ားေန႔ထုိင္းလုိေခၚတဲ႔
(၀မ္မဲ႔)ေန႔ေလးပါ.ဲထုိငး္နုိင္ငံရဲ႔ဘုရင္မၾကီးေမြးေန႔ကို
သတ္မွတ္ထားတဲ႔ေန႔ေလးတေန႔.ဒီေန႔မွာဆုိရင္
ေက်ာင္းေတြမွာ
အထိမ္းအမွတ္ခေလးေလးေတြကိုေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြလုပ္ၾကတယ္

မီးရွဴးမီးပန္းေတြလႊတ္ၾကတယ္ေစ်းပြဲေတာ္ေတြလုပ္ၾကတယ္.ေပ်ာ္ဘုိ႔ေကာင္းပါတယ္.သားသမီး
ေတြကကိုယ္ရဲ႔အေမေတြကို
စံပါယ္ပန္းဖူးေလးေတြေပးျပီးေတာ႔ကန္ေတာ႔ၾကတာပါ.ျပည္သူလူထု
ေတြကငါးေတြလႊတ္.ေသြးေတြလွဴၾကနဲ႔အလွဴအတန္းေတြလုပ္ၾကပါ.
က်မတုိ႔နုိင္ငံနဲေတာ႔တျခားစီး
ပါဘဲေနာ္က်မတုိ႔နူိင္ငံမွာလူစည္းမွာကုိ
ေၾကာက္ေနတဲ႔အစုိးရဘယ္မွမလုပ္ရဟိုဟာလုပ္မရ.
ဒီဟာလုပ္မရ.
က်မတုိ႔အစုိးရျဖစ္ေနျပီးေနာ္.လူထုကုိေၾကာက္တာလဲမေျပာနဲ႔က်မတုိ႔နူိင္ငံမွာ
ဗုိလ္ခ်ဴပ္မွဴးၾကီးကိုဆုိမုန္းလုိက္ၾကတာက်မတုိ႔မိသားစုအပါအ၀င္.
က်မလက္ရွိေနထုိင္ေန႔တဲ႔
ထုိင္းနူိင္ငံမွာသူတ႔ုိဘုရင္နဲ႔ဘုရင္မကိုမ်ား
ခ်စ္လုိက္ၾကတာမေျပာပါနဲ႔.။ျပည္သူလူထုေတြကဆုိရင္
ေနထုိင္ေကာင္းဘုိ႔ကိုဆုေတာင္းလုိက္ၾက
သူတုိ႔ဘုရင္နဲ႔ဘုရင္မအတြက္ကိုဒါေတြကိုၾကည္႔ရတာ
အရမ္းကိုၾကည္နူးမိပါတယ္.
အေမမ်ားေန႔ကိုေရာက္ေတာ႔လဲကိုယ္ကိုေမြးဖြားေပးခဲ႔တဲ႔*ေမေမ*ဲ
ကုိ
သတိတရေလးနဲ႔ေမေမအတြက္စာေလးတခုေရးခ်င္လာပါတယ္.

ေမေမနဲ႔အရင္မိတ္ဆက္ေပးမယ္ေနာ္.က်မေမေမကေတာ႔
႔အရမ္းခ်စ္ဘုိ႔ေကာင္းပါတယ္သေဘာလဲ
အ၇မ္းေကာင္းတယ္
လူခ်စ္လူခင္လဲေပၚပါတယ္.က်မမိတ္ေဆြတုိင္းကေမေမကိုခ်စ္ခင္ၾကတယ္.
ေမေမကေခ်ာလဲေခ်ာတယ္.ေမေမကိုအားလုံးက
*အန္တီအုန္း*လုိေခၚၾကတယ္.ေမေမက
မ်က္စိနားႏွာေခ်ာင္း
ေဆးရုံးၾကီးမွာအလုပ္လုပ္ပါတယ္(TheaterSister).။

