သွ်မ္းျပည္လူထုေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႕ေစာ္ဘြားမ်ား ဦးေဆာင္ ကမကထျပဳမႈ အရ သွ်မ္းျပည္အလယ္ပုိင္းယခင္လုိင္းခါ့ (လဲခ်ား) နယ္ ပင္လုံမွာ ၁၉၄၇ ေဖေဖၚ၀ါရီ ၃ - ၁၂ ၊ ၁၀ ရက္ၾကာ က်င္းပခဲ့တဲ့ ဒုတိယ ပင္လုံညီလာခံဟာ ေဖေဖၚ၀ါရီ ၇ ရက္ သွ်မ္းျပည္အမ်ဳိးသားေန႕ နဲ႕ ေဖေဖၚ၀ါရီ ၁၂ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ေန႕ (၀ါ) ျပည္ေထာင္စုေန႕ ေတြေပၚေပါက္ေစခဲ့တဲ့ ကမၻာေက်ာ္သမုိင္း၀င္ေန႕ရက္မ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။
၁၉၄၆ မတ္ခ်္ ၂၆-၂၈ ရက္ ပထမပင္လုံညီလာခံက်င္းပစဥ္ သွ်မ္းေစာ္ဘြားမ်ားေကာင္စီ (Shan State Saophas Council) ျပန္လည္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ တုန္းက ေစာ္ဘြားမ်ားရဲ႕ကုိယ္စားလွယ္ေတြပါ၀င္ ဦးေဆာင္တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသလုိ ခြန္ၾကာပု၊ ခြန္ဘဉာဏ္၊ ေဒါက္တာ စုိင္းေနာ္ခမ္း စတဲ့ လူထု ေခါင္းေဆာင္ေတြလဲ တက္ေရာက္ၾကပါတယ္။
ေဖဖၚ၀ါရီ ၁၂ ရက္ ၁၉၄၇ ပင္လံုညီလာခံ
၁၉၄၆ ဂ်ဴလုိင္ ၂၁-၂၇ ရက္မွာ သွ်မ္းေစာ္ဘြားမ်ားေကာင္စီ SSSC ဥကၠဌ နမ့္ဆန္ ပေလာင္ေစာ္ဘြား ခြန္ပန္းစိန္ ဦးေဆာင္ၿပီး (၁၉၂၂ ေအာက္တုိဘာ ၁ ရက္ကဖြဲ႕စည္းခဲ့တဲ့၊ လူထုကုိယ္စားလွယ္ ေတြမပါ၀င္ဘဲအဂၤလိပ္ေကာ္မ႐ွင္ နာကုိယ္တုိင္ ဥကၠဌရာထူးယူထား တဲ့) ယခင္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုသွ်မ္းျပည္ ( FSSC - Federal Shan State Council) ကုိ အာခံအံတုဖုိ႕ အစည္းအေ၀းတရပ္က်င္းပခဲ့ၾက ပါတယ္။
အဲဒီအစည္းအေ၀းဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ သွ်မ္းျပည္လူထု ကုိယ္စားလွယ္ေတြနဲ႕ ေစာ္ဘြားကုိယ္စားလွယ္ေတြအတူ တကြပါ၀င္မဲ့ သွ်မ္းျပည္ ေကာင္စီ (SSC) ဖြဲ႕စည္းခဲ့ရင္ အဲဒီေကာင္စီအသစ္ကုိ လက္ခံအသိအမွတ္ျပဳၿပီးအာဏာအပ္ ႏွင္းဖုိ႕၊ လက္႐ွိ (FSSC) အေဟာင္းကုိ ဖ်က္ သိမ္းေပးဖုိ႕- ဗမာျပည္ဘုရင္ခံ Governor ထံ ၃၊၂၊၁၉၄၇ ေန႕ မွာ ေၾကးနန္းစာ ပုိ႕လုိက္ပါတယ္။
