20 August 2009

*အကုန္ခ်စ္တဲ႔ ဒဂုံ(၁)*

က်မတ႔ုိငယ္ငယ္က ေက်ာင္းေလးအေၾကာင္းကိုတင္လုိက္ပါတယ္.
က်မတုိ႔ေက်ာင္းေလးက သိပ္ေပ်ာ္ရႊင္ဘုိ႔ေကာင္းပါတယ္.က်မက
မူလတန္းကို အ.မ.က(၅)(ဘစ္ေလ်ာ႔ဟုမ္း)ဒဂုံမွာတက္ရပါတယ္.အလယ္တန္းနဲ႔
အထက္တန္းကို အ.ထ.က.(၁)ဒဂုံမွာတက္ ခဲ႔တာပါ.
က်မတုိ႔လက္ထက္က ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမၾကီးေဒၚတင္ျမင္႔ပါ
ဆရာမၾကီးပင္စင္ယူေတာ႔ ဆရာၾကီးဦးနူိင္ေအာင္ေျပာင္းလာပါတယ္.

က်မတုိ႔ေက်ာင္းက သိပ္စည္းကမ္းရွိခဲ႔တယ္.က်မတုိ႔ငယ္ငယ္ကပါ.
ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ လဲသိပ္ရင္းႏွီးၾကတယ္.ေမာင္နွမေတြလုိပါဘဲ.
ဆရာမေတြဆုိလဲ သိပ္သေဘာေကာင္းၾကတယ္.တပည္႔ေတြကိုပညာအျပည္႔
ေစတနာပါပါနဲ႔သင္ေပးခဲ႔တာပါ.ဆရာက်င္႔ဝတ္နဲ႔လဲညီၾကပါတယ္.

က်မတုိ႔ေမာင္နွမ(၃)ေယာက္ရွိတယ္.ေမာင္နွမ(၃)ေယာက္လုံးတေက်ာင္း
တည္းပါဘဲ.က်မမိဘေတြကဝန္းထမ္းေတြပါ.က်မတုိ႔ေက်ာင္းမွာဝန္ထမ္း
သားသမီးေတြမ်ားပါတယ္(အဲဒီအခ်ိန္ကပါ).မိဘေတြမွာလဲဘာအျပိုင္အဆုိင္မွ
မရွိသလုိ.ဆရာေတြလဲအျပိုင္အဆုိင္မရွိပါဘူး.(အရင္ကေနာ္).

ေက်ာင္းမွမနက္ဆုိနူိင္ငံေတာ္အလံကို အေလးျပဳရတယ္.စပီကာၾကီးနဲ႔
နူိင္ငံေတာ္သီခ်င္းကို ျပိဳင္တူသီဆုိၾကရတယ္.ညေနေက်ာင္းဆုိလဲ.
နူိင္ငံေတာ္အလံကိုအေလးျပဳရတာဘဲ.နူိင္ငံေတာ္သီခ်င္းဆုိေနခ်ိန္
ေက်ာင္းကုိေရာက္ေနတယ္ဆုိရင္မန္႔တပ္ရပ္ျပီးေရာက္ေနတဲ႔ေနရာကေနသီဆုိရပါတယ္.
ေက်ာင္းေနာက္ၾကရင ္ေဘာလုံးကြင္းမွာ ျမက္နူတ္ရင္နူတ္မနူတ္ရင္
သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ရတယ္.ေက်ာင္းတံဆိတ္မတပ္ရင္လဲ ဒဏ္ေၾကးေပးရပါတယ္.

မိန္းခေလးေတြဆုိရင္ ေဘာ္လီေက်ာျပည္႔ဝတ္ရတယ္. မဝတ္ရင္ဆရာမ
ေဒၚခင္ႏြဲ႔ႏြ႔ဲကၾကိတ္လုံးနဲ႔ ေဆာ္ေတာ႔တာ.ေယာက်ၤားေလးေတြအိပ္သာ
ထဲမွာေဆးလိပ္ဝင္ေသာက္ရင္ ဆရာတုတ္ေပါ(သုိ႔)ဆရာေလ်ာဖီကလုိက္ေၾကြး
ေတာ႔တာဘဲၾကိတ္လုံးနဲ႔ ေပ်ာ္ဘုိ႔ေကာင္းပါတယ္.ဆရာေတြကိုေလးေလးစားစား
ရွိခဲ႔ၾကပါတယ္.ေက်ာင္းမွမဟုတ္ပါဘူး အျပင္မွာေတြ႔လဲ ရုိေသၾကတာပါ.

