10 August 2009

*ကိုေအာင္သူအတြက္အမွတ္တရ*


  • က်မဘ၀အတြက္ေမ႔လုိမရတ႔ဲအေျကာင္းေတြထဲမွာက်မအကိုတေယာက္လုိခ်စ္ခင္ေလးစားခဲ႔ရတ႔ဲအကိုႀကီး
    တေယာက္အေၾကာင္းကိုေရးထားခ႔ဲရပါတယ္.သူကေတာ႔အားလုံးသိျကမွာပါ၈၈မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသား


  • တဦးခုေတာ႔႔႔(ပူတာအုိေထာင္)ထဲမွာ(၆၅)ႏွစ္နုိင္ငံေရးအက်ဥ္းျကခံေနရတဲ႔*ကိုေအာင္သူ*ပါ.

  • သ႔ူအေဖနဲက်မေမေမကေတာ႔ငယ္စဥ္ကထဲကခင္ျကတ႔ဲမိတ္ေဆြေတြပါသူအေဖနံမည္ကဦးဘိုးေအာင္.၊
    သူအေဖကလဲ(၈၈)တုံးကနုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားတဦးပါ.က်မနဲ႔သူနဲ႔ျကေတာ႔က်မခင္ပြန္း
    ခုၾကေတာ႔က်မအမ်ိဳးသားကမိတ္ဆက္ေပးလုိ႔သိခဲ႔ရပါတယ္.၊
    စေတြ႔ေတြခ်င္းစတတ္ေနာက္တတ္တဲ႔အကိုျကီးလုိဘဲခင္ျကတာပါ.ရင္းႏွီးေတာ႔မွာက်မတ႔ုိအိမ္ကို
    ၀င္ထြက္သြားလာတတ္တဲ႔*ကိုေအာင္သူ*.ကိုက်မတုိ႔မိသားစုနဲခင္ခင္မင္မင္ရွိလာပါတယ္.၊
    ေနာက္ေတာ႔*ကိုေအာင္သူ*အေဖက*ဦးဘုိးေအာင္*ဆုိတာကိုသိေတာ႔က်မတ႔ုိအိမ္န႔ဲ
    စားအိမ္ေသာက္အိမ္္ျဖစ္ခ႔ဲပါတယ္ပိုျပီးရင္းႏွီးခဲ႔ျကတာေပါ႔.။

    က်မအမ်ိဳးသားနဲ႔သူနဲ႔ကေတာ္ေတာ္ေလးခ်စ္ျကတဲ႔သူငယ္ခ်င္းလ႔ုိလဲေျပာလုိ႔ရပါတယ္ညီအကိုေတြ
    လုိခ်စ္ခ႔ဲျကတာပါ.ေန႔တေန႔ရဲ႔ရက္တရက္မွာက်မကိုစေနာက္ေနတဲ႔*ကိုေအာင္သူ*စသမ်ွခံံံေနရတဲ႔
    က်မျပန္စမယ္ဆုိျပီးစိတ္ထဲမွာေတးထားတုံးေပါ႔ညေနဆည္းဆာဖေရဇာမွာသူန႔ဲဲဲက်မတုိ႔စုံတြဲေတြ
    ျဖစ္ခဲ႔တယ္၊သူကကြန္ပ်ဴတာသင္တန္းအျပန္လက္ဘက္ရည္ဆုိင္ထုိင္ျကမယ္လုိ႔ေခၚတာသူကမထုိင္
    ဘူး၊သ႔ူေကာင္မေလးန႔ဲခ်ိန္းထားတယ္ဆုိျပီးထြက္သြားလုိက္တာေမးျကည္႔ေတာ႔ဘယ္မွာခ်ိန္ထား
    တာလဲအကိုဆုိေတာ႔ဆူးေလပန္းျခံကိုသြားမယ္ဆုိျပီးထြက္သြားလုိက္တယ္.။