၇၊၂၊၁၉၄၇ မွာ အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံက " FSCC ဥကၠဌ အဂၤလိပ္ ေကာ္မ႐ွင္နာမင္းႀကီးသဘာပတိလုပ္တဲ့ ႏွစ္လည္ေကာင္စီ ညီလာခံ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္ကလႊဲလုိ႕ ဘယ္ဆုံးျဖတ္ခ်က္မွ အဓိပၸါယ္မ႐ွိေၾကာင္း၊ အဲဒီ ေတာင္းဆုိခ်က္ေတြကုိ စြန္႕လြတ္ ႐ုပ္သိမ္းရမွာျဖစ္ေၾကာင္း” ေၾကးနန္းစာ အေၾကာင္းျပန္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံရဲ႕ ၫႊန္ၾကားခ်က္ကုိ ေစာ္ဘြားေတြ နဲ႕ သွ်မ္းျပည္လူထုေခါင္းေဆာင္ေတြလက္ခံနာယူျခင္း မ႐ွိၾကပါဘူး။ ေစာ္ဘြား ကုိယ္စားလွယ္ ၇ ဦး နဲ႕ လူထုေခါင္းေဆာင္ ၇ ဦး စီပါ၀င္တဲ့ သွ်မ္းျပည္ေကာင္စီအသစ္ ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္လုိက္ၾကပါတယ္။ ေကာင္စီ ဥကၠဌ စ၀္ခြန္ပန္းစိန္ကဘဲ မူလဘူတေ႐ွ႕ေျပးပင္လုံစိတ္ဓါတ္အျဖစ္ ေအာက္ပါ ဦးတည္ခ်က္ ၃ ရပ္ကုိ လူထုအၾကား ႐ွင္းလင္းခ်ျပခဲ့ပါ တယ္။
(၁) အဂၤလိပ္အရာ႐ွိေတြမပါ၀င္တဲ့ သီးျခားသွ်မ္းျပည္ေကာင္စီထူေထာင္ေရး
(၂) သွ်မ္းျပည္လူထုကုိယ္စားလွယ္မ်ားကုိယ္တုိင္ ေကာင္စီထဲပါ၀င္ေရး
(၃) သွ်မ္းျပည္လြတ္ေျမာက္ေရး
အဲဒါနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ ေၾကျငာခ်က္ကုိ ရန္ကုန္အသံလႊင့္႐ုံဆီေပးပုိ႕လုိက္ၿပီး အဲဒီ ၇၊၂၊၁၉၄၇ ညေနမွာ အသံလႊင့္ေတာ့ တျပည္လုံး ဗြက္ေလာ႐ုိက္သြားတယ္။
ပင္လုံသေဘာတူညီခ်က္ လက္မွတ္ထုိးၿပီး ၃ ရက္အၾကာ ၁၅၊၂၊၁၉၄၇ ေန႕မွာ မူလ သွ်မ္းျပည္ေစာ္ဘြားမ်ားေကာင္စီ (SSSC) ကေန သွ်မ္းျပည္ေကာင္စီ (SSC) အျဖစ္တရား၀င္ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္လုိက္တယ္။
ပင္လုံစာခ်ဳပ္လက္မွတ္မထုိးခင္ တစ္ရက္အလုိ ၁၁၊၂၊၁၉၄၇ ေန႕မွာ (SSC) ဥကၠဌ စ၀္ခြန္ပန္းစိန္က သွ်မ္းျပည္လူမ်ဳိးေပါင္းစုံနဲ႕ ပတ္သက္ အႀကံး၀င္တဲ့ ေအာက္ပါဆုံးျဖတ္ခ်က္ ၃ ရပ္ျဖစ္တဲ့-
(၁) ေဖေဖၚ၀ါရီ ၇ ရက္ကုိ အမ်ဳိးသားေန႕အျဖစ္-
(၂) ၀ါစိမ္းနီနဲ႕ အျဖဴေရာင္လ၀န္းအလံကုိ သွ်မ္းျပည္အလံေတာ္ အျဖစ္-
