14 November 2011

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအား အသိအမွတ္ျပဳျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္အတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္သည္

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအား အသိအမွတ္ျပဳျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္အတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္သည္

ရက္စြဲ။ ။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၁၄ ရက္

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအေရအတြက္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ကြဲျပားေနသည့္အေပၚ ျပန္လည္စုစည္းျခင္း

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ရွိေသာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအေရအတြက္အတိအက်ႏွင့္ပတ္သက္၍ ၿပီးခဲ့သည့္ လအနည္းငယ္ အတြင္း အျပင္းအထန္ အျငင္းပြားစရာ ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား အေရအတြက္အေပၚ ခန္႔မွန္း တြက္ခ်က္မႈ မ်ားသည္ ခ်ဲ႕ကားေျပာဆိုမႈမ်ားသာျဖစ္သျဖင့္ မွားယြင္းသည္ဟု သမၼတ အႀကံေပးႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးကဲ့သို႔ေသာ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားက ေျပာဆို၍ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားအေရအတြက္အား အျငင္းပြားဖြယ္ျဖစ္ေစသည္မွာလည္း မထူးဆန္းသည့္ကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား မည္မွ်ရွိသည္ကို အတည္ျပဳရမည္မွာ အတိုက္အခံ အင္အားစု မ်ား၏ တာဝန္မဟုတ္ပါ၊ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ၏ တာဝန္သာျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အစိုးရအေနႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား စာရင္းကို အက်ဥ္းသားတဦး ခ်င္းစီ၏ အဆင့္အတန္းသတ္မွတ္ခ်က္ သက္ေသအေထာက္အထားမ်ားႏွင့္အတူ လူသိရွင္ၾကား ထုတ္ျပန္ေပးရန္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေရးအသင္း (ျမန္မာႏိုင္ငံ) (ေအေအပီပီ) က ေတာင္းဆိုပါသည္။ ေအေအပီပီ အေနႏွင့္လည္း အက်ဥ္းေထာင္တြင္းတြင္ က်န္ရွိေနေသးသည့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား စာရင္းကို ထပ္ခါထပ္ခါစံုစမ္းစစ္ေဆး အတည္ျပဳကာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားစာရင္း အေသးစိတ္ကို ထုတ္ျပန္သြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအေရအတြက္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပည္တြင္းအင္အားစုမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာမိသားစုတို႔ ကလည္း စတင္ေမးျမန္းလာၾကပါသည္။ ဤအျငင္းပြားဖြယ္ကိစၥအား ေျဖရွင္းႏို္င္ရန္အတြက္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ဆိုသည္မွာ မည္သူမည္ဝါ ျဖစ္သည္ကို အားလံုးသေဘာတူလက္ခံႏိုင္သည့္အခ်က္တခ်က္ ရွိရပါလိမ့္မည္။ ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္း သားႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ေအေအပီပီ၏ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုမႈသည္ ရွင္းလင္း၍ ျမန္မာျပည္ ဒီမိုကေရစီတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး တို႔အတြက္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုမႈ ျဖစ္ပါသည္။ အားလံုးသေဘာတူလက္ခံႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအေရအတြက္ႏွင့္ ပိုမိုနီးစပ္လာေစရန္အလို႔ငွာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားလြတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနၾကေသာ အဖြဲ႔အစည္းအားလံုးအေနႏွင့္လည္း ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားႏွင့္ပတ္သက္သည့္ မိမိတို႔အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုမႈကို ထုတ္ျပန္ေပးၾကပါရန္ ေအေအပီပီက ေလးစားစြာ တိုက္တြန္း လိုပါသည္။

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအေရအတြက္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရမႈအရွိဆံုးအခ်က္အလက္မ်ားကို အခ်ိန္ႏွင့္ တေျပးညီ တင္ျပသြားရန္ ေအေအပီပီက သံဓိဌာန္ခ်ထားေသာ္ျငား ျမန္မာျပည္ဒီမိုကေရစီေရး အတြက္ ေဆာင္ရြက္ ေနၾကေသာ လူပုဂၢိဳလ္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအေနႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအေရအတြက္ထက္ အေျခခံ ႏိုင္ငံသား၊ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးမ်ားကို ေဖာက္ဖ်က္ေသာ ျမန္မာအစိုးရ၏ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္သည့္ မူဝါဒအား အႂကြင္းမဲ့ဖယ္ရွားပစ္ေရးကို အေလထားသင့္ပါသည္။

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားဆိုသည္မွာ

ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း လက္နက္ကိုင္လမ္းစဥ္ျဖင့္လည္းေကာင္း ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈ မ်ားတြင္ တက္ႂကြစြာပါဝင္ျခင္း သို႔မဟုတ္ အားေပးေထာက္ခံျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ ထိုသို႔ပါဝင္သည္၊ ေထာက္ပံ့ကူညီသည္ဟု စြပ္စြဲခံရျခင္းေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံရေသာ မည္သူကိုမဆို ေအေအပီပီက ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားဟု သတ္မွတ္ပါသည္။ မည္သည့္ ဥပေဒျဖင့္ အက်ဥ္းခ်ခံရသည္ျဖစ္ေစ ေအေအပီပီက ျပဳစုထားသည့္စာရင္းတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားေသာ အဖမ္းခံရသူ တဦးခ်င္းစီသည္ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားသည့္ အရင္းခံအေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ အက်ဥ္းခ်ခံရသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။

ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးျဖစ္စဥ္၏ လက္ေတြ႔အေျခအေနအရ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ လႈပ္ရွား ေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္ အဖမ္းခံရသူမ်ားကိုသာ အတိအက်ရည္ညႊန္းေသာ အကန္႔အသတ္ရွိသည့္ “ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းခ်ခံရသူမ်ား” ဟူေသာ ေဝါဟာရကို ေအေအပီပီက အသံုးမျပဳပါ။ ဤေဝါဟာရသည္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားသတ္မွတ္ခ်က္ စံခ်ိန္စံညႊန္းအား ထိခိုက္မည္ကို စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားအမ်ားအျပားသည္ လူသတ္မႈ၊ ဗံုးခြဲမႈ သို႔မဟုတ္ အၾကမ္းဖက္မႈ ကဲ့သို႔ေသာ ၾကမ္းၾကဳတ္သည့္ ရာဇဝတ္မႈမ်ားျဖင့္ မွားယြင္းစြာ စြပ္စြဲအျပစ္ေပးခံရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ တခ်ိန္တည္းမွာပင္ ရာဇဝတ္မႈဥပေဒပါ အၾကမ္းဖက္မႈမဟုတ္သည့္ ရာဇဝတ္ပုဒ္မမ်ားျဖင့္ အက်ဥ္းခ်ခံရၿပီး ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားဟု သတ္မွတ္မခံရသည့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားလည္းရွိပါသည္။ ထို႔ျပင္ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးတြင္ ပါဝင္မႈေၾကာင့္ အက်ဥ္းခ်ခံရသူမ်ားအား ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအျဖစ္ သတ္မွတ္သင့္မသင့္ စဥ္းစားရာတြင္လည္း အစိုးရက အထူးသျဖင့္ တိုင္းရင္းသား အင္အားစုမ်ားအေပၚ က်ဴးလြန္သည့္ အၾကမ္းဖက္ရာဇဝတ္မႈ ျဖစ္စဥ္မ်ားျဖင့္ ယွဥ္တြဲစဥ္း စားသင့္ပါသည္။

