ငါတို႕ဗိုလ္ခ်ဳပ္
၂၀၁၁ ခု ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၁၃ ရက္ေန႕ တြင္က်ေရာက္ေသာ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ၉၆ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႕ အမွတ္တရ ။
“ေဖေဖၚ၀ါရီဆယ့္သံုးမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေမြးေန႕ပါ ၊
တစ္ေထာင္ကိုးရာတစ္ဆယ့္ငါး ေရွ႕ေနဦးဖာသား ၊
ဇာတိနတ္ေမာက္ မေကြးခရိုင္ သိၾကမ်ားခုတိုင္ ၊
ၾကံ့ၾကံ့ခိုင္တဲ့ ဇာနည္ဖြား၊ မိခင္ေဒၚစုသား ။
တစ္ေထာင့္ကိုးရာ ေလးဆယ့္ခြန္ ေျပာင္းၾကြတမလြန္ ၊
မ်က္ရည္ျဖိဳင္လို႕
ဘ၀င္ညိွဳး ဇူလိုင္ တစ္ဆယ့္ကိုး ၊
ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႕ဖခင္ ၊
ေကာင္းေစခ်င္တဲ့မွာစကား ငါတို႕မေမ့အား ။’’
ျပည္ေထာင္စုေရး ၾကိဳးပမ္းေဆာင္
ျပည္ခ်စ္ဒို႕ ေခါင္းေဆာင္ ၊
ဒီမိုကေရစီလမ္းစဥ္မ်ား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခ်မွတ္သြား ။
ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ပုထုစဥ္တို႔၏ သိပၸံပညာရပ္ ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံေရးမည္သည္ တရားသည္ဆိုေသာ သေဘာမရွိ။ ေအာင္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ ၾကရေၾကာင္း၊ လြတ္လပ္ေရးကို မေပးတာ မတရားဘူး၊ တရားရာက်ေအာင္ လြတ္လပ္ေရး ေပးပါဟု ေတာင္းျခင္း။ ယူအန္အို (UNO) တို႔ ဘာတို႔ကို ေၾကးနန္း႐ိုက္၊ စာပို႔လူလႊတ္ ေတာင္းေနလို႔ ဘယ္ေတာ့မွမရႏိုင္။ သတင္းစာေတြထုတ္။ ဟိန္းေဟာက္ေန႐ုံနဲ႔လည္း မရႏိုင္။ အင္အားနဲ႔ က်က်နနရွိမွ လြတ္လပ္ေရးကို ရႏိုင္မည္။ အားရွိမွ လူေလးစားသည္။ ဒါေၾကာင့္ အားရွိေၾကာင္း ျပႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမည္။
(၁၇-၁၁-၄၆ ေန႔က သာစည္တြင္ ေဟာေျပာခ်က္မွ)
အမွန္မွာ ႏိုင္ငံေရး သည္ေလာကီေရးပင္ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးမွာ နိဗာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားမဟုတ္။သို႕ေသာ္လည္း ေလာကီရွိမွလည္းေလာကုတ္ ရွိႏိုင္၏။ ေလာကုတ္ရွိမွ လည္း ေလာကီတည္ ႏိုင္၏။ အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္ႏိုင္၏။
(၁၉၄၀ ေဖေဖၚဝါရီလ ထုတ္ ဒဂုန္မဂၢဇင္း အမွတ္ ၂၃၄ တြင္ သခင္ ေအာင္ဆန္း ေရးသားခ်က္မွ)
ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ဘာလဲ၊ အမွန္မွာ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ အျမင့္တြင္ရွိသည္ လည္းမဟုတ္၊ အနိမ့္တြင္ ရွိသည္လည္းမဟုတ္၊ မ်က္လွည္႔လည္းမဟုတ္၊ ေဗဒင္ေဟာျခင္းလည္းမဟုတ္၊ အဂိရတ္ ပညာလည္းမဟုတ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ၾကီးေနသည့္ အမ်ိဳးသားေရးကိစၥလည္းမဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေရးသည္ အစဥ္သျဖင့္ တိုးတက္ျဖစ္ေပၚေနေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီရသည္။ အတိုေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ရဲေဘာ္ပင္ျဖစ္သည္။ ေရွးပေဝသဏီ ကပင္ အရစၥတိုတယ္ ေျပာခဲ့သလို ရဲေဘာ္သည္ပင္ ႏိုင္ငံေရး သတၱဝါ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ ရဲေဘာ္၏ စားေရး၊ အိပ္ေရး၊ ေနေရး၊ အလုပ္လုပ္ေရးသည္ပင္ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္သည္။
ရဲေဘာ္ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္း စဥ္းစားခ်င္မွ စဥ္းစားမည္။ ရဲေဘာ္ ႏိုင္ငံေရးကို ေရွာင္ေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေရးက ရဲေဘာ္ အိမ္မွာေသာ္လည္းေကာင္း၊ ရံုးမွာေသာ္လည္းေကာင္း၊ အလုပ္ရံုမွာေသာ္လည္းေကာင္း တြယ္ကပ္ေနလိမ့္မည္။ ေန႔စဥ္ႏွင့္ အမွ် ရဲေဘာ္သည္ ႏိုင္ငံေရးကိုလုပ္ေနရသည္။ ကိုင္တြယ္ေနရသည္။ ရုန္းကန္ေနရသည္။
ရဲေဘာ္၏ ဘဝေျပာင္းလဲသလို ႏိုင္ငံေရးကလည္း ေျပာင္းလိုက္သည္။ ရဲေဘာ္တို႔ အသက္ရွင္ ေနထိုင္ေရး ပိုမိုေကာင္းမြန္စြာေနထိုင္ေရး အတြက္ လြတ္လပ္ေရး ရရွိရမည္။ ေနထိုင္မႈအတြက္ လြတ္လပ္ေရး၊ တဦးခ်င္းအလိုက္ တမ်ိဳးသားလံုးအလိုက္ ဖန္တီးႏိုင္မႈ၊ ဖြံ႔ျဖိဳးေအာင္ေဆာင္ရြတ္ႏိုင္မႈ အတြက္လြတ္လပ္ေရး၊ အျခားသူမ်ား၏ အခြင့္အေရးကို မထိခိုက္ေစဘဲ ရဲေဘာ္တို႔၏ အဆင့္အတန္း တိုးတက္ႏိုင္မႈအတြက္ လြတ္လပ္ေရးရွိရမည္ဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာဆိုေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသည္ပင္လွ်င္ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေရး ဆိုသည္မွာ လူ႕ကိစၥပင္ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ေနရသည့္ သံသရာပင္ျဖစ္ပါသည္။ အဆံုးမရွိဘဲ တဝဲလယ္လယ္ လည္ပတ္ေနေသာ အက်ိဳးႏွင့္ အေၾကာင္း၊ အတိတ္၊ ပစၥပၸဳန္ ႏွင့္ အနာဂါတ္တို႔၏ သံသရာၾကီးပင္ျဖစ္သည္။
၁၉၄၆ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၁၂ ရက္ ဖဆပလ ပထမကြန္ကရက္တြင္ ဥကၠ႒ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေျပာၾကားခဲ့ေသာ မိန္႔ခြန္းမွ
လြတ္လပ္ေရး ရျပီးရင္ ႏိုင္ငံေရးက ထြက္ေတာ့မယ္၊ မထြက္လို႔လဲ မျဖစ္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ လြတ္လပ္ေရးရျပီးေတာ့ (Power Politics) "အာဏာႏိုင္ငံေရး" လာလိမ့္မယ္။ Power Politics နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ မျဖစ္ဘူး။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ၏ အစ္ကို ဦးေအာင္သန္းေရးေသာ ေအာင္ဆန္းမိသားစု စာအုပ္မွ
စုေဆာင္းထုတ္ႏုတ္တင္ျပသူ...ဘေလာ ့ခ္ဂါ အလင္းဆက္