(၃) ေခးတုိင္းေခးရာဇာသီခ်င္းကုိ ယာယီအမ်ဳိးသားသီခ်င္း အျဖစ္ - သတ္မွတ္ေၾကာင္းထုတ္ျပန္ေၾကျငာလုိက္တယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၆၂ ႏွစ္ကစၿပီး ေဖေဖၚ၀ါရီ ၇ ရက္ေန႕ကုိ သွ်မ္းအမ်ဳိးသားေန႕လုိ႕ အစြဲျပဳေခၚေ၀ၚခဲ့ေပမဲ့ အဲဒီေခတ္ကာလ သမယ အေျခအေန အရ အႏွစ္သာရနဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ကေတာ့ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ သွ်မ္းျပည္သူတရပ္လုံးကုိ ကုိယ္စားျပဳဖုိ႕ ရည္ၫႊန္းခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၆၂ ဗုိလ္ေန၀င္းဦးေဆာင္တဲ့ ဗမာစစ္တပ္ အာဏာသိမ္း ၿပီးေနာက္ပုိင္း အဂၤလိပ္တုိ႕ထက္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာအုပ္ခ်ဳပ္မႈ ပုိက်င့္သုံးလာလုိ႕ သွ်မ္းျပည္လူမ်ဳိးစုမ်ားအၾကား သပ္လွ်ဳိေသြးထုိး ဖဲ့ထုတ္စည္း႐ုံး မႈေတြတုိးပြါးလာတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သွ်မ္းလူမ်ဳိးစုေတြေလာက္ဘဲအမ်ဳိး သား ေန႕က်င္းပၿပီး တျခား သွ်မ္းျပည္လူမ်ဳိးစုေတြပါ၀င္တာ သိပ္မေတြ႕ရတာ ယေန႕တုိင္ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္ခ်ဳိ႕ယြင္းအားနည္းခ်က္တခုကေတာ့ ေနာက္ခံသမုိင္းျဖစ္ရပ္ကုိမေလ့လာတဲ့သွ်မ္းေတြ အဲဒီအမ်ဳိးသားေန႕ နဲ႕ ၀ါ၊ စိမ္း၊ နီ အ လယ္လ၀န္း ႐ွိတဲ့ ႐ွည္းျပည္သူသားကိုယ္စားျပဳအလံဟာ မိမိတုိ႕သွ်မ္းနဲ႕ဘဲသက္ဆုိင္တယ္လုိ႕ယူဆၿပီး သွ်မ္းေန႕/သွ်မ္းအလံအျဖစ္ ထင္မွတ္လာၾကတယ္။
ဥပမာ - လူမ်ဳိးအလုိက္ ယုံၾကည္ရာ ဓေလ့ထုံးတမ္းျဖစ္တဲ့ သွ်မ္းႏွစ္သစ္ကူးပြဲပါမက်န္ (လူမ်ဳိးအားလုံးနဲ႕သက္ဆုိင္တဲ့) သွ်မ္းျပည္အလံ ကုိ လႊင့္ထူခ်ိတ္ဆြဲတြဲကပ္ အသုံးခ်တာေတြ အပါအ၀င္ျဖစ္တယ္။ သွ်မ္းမဟုတ္တဲ့တျခားသွ်မ္းျပည္ လူမ်ဳိးစုေတြကလည္း အဲဒီအမ်ဳိး သားေန႕နဲ႕အလံဟာ မိမိတုိ႕နဲ႕ဘာမွမပတ္သက္သလုိေနလာၾကေတာ့အာဏာ႐ွင္ ဗမာစစ္အုပ္စု အကြက္ထဲ၀င္ၿပီးသားျဖစ္သြားတယ္။
သမုိင္းအစစ္အမွန္လွစ္လွန္လုိက္ရင္ သွ်မ္းျပည္အမ်ဳိးသားေန႕ ျဖစ္တဲ့ ၇၊၂၊၄၇ မ႐ွိရင္ျပည္ေထာင္စုေန႕လုိ႕အမ်ား သိၾကတဲ့ ၁၂၊၂၊၁၉၄၇ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ေန႕ လဲ႐ွိမွာမဟုတ္သလုိ ၄၊၁၊၄၈ လြတ္လပ္ေရးေန႕လဲ ႐ွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ပင္လုံညီလာခံသာ မျဖစ္ခဲ့ဘူးဆုိရင္ ျပည္ေထာင္စု အမည္ခံ ကေန႕တုိင္းျပည္ရဲ႕အေနအထားလဲတမ်ဳိးတဖုံေျပာင္း လဲခဲ့မယ္ဆုိတာ ေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲျဖစ္တယ္ - လုိ႕ သွ်မ္းျပည္အေရး ေလ့လာသူမ်ားက သံုးသပ္ပါတယ္။