    က်မတုိစုံတြဲလဲသူကိုေနာက္ခ်င္ေနတာနဲ႔အေတာ္ဘဲလုိက္သြားျကရမယ္ဆုိျပီးေတာ႔႔သူေနာက္ကိုရွာ
    လုိက္ရတာသူတုိ႔စုံတြဲကို ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္းက်မကသူကိုပညာျပေတာ႔တာေပါ႔လမ္းမွာက်မတုိ႔စုံတြဲကတုိင္
    ပင္ထားတာသူကုိေတြ႔ြတာနဲကိုကိုမေကာင္းဘူးညီမကိုထားျပီးေတာ႔ဒီမွာအသစ္ေတြ႔ေနတယ္ဟုတ္လား
    ဆုိျပီးသူရဲ႔လက္ေမာင္းေတြကုိရုိက္တာသူလဲအရမ္အံ႔ျသေနတယ္ဘာလုပ္တာလဲ. သူလက္ျကီးကုိိုဆြဲျပီးျပန္မယ္လုိက္ပို႔ေပးအိမ္ကစိတ္ပူေနမယ၊္္
  • မုိးလဲခ်ဳပ္ေနျပီး.က်မအမ်ိဳးသားကလည္းကလဲ ကၽြန္ေတာ္သြားေတာ႔မယ္္လုိက္ပ႔ိုေပးဆုိလုိိ႔ပို႔ေပးရတာ
  • *ကိုေအာင္သူ*စိတ္မဆုိးပါနဲဗ်ာ၊.ဆုိျပီးေျပာက်မကိုလဲအမရင္ထဲရွိတာေတြေျပာလုိက္ငုိမေနနဲ႔ေပါ႔ဆုိျပီး
  • လုပ္ေသးတယ္.၊ေပ်ာ္လုိက္ရတာမေျပာပါနဲ႔သူခံရတာကိုျကည္ျပီးေတာ႔၀မ္းလဲ၀မ္းသာ.ေပ်ာ္လဲေပ်ာ္သူ
  • ေကာငိးမေလးလဲစိတ္ေတြဆုိးျပီးျပန္သြားေတာ႔တာဘဲ.။

    သူတုိစုံတြဲလဲ၃ပါတ္ေလာက္ျပတ္သြားပါတယ္.သူလဲဲက်မတုိ႔ကိုုေတာ္ေတာ္ေလးစိတ္ဆုိးသြားတာ.
    *ကိုေအာင္သူ*ကျပန္ရွင္းေပးရမယ္.နင္လုပ္တာငါကိုျပန္ကူျပီးရွင္ေပးဆုိျပီးေျပာလုိ႔က်မလဲျပန္ရွင္းျပ
    လုိက္ပါတယ္၊က်မရည္းစားကဘယ္သူပါအမရယ္္စိတ္မဆုိးပါနဲ႔လုိုေဖာေဖာေလးေတြေလပြားေပးလုိက္္
    ေတာ႔သူလဲတကယ္ေပ်ာ္သြားပုံရတယ္၊

  • ေပ်ာ္ရႊင္တတ္တဲ႔*ကိုေအာင္သူ*တေယာက္ခုေတာ႔ဘယ္လုိေတြေနေနရလဲဆုိတာသိခ်င္ပါတယ္.၊
  • ဒီလုိေပ်ာ္၇ႊင္ခ်ိန္ေလးေတြကေတာ႔ဘယ္ေတာ႔မွာျပန္မရေတာ႔ပါဘူးရွင္.

    သူကခုေတာ႔(ပူတာအုိ)ေထာင္ထဲမွာက်မတုိ႔ကနယ္စပ္မွာျဖစ္ေနပါျပီး.က်မဘ၀အတြက္ကံဆုိးမုိးေမွာင္
    ျကခဲ႔ရတေန႔လုိ႔ေျပာလုိ႔လဲရပါတယ္.အဲဒီေန႔ကေတာ႔က်မတ႔ုိနုိင္ငံရ႔ဲဲ၀န္ျကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း(ဦးႏု)ရဲ႔စ်ာပနကို
    က်မရဲ႔အမ်ိဳးသားကသြားပို႔လုိက္မိတယ္.၊ဒီလုိနဲ႔ဘဲစစ္အာဏာရွင္ေတြကက်မတုိႏွစ္ေယာက္ကုိ
  • ခြဲခဲ႔ျကတာေပါ႔၊၊