ႏိုင္ငံေရးအဆင့္အတန္းကို မ်က္ကြယ္ျပဳျခင္းသည္ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာကို မ်က္ကြယ္ျပဳျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဦးသိန္းစိန္အစိုးရအေနႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအားရည္ညႊန္းသည့္ ေဝါဟာရမ်ိဳးစံုကိုအသံုးျပဳ၍ ၄င္းတို႔ တည္ရွိမႈကို မ်က္ကြယ္ျပဳရန္ အားထုတ္လွ်က္ရွိပါသည္။ ျမန္မာ့အက်ဥ္းေထာင္စနစ္၌ သီးသန္႔၊ သာမန္ သီးသန္႔ႏွင့္ ရာဇဝတ္သားဟူ၍ အက်ဥ္းသားအမ်ိဳးအစား သံုးမ်ိဳးခဲြျခားထားပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား အေနႏွင့္ မ်ားေသာအားျဖင့္ သီးသန္႔ႏွင့္ သာမန္သီးသန္႔ အမ်ိဳးအစားႏွစ္ခုစလံုးတြင္ အႀကံဳးဝင္ေလ့ ရွိၾကပါသည္။ ျမန္မာျပည္ အေျခအေနႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံတကာ ပဋိပကၡေလ့လာ ေရးအဖြဲ႔ (International Crisis Group) ၏ “အေရးပါေသာအေျပာင္းအလဲမ်ားျဖစ္ေပၚေနသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ (Myanmar: Major Reforms Underway)” အစီရင္ခံစာ၌ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအား “လံုၿခံဳေရးေၾကာင့္ အထိန္းသိမ္း ခံရသူမ်ား” ဟု ရည္ညႊန္းထားသည့္အျပင္ လံုၿခံဳေရးေၾကာင့္ အထိန္းသိမ္းခံရသူမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈ ေၾကာင့္ အထိန္းသိမ္းခံရသူမ်ားႏွင့္ အၾကမ္းဖက္မႈႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ျပစ္မႈမ်ားျဖင့္ အဖမ္းဆီးခံရသူမ်ား ပါဝင္သည္ဟုလည္း ရွင္းျပထားပါသည္။
အစိုးရအေနႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားကို အသိအမွတ္မျပဳေသာ္ျငား ၄င္းတို႔၏ အေျခခံ အက်ဥ္းသား အခြင့္အေရးမ်ားကို ကာလတခုအထိပိတ္ပင္ထားႏိုင္ရန္အတြက္ အက်ဥ္းသားအမ်ိဳးအစား အသစ္မ်ားကို ဖန္တီးခဲ့ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားသည္ ေလးစားအသိအမွတ္ျပဳမခံရသည့္ သီးသန္႔အေျခအေနေအာက္တြင္ အက်ဥ္းခ် ခံေနရသည့္ အျပင္ မတရားသျဖင့္ ျပဳမူဆက္ဆံခံေနရသည္မွာ ထင္ရွားလွပါသည္။ အက်ဥ္းေထာင္ျပင္ပတြင္ ေဆးကုသမႈ ခံရေရး အတြက္ ခြင့္ေတာင္းရျခင္း၊ မိသားစုမ်ား ေထာင္ဝင္စာေတြ႔ခ်ိန္တြင္ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ ေစာင့္ၾကည့္ခံရျခင္း၊ စစ္ေၾကာေရး ကာလတြင္ သိကၡာခ်ိဳးႏွိမ္သည့္လုပ္ရပ္မ်ားျဖင့္ ရက္ရက္စက္စက္ လူမဆန္စြာ ျပဳမူဆက္ဆံခံရျခင္းႏွင့္ ေလွ်ာ့ရက္ ျငင္းပယ္ခံရျခင္း စသည္တို႔မွာ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားႀကံဳေတြ႔ရသည့္ ျမင္သာေသာ အခက္အခဲ အတားအဆီးမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဦးသိန္းစိန္အစိုးရက ဤအက်ဥ္းသားမ်ား၏ ႏိုင္ငံေရးအဆင့္အတန္းကို မ်က္ကြယ္ျပဳေနျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားႏွင့္ ၄င္းတို႔အသိုင္းအဝုိင္းအတြက္ စိတ္ပ်က္အလိုမက်မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေစပါသည္။ ယင္းစိတ္ပ်က္ အလိုမက်မႈမ်ားအတြက္ တံု႔ျပန္ေသာ ထင္ရွားသည့္ သာဓကတခုမွာ ဒုသမၼတ ဦးတင္ေအာင္ျမင့္ဦးက ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမရွိပါဟု ႏိုင္ငံတြင္း အလည္အပတ္ေရာက္ရွိေနေသာ အေမရိကန္အထက္လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဂၽြန္မက္ကိန္းအား အခုိင္အမာေျပာဆိုလိုက္သည့္ အခ်ိန္တြင္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ေျပာဆိုလိုက္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား အထူးသျဖင့္ မံုရြာေထာင္တြင္ ေထာင္ဒဏ္ ၁၁ ႏွစ္ က်ခံေနရေသာ မႏိုဘယ္လ္ေအး၏ ေဒါသကို ဆြေပးလိုက္သကဲ့သို႔ ျဖစ္ေစခဲ့ပါသည္။ ဦးတင္ေအာင္ျမင့္ဦးေျပာဆိုၿပီး ေလးရက္အၾကာတြင္ မႏိုဘယ္လ္ေအးက သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ထံ အိပ္ဖြင့္ေပးစာတေစာင္ေရး သား၍ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာပိုင္ မ်ားအေနႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားတည္ရွိမႈကို လူသိရွင္ၾကား အသိအမွတ္ျပဳေပးရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့ပါသည္။ ၄င္းသည္ ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္ လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္ အဖမ္းခံခဲ့ရေသာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္း သားအစစ္အမွန္ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း မႏိုဘယ္ေအးက ၄င္း၏စာထဲတြင္ ရွင္းျပခဲ့ပါေသးသည္။ “ပြင့္လင္း၍ တရားမွ်တေသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ပံုေဖာ္ ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကသည့္ အစိုးရသစ္၏ အစုိးရအဖြဲ႔ဝင္မ်ားအေနျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ ျငင္းဆိုေျပာဆိုမႈမ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီ၏ အေျခခံျဖစ္ေသာ တရားမွ်တမႈမွ ကင္းမဲ့ ေသြဖီ၍ အဂတိလိုက္စားျခင္းႏွင့္ ပကတိအေျခအေနမ်ားကို လ်စ္လ်ဴရႈ မ်က္ကြယ္ျပဳ လိမ္လည္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္” ဟု ၄င္းက ဆိုပါသည္။
ထိုသို႔စာေရးသားေပးပို႔မႈေၾကာင့္ “ေထာင္စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္သည္” ဟုဆိုကာ ေထာင္အာဏာပိုင္ မ်ားက မႏိုဘယ္လ္ေအးအား တိုက္ပိတ္ခဲ့သည့္အျပင္ ၄င္းမိသားစုက ေထာင္ဝင္စာလာေတြ႔ျခင္းကိုလည္း အကန္႔အသတ္မရွိ ပိတ္ပင္ခဲ့ပါသည္။ မႏို ဘယ္လ္ေအးအပါအဝင္ အျခားႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအား ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအဆင့္အတန္း သတ္မွတ္ေပးျခင္းသည္ အနိမ့္ဆံုးအဆင့္အျဖစ္ ၄င္းတို႔၏ လူသားႏွင့္ ႏိုင္ငံသားဂုဏ္သိကၡာကို ျပန္လည္အပ္ႏွင္းရာ ေရာက္ေစပါလိမ့္မည္။

ႏိုင္ငံေရးအဆင့္အတန္း အသိအမွတ္ျပဳခံရေရးအတြက္ ေတာင္းဆိုသည့္ အစာငတ္ခံဆႏၵျပပြဲမ်ား

အရပ္သားအမည္ခံအစိုးရ အာဏာရလာေသာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတ္လမွစ၍ ျမန္မာျပည္ေထာင္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားဦးေဆာင္သည့္ အစာငတ္ခံဆႏၵျပပြဲမ်ား အနည္းဆံုး ၃ ႀကိမ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ထိုဆႏၵျပပြဲမ်ားသည္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအား ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအျဖစ္မဟုတ္ဘဲ ရာဇဝတ္သားအျဖစ္ လႊတ္ေပးေသာ အက်ဥ္းသား လႊတ္ေပးမႈမ်ားေၾကာင့္ ေပၚေပါက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆႏၵျပပြဲတြင္ပါဝင္ေသာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားက ၄င္းတို႔ အဆင့္အတန္းကို ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳေပးရန္ႏွင့္ ၄င္းတို႔၏ အေျခခံအက်ဥ္းသား အခြင့္အေရးမ်ား ရရွိေရးတို႔အတြက္ ေတာင္းဆို ခဲ့ၾကပါသည္။ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးထံေပးပို႔ေသာ အရွင္ဂမၻီရ၏ စာထဲတြင္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ကေလးေထာင္၌ ၄င္းအစာငတ္ခံဆႏၵျပရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္ကိုထည့္သြင္းေရးသားခဲ့သည့္အျပင္ ဆႏၵျပပြဲမ်ား၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုလည္း တိက်စြာေဖာ္ျပထားပါသည္။ ၄င္းက “ဒီမိုကေရစီနည္းက်သည့္ အစိုးရတရပ္ေအာက္၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားတြင္ အခြင့္အေရးရွိရပါမည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔တြင္ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္ခံရခြင့္၊ အစားအစာ လံုေလာက္စြာ ရပိုင္ခြင့္၊ မိသားစုႏွင့္ လြတ္လပ္စြာဆက္သြယ္ခြင့္၊ တရားဝင္ထုတ္ေဝထားေသာ စာအုပ္မ်ားဖတ္ပိုင္ခြင့္၊ ေရဒီယို နားေထာင္ခြင့္ႏွင့္ အက်ဥ္းေထာင္ဥပေဒမ်ားအတိုင္း ျပဳမူဆက္ဆံခံရခြင့္ စသည့္ အခြင့္အေရးမ်ား ရွိရပါမည္” ဟု ဆိုပါသည္။