က်မတုိ႔ေက်ာင္းၾကီးက အနူပညာသမားေတာ္ေတာ္ထြက္ခ႔ဲပါတယ္.
က်မတုိ႔ေက်ာင္းမွာ အမ်ိဴးသားေအာင္ပဲြေန႔တုိင္း က်မတုိ႔ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား
ေတြအတြက္ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲ လုပ္ေပးခဲပါတယ္.(အရင္ကေနာ္).
ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြကိုယ္တုိင္တီးကိုယ္တုိင္ဆုိၾကတာေပါ႔႔
အျဖဴအစိမ္း ကိုလဲတူညီဝတ္ရတယ္.ရင္ဖုံးေလးေတြကမိန္းခေလးေတြ
ေယာက်ၤားေလးေတြက ရွပ္ေကာ္လံေတြ နဲ႔ေက်ာင္းကလဲ အျဖဴအစိမ္း
ဝယ္လုိ႔ရတယ္.အျပင္ထက္ေစ်းသက္သာတယ္.

ေအာင္စာရင္းထြက္လုိ႔ ေက်ာင္းသားသစ္လက္ခံရင္လဲ ဘာဝင္ေၾကးမွာေပးစရာမလုိပါဘူး
စာအုပ္ဘုိးရယ ္မိဘဆရာအသင္းေၾကးဘဲ ေပးခဲ႔ရပါတယ္.မိဘေတြလဲသိပ္မပူရဘူး
က်မတုိ႔အခိ်န္တုံးကပါ.စည္းကမ္းသိပ္ၾကီးျပီးေတာ႔ ေက်ာင္းစည္းကမ္းနဲ႔သိပ္ညီတဲ႔က်မတုိ႔
ေက်ာင္းၾကီးကေတာ႔ ခုဆုိရင္ အရင္နဲ႔ဘာမွမဆုိင္ေတာ႔ ပါဘူး။

က်မတူမကို္ ေက်ာင္းအပ္တာ သူအေမက်မ အမ ေတာ္ေတာ္ ကုန္သြားပါတယ္.
က်မတုိ႔ ေနတာဒဂုံျမိဳ႔နယ္မွာ ေနထုိင္တာေတာင္မွ ေတာ္ေတာ္ကုန္သြားခဲ႔တယ္.
က်မသူငယ္ခ်င္းသမီး အတြက္လုိက္လုပ္ေပးတာ ေက်ာင္းဝင္းေၾကး(၁၀)သိန္း
ေပးလုိက္ရပါတယ္. ေနာက္မိဘဆရာအသင္းေၾကး ေပးရတယ္ဘာဘုိး ညာဘုိး
ေပးရေသးတယ္.ဆရာမေတြကခေလးမိဘေတြ အက်ီၤဆုိင္ဖြင္႔ရင္ အက်ီၤၤသူတုိ႔အတြက္ေပး
ရတယ္.ေ၇ႊဆုိင္ဆုိေရႊ. မိဘစီးပြားေရးဘာလုပ္လဲ လုိက္ၾကည္႔ျပီးေတာင္းေတာ႔တာပါဘဲ.