ေမေမကသူနာျပဳဆရာမတဦးျဖစ္လုိလားမသိဘူးလူတုိင္းကို
ၾကင္နာတတ္ပါတယ္.ေမေမနဲ႔က်မ
အေၾကာင္းမွတ္မွတ္ရရေတြ
ကေတာ႔အမ်ားၾကီးေပါ႔ေလအေၾကာင္းအမ်ားၾကီးထဲကတခုကို
ဘဲ
ေရးေတာ႔မယ္.ေမေမရဲ႔ေစတနာအရင္းခံရွိခဲ႔တဲ႔လူမွုေရးအလုပ္ေလးတစ္ခုကိုေ၇းျပခ်င္ပါတယ္.
မုိးရာသီရဲ႔ေန႔ေလးတေန႔မွာေမေမ
ေဆးရုံကအျပန္သြားၾကုိရတယ္(ေဆာက္လုပ္ေရး)ကားမွတ္တုိင္
မွာ
ေမေမကိုေစာင္႔ရတယ္က်မတုိ႔က(ဆင္းဒ၀ဒ္လမ္း)မွာေနတာဆုိေတ႔ာ(ေဆာက္လုပ္ေရး)ကားမွတ္
တုိင္မွာေစာင္႔ျပီးေတာ႔ၾကိုရတာေတာင္းစား
ေနတဲ႔အဘုိးအုိတေယာက္ကိုေတြရတယ္.။

လူေတြကသူကိုသူရဲ႔ခြက္ေလးထဲ
ကိုိုပိုက္ဆံေတြ၀ုိင္းထည္႔လုိက္ေဘးနားကခေလးေတြကသူခြက္ထဲ
၀ုိိင္းနူိက္ၾကတယ္.
သူကမ်က္ေစ႔မျမင္ရွာဘူး.က်မလဲသနားလုိက္တာသူကုိၾကည႔္ျပီးေတာ႔မၾကာပါဘူး
ေမေမကားေရာက္ေတာ႔ေမေမကိုေျပာျပတာ.
ေမေမကလဲလက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးမပါလားေတာ႔အဘုိးရဲ႔
မ်က္ေစ႔ကိုျကည္႔လုိ႔
မရဘူးက်မတု႔ိသားအမိအိမ္ျပန္ျပီးဓာတ္မီးကိုယူရေသးတယ္ျပီးေတာ႔မွာ
သူမ်က္ေစ႔ကိုၾကည္႔ရတယ္.ေမေမကေျပာတယ္အဘၾကီးမ်က္ေစ႔ျမင္ခ်င္လား
လုိ႔ေမးေတာ႔
အဘၾကီးကျမင္တာေပ႔ါသမီးရယ္ဆုိျပီးေျပာက်မကလဲ
ေမေမရယ္သမီးမွာစုထားတဲ႔ပုိက္ဆံေလးနဲ႔
လုပ္ေပးလုိက္မယ္ဆုိျပီးေတာ႔
ေမေမကိုေျပာနဲ႔ေမေမလဲလုပ္ေပးလုိက္တာေကာင္း
ပါတယ္သမီးရယ္
ကုသုိလ္ရတာေပါ႔ဆုိျပီးအဘၾကီးကိုဆုိက္ကားနဲ႔အိမ္ကိုေခၚျပီးေဆးရုံကို
ုတင္ဘုိ႔အတြက္ေရခ်ဳိးေပးသန္႔ရွင္းေရးေတြလုပ္ေပးရတာက်မအေဖလဲသူရဲ႔အ၀တ္ေတြေပး
၀တ္ျပီးတာနဲသန္႔သန္႔ရပ္ရပ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးျပီ
ကားဌားျပီးေဆးရုံကိုတင္ေပးလုိက္တယ္.
ေမေမဟာထုံးစမ္းအတုိင္း
ဆရာ၀န္ေတြကိုေျပာေတာတာပါဘဲ.ဆရာ၀န္ေတြကလဲ၀ုိင္းျပီး
လွဴၾကပါတယ္
၊မ်က္ေစ႔ခြဲျပီးေတာ႔သူမ်က္ေစ႔ျပန္ျမင္ခဲ႔ပါတယ္.က်မတုိမိသားစုလဲ၀မ္းသား
ၾကတာေပါ႔.
ေဆးရုံကဆင္းတာနဲ႔ေမေမကအဘၾကီးကိုလူအုိရုံကိုပို႔ေပးခဲ႔တယ္ေနာက္ကိုမေတာင္းစား
ဘုိ႔ေသခ်ာမွာျပီးေတာ႔ေအးေအးေဆးေဆးေနရမယ္ေနာ္.
ကန္ေတာ္ကေလးကလူအုိရုံကို.
မၾကားပါဘူးအဘၾကီးကခုိးျပီးထြက္သြားပါေရာ္
္ေနာက္ေမေမကိုသြားျပန္ၾကိုေတာ႔သူကိုကားမွတ္
တုိင္မွာေတ႔ြတယ္အံ႔ၾသမိတယ္
အဘဘာလာလုပ္တာလဲဟုိမွာမေနဘဲလုိေမေမကေမးေတာ႔
အဘၾကီးက
ဘာျပန္ေျဖလဲသိလားရွင္.သမီးရယ္ဒီမွာကပိုက္ဆံလြယ္လြယ္နဲ႔ရလုိ႔ျပန္လာတာဆုိျပီး
ေျပာခဲ႔တယ.္က်မလဲစိတ္ေတြဆုိးလုိက္တာက်မ
ေမေမကေတာ႔ဘာမွာျပန္မေျပာပါဘူး.
သမီးစိတ္မဆုိးရဘူး
ေမေမတုိ႔နူိင္ငံမွာငတ္မြတ္ေနၾကတာ.သူေျပာတာလဲမွန္တာဘဲဆုိျပီးေတာ႔
က်မကိုေျပာခဲ႔တယ္.ေလာကၾကီးမွာဒီလုိလူေတြလဲရွိပါ
ေသးလားဆုိျပီးေတာ႔မွတ္ခဲ႔ပါတယ္
ေနာက္ေမေမကိုယ္တုိင္ဘဲ
အဘၾကီးကိုကားဌားျပီးေတာ႔ျပန္ပို႔ေပးခဲပါတယ္.။