အက်ဥ္းေထာင္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာပိုင္မ်ားက ထိုဆႏၵျပမႈ ၃ ႀကိမ္စလံုးကို အလွ်င္အျမန္ ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့သည့္အျပင္ သက္ဆိုင္ရာ ေထာင္မ်ားတြင္ ဖိႏွိပ္မႈမ်ားတိုးျမွင့္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး လံုၿခံဳေရးကိုလည္း ကာလတခုထိ ပိုတင္းက်ပ္ခဲ့ပါသည္။ အင္းစိန္ေထာင္တြင္ ေနာက္ဆံုးျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ အစာငတ္ခံဆႏၵျပပြဲ၌ ပါဝင္သည့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၁၅ ဦးအနက္ ၈ ဦးမွာ စစ္ေခြးတိုက္သို႔ ပို႔ေဆာင္ခံခဲ့ၾကရပါသည္။ အလားတူ ေမလ ၂၃ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ခဲ့ေသာ အင္းစိန္ေထာင္ အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပပြဲ၌ ပါဝင္သည့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအနက္ ၁၁ ဦးမွာလည္း စစ္ေခြးတိုက္သို႔ ပို႔ေဆာင္ခံခဲ့ ၾကရပါသည္။

ဆႏၵျပပြဲတြင္ပါဝင္ေသာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအားလံုးတြင္ တူညီသည့္ဆႏၵတခုရွိပါသည္။ ယင္းမွာ ၄င္းတို႔ အေနႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားအျဖစ္ တရားဝင္အသိအမွတ္ျပဳခံရေရးႏွင့္ ၄င္းတို႔၏ အေျခခံအခြင့္အေရးမ်ား အျပည့္အဝခံစားရေရးတို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာဆႏၵျပမႈေၾကာင့္ ယင္းသို႔ ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းသည္ ၄င္းတို႔၏ အခြင့္အေရးကို သိသာစြာခ်ိဳးေဖာက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ျဖစ္ရပ္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအေနႏွင့္ ရက္ရက္ စက္စက္ လူမဆန္စြာ ျပဳမူဆက္ဆံခံရသည့္အျပင္ ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္းမႈမ်ားႏွင့္ပါ ႀကံဳေတြ႔ရပါသည္။ အနိမ့္ဆံုး ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္စံညႊန္းအရ အက်ဥ္းသားမ်ားတြင္ ေထာင္တြင္းအေျခအေနမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ တင္ျပတိုင္တန္းပိုင္ခြင့္ ရွိပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားမွာမူ မည္သို႔ေသာ တင္ျပတိုင္တန္းမႈမ်ိဳးကိုမဆို ေဆာင္ရြက္သည့္ အခါတုိင္း ျပင္းထန္စြာ အျပစ္ေပးခံရသည့္အျပင္ ၄င္းတို႔၏ နစ္နာမႈမ်ားအတြက္ တင္ျပႏိုင္ေသာအခြင့္အလမ္း လံုးဝမရွိသည့္ အေျခအေနႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနၾကရပါသည္။