    က်မအမ်ိဳးသားလဲေထာင္ကုိေနာက္တေခါက္က်ခဲ႔ရပါတယ္.၊ပထမတျကိမ္ကေတာ႔သူနဲ႔*ကိုေအာင္သူ*နဲ႔
    ကတခန္းထဲဲေနခဲ႔ၾကတဲ႔ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြေပါ႔.၊ဒီလုိနဲ႔ဘဲက်မလဲအင္းစိန္ေထာင္ကိုက်မခင္ပြန္းေရာက္
    ေနျပီးလားဆုိျပီးသတင္းေတြေမးခဲ႔ရတယ္.၊တခါမွာအေတြအျကုံမရွိတဲ႔က်မကိုကူူညီျပီးေတာ႔လုိက္
    ေမးေပးခဲ႔တဲ႔ဲ ကိုသားျကီး တ႔ုိ စုံံတြဲကူညီမွဳေတြလုပ္ေပးခဲ႔ျကတယ္.၊က်မကအဲဒီအခ်ိန္မွာပူထူေနတာပါ
    ဘာမွလဲဲမသိသလုိမ်ိဳးခံစားခဲ႔ရပါတယ္.။

    ေထာင္က်မယ္လုိလဲမထင္ခဲ႔ဘူး၊အဲဒီတုံးကဧျပီလ(၁၉၉၅)ခုနွစ္.အမိန္႔ခ်ေတာ႔(ရ)ႏွစ္ဆုိျပီး
    (၂၈.၄.၁၉၉၅)မွာခ်ခဲ႔တယ္.၊စစ္အစုိးရလုပ္ပုံမ်ား.စ်ာပနာလုိက္ပို႔လုိဆုိုိျပီးေတာ႔ေထာင္ခ်
    လုိက္တာ(ရ)ႏွစ္ခ်ခဲ႔တယ္ေထာင္၀င္စာကို၂ပါတ္တခါပို႔ရတယ္ေတြ႔ခဲ႔ရပါတယ္.၊ေတြရတဲ႔ဲအခ်ိန္က
    ၁၅မိနစ္ဘဲရပါတယ္၊
  • အဲဒီအခ်ိန္တုံးကအင္းစိန္ေထာင္ကိုေထာင္၀င္စာေတ႔ြရတယ္ဆုိေတာ႔ေတာ္ေသးတယ္ ခုလုိေထာင္၀င္စာကုိိုအေ၀းေတြပို႔ခဲ႔မယ္ဆုိရင္ေတာ႔မလြယ္ပါဘူး.။

    က်မဘ၀မွာဘယ္ေတာ႔မွာေမ႔လုိမရခဲတဲ႔ဲ႔*ကိုေအာင္သူ*ရဲ႔ေက်းဇူးကုိေမ႔မရခ႔ဲပါဘူး.၊တေန႔ေထာင္
    ၀င္စာသြားဖုိ႔က်မမွာပိုက္ဆံတကယ္မရွိခဲ႔ပါဘူး.၊အလုပ္ကလဲကိုယ္ပိုင္အလုပ္လုပ္္တာဆုိေတာ႔ျကိုတင္
    ေငြလဲထုတ္လုိမရဘူး.၊ကိုယ္ပိုင္အလုပ္ဆုိေတာ႔အထင္ေတာ႔မျကီးလုိက္ပါန႔၊ဲမနက္ဆုိိရင္မုန္႔ဆုိင္ေတြကုိ
    ကိုယ္တုိင္လုပ္တ႔ဲဲမုန္႔ေတြပို႔ေပးရတာပါ.၊က်မအေဖနဲ႔အေမကိုလဲဲအားနားလာျပီး.၊သူတုိ႔ကက်မကို
    အျမဲေထာင္၀င္စာအတြက္လုပ္ေပးေနျကပါ.၊က်မနဲ႔က်မအမ်ိဳးသားန႔ဲလက္ထက္ျပီးေတာ႔(၆)လျကာ
    မွာသူေထာင္က်ခဲ႔ရပါတယ္၊က်မတုိ႔၂ေယာက္၀င္ေငြကလဲဘာမွမရွိပိုက္ဆံလဲက်မမွာတျပားမွမရွိဘူး။