တကယ္မလြယ္တဲ႔ ေက်ာင္းၾကီးပါဘဲ.ခုေတာ႔ဆရာမေတြအတြက္ေပးရ.(လစဥ္ေနာ)္.
ေက်ာင္းမွာမိဘေတြက သားသမီးကိုၾကိဳေတာ႔လဲ အျပိဳင္ေတြဝတ္ရ.သားသမီးေတြကိုလဲ
အျပိဳင္ဆင္ၾက. ဟူး ..ေတာ္ေတာ္စိတ္ပ်က္ဖုိ႔ ေကာင္းတယ္.က်မတုိ႔ငယ္ငယ္ကအကုန္ခ်စ္တဲ႔
ဒဂုံ(၁)က ခုေတာ႔ အလကားေက်ာင္းၾကီးပါဘဲ လုိ႔ခံစားမိလာခဲ႔တယ္.စာဆုိလဲ
က်ဴရွင္မွာသင္ မနက္က်ဴရွင္ညက်ဴရွင္ ေက်ာင္းမွာအျပီးမသင္ခဲ႔ရပါဘူး.

ေမးခြန္းၾကိဳဝယ္ရေသးတယ္. ေတာ္ေတာ္မလြယ္တဲ႔ေက်ာင္းပါ.ခုဆုိရင္
ဆရာေတြက ဆရာက်င္႔ဝတ္မရွိ ေပးရင္သင္မယ္မေပးရင္ ကေလးကိုရုိက္မယ္.
မိန္းခေလးေတြကလဲ အျဖူအစိမ္း ကိုဝတ္ခ်င္သလုိဝတ္ ေယာက်ာၤးေလးေတြလဲ
လက္ၾကားထဲမွာေဆးလိပ္တုိနဲ႔ ဆရာသမားကိုရုိေသရမယ္ဆုိတာမသိ.
ဆရာမေတြ ကိုလဲေလးစားရ ေကာင္းမွန္းမသိပါဘူး. ဘာပညာေတြရျပီး ဘာပညာေတြ
တတ္လဲေတာ္လဲေတာ႔ က်မ မသိဘူး. ေငြေပးရင္ ပညာရမယ္ ဆုိတာဘဲ က်မသိတယ္.

ဒီလုိပညာေရးစနစ္ၾကီးက ဘယ္လာေကာင္းေတာ႔မွာလဲရွင္.အရာရာကုိေငြကၾကီးဆုိး
ေနတာ.ေငြမ်ားတရားနူိင္ေခတ္ၾကီးကိုေရာက္ခ်င္မလွေရာက္ေနတာပါ.ဂုဏ္ထူးလုိခ်င္ရင္
ဘာကားဝယ္ေပးလုိက္ရမယ္.(၆)ဘာသာဂုဏ္ထူးအထင္မၾကီးဘူးက်မကေတာ႔
ဒီေခတ္ဒီစနစ္ေတြနဲ႔ က်မတုိ႔တုိင္ျပည္ရဲ႔ ပညာေရးစနစ္ ၾကီးကေတာ႔ ရင္ေလးစရာ
ၾကီးပါဘဲရွင္.ဒီမင္းဆုိးမင္းညစ္ ေတြရွိေနသမ်ွ ဆက္အုပ္ခ်ဴပ္ေနသမွ် က်မတုိ႔တုိင္းျပည္
ေငြပညာေရး ဘဲရွိလာမွာပါ. အကုန္ခ်စ္တဲ႔ ဒဂုံ(၁)က်မတုိ႔ေက်ာင္းၾကီးက ခုေတာ႔
ေငြကိုခ်စ္တဲ႔ဒဂုံ(၁)ျဖစ္လာပါျပီး.က်မတုိ႔ငယ္ငယ္ကဒဂုံ(၁)ကေတာ႔ဘယ္ေတာ႔မွ
ျပန္ျဖစ္လာမွမဟုတ္ေတာ႔ပါဘူး.က်မတုိ႔ကို နာ(၃)နာ နဲ႔သင္ၾကားေပးခဲ႔တဲ႔က်မတုိ႔ဆရာ
ဆရာမေတြအားလုံးကို ဒီေနရာေလးကေန ကန္ေတာ႔ရင္းနဲ႔ က်မတုိ႔ေက်ာင္းေလးအေၾကာင္း ကုိစိတ္မေကာင္းခ်င္မ်ားစြာျဖင္႔ နားလုိက္ပါအုံးမယ္.။

မ်ွေဝခံစားနူိင္ပါေစ.

*ျမတ္ေလးငုံ*