24 January 2014

ေအာင္ျမင္ပါေစ မထသ ရယ္..


လူဦးေရ ထူထပ္မ်ားျပားၿပီး ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားကိုသာ အဓိက အားထားလိုက္ပါ စီးနင္းေနၾကသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးတြင္ အဆင့္ျမင့္ အထူးယာဥ္အျဖစ္ အသံုးျပဳေျပးဆြဲေပးလ်က္ရွိသည့္ အဓိပတိႏွင့္ အထူးယာဥ္ လိုင္း၊ ပါရမီႏွင့္ ေရႊအင္းဝတုိ႔တြင္ ႏိုင္ငံတကာကဲ့သုိ႔ ခရီးသြားမ်ား ေခတ္ႏွင့္အညီ စီးနင္းလိုက္ပါႏိုင္ေစရန္ႏွင့္ အေၾကြအခက္အခဲ ေျဖရွင္းႏုိင္ေစရန္ iPay ကတ္ကို အဆိုပါ ယာဥ္လိုင္းမ်ားေပၚတြင္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္မွစ၍ တပ္ဆင္ အသံုးျပဳခြင့္ကုိ ေပးခဲ့ေသာ္လည္း ယေန႔အခ်ိန္ထိ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လိုက္မ်ားမွာ လုိက္ပါသံုးစြဲႏိုင္မႈ အားနည္းေနေသး၍ ေန႔စဥ္အခက္အခဲမ်ား ၾကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လိုင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရးႀကီးၾကပ္မႈ ဗဟိုေကာ္မတီ (မထသ)ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ေျပာၾကားခဲ့ သည္။

 ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလာသည့္ ေခတ္ႏွင့္အညီ အိမ္နီးခ်င္းဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံမ်ားကဲ့သို႔ အမီလိုက္ႏုိင္ေစရန္ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ကစၿပီး အထူးယာဥ္လိုင္းကားမ်ားႏွင့္ အဓိပတိကားမ်ားတြင္ iPay ကတ္ အသံုးျပဳရန္ တပ္ဆင္ေပး ခဲ့ေသာ္လည္း ယာဥ္ေနာက္လုိက္မ်ားႏွင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား လိုက္နာမႈ အားနည္းေနေသး၍ တုိးတက္သင့္ သေလာက္ တုိးတက္မႈ မေတြ႕ရေသးေၾကာင္း မထသ(ဗဟို)႐ံုး၌ က်င္းပသည့္ သတင္းမီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုပြဲ တြင္ ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ေျပာၾကားသည္။ ''ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မထသ(ဗဟုိ)ကေတာ့ ဒီမွာရွိတဲ့ ယာဥ္လုိင္းေတြ အားလုံးကုိ ဘက္ေပါင္းစုံကေန အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြလုိ ေခတ္မီၿပီး သက္ေသာင့္သက္သာ သြားလာႏုိင္ဖုိ႔ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ကူညီေပးသြားမွာပါ။ အခုလည္း iPay ကတ္စနစ္ကုိ ယာဥ္ေနာက္လုိက္ေတြရဲ႕ စိတ္ရွည္ သည္းခံမႈ အားနည္းျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ အျခားႏုိင္ငံေတြလုိ ဖြံ႕ၿဖိဳးသင့္သေလာက္ မဖြံ႕ၿဖိဳးခဲ့ဘူး။ 

ဒါေၾကာင့္ သင္တန္း ေတြမွာ ယာဥ္လုပ္သားေတြကုိ ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီး အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီး ဦးေဆာင္လမ္းျပ ေဆြးေႏြးတာတုိ႔ လုပ္ရပါမယ္။ ဒါမွလည္း ေနာင္မွာ iPay ကတ္လုိ အဆင့္ျမင့္နည္းလမ္းေတြလာရင္ မူေဘာင္ဝင္ၿပီး က်င့္သားရသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ေျပာၾကားသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း၌ iPay Station ကုိးခု၊ iPay Bus Stand ကုိးခုႏွင့္ တည္ေဆာက္ၿပီး ဖြင့္လွစ္ရန္ က်န္ရွိသည့္ iPay Bus Stand ၂၂ ခု ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း၌ ေန႔စဥ္ iPay ကတ္ျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လုိင္းမ်ားတြင္ လုိက္ပါစီးနင္းေနသည့္ ခရီးသည္ ၁၅ဝဝ ခန္႔၊ သေဘၤာတြင္ ၁၈ဝဝ ခန္႔ႏွင့္ စားေသာက္ဆုိင္မ်ားတြင္ ၁ဝဝ ခန္႔ အသုံးျပဳေနေၾကာင္း သိရသည္။

 ''ဒီကတ္စနစ္က ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခရီးသည္ေတြက လုိက္နာမႈ အားနည္းေနေသးတယ္။ တခ်ဳိ႕ ယာဥ္လုပ္သားေတြကလည္း ဒီကတ္စနစ္ကုိ သိပ္မႀကိဳက္တဲ့ပုံပဲ။ ကတ္ေပးလုိက္လုိ႔ရွိရင္ မ်က္ႏွာတစ္မ်ဳိး ျဖစ္သြား တယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့လည္း သေဘာေကာင္းပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆုိပ်က္ေနၿပီ၊ ပုိက္ဆံပဲေပးဆုိၿပီး ေတာင္းၾက တယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတဲ့အခါ အားလုံးက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖုိ႔ လုိတာေပါ့။ ငါတစ္ဖုိ႔တည္း ၾကည့္ေနတဲ့သူေတြ အတြက္ေတာ့ ဘယ္လုိမွ ေျပာင္းလဲလုိ႔ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ခုေနာက္ပုိင္း ယာဥ္ေနာက္လုိက္ေတြ ပုိက္ဆံပုိေတာင္းလာတာ ကုိ ေတြ႕ရတယ္။ ဂိတ္စ ဂိတ္ဆုံး ၂ဝဝ သတ္မွတ္ထားရင္ သူတုိ႔က ၄ဝဝ ေလာက္ ေတာင္းတယ္'' ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ခရီးသြားျပည္သူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္ဟု  ဇန္နဝါရီလ ၂၄ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။"