ရင္းျမစ္ .. သွ်မ္းသံေတာ္ဆင့္
၁၉၄၆ မတ္ခ်္ ၂၆-၂၈ ရက္ ပထမပင္လုံညီလာခံက်င္းပစဥ္ သွ်မ္းေစာ္ဘြားမ်ားေကာင္စီ (Shan State Saophas Council) ျပန္လည္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ တုန္းက ေစာ္ဘြားမ်ားရဲ႕ကုိယ္စားလွယ္ေတြပါ၀င္ ဦးေဆာင္တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသလုိ ခြန္ၾကာပု၊ ခြန္ဘဉာဏ္၊ ေဒါက္တာ စုိင္းေနာ္ခမ္း စတဲ့ လူထု ေခါင္းေဆာင္ေတြလဲ တက္ေရာက္ၾကပါတယ္။
ေဖဖၚ၀ါရီ ၁၂ ရက္ ၁၉၄၇ ပင္လံုညီလာခံ
၁၉၄၆ ဂ်ဴလုိင္ ၂၁-၂၇ ရက္မွာ သွ်မ္းေစာ္ဘြားမ်ားေကာင္စီ SSSC ဥကၠဌ နမ့္ဆန္ ပေလာင္ေစာ္ဘြား ခြန္ပန္းစိန္ ဦးေဆာင္ၿပီး (၁၉၂၂ ေအာက္တုိဘာ ၁ ရက္ကဖြဲ႕စည္းခဲ့တဲ့၊ လူထုကုိယ္စားလွယ္ ေတြမပါ၀င္ဘဲအဂၤလိပ္ေကာ္မ႐ွင္ နာကုိယ္တုိင္ ဥကၠဌရာထူးယူထား တဲ့) ယခင္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုသွ်မ္းျပည္ ( FSSC - Federal Shan State Council) ကုိ အာခံအံတုဖုိ႕ အစည္းအေ၀းတရပ္က်င္းပခဲ့ၾက ပါတယ္။
အဲဒီအစည္းအေ၀းဆုံးျဖတ္ခ်က္အရ သွ်မ္းျပည္လူထု ကုိယ္စားလွယ္ေတြနဲ႕ ေစာ္ဘြားကုိယ္စားလွယ္ေတြအတူ တကြပါ၀င္မဲ့ သွ်မ္းျပည္ ေကာင္စီ (SSC) ဖြဲ႕စည္းခဲ့ရင္ အဲဒီေကာင္စီအသစ္ကုိ လက္ခံအသိအမွတ္ျပဳၿပီးအာဏာအပ္ ႏွင္းဖုိ႕၊ လက္႐ွိ (FSSC) အေဟာင္းကုိ ဖ်က္ သိမ္းေပးဖုိ႕- ဗမာျပည္ဘုရင္ခံ Governor ထံ ၃၊၂၊၁၉၄၇ ေန႕ မွာ ေၾကးနန္းစာ ပုိ႕လုိက္ပါတယ္။
၇၊၂၊၁၉၄၇ မွာ အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံက " FSCC ဥကၠဌ အဂၤလိပ္ ေကာ္မ႐ွင္နာမင္းႀကီးသဘာပတိလုပ္တဲ့ ႏွစ္လည္ေကာင္စီ ညီလာခံ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္ကလႊဲလုိ႕ ဘယ္ဆုံးျဖတ္ခ်က္မွ အဓိပၸါယ္မ႐ွိေၾကာင္း၊ အဲဒီ ေတာင္းဆုိခ်က္ေတြကုိ စြန္႕လြတ္ ႐ုပ္သိမ္းရမွာျဖစ္ေၾကာင္း” ေၾကးနန္းစာ အေၾကာင္းျပန္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံရဲ႕ ၫႊန္ၾကားခ်က္ကုိ ေစာ္ဘြားေတြ နဲ႕ သွ်မ္းျပည္လူထုေခါင္းေဆာင္ေတြလက္ခံနာယူျခင္း မ႐ွိၾကပါဘူး။ ေစာ္ဘြား ကုိယ္စားလွယ္ ၇ ဦး နဲ႕ လူထုေခါင္းေဆာင္ ၇ ဦး စီပါ၀င္တဲ့ သွ်မ္းျပည္ေကာင္စီအသစ္ ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္လုိက္ၾကပါတယ္။ ေကာင္စီ ဥကၠဌ စ၀္ခြန္ပန္းစိန္ကဘဲ မူလဘူတေ႐ွ႕ေျပးပင္လုံစိတ္ဓါတ္အျဖစ္ ေအာက္ပါ ဦးတည္ခ်က္ ၃ ရပ္ကုိ လူထုအၾကား ႐ွင္းလင္းခ်ျပခဲ့ပါ တယ္။
(၁) အဂၤလိပ္အရာ႐ွိေတြမပါ၀င္တဲ့ သီးျခားသွ်မ္းျပည္ေကာင္စီထူေထာင္ေရး
(၂) သွ်မ္းျပည္လူထုကုိယ္စားလွယ္မ်ားကုိယ္တုိင္ ေကာင္စီထဲပါ၀င္ေရး
(၃) သွ်မ္းျပည္လြတ္ေျမာက္ေရး
အဲဒါနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ ေၾကျငာခ်က္ကုိ ရန္ကုန္အသံလႊင့္႐ုံဆီေပးပုိ႕လုိက္ၿပီး အဲဒီ ၇၊၂၊၁၉၄၇ ညေနမွာ အသံလႊင့္ေတာ့ တျပည္လုံး ဗြက္ေလာ႐ုိက္သြားတယ္။
ပင္လုံသေဘာတူညီခ်က္ လက္မွတ္ထုိးၿပီး ၃ ရက္အၾကာ ၁၅၊၂၊၁၉၄၇ ေန႕မွာ မူလ သွ်မ္းျပည္ေစာ္ဘြားမ်ားေကာင္စီ (SSSC) ကေန သွ်မ္းျပည္ေကာင္စီ (SSC) အျဖစ္တရား၀င္ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္လုိက္တယ္။
ပင္လုံစာခ်ဳပ္လက္မွတ္မထုိးခင္ တစ္ရက္အလုိ ၁၁၊၂၊၁၉၄၇ ေန႕မွာ (SSC) ဥကၠဌ စ၀္ခြန္ပန္းစိန္က သွ်မ္းျပည္လူမ်ဳိးေပါင္းစုံနဲ႕ ပတ္သက္ အႀကံး၀င္တဲ့ ေအာက္ပါဆုံးျဖတ္ခ်က္ ၃ ရပ္ျဖစ္တဲ့-
(၁) ေဖေဖၚ၀ါရီ ၇ ရက္ကုိ အမ်ဳိးသားေန႕အျဖစ္-
(၂) ၀ါစိမ္းနီနဲ႕ အျဖဴေရာင္လ၀န္းအလံကုိ သွ်မ္းျပည္အလံေတာ္ အျဖစ္-
(၃) ေခးတုိင္းေခးရာဇာသီခ်င္းကုိ ယာယီအမ်ဳိးသားသီခ်င္း အျဖစ္ - သတ္မွတ္ေၾကာင္းထုတ္ျပန္ေၾကျငာလုိက္တယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၆၂ ႏွစ္ကစၿပီး ေဖေဖၚ၀ါရီ ၇ ရက္ေန႕ကုိ သွ်မ္းအမ်ဳိးသားေန႕လုိ႕ အစြဲျပဳေခၚေ၀ၚခဲ့ေပမဲ့ အဲဒီေခတ္ကာလ သမယ အေျခအေန အရ အႏွစ္သာရနဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ကေတာ့ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ သွ်မ္းျပည္သူတရပ္လုံးကုိ ကုိယ္စားျပဳဖုိ႕ ရည္ၫႊန္းခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၆၂ ဗုိလ္ေန၀င္းဦးေဆာင္တဲ့ ဗမာစစ္တပ္ အာဏာသိမ္း ၿပီးေနာက္ပုိင္း အဂၤလိပ္တုိ႕ထက္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာအုပ္ခ်ဳပ္မႈ ပုိက်င့္သုံးလာလုိ႕ သွ်မ္းျပည္လူမ်ဳိးစုမ်ားအၾကား သပ္လွ်ဳိေသြးထုိး ဖဲ့ထုတ္စည္း႐ုံး မႈေတြတုိးပြါးလာတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သွ်မ္းလူမ်ဳိးစုေတြေလာက္ဘဲအမ်ဳိး သား ေန႕က်င္းပၿပီး တျခား သွ်မ္းျပည္လူမ်ဳိးစုေတြပါ၀င္တာ သိပ္မေတြ႕ရတာ ယေန႕တုိင္ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္ခ်ဳိ႕ယြင္းအားနည္းခ်က္တခုကေတာ့ ေနာက္ခံသမုိင္းျဖစ္ရပ္ကုိမေလ့လာတဲ့သွ်မ္းေတြ အဲဒီအမ်ဳိးသားေန႕ နဲ႕ ၀ါ၊ စိမ္း၊ နီ အ လယ္လ၀န္း ႐ွိတဲ့ ႐ွည္းျပည္သူသားကိုယ္စားျပဳအလံဟာ မိမိတုိ႕သွ်မ္းနဲ႕ဘဲသက္ဆုိင္တယ္လုိ႕ယူဆၿပီး သွ်မ္းေန႕/သွ်မ္းအလံအျဖစ္ ထင္မွတ္လာၾကတယ္။
ဥပမာ - လူမ်ဳိးအလုိက္ ယုံၾကည္ရာ ဓေလ့ထုံးတမ္းျဖစ္တဲ့ သွ်မ္းႏွစ္သစ္ကူးပြဲပါမက်န္ (လူမ်ဳိးအားလုံးနဲ႕သက္ဆုိင္တဲ့) သွ်မ္းျပည္အလံ ကုိ လႊင့္ထူခ်ိတ္ဆြဲတြဲကပ္ အသုံးခ်တာေတြ အပါအ၀င္ျဖစ္တယ္။ သွ်မ္းမဟုတ္တဲ့တျခားသွ်မ္းျပည္ လူမ်ဳိးစုေတြကလည္း အဲဒီအမ်ဳိး သားေန႕နဲ႕အလံဟာ မိမိတုိ႕နဲ႕ဘာမွမပတ္သက္သလုိေနလာၾကေတာ့အာဏာ႐ွင္ ဗမာစစ္အုပ္စု အကြက္ထဲ၀င္ၿပီးသားျဖစ္သြားတယ္။
သမုိင္းအစစ္အမွန္လွစ္လွန္လုိက္ရင္ သွ်မ္းျပည္အမ်ဳိးသားေန႕ ျဖစ္တဲ့ ၇၊၂၊၄၇ မ႐ွိရင္ျပည္ေထာင္စုေန႕လုိ႕အမ်ား သိၾကတဲ့ ၁၂၊၂၊၁၉၄၇ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ေန႕ လဲ႐ွိမွာမဟုတ္သလုိ ၄၊၁၊၄၈ လြတ္လပ္ေရးေန႕လဲ ႐ွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ပင္လုံညီလာခံသာ မျဖစ္ခဲ့ဘူးဆုိရင္ ျပည္ေထာင္စု အမည္ခံ ကေန႕တုိင္းျပည္ရဲ႕အေနအထားလဲတမ်ဳိးတဖုံေျပာင္း လဲခဲ့မယ္ဆုိတာ ေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲျဖစ္တယ္ - လုိ႕ သွ်မ္းျပည္အေရး ေလ့လာသူမ်ားက သံုးသပ္ပါတယ္။