    ဒီလုိအေတြ႔အျကုံေတြေတြ႔ခဲ႔ရတာ.၂ႏွစ္ေလာက္ဆုိနည္းနည္းအီလာျပီး.အီတယ္ဆုိတာပုိက္ဆံကို
    ေျပာတာပါ.၊က်မအသက္က၂၄ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္္ရွိေသးတာအဲဒီတုံးက(၁၉၉၇)ေမလဒုတိယအပါတ္မွာ
    ေထာင္၀င္စာကိုမသြားဘူးလုိျဖစ္ေနတဲအခ်ိန္မွာ*ကိုေအာင္သူ*အေျကာင္းဆက္ေျပာတာေပါ႔၊က်မ
    အိမ္ေရွ႔မွာကားသံျကားေတာ႔ျကည္႔လုိက္တာသူကားျဖစ္ေနတယ္.၊က်မေပ်ာ္လုိက္တာအရမ္းဘဲထ
    ကုန္ျပီ႔ေတာ႔*က*လုိက္ခ်င္တာနင္ဘာလုပ္ေနတာလဲ၁၀နာရီရွိေနျပီးေထာင္၀င္စာမသြားဘူးလားလု႔ိ
    သူကေမးေတာက်မမွာပိုက္ဆံမရိွိလုိအကိုရယ္လုိေျပာျပလုိက္တာ.။

    သူလဲစိတ္မေကာင္းျဖစ္ျပီးငါကိုဘာလုိဖုန္းမဆက္တာလဲလာသြားမယ္ေစ်းကုိိုဆုိျပီးေတာ႔က်မကိုေခၚျပီး
    (၂၆)လမ္းေစ်းထဲမွာေစ်း၀ယ္ျျပန္လာအိမ္လည္ေရာက္သူလဲဲအိမ္မွာဟင္းေတြ၀ုိင္းခ်က္္ေပးရတာ
    ေထာင္၀င္စာသြားရင္ခ်က္ဘုိ႔ဆုိျပီးမီးဖုိး၂လုံးလုပ္ထားေတာ႔အေတာ္ျဖစ္သြားတယ္။

  • ခ်က္ျပဳတ္ျပီးတာနဲ႔အိတ္ေတြထဲဟင္းေတြထည႔္အားလုံးျပီးတာန႔ဲအင္းစိန္ေထာင္ကိုေျပးရျပန္တာပါ၊
  • ေထာင္မွာဧည္႔ေတြ႔ကိုလုပ္တာေတာ္ေသးတယ္၂နာရီအတိဘဲ.ေထာင္ဧည႔္ေတြက၂နာရီဆုိပိတ္တာ
  • ကြက္တိဘဲ.၊ဟုိေရာက္မွာက်မျကိုက္တတ္တဲ႔ေကာ္ဖီေလးေသာက္ရတယ္၊မနက္စာကေတာ႔ေဘးခ်ိတ္
  • ေပါ႔.*ကိုေအာင္သူ*ကေတာ႔မ၀င္ရပါဘူးအျပင္မွာေစာင္႔ေနေပါ႔.။

    က်မအမ်ိဳးသားကိုေတြေတာ႔လဲေနေကာင္းေျကာင္းအဆင္ေျပေျကာင္းေျပာရတာေပါ႔ခုေတာင္
    *ကိုေအာင္သူ*၀ုိင္းကူေပးတယ္သူအျပင္မွာရွိတယ္လုိဘဲေျပာခဲ႔ရပါတယ္.သူလဲေနေကာင္းေျကာင္း
    သတိယေျကာင္းအေျကာင္းေပါင္းစုံေသာအေျကာင္းေတြကုိထပ္ေနတာပါ။

  • သတိယေျကာင္းက်မအဆင္ေျပလားလုိ႔ေမးေတာ႔လဲေျပပါတယ္ဒီလုိဘဲေျပာရမွာဘဲေလ.သူကို
  • အားလုံးေျပာျပလု႔ိသူစိတ္မေကာင္းတာဘဲရွိမွာဆုိေတာ႔မေျပာျဖစ္ေတာ႔ပါဘူး။.ဒီလုိနဲ႔အခ်ိန္ျပည္႔သြား
  • ေတာ႔ျပန္ရတာပါ။