မ်က္ေမွာက္အေျခအေနႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေစရန္အတြက္ ႏိုင္ငံေရးအက္ဥပေဒမ်ားကို ျပဳျပင္မြမ္းမံရန္ လိုအပ္ျမန္မာႏိုင္ငံ တရားေရးစနစ္ သည္ ေမြးရာပါအျပစ္အနာအဆာရွိသည့္ စနစ္ျဖစ္သည့္အျပင္ လူ႔ဘဝ၏ က႑တိုင္းအား ရာဇဝတ္ေၾကာင္းႏွင့္ လြတ္ကင္းမႈမရွိေစရန္ စီမံထားသည့္ စနစ္ျဖစ္ပါသည္။ တခ်ိန္တည္းမွာပင္ ျမန္မာျပည္သူမ်ား၏ ဒီမိုကေရစီေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးရည္မွန္းခ်က္တို႔ကို ႏိုင္ငံေရးအသြင္ မေဆာင္ေစရန္ စီမံထားသည့္ စနစ္လည္းျဖစ္ပါသည္။ အစိုးရ၏ မူဝါဒေရးရာပိုင္းႏွင့္ လက္ေတြ႔ေဆာင္ရြက္မႈအပိုင္းတြင္ အစိုးရဆန္႔က်င္သည့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားအား မည္သည့္အခါကမွ် ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈအျဖစ္ ရႈျမင္ယူဆျခင္းမရွိခဲ့ သည္သာမက ႏိုင္ငံေရးျပစ္မႈေျမာက္သည့္ အက္ဥပေဒမ်ားကိုလည္း မည္သည့္အခါကမွ် မ်က္ေမွာက္အေျခအေနႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေသာ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုမႈမ်ိဳးမရွိခဲ့ပါ။ ခၽြင္းခ်က္အေနႏွင့္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီအာဏာရေနေသာ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံေရး အမႈမ်ားအတြက္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ထိုလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္တြင္ အေရးေပၚ အက္ဥပေဒႏွင့္ မတရားအသင္းႏွင့္ ဆက္သြယ္မႈ အက္ဥပေဒ တို႔ကို ခ်ိဳးေဖာက္ပါက ႏိုင္ငံေရးျပစ္မႈ ေျမာက္သည္ဟူေသာ တိက်သည့္ဥပေဒမ်ားကို ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ႏိုင္ငံေရးျပစ္မႈ ႏွင့္ပတ္သက္၍ ယင္းသို႔ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုမႈ၌ အကန္႔အသတ္ရွိပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၁၉၈၀ ေနာက္ပိုင္းျပဌာန္းသည့္ ဥပေဒမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေရးအမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ အီလက္ထရြန္းနစ္လုပ္ငန္းဥပေဒႏွင့္ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝသူမ်ားအက္ဥပေဒ စသည္တို႔ကို ထည့္သြင္းရန္ ပ်က္ကြက္ခဲ့သည့္အျပင္ အက်ိဳးဆက္အေနျဖင့္ ထိုဥပေဒမ်ားကို ခ်ိဳးေဖာက္ပါက ႏိုင္ငံေရးအမႈဟု မွတ္ယူျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအမ်ားအျပားသည္ ရာဇ၀တ္မႈဥပေဒပါ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ မသက္ဆိုင္သည့္ ျပစ္မႈမ်ားျဖင့္ အက်ဥ္းခ်ခံေနၾကရပါသည္။ ေအာက္တိုဘာလ ၁၂ ေန႔ အက်ဥ္းသားလႊတ္ေပးမႈမတိုင္မီက ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ၉၈ ဦး ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝသူမ်ားအက္ဥပေဒခ်ိဳေဖာက္မႈျဖင့္ အက်ဥ္းခ်ခံခဲ့ၾကရၿပီး ၄၅ ဦးမွာ အီလက္ထရြန္းနစ္ လုပ္ငန္းဥပေဒ ခ်ိဳးေဖာက္မႈျဖင့္ အက်ဥ္းခ်ခံခဲ့ၾကရပါသည္။

မည္သည့္ဥပေဒကိုခ်ိဳးေဖာက္ပါက ႏိုင္ငံေရးအမႈေျမာက္သည္ဟုယူဆျခင္းထက္ လူပုဂၢိဳလ္တဦးခ်င္း စီကို မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ခဲ့ပါသနည္းဟူေသာ အေၾကာင္းတရား အခ်ိဳ႕အေပၚ ေဝဖန္ ပိုင္းျခားျခင္း က ႏိုင္ငံေရးအမႈမ်ား၏ ပံုရိပ္ကို ပိုမိုတိက်စြာ ေပၚလြင္လာေစပါလိမ့္မည္။ သာဓကအေနျဖင့္ ျပစ္မႈေနာက္ကြယ္က အရင္းခံအေၾကာင္းတရားမွာ ႏိုင္ငံေရး၊ လူသားခ်င္းဆိုင္ရာ သို႔မဟုတ္ ရာဇဝတ္မႈ ဆိုင္ရာႏွင့္ သက္ဆိုင္မႈရွိမရွိ၊ ျပစ္မႈသည္ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးအံုႂကြမႈ၏ အစိတ္အပိုင္းတခုျဖစ္ခဲ့ပါက အဖမ္းအဆီးေနာက္ကြယ္ကအရင္းခံအေၾကာင္းတရား စသည္တို႔ကို ဆန္းစစ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

မည္သည့္အရာက ႏိုင္ငံေရးအမႈေျမာက္သည္ဟု သေဘာတူလက္ခံျခင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား မ်ားအား အသိအမွတ္ျပဳျခင္းတို႔သည္ ေနာက္ပိုင္းအက်ဥ္းသားလႊတ္ေပးမႈမ်ားတြင္ ပါဝင္ႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား ၏ ဂုဏ္သိကၡာ အာမခံခ်က္အတြက္ အေရးပါသည့္ ကနဦးေဆာင္ရြက္စရာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

ဦးသိန္းစိန္အစိုးရအေနႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား၏ အေျခအေနအရပ္ရပ္အား လိမ္လည္ လွည့္ဖ်ားရန္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားသူမ်ားအား ဆက္လက္ေႏွာက္ယွက္ အက်ဥ္းခ်ေနမႈမ်ားမွ အာရံုလြဲေစရန္ အတြက္ ႀကိဳးပမ္းရာတြင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အားလံုး သေဘာတူလက္ခံႏိုင္ေသာ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုမႈမရွိသည့္အခ်က္အေပၚအသံုးခ်ခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအမ်ားစုမွာ ႏိုင္
ငံေရးအက်ဥ္းသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းမခံရပါ၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ႏိုင္ငံေရးအမႈႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ တခုတည္းေသာအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုမႈမွာ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီလက္ထက္ ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီ က ၁၉၈၀ တြင္ ထုတ္ျပန္ေသာ အေထြေထြလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္အမိန္႔၌သာ ပါရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းအဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုမႈအား အစားထိုးႏိုင္သည့္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုမႈမ်ားလည္းမရွိပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုအမိန္႔တြင္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္သက္ဆိုင္သည္ဟု ယူဆႏိုင္ေသာ ၁၉၈၀ မတိုင္မီက ဥပေဒမ်ားကိုသာ ထည့္သြင္းထား၍ ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးအမႈႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုမႈအမ်ိဳးမ်ိဳးအၾကား ကြဲျပားမႈမ်ား ေလ်ာ့နည္း ေစရန္အတြက္ နည္းလမ္းတခုအနျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည္မွာ သီးျခားလြတ္လပ္ေသာ လူ႔အခြင့္အေရးအဖြဲ႔မ်ားပါဝင္သည့္ ပူးတြဲေကာ္မတီ တရပ္ဖြဲ႔စည္း၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေျခအေနႏွင့္ ကိုက္ညီမည့္ ႏိုင္ငံေရး အမႈဆိုင္ရာ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုမႈ ျပဳလုပ္ေရးပင္ျဖစ္ပါသည္။

