21 July 2011

ျမန္မာနုိင္ငံမွေရေၾကာင္းအင္ဂ်င္နီယာ လက္မွတ္တု ပြားမ်ားေနျခင္းေၾကာင့္ အစစ္မ်ားအခက္ေတြ႕ႏိ္ုင္..


ေရေၾကာင္းအင္ဂ်င္နီယာ လက္မွတ္တုုျပႆနာ ပိုမိုႀကီးထြားလာေနေသာေၾကာင့္ ေရရွည္တြင္ လက္ မွတ္စစ္ ကိုင္ေဆာင္ထားသူမ်ား အခက္အခဲေတြ႕လာႏုိင္ေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာ အသင္း ဥကၠ႒ဦးရဲျမင့္ေဖက ေျပာသည္။ ”ဒါက အျပင္မွာ တကယ့္ကိုႀကံဳေနၾကၿပီ။

လက္မွတ္တုေတြ ကိုေတြ႕ရင္ အသင္းဒါမွမဟုတ္ သက္ဆုိင္ရာကို အသိေပးပါ”ဟု ၄င္းကအသင္း၏ ၂၅ႏွစ္ျပည့္အထိမ္း အမွတ္ပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ”လက္မွတ္တုမ်ားကို ကိုင္ေဆာင္ထားၾကသူ မ်ားမွာ ေတြ႕ရာႀကံဳရာ နယ္ပယ္မ်ား၌ လုပ္ခလစာနည္းနည္းျဖင့္ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ႏုိင္ၾကေသာ္လည္း လက္မွတ္စစ္ ကိုင္ ေဆာင္ထားသူမ်ားမွာ ဝင္ေရာက္မလုပ္ကိုင္ႏုိင္ၾကေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအဝုိင္းမွ အထင္ေသး မခံၾကရရန္အတြက္ လက္မွတ္တု ကိုင္ေဆာင္ထားသူမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္သင့္ေၾကာင္း ၄င္းက ထပ္ေလာင္း ဆုိသည္။

လက္ရွိတြင္ မ်ဳိးဆက္သစ္ေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၏ အလုပ္အကိုင္ရရွိမႈႏႈန္းမွာ အားရ စရာ မရွိျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ အဓိကျပႆနာမွာ လက္ေတြ႕လုပ္ကိုင္ႏုိင္သည့္ စြမ္းရည္နည္း ပါးျခင္းေ ၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးရဲျမင့္ေဖက ေျပာသည္။ လက္မွတ္တုကိစၥကလည္း ရွိေနတယ္။ လက္ေတြ႕ လုပ္ႏုိင္တဲ့ စြမ္းရည္ လည္း နည္းေနတယ္။ ၾကာလာရင္ ဒီျပႆနာေတြက ေရေၾကာင္းအင္ဂ်င္နီယာထုႀကီးအေပၚ ႐ိုက္ခတ္လာႏုိင္တယ္။ လက္မွတ္တုကို ရွင္းေနတဲ့အခ်ိန္ အတြင္းမွာ လက္ေတြ႕လုပ္ႏုိင္တာကိုပါ တိုးတက္ေအာင္လုပ္ႏုိင္ရင္ အကုန္လံုးအဆင္ေျပသြားႏုိင္တယ္” ဟု ၄င္းက ဆုိသည္။

လက္ေတြ႕ပိုင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္ေအာင္ မလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ပါက ေနာင္လာမည့္ ၅ ႏွစ္မွ ၁ဝ ႏွစ္ အတြင္း ျပည္ပအလုပ္အကိုင္ရရွိမႈအခက္အခဲကို မ်ဳိးဆက္သစ္ေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာမ်ား ႀကံဳ လာႏုိင္ေၾကာင္း ေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာႀကီးမ်ားက သံုးသပ္ၾက သည္။ပိုမိုႀကီးထြား လာေနေသာ ေၾကာင့္ ေရ ရွည္ တြင္ လက္ မွတ္စစ္ ကိုင္ေဆာင္ထားသူမ်ား အခက္ အခဲေတြ႕ လာႏုိင္ေ ၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ ငံေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာ အသင္း ဥကၠ႒ဦးရဲျမင့္ေဖက ေျပာသည္။

”ဒါက အျပင္မွာ တကယ့္ကိုႀကံဳေနၾကၿပီ။ လက္မွတ္တုေတြ ကိုေတြ႕ရင္ အသင္းဒါမွမဟုတ္ သက္ဆုိင္ရာကို အသိေပးပါ”ဟု ၄င္းကအသင္း၏၂၅ႏွစ္ျပည့္အထိမ္း အမွတ္ပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ”လက္မွတ္တုမ်ားကို ကိုင္ေဆာင္ထားၾကသူမ်ားမွာ ေတြ႕ရာႀကံဳရာ နယ္ပယ္မ်ား၌ လုပ္ခလစာနည္းနည္းျဖင့္ ဝင္ေရာက္ လုပ္ ကိုင္ႏုိင္ၾကေသာ္ လည္း လက္မွတ္စစ္ ကိုင္ ေဆာင္ထားသူမ်ားမွာ ဝင္ေရာက္ မလုပ္ ကိုင္ႏုိင္ၾက ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအဝုိင္းမွ အထင္ေသး မခံၾကရရန္အတြက္ လက္မွတ္တု ကိုင္ေဆာင္ ထားသူမ်ား ကို ေဖာ္ထုတ္သင့္ေၾကာင္း ၄င္းက ထပ္ေလာင္း ဆုိသည္။

လက္ရွိတြင္ မ်ဳိးဆက္သစ္ေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၏ အလုပ္အကိုင္ရရွိမႈႏႈန္းမွာ အားရ စရာ မရွိျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ အဓိကျပႆနာမွာ လက္ေတြ႕လုပ္ကိုင္ႏုိင္သည့္ စြမ္းရည္ နည္းပါးျခင္းေ ၾကာင့္ ျဖစ္ေ ၾကာင္း ဦးရဲျမင့္ေဖ က ေျပာသည္။ လက္မွတ္တုကိစၥကလည္း ရွိေနတယ္။ လက္ေတြ႕လုပ္ႏုိင္တဲ့ စြမ္းရည္လည္း နည္းေနတယ္။ ၾကာလာရင္ ဒီျပႆနာေတြက ေရေၾကာင္းအင္ဂ်င္နီယာထုႀကီးအေပၚ ႐ိုက္ခတ္လာႏုိင္တယ္။ လက္မွတ္တုကို ရွင္းေနတဲ့အခ်ိန္ အတြင္းမွာ လက္ေတြ႕လုပ္ႏုိင္တာကိုပါ တိုးတက္ေအာင္လုပ္ႏုိင္ရင္ အကုန္လံုးအဆင္ေျပသြားႏုိင္တယ္” ဟု ၄င္းက ဆုိသည္။

လက္ေတြ႕ပိုင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္ေအာင္ မလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ပါက ေနာင္လာမည့္ ၅ ႏွစ္မွ ၁ဝ ႏွစ္ အတြင္း ျပည္ပအလုပ္အကိုင္ရရွိမႈအခက္အခဲကို မ်ဳိးဆက္သစ္ေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာမ်ား ႀကံဳ လာႏုိင္ေၾကာင္း ေရေၾကာင္း အင္ဂ်င္နီယာႀကီးမ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္႔သတင္းအား popular myanmar ဂ်ာနယ္ တြင္ေဖာ္ျပပါရွိသည္.။