  • အျပင္ျပန္ေရာက္ေတာ႔မွဲကိုေအာင္သူူကိုေက်းဇူးတင္ေျကာင္းေျပာရေတာ႔တယ္ဘယ္ေတာ႔မွာ
  • ဒီေက်းဇူးကိုမေမ႔ပါဘူးအကိုရယ္.ဆုိျပီးေတာ႔ေျပာရတာ.ခုက်မေရးေနတဲ႔အခ်ိန္မွာေတာ္ေတာ္စိတ္မ
  • ေကာင္းပါဘူး။

    က်မခင္ပြန္းေထာင္က်တဲ႔အခ်ိန္ကသူက်မကုိေငြေျကးေထာက္ပံ႔ေပးခဲ႔တယ္၊လူကိုယ္တုိင္ကူညီတယ္.၊
    သူေထာင္္က်တဲ႔အခ်ိန္မွာသူမိန္းမျဖစ္တဲ႔မျမတ္ျမတ္ထြန္းကိုက်မတုိ႔မကူညီနုိင္ေသးလုိ.၊
    *ကိုေအာင္သူ*တေယာက္က်န္းမာေရးမေကာင္းဘူးဆုိတဲ႔ဲသတင္းေတြျကားတုိင္းငုိခ်င္လာတယ္.၊
    က်မအကိုျကီး*ကိုေအာင္သူ*တေယာက္က်န္းမာပါေစ.လုိ႔သာဆုေတာင္းနုိင္ပါတယ.္။

    က်န္တာမကူညီနုိင္ေသးဘူးေလခုခ်ိန္မွာ.စိတ္မဆုိးပါနဲ႔အကိုရယ.္......က်မရဲ႔ဘ၀မွာေမ႔လုိမရတဲ႔
    လူေတြထဲမွာက်မေက်းဇူးရွင္အကိုျကီး*ကိုေအာင္သူ*တေယာက္အပါအ၀င္ပါ.စိတ္ရင္းေကာင္းျပီး
    ကူညီတတ္တဲ႔က်မအကိုျကီးအတြက္အမွတ္တရ.၊အေနနဲ႔က်မဘေလာ႔ေလးစလုပ္လုပ္ခ်င္းေရးထားခဲ႔
    တာပါ.၊က်မလုိဘဲေထာင္၀င္စာေတြေနရေသးတဲမိသားစုေတြခုုထိေသာကေတြနဲ႔ေနျကမွာပါကိုယ္ခ်င္း
    စာနာပါတယ္၊၊

    ခုဆုိရင္ေ၀းလံေခါင္းဖ်ားတ႔ ဲနယ္ေထာင္ေတြကိုသြားရတဲ႔မိသားစုေတြေထာင္ထဲမွာ
    ေသာကေတြန႔ဲ ေနေနရတဲ႔နုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအားလုံးအျမန္ဆုံးလႊတ္ေျမာက္ျကပါေစရွင္.၊
    ေ၀းကြာေနျကတဲ႔မိသားစုေလးေတြအျမန္ဆုံးျပန္လည္ဆုံေတြ႔ျကပါေစ.ခုခ်ိန္ထိေေထာင္၀င္စာ
    ေတြေနျကတဲ႔မိသားစုေတြကိုစာနာရင္းနဲ႔က်မေရးတဲ႔အခ်ိန္ေလးက၁နာရီဘဲၾကာမွာပါဒါေပမဲ႔
    ဘ၀ေတြကသိပ္ၾကာခဲ႔ပါတယ္ရွင္.၊က်မ(ကိုေအာင္သူအတြက္အမွတ္တရေလး)
    ကုိနားလုိက္ပါအုံးမယ္.က်မအေနနဲ႔စာေရးတာေတြမေသသပ္မွုေလးေတြရွိခဲ႔ရင္ခြင္႔လႊတ္ေပး
    ၾကပါရွင္.၊ပထမဆုံးစေရးခဲ႔ေသာစာတမ္းေလးပါ.။



    *ျမတ္ေလးငုံ*
    ိ႔