ခုေတာ႔
အဘၾကီးလဲဆုံးသြားပါျပီး.က်မေျပာခ်င္တာကက်မတုိ႔တုိင္းျပည္မွာလူေတြဘယ္ေလာက္
ေတာင္မွစိတ္္ဓာတ္ေတြမေကာင္းေနၾကလဲ
ဆုိတာပါအုပ္ခ်ဴပ္ေနတဲ႔လူေတြကမေကာင္းခဲ႔တာကို
လူေတြက
ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္လြယ္လြယ္နဲ႔လုပ္ခ်င္ေနၾကတယ္.က်မေမေမေျပာျပသလုိေပါ႔လူတန္းစာ
တုိင္းကလြယ္လြယ္နဲ႔ေငြကို
လုိခ်င္ေနၾကတဲ႔ေခတ္ၾကီးျဖစ္ေနၾကျပီးဆုိတဲ႔စကားေလးကိုမွတ္မိခဲ႔တယ္.
က်မေရာက္ေနတ႔ဲမဲ႔ေဆာက္မွာဆုိရင္ေစ်းထဲမွာၾကည႔္မလား.လမ္းမွာၾကည္မလားခေလးလူၾကီး
က်မတုိ႔ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြေတာ္ေတာ္
မ်ားမ်ားပိုက္ဆံလုိက္ေတာင္းေနၾကတယ္။
.
ဒီလုိေတြျဖစ္ေနတာ
က်မတုိ႔ကိုအုပ္ခ်ဴပ္ေနတဲ႔အစုိးရမွာတာ၀န္အရွိဆုံးဘဲလုိထင္တယ္သူတုိ႔မေကာင္းေတာ႔လူေတြလဲစိတ္ဓာတ္ေတြပ်က္စီးၾက
တယ္.။
စနစ္ဆုိးေခတ္ဆုိးၾကီးထဲမွာေနေနရတဲ႔လူေတြဆုိေတာ႔ဒီလုိေတြျဖစ္ကုန္တာမဆန္းေတာ႔ပါဘူးေလ.အမွန္တရားေတြျမန္ျမန္္ေပၚေပါက္ပါေစ.
မတရားဖမ္းဆီးနွိပ္စက္မွုေတြကင္းေ၀းပါေစ.မင္းဆုိးမင္းညစ္ေတြလက္ထဲကအျမန္ဆုံးလႊတ္ကင္း
ၾကပါေစ.
ထုိင္းနုိင္ငံရဲ႔အမမ်ားေန႔မွာက်မေမေမရဲ႔လူသားေတြအေပၚမွာစာနာတတ္တဲ႔စိတ္ဓာတ္ရွိခဲ႔
တဲ႔အေၾကာင္းေလးကိုနားလုိက္ပါအုံးမည္.
အေမမ်ားေန႔မွာေမေမအတြက္စာတမ္းေလးေရးျပခဲ႔တာပါ.
ေမေမကိုကန္ေတာ႔ရင္း.ေမေမက်န္းမေစ.စိတ္ခ်မ္းသာပါေစ.
လူေလာကမွာရွိၾကတယ္အေမမ်ားအားလုံးကိုလဲေလးစားလွ်က္.
အေမမ်ားေန႔မွာသားသမီးမ်ားနဲ႔ေ၀းကြားေနေသာအေမမ်ား

အျမန္းဆုံးျပန္လည္ေတြဆုံၾကပါေစရွင္.
မွ်ေ၀ခံစားနူိင္ၾကပါေစ။


*ျမတ္ေလးငုံ*