အက်ဥ္းသားလႊတ္ေပးမႈေနာက္ပိုင္း ဆက္လက္ျဖစ္ပြားေနသည့္ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ား

ေအေအပီပီအေနႏွင့္ မည္သည့္ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားတဦးဦး လြတ္ေျမာက္မႈကိုမဆို ေႏြးေထြးစြာ လက္ခံပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုလြတ္ေျမာက္လာသူမ်ားသည္ အေျခခံ ႏိုင္ငံသားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အခြင့္အေရးမ်ားကုိ ေဘာင္ခတ္ထားေသာ လြန္စြာရက္စက္ ၾကမ္းတမ္းသည့္ ဥပေဒမ်ားေအာက္တြင္ ေသးႏုပ္စြာ ရွင္သန္ရပ္တည္ၾကရပါသည္။ ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအေနႏွင့္ လြတ္ေျမာက္လာၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ လည္း လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္ခံရမႈမ်ားႏွင့္ ဆက္လက္ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႔ၾကရပါသည္။ ထိုခ်ိဳးေဖာက္ခံရမႈမ်ားတြင္ …
၁။ အေႏွာင့္အယွက္ေပးခံရျခင္းႏွင့္ ထင္သလိုျပန္လည္ဖမ္းဆီးခံရျခင္း
၂။ ပညာေရးႏွင့္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းမ်ား မ်က္ကြယ္ျပဳခံရျခင္း
၃။ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းမ်ားသာမက ၄င္းတို႔မိသားစုမ်ားပါ ခြဲျခားဆက္ဆံခံရျခင္း ႏွင့္္
၄။ လူမႈေရးနယ္ပယ္မွ ဖယ္ၾကဥ္ခံရျခင္း
တို႔ပါဝင္ပါသည္။

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းမ်ားအေနႏွင့္ အက်ဥ္းေထာင္နံရံမ်ားျပင္ပတြင္ ပံုမွန္အေနအထားအတိုင္း ျပန္လည္ ရွင္သန္ရပ္တည္ရန္ အခက္အခဲေပါင္းမ်ားစြာႏွင့္ ရင္ဆုိင္ၾကရပါ သည္။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္း သား ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ေက်ာင္းသား မ်ားမွာ ေက်ာင္းျပန္တက္၍ ပညာဆံုးခန္းတိုင္ေလ့လာသင္ယူရန္ ပိတ္ပင္တားဆီးခံရျခင္း၊ ေရွ႕ေနႏွင့္ ဆရာဝန္မ်ားမွာ ၄င္းတို႔၏ လိုင္စင္မ်ား ရုပ္သိမ္းခံရျခင္း၊ အႏုပညာရွင္မ်ားမွာ အႏုပညာလုပ္ငန္းလုပ္ခြင့္ ပိတ္ပင္ခံရျခင္း စသည္တို႔ကို ႀကံဳေတြ႔ရသည့္ အျပင္ ၄င္း တို ႔၏ ရာဇဝတ္မႈ မွတ္တမ္းေၾကာင့္ တရားဝင္ႏိုင္ငံေရး လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ ခြင့္ႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ ခြင့္တို႔လည္း မရွိေတာ့ေပ။ သာဓကအေနျဖင့္ ဂီတပညာရွင္ ကိုေဇယ်ာေသာ္ႏွင့္ ဟာသပညာရွင္ ကိုဇာဂနာတို႔သည္ ၄င္းတို႔ ေထာင္မွလြတ္ေျမာက္လာသည့္ ယခုႏွစ္ ေမလႏွ င့္ ေအာက္တိုဘာ လေနာက္ပိုင္းတြင္ ၄င္းတို႔ အႏုပညာလုပ္ငန္းမ်ားအား ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ မရရွိပါ။

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းမ်ားျဖစ္သျဖင့္ လိုင္စင္ရုပ္သိမ္းခံရေသာ ေရွ႕ေန ၂၂ ဦး၊ ဆရာဝန္ ၇ ဦးႏွင့္ ေက်ာင္းျပန္တက္ခြင့္မရေသာ ေက်ာင္းသား ၇ ဦးတို႔သည္ ၄င္းတို႔၏ လိုင္စင္ ျပန္ရရွိေရးႏွင့္ ေက်ာင္းျပန္တက္ခြင့္ ရေရးတို႔အတြက္ မၾကားေသးခင္က သမၼတဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသား လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္တို႔ထံ ေမတၱာရပ္ခံစာေပးပို႔ခဲ့ၾကပါသည္။ ထိုသို႔စာေရးသား ေပးပို႔ခဲ့သူမ်ားတြင္ အရွင္ဂမၻီရကဲ့သို႔ ထင္ရွားသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ တရားရံုးတြင္ လိုက္ပါ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ၿပီး ရံုးေတာ္ကို ပမာမခန္႔ျပဳမႈႏွင့္ ေထာင္ဒဏ္ ၄ လ အျပစ္ေပးခံရေသာ ေရွ႕ေနဦးေအာင္သိန္းလည္း အပါအဝင္ျဖစ္ပါ သည္။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္း သားေဟာင္းတေယာက္ ၏ ဆိုးရြားလွေသာ မ်က္ေမွာက္အေျခအေနႏွင့္ပတ္သက္၍ ဦးေအာင္သိန္းက “လူတေယာက္ကို အျပစ္ႏွစ္ခုေပးတာမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္။ အခုက ေထာင္လည္းခ်တယ္၊ ျပန္လြတ္လာေတာ့လဲ သူနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေရွ႕ေနအလုပ္၊ ဆရာဝန္အလုပ္၊ ေက်ာင္းတက္ခြင့္ေတြကို ပိတ္တယ္ ဆိုေတာ့ ဒီေခတ္မွာ ဒါေတြက မျဖစ္သင့္ေတာ့ဘူး။ အစိုးရ ေဟာင္းလက္ထက္က ဥပေဒကိစၥေတြကို အစိုးရသစ္က ဒီလိုပဲသယ္ယူမလား၊ ဒါကို အစိုးသစ္က ေျဖရွင္းသင့္ၿပီ” ဟု ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားလႊတ္ေပးမႈသည္ လြတ္ေျမာက္လာသူမ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ကာကြယ္ေပး ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆိုလို သည္မွာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအား ၄င္းတို႔၏ႏိုင္ငံေရးအဆင့္အတန္းကို အသိအမွတ္ ျပဳမႈ၊ ၄င္းတို႔၏ ရာဇတ္မႈမွတ္တမ္းမ်ားအား ဖယ္ရွားပစ္မႈတို႔ႏွင့္အတူ ခၽြင္းခ်က္မရွိ လႊတ္ေပးရမည္ျဖစ္ပါသည္။ အက်ဥ္းသား လႊတ္ေပးမႈတိုင္းကိုလည္း မည္သူမည္ဝါ ပါဝင္မည္ဆိုသည့္စာရင္းႏွင့္ အတူ လူသိရွင္ၾကား ႀကိဳတင္ ေၾကညာသင့္ပါသည္။ ဤနည္းလမ္းမ်ား အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ပါက ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ျပန္လည္ျမွင့္တင္ေပး ရာ ေရာက္ေစပါလိမ့္မည္၊ ထို႔အတူ ဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားမႈႏွင့္ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရအၾကားရွိ နက္ရိႈင္းသည့္ ကြာဟခ်က္ မ်ားကိုလည္း ေလ်ာ့နည္းေစပါလိမ့္မည္။

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားသည္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီရရွိေရးတို႔အတြက္ အေရးပါသူမ်ားျဖစ္ႏိုင္ပါသည္၊ သို႔ရာတြင္ ၄င္းတို႔အား ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳမွသာ ထို႔သို႔ အေရးပါ ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ ၄င္းတို႔အား အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီရရွိေရးလုပ္ငန္းစဥ္ႏွင့္ လူမႈလူ႔အဖြဲ႔အစည္း တည္ေဆာက္ေရးတို႔တြင္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ရန္ ပိတ္ပင္တားဆီးထားပါက ၄င္းတို႔ လြတ္ေျမာက္လာမႈသည္ ၿပီးျပည့္စံုေသာ လြတ္ေျမာက္မႈဟု ေခၚဆို၍ မရႏုိင္ပါ။

အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးတြင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား၏ အခန္းက႑

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအေနႏွင့္ တရားမွ်တသည့္ ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရးအေပၚထားရွိသည့္ ၄င္းတို႔ ယံုၾကည္ခ်က္အတြက္ အေရးပါေသာ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ၄င္းတို႔ ခၽြင္းခ်က္မရွိ လြတ္ေျမာက္မႈမရွိဘဲ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီနည္းက်ေသာ အသြင္ ကူးေျပာင္းမႈ တို႔အတြက္ တိုးတက္မႈတစံုတရာ ရွိႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား တဦးစီအား လူသားခ်င္းဆိုင္ရာျဖစ္ေစ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာျဖစ္ေစ ၄င္းအရင္ကာလက လုပ္ခဲ့သည့္အလုပ္မ်ား၊ ဆက္လက္ပညာသင္ခြင့္မ်ားအား ျပန္လည္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အခြင့္အလမ္းအျပင္ ဒီမိုကေရစီနည္းက်အသြင္ကူးေျပာင္းမႈတြင္ပါ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ေပးသင့္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးအရ ကိုယ္စားျပဳသူ အျဖစ္ရပ္တည္ႏိုင္ရန္၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားတြင္ ပါဝင္္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ သို႔မဟုတ္ လူမႈလူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ဖြဲ႔လိုကဖြဲ႔ႏိုင္ရန္ စသည့္အခြင့္အေရးမ်ားအား ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ားမရွိဘဲ ျပန္လည္ရရွိႏိုင္ေရးအတြက္ အက်ဥ္းေထာင္မွ လြတ္ေျမာက္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား၏ ရာဇဝတ္မႈမွတ္တမ္းကို အကုန္အစင္ ဖယ္ရွားေပးရပါမည္။

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈတြင္ အေရးပါသည့္ အခန္းက႑၌ ရွိေနၾကပါသည္။ အဓိကက်သည့္ အစုအဖြဲ႔မ်ားတြင္ပါဝင္ေသာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား သည္ ျမန္မာျပည္ဒီမိုကေရစီေရး၊ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ လူမႈလူ႔အဖြဲ႔အစည္းတို႔အတြက္ စြမ္းစြမ္းတမံ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည့္အျပင္ ၄င္းတို႔ ခၽြင္းခ်က္မရွိလြတ္ေျမာက္၍ ၄င္းတို႔၏ရာဇဝတ္မႈမွတ္တမ္းကို အကုန္အစင္ ဖယ္ရွားၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း အလားတူ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ၾကပါလိမ့္မည္။ ထိုသို႔ ဖယ္ရွားေပးမွ သာလွ်င္ ၄င္းတို႔အေနျဖင့္ အေရးႀကီးသည့္ လုပ္ငန္းမ်ား ျပန္လည္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အဟန္႔အတားမရွိဘဲ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

သီးျခားလြတ္လပ္ေသာ အားေကာင္းေမာင္းသန္ လူမႈလူ႔အဖြဲ႔အစည္းတရပ္တည္ရွိမႈသည္ မည္သည့္ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံတြင္မဆို အစိုးရတရပ္အား တာဝန္ယူမႈ တာဝန္ခံမႈရွိလာေရးအတြက္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အေရးပါလွပါသည္။ လူမႈလူ႔အဖြဲ႔အစည္းသည္ အာဏာရအစိုးရႏွင့္ သီးျခားလြတ္လပ္မႈရွိရန္ အေရးႀကီးပါသည္၊ သို႔မွာသာ ျပည္သူလူထု၏ ယံုၾကည္ကိုးစားမႈကို ရရွိမည္ျဖစ္ၿပီး အစိုးရတာဝန္ယူမႈ တာဝန္ခံမႈရွိေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာအမ်ိဳးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာင္မရွင္သည္ ယခင္စစ္အစိုးရ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားႏွင့္ ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး ဦးသိန္းစိန္အစိုးရက ကမကထျပဳထားသျဖင့္ ယင္းေကာ္မရွင္ဖြဲ႔စည္း ထူေထာင္မႈသည္ လူမႈလူ႔အဖြဲ႔အစည္းသေဘာသဘာဝႏွင့္ ကိုက္ညီမႈမရွိပါ။

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားသည္ ျမန္မာ့လူမႈလူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ အဆင့္တိုင္းအတြက္ လြန္စြာအေရးႀကီး လွၿပီး ယင္းလူမႈ လူအဖြဲ႔အစည္းအား ပံုေဖာ္ရာႏွင့္ ဒီမိုကေရစီတည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ျပင္ဆင္ရာတို႔တြင္ မျဖစ္မေန ရွိရမည့္သူမ်ားလည္း ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထိုသို႔ပံုေဖာ္ရာႏွင့္ ျပင္ဆင္ရာတြင္ အျခားသူမ်ားအား ၄င္းတို႔တြင္ မည္သည့္ အခြင့္အေရးမ်ားရွိသည္ႏွင့္ ယင္းအခြင့္အေရးမ်ားအား မည္သို႔ရယူရမည္တို႔ကို သင္ၾကားေပးျခင္းလည္း ပါဝင္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအေနႏွင့္ လူမႈလူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအား အေႏွာင့္အယွက္ အတားအဆီးအတြက္ စိုးရိမ္ ေၾကာက္ရြံ႕မႈမရွိဘဲ လြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႔စည္းထူေထာင္ႏိုင္ရန္ ၄င္းတို႔၏ ရာဇဝတ္မႈမွတ္တမ္းကို အကုန္အစင္ ဖယ္ရွားေပးရပါမည္။

ဦးသိန္းစိန္အစိုးရအတြက္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ား

၁။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအားလံုး၏ တည္ရွိမႈကို တရားဝင္ အသိအမွတ္ျပဳေပးရန္
၂။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားျဖစ္မႈ စံခ်ိန္စံညြန္းကို စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ႏိုင္ရန္အတြက္ လြတ္လပ္ေသာ ပူးတြဲ ေကာ္မတီတရပ္ ဖြဲ႔စည္းေပးရန္
၃။ အက်ဥ္းသားလႊတ္ေပးမႈမ်ားကို မည္သူမည္ဝါပါဝင္မည္ဆိုသည့္စာရင္းႏွင့္အတူ လူသိရွင္ၾကား ႀကိဳတင္ေၾကညာ ေပးရန္
၄။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအားလႊတ္ေပးရာတြင္ မထင္မရွား လႊတ္ေပးျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ၄င္းတို႔၏ ႏိုင္ငံေရးအဆင့္အတန္းကို အသိအမွတ္ျပဳ၍ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳကာ လႊတ္ေပးရန္
၅။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားလႊတ္ေပးမႈကို ခၽြင္းခ်က္မရွိျဖစ္ေစရန္
၆။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား၏ ရာဇဝတ္မႈမွတ္တမ္းကို လံုးဝအကုန္အစင္ဖယ္ရွားေပးရန္



ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား ေစာင့္ေရွာက္ေရးအသင္း (ျမန္မာႏိုင္ငံ)

ဆက္သြယ္ရန္ …

ကိုတိတ္ႏိုင္ (အတြင္းေရးမႉး) +၆၆ (၀) ၈၁ ၂၈၇ ၈၇၅၁
ကိုေဇာ္ထြန္း (အလုပ္အမႈေဆာင္) +၆၆ (၀) ၈၉ ၉၅၂ ၇